reklama - zainteresowany?

Mistrz j - Helion

Mistrz j
Autor: Christopher Preschern
Tytuł oryginału: Fluent C: Principles, Practices, and Patterns
TÅ‚umaczenie: Tomasz Walczak
ISBN: 978-83-8322-722-1
stron: 288, Format: 165x235, okładka: mi
Księgarnia: Helion

Książka będzie dostępna od kwietnia 2023

Tagi: C - Programowanie

J

 

Zobacz także:

  • Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwer
  • Nowoczesny C. Przegl
  • Efektywny C. Wprowadzenie do profesjonalnego programowania
  • JÄ™zyk C. Solidna wiedza w praktyce. Wydanie VIII
  • J

Spis treści

Mistrz języka C. Najlepsze zasady, praktyki i wzorce -- spis treści

Przedmowa

Część I. Wzorce w języku C

  • 1. ObsÅ‚uga bÅ‚Ä™dów
    • PrzykÅ‚ad roboczy
    • PodziaÅ‚ funkcji
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Klauzula zabezpieczajÄ…ca
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • ReguÅ‚a samuraja
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • ObsÅ‚uga bÅ‚Ä™dów z użyciem instrukcji goto
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Zapisywanie informacji o porzÄ…dkowaniu
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Obiektowa obsÅ‚uga bÅ‚Ä™dów
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Co dalej?
  • 2. Zwracanie informacji o bÅ‚Ä™dach
    • PrzykÅ‚ad roboczy
    • Zwracanie kodów stanu
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Zwracanie adekwatnych informacji o bÅ‚Ä™dach
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Specjalne zwracane wartoÅ›ci
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Rejestrowanie bÅ‚Ä™dów
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Makra wielowierszowe
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Co dalej?
  • 3. ZarzÄ…dzanie pamiÄ™ciÄ…
    • Przechowywanie danych i problemy z pamiÄ™ciÄ… dynamicznÄ…
    • PrzykÅ‚ad roboczy
    • Zacznij od stosu
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Pamięć wieczna
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Leniwe porzÄ…dkowanie
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • OkreÅ›lony wÅ‚aÅ›ciciel
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • NakÅ‚adka do alokacji pamiÄ™ci
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Sprawdzanie wskaźników
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Pula pamiÄ™ci
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Co dalej?
  • 4. Zwracanie danych z funkcji w C
    • PrzykÅ‚ad roboczy
    • Zwracana wartość
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Parametry wyjÅ›ciowe
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Åšrodowiska wielowÄ…tkowe
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Zagregowana instancja
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Niemodyfikowalna instancja
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Bufor należący do jednostki wywoÅ‚ujÄ…cej
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Alokacja w jednostce wywoÅ‚ywanej
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Podsumowanie
    • Co dalej?
  • 5. Czas życia i wÅ‚asność danych
    • Bezstanowy moduÅ‚ oprogramowania
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • ModuÅ‚ oprogramowania ze stanem globalnym
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Instancja należąca do jednostki wywoÅ‚ujÄ…cej
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • WspóÅ‚dzielona instancja
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Co dalej?
  • 6. Elastyczne API
    • Pliki nagÅ‚ówkowe
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Uchwyt
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Dynamiczny interfejs
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Kontrolowanie funkcji
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Co dalej?
  • 7. Elastyczne interfejsy iteratorów
    • PrzykÅ‚ad roboczy
    • DostÄ™p za pomocÄ… indeksu
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Iterator w postaci kursora
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Iterator z wywoÅ‚aniami zwrotnymi
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Co dalej?
  • 8. Organizowanie plików w moduÅ‚owych programach
    • PrzykÅ‚ad roboczy
    • Zabezpieczanie instrukcji include
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Katalogi moduÅ‚ów oprogramowania
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Globalny katalog na doÅ‚Ä…czane pliki
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Samodzielny komponent
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Kopiowanie API
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Podsumowanie
    • Co dalej?
  • 9. Ucieczka z piekÅ‚a instrukcji #ifdef
    • PrzykÅ‚ad roboczy
    • Unikanie wariantów
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Izolowane podstawowe jednostki kodu
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Atomowe podstawowe jednostki kodu
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Warstwa abstrakcji
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Rozdzielanie implementacji wariantów
      • Kontekst
      • Problem
      • RozwiÄ…zanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykÅ‚adzie roboczym
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Co dalej?

Część II. Historie dotyczÄ…ce wzorców

  • 10. Implementowanie mechanizmu rejestrowania informacji
    • Historia wykorzystana do prezentowania wzorców
      • Organizowanie plików
      • Centralna funkcja rejestrowania informacji
      • Filtr źródÅ‚a rejestrowanych informacji
      • Warunkowe rejestrowanie informacji
      • Rejestrowanie informacji w różnych miejscach
      • Rejestrowanie informacji w pliku
      • Pliki dziaÅ‚ajÄ…ce na różnych platformach
      • Stosowanie mechanizmu rejestrowania informacji
    • Podsumowanie
  • 11. Tworzenie systemu zarzÄ…dzania kontami użytkowników
    • Historia wykorzystana do prezentowania wzorców
      • Organizowanie danych
      • Organizowanie plików
      • ObsÅ‚uga bÅ‚Ä™dów w procesie uwierzytelniania
      • Rejestrowanie bÅ‚Ä™dów w procesie uwierzytelniania
      • ObsÅ‚uga bÅ‚Ä™dów w procesie dodawania użytkowników
      • Iterowanie
      • Korzystanie z systemu zarzÄ…dzania kontami użytkowników
    • Podsumowanie
  • 12. ZakoÅ„czenie
    • Czego siÄ™ nauczyÅ‚eÅ›?
    • Dalsza lektura
    • Uwagi koÅ„cowe

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.