Misja Python. Utwórz swoją kosmiczną grę! - Helion
Tłumaczenie: Natalia Chounlamany-Turalska
ISBN: 9788301205324
stron: 330, Format: ebook
Data wydania: 2019-04-09
Księgarnia: Helion
Cena książki: 55,20 zł (poprzednio: 68,15 zł)
Oszczędzasz: 19% (-12,95 zł)
Misja Python to praktyczny przewodnik po tworzeniu gry komputerowej w języku Python języku programowania, który jest przyjazny dla początkujących i wykorzystywany przez miliony profesjonalistów oraz hobbystów, którzy po prostu chcą się dobrze bawić. Dzięki Misji Python utworzysz opartą na łamigłówkach grę przygodową z grafiką, dźwiękiem i animacjami. Twoja misja: uciec ze stacji kosmicznej, zanim skończy Ci się powietrze. Aby zapewnić sobie bezpieczeństwo, musisz badać teren, zbierać różne przedmioty i rozwiązywać zagadki, unikając przy tym zabójczych dronów i toksycznych wycieków. Po zbudowaniu gry możesz udostępnić ją znajomym!
Osoby które kupowały "Misja Python. Utwórz swoją kosmiczną grę!", wybierały także:
- GraphQL. Kurs video. Buduj nowoczesne API w Pythonie 169,00 zł, (50,70 zł -70%)
- Receptura na Python. Kurs Video. 54 praktyczne porady dla programist 199,00 zł, (59,70 zł -70%)
- Podstawy Pythona z Minecraftem. Kurs video. Piszemy pierwsze skrypty 149,00 zł, (44,70 zł -70%)
- Twórz gry w Pythonie. Kurs video. Poznaj bibliotekę PyGame 249,00 zł, (74,70 zł -70%)
- Data Science w Pythonie. Kurs video. Algorytmy uczenia maszynowego 199,00 zł, (59,70 zł -70%)
Spis treści
Misja Python. Utwórz swoją kosmiczną grę! eBook -- spis treści
- Okładka
- Strona tytułowa
- Strona redakcyjna
- Dedykacja
- O Autorach
- Spis treści
- Podziękowania
- Wprowadzenie
- Jak korzystać z tej książki
- Co można znaleźć w tej książce?
- Instalowanie oprogramowania
- Instalowanie oprogramowania na Raspberry Pi
- Instalowanie programu Python w systemie Windows
- Instalowanie oprogramowania Pygame Zero w systemie Windows
- Instalowanie oprogramowania na innych maszynach
- Pobieranie plików gry
- Pobieranie i rozpakowywanie plików na komputerze Raspberry Pi
- Rozpakowywanie pliku na komputerze Windows
- Co zawiera plik ZIP
- Uruchamianie gry
- Uruchamianie programów Pygame Zero na komputerze Raspberry Pi
- Uruchamianie programów Pygame Zero w systemie Windows
- Jak grać
- 1. Pierwszy spacer kosmiczny
- Uruchamianie edytora języka Python
- Uruchamianie edytora IDLE w systemie Windows 10
- Uruchamianie edytora IDLE w systemie Windows 8
- Uruchamianie edytora IDLE na komputerze Raspberry Pi
- Wprowadzenie do powłoki Pythona
- Wyświetlanie tekstu
- Misja szkoleniowa nr 1
- Wyświetlanie i używanie liczb
- Wprowadzenie do trybu skryptu
- Tworzenie obrazu nieba
- Wyjaśnienie dotychczasowego kodu programu
- Zatrzymywanie programu Pygame Zero
- Dodawanie planety i statku kosmicznego
- Zmiana perspektywy: lot za planetę
- Misja szkoleniowa nr 2
- Spacer kosmiczny!
- Misja szkoleniowa nr 3
- Wyjaśnienie listingu programu spacer kosmiczny
- Misja szkoleniowa nr 4
- Gotowi do lotu?
- Podsumowanie misji
- 2. Listy mogą ocalić życie
- Tworzenie pierwszej listy: lista kontrolna startu
- Wyświetlanie listy
- Dodawanie i usuwanie elementów
- Stosowanie numerów indeksu
- Wstawianie elementu
- Uzyskiwanie dostępu do wybranego elementu
- Zastępowanie elementu
- Usuwanie elementu
- Misja szkoleniowa nr 1
- Tworzenie listy kontrolnej spaceru kosmicznego
- Misja szkoleniowa nr 2
- Lista list: instrukcja latania
- Tworzenie listy list
- Misja szkoleniowa nr 3
- Odnajdowanie elementu w podręczniku latania
- Łączenie list
- Sporządzanie map na podstawie list: Pomieszczenie awaryjne
- Sporządzanie map
- Odnajdowanie wyposażenia awaryjnego
- Misja szkoleniowa nr 4
- Zamienianie obiektów w pomieszczeniu
- Misja szkoleniowa nr 5
- Gotowi do lotu?
- Podsumowanie misji
- 3. Powtarzaj za mną
- Wyświetlanie map przy użyciu pętli
- Tworzenie mapy pokoju
- Wyświetlanie mapy w pętli
- Misja szkoleniowa nr 1
- Zapętlanie pętli
- Zagnieżdżanie pętli w celu otrzymania współrzędnych pokoju
- Porządkowanie widoku mapy
- Misja szkoleniowa nr 2
- Wyświetlanie trójwymiarowego obrazu pokoju
- Zrozumienie sposobu rysowania pokoju
- Wyznaczanie miejsca rysowania elementu
- Misja szkoleniowa nr 3
- Gotowi do lotu?
- Podsumowanie misji
- 4. Budowanie stacji kosmicznej
- Automatyzacja procesu tworzenia mapy
- W jaki sposób działa automatyczny generator map
- Tworzenie danych mapy
- Pisanie kodu MAPA_GRY
- Testowanie i debugowanie kodu
- Generowanie pokoi na podstawie danych
- W jaki sposób działa kod generujący pokój
- Tworzenie podstawowego kształtu pokoju
- Dodawanie wyjść
- Testowanie programu
- Misja szkoleniowa nr 1
- Badanie stacji kosmicznej w 3D
- Misja szkoleniowa nr 2
- Tworzenie własnych map
- Gotowi do lotu?
- Podsumowanie misji
- 5. Przygotowanie wyposażenia stacji kosmicznej
- Tworzenie prostego słownika planet
- Zrozumienie różnicy między listą a słownikiem
- Tworzenie ściągi z astronomii
- Wykrywanie błędów
- Misja szkoleniowa nr 1
- Umieszczanie list w słownikach
- Wyciąganie informacji z listy w słowniku
- Misja szkoleniowa nr 2
- Tworzenie słownika obiektów na stacji kosmicznej
- Dodawanie pierwszych obiektów w grze Escape
- Wyświetlanie obiektów przy użyciu eksploratora stacji
- Projektowanie pokoju
- Misja szkoleniowa nr 3
- Dodawanie pozostałych obiektów
- Misja szkoleniowa nr 4
- Gotowi do lotu?
- Podsumowanie misji
- 6. Instalowanie wyposażenia stacji kosmicznej
- Objaśnienie słownika danych scenografii
- Dodawanie danych scenografii
- Dodawanie ogrodzenia na powierzchni planety
- Dodawanie scenografii do mapy pokoju
- Dopracowywanie funkcji Explorer do zwiedzania stacji kosmicznej
- Misja szkoleniowa nr 1
- Gotowi do lotu?
- Podsumowanie misji
- 7. Przeprowadzka na stację kosmiczną
- Pojawienie się na stacji kosmicznej
- Wyłączenie funkcji nawigowania po pokojach w sekcji EXPLORER
- Dodawanie nowych zmiennych
- Teleportowanie na stację kosmiczną
- Dodawanie kodu do poruszania się
- Wyjaśnienie kodu do animacji ruchu
- Misja szkoleniowa nr 1
- Przechodzenie między pokojami
- Gotowi do lotu?
- Podsumowanie misji
- 8. Naprawianie stacji kosmicznej
- Przesyłanie informacji do funkcji
- Tworzenie funkcji, która odbiera informacje
- Jak to działa
- Misja szkoleniowa nr 1
- Dodawanie zmiennych dla cieni, przezroczystości ścian i kolorów
- Usuwanie sekcji EXPLORER
- Dodawanie sekcji WYŚWIETLANIE
- Dodawanie funkcji do rysowania obiektów
- Rysowanie pokoju
- Zrozumienie nowej funkcji draw()
- Pozycjonowanie pokoju na ekranie
- Tworzenie efektu znikania i pojawiania się przedniej ściany
- Wyświetlanie podpowiedzi, wskazówek i ostrzeżeń
- Wyświetlanie nazwy pokoju po wejściu do pokoju
- Gotowi do lotu?
- Podsumowanie misji
- 9. Rozpakowywanie rzeczy osobistych
- Dodawanie informacji o rekwizytach
- Dodawanie rekwizytów do mapy pokoju
- Odnajdowanie numeru obiektu na mapie pokoju
- Podnoszenie obiektów
- Podnoszenie rekwizytów
- Dodawanie sterowania za pomocą klawiatury
- Dodawanie funkcji wyświetlania ekwipunku
- Wyświetlanie ekwipunku
- Dodawanie obsługi klawisza Tab
- Testowanie ekwipunku
- Upuszczanie obiektów
- Misja szkoleniowa nr 1
- Badanie obiektów
- Misja szkoleniowa nr 2
- Gotowi do lotu?
- Podsumowanie misji
- 10. Zrób coś pożytecznego
- Dodawanie funkcji sterowania klawiaturą do używania obiektów
- Dodawanie standardowych komunikatów do używania obiektów
- Dodawanie zmiennych postępu w grze
- Dodawanie działań do określonych obiektów
- Łączenie obiektów
- Misja szkoleniowa nr 1
- Dodawanie sekwencji ukończenia gry
- Badanie obiektów
- Gotowi do lotu?
- 11. Uruchamianie drzwi bezpieczeństwa
- Planowanie pozycji drzwi bezpieczeństwa
- Rozmieszczanie drzwi
- Dodawanie funkcji dostępu
- Otwieranie i zamykanie drzwi
- Dodawanie animacji drzwi
- Misja szkoleniowa nr 1
- Zamykanie automatycznych drzwi
- Dodawanie teleportu
- Misja szkoleniowa nr 2
- Uruchamianie drzwi zabezpieczających dostęp do śluzy powietrznej
- Usuwanie wyjść z własnego projektu gry
- Misja ukończona?
- Gotowi do lotu?
- 12. Uwaga! Niebezpieczeństwo! Dodawanie zagrożeń
- Dodawanie paska stanu powietrza
- Wyświetlanie pasków powietrza i energii
- Dodawanie funkcji do odliczania ilości powietrza
- Rozpoczęcie odliczania i włączenie alarmu
- Misja szkoleniowa nr 1
- Dodawanie ruchomych zagrożeń
- Dodawanie danych zagrożenia
- Obniżanie poziomu energii gracza
- Uruchamianie i zatrzymywanie zagrożeń
- Budowanie mapy zagrożeń
- Inicjowanie ruchu niebezpiecznych obiektów
- Wyświetlanie zagrożeń w pokoju
- Misja szkoleniowa nr 2
- Powstrzymywanie gracza przed przechodzeniem przez zagrożenia
- Dodawanie toksycznych kałuż
- Ostatnie poprawki
- Wyłączanie teleportacji
- Oczyszczanie danych
- Czas rozpocząć przygodę
- Twoja kolejna misja: dostosowanie gry
- Gotowi do lotu?
- Podsumowanie misji
- A. Escape: pełny listing gry
- B. Tabela zmiennych, list i słowników
- C. Debugowanie kodu
- Wcięcia
- Wielkość liter
- Nawiasy okrągłe, kwadratowe i klamrowe
- Dwukropki
- Przecinki
- Pliki obrazów i dźwięków
- Literówki
- O Autorze
- Przypisy