reklama - zainteresowany?

Misja Python. Utwórz swoją kosmiczną grę! - Helion

Misja Python. Utwórz swoją kosmiczną grę!
ebook
Autor: Sean McManus
Tłumaczenie: Natalia Chounlamany-Turalska
ISBN: 9788301205324
stron: 330, Format: ebook
Data wydania: 2019-04-09
Księgarnia: Helion

Cena książki: 55,20 zł (poprzednio: 68,15 zł)
Oszczędzasz: 19% (-12,95 zł)

Dodaj do koszyka Misja Python. Utwórz swoją kosmiczną grę!

Tagi: Python - Programowanie

Misja Python to praktyczny przewodnik po tworzeniu gry komputerowej w języku Python języku programowania, który jest przyjazny dla początkujących i wykorzystywany przez miliony profesjonalistów oraz hobbystów, którzy po prostu chcą się dobrze bawić. Dzięki Misji Python utworzysz opartą na łamigłówkach grę przygodową z grafiką, dźwiękiem i animacjami. Twoja misja: uciec ze stacji kosmicznej, zanim skończy Ci się powietrze. Aby zapewnić sobie bezpieczeństwo, musisz badać teren, zbierać różne przedmioty i rozwiązywać zagadki, unikając przy tym zabójczych dronów i toksycznych wycieków. Po zbudowaniu gry możesz udostępnić ją znajomym!

Dodaj do koszyka Misja Python. Utwórz swoją kosmiczną grę!

 

Osoby które kupowały "Misja Python. Utwórz swoją kosmiczną grę!", wybierały także:

  • GraphQL. Kurs video. Buduj nowoczesne API w Pythonie
  • Receptura na Python. Kurs Video. 54 praktyczne porady dla programist
  • Podstawy Pythona z Minecraftem. Kurs video. Piszemy pierwsze skrypty
  • Twórz gry w Pythonie. Kurs video. Poznaj bibliotekę PyGame
  • Data Science w Pythonie. Kurs video. Algorytmy uczenia maszynowego

Dodaj do koszyka Misja Python. Utwórz swoją kosmiczną grę!

Spis treści

Misja Python. Utwórz swoją kosmiczną grę! eBook -- spis treści

  • Okładka
  • Strona tytułowa
  • Strona redakcyjna
  • Dedykacja
  • O Autorach
  • Spis treści
  • Podziękowania
  • Wprowadzenie
    • Jak korzystać z tej książki
    • Co można znaleźć w tej książce?
    • Instalowanie oprogramowania
    • Instalowanie oprogramowania na Raspberry Pi
    • Instalowanie programu Python w systemie Windows
    • Instalowanie oprogramowania Pygame Zero w systemie Windows
    • Instalowanie oprogramowania na innych maszynach
    • Pobieranie plików gry
    • Pobieranie i rozpakowywanie plików na komputerze Raspberry Pi
    • Rozpakowywanie pliku na komputerze Windows
    • Co zawiera plik ZIP
    • Uruchamianie gry
    • Uruchamianie programów Pygame Zero na komputerze Raspberry Pi
    • Uruchamianie programów Pygame Zero w systemie Windows
    • Jak grać
  • 1. Pierwszy spacer kosmiczny
    • Uruchamianie edytora języka Python
    • Uruchamianie edytora IDLE w systemie Windows 10
    • Uruchamianie edytora IDLE w systemie Windows 8
    • Uruchamianie edytora IDLE na komputerze Raspberry Pi
    • Wprowadzenie do powłoki Pythona
    • Wyświetlanie tekstu
    • Misja szkoleniowa nr 1
    • Wyświetlanie i używanie liczb
    • Wprowadzenie do trybu skryptu
    • Tworzenie obrazu nieba
    • Wyjaśnienie dotychczasowego kodu programu
    • Zatrzymywanie programu Pygame Zero
    • Dodawanie planety i statku kosmicznego
    • Zmiana perspektywy: lot za planetę
    • Misja szkoleniowa nr 2
    • Spacer kosmiczny!
    • Misja szkoleniowa nr 3
    • Wyjaśnienie listingu programu spacer kosmiczny
    • Misja szkoleniowa nr 4
    • Gotowi do lotu?
    • Podsumowanie misji
  • 2. Listy mogą ocalić życie
    • Tworzenie pierwszej listy: lista kontrolna startu
    • Wyświetlanie listy
    • Dodawanie i usuwanie elementów
    • Stosowanie numerów indeksu
    • Wstawianie elementu
    • Uzyskiwanie dostępu do wybranego elementu
    • Zastępowanie elementu
    • Usuwanie elementu
    • Misja szkoleniowa nr 1
    • Tworzenie listy kontrolnej spaceru kosmicznego
    • Misja szkoleniowa nr 2
    • Lista list: instrukcja latania
    • Tworzenie listy list
    • Misja szkoleniowa nr 3
    • Odnajdowanie elementu w podręczniku latania
    • Łączenie list
    • Sporządzanie map na podstawie list: Pomieszczenie awaryjne
    • Sporządzanie map
    • Odnajdowanie wyposażenia awaryjnego
    • Misja szkoleniowa nr 4
    • Zamienianie obiektów w pomieszczeniu
    • Misja szkoleniowa nr 5
    • Gotowi do lotu?
    • Podsumowanie misji
  • 3. Powtarzaj za mną
    • Wyświetlanie map przy użyciu pętli
    • Tworzenie mapy pokoju
    • Wyświetlanie mapy w pętli
    • Misja szkoleniowa nr 1
    • Zapętlanie pętli
    • Zagnieżdżanie pętli w celu otrzymania współrzędnych pokoju
    • Porządkowanie widoku mapy
    • Misja szkoleniowa nr 2
    • Wyświetlanie trójwymiarowego obrazu pokoju
    • Zrozumienie sposobu rysowania pokoju
    • Wyznaczanie miejsca rysowania elementu
    • Misja szkoleniowa nr 3
    • Gotowi do lotu?
    • Podsumowanie misji
  • 4. Budowanie stacji kosmicznej
    • Automatyzacja procesu tworzenia mapy
    • W jaki sposób działa automatyczny generator map
    • Tworzenie danych mapy
    • Pisanie kodu MAPA_GRY
    • Testowanie i debugowanie kodu
    • Generowanie pokoi na podstawie danych
    • W jaki sposób działa kod generujący pokój
    • Tworzenie podstawowego kształtu pokoju
    • Dodawanie wyjść
    • Testowanie programu
    • Misja szkoleniowa nr 1
    • Badanie stacji kosmicznej w 3D
    • Misja szkoleniowa nr 2
    • Tworzenie własnych map
    • Gotowi do lotu?
    • Podsumowanie misji
  • 5. Przygotowanie wyposażenia stacji kosmicznej
    • Tworzenie prostego słownika planet
    • Zrozumienie różnicy między listą a słownikiem
    • Tworzenie ściągi z astronomii
    • Wykrywanie błędów
    • Misja szkoleniowa nr 1
    • Umieszczanie list w słownikach
    • Wyciąganie informacji z listy w słowniku
    • Misja szkoleniowa nr 2
    • Tworzenie słownika obiektów na stacji kosmicznej
    • Dodawanie pierwszych obiektów w grze Escape
    • Wyświetlanie obiektów przy użyciu eksploratora stacji
    • Projektowanie pokoju
    • Misja szkoleniowa nr 3
    • Dodawanie pozostałych obiektów
    • Misja szkoleniowa nr 4
    • Gotowi do lotu?
    • Podsumowanie misji
  • 6. Instalowanie wyposażenia stacji kosmicznej
    • Objaśnienie słownika danych scenografii
    • Dodawanie danych scenografii
    • Dodawanie ogrodzenia na powierzchni planety
    • Dodawanie scenografii do mapy pokoju
    • Dopracowywanie funkcji Explorer do zwiedzania stacji kosmicznej
    • Misja szkoleniowa nr 1
    • Gotowi do lotu?
    • Podsumowanie misji
  • 7. Przeprowadzka na stację kosmiczną
    • Pojawienie się na stacji kosmicznej
    • Wyłączenie funkcji nawigowania po pokojach w sekcji EXPLORER
    • Dodawanie nowych zmiennych
    • Teleportowanie na stację kosmiczną
    • Dodawanie kodu do poruszania się
    • Wyjaśnienie kodu do animacji ruchu
    • Misja szkoleniowa nr 1
    • Przechodzenie między pokojami
    • Gotowi do lotu?
    • Podsumowanie misji
  • 8. Naprawianie stacji kosmicznej
    • Przesyłanie informacji do funkcji
    • Tworzenie funkcji, która odbiera informacje
    • Jak to działa
    • Misja szkoleniowa nr 1
    • Dodawanie zmiennych dla cieni, przezroczystości ścian i kolorów
    • Usuwanie sekcji EXPLORER
    • Dodawanie sekcji WYŚWIETLANIE
    • Dodawanie funkcji do rysowania obiektów
    • Rysowanie pokoju
    • Zrozumienie nowej funkcji draw()
    • Pozycjonowanie pokoju na ekranie
    • Tworzenie efektu znikania i pojawiania się przedniej ściany
    • Wyświetlanie podpowiedzi, wskazówek i ostrzeżeń
    • Wyświetlanie nazwy pokoju po wejściu do pokoju
    • Gotowi do lotu?
    • Podsumowanie misji
  • 9. Rozpakowywanie rzeczy osobistych
    • Dodawanie informacji o rekwizytach
    • Dodawanie rekwizytów do mapy pokoju
    • Odnajdowanie numeru obiektu na mapie pokoju
    • Podnoszenie obiektów
    • Podnoszenie rekwizytów
    • Dodawanie sterowania za pomocą klawiatury
    • Dodawanie funkcji wyświetlania ekwipunku
    • Wyświetlanie ekwipunku
    • Dodawanie obsługi klawisza Tab
    • Testowanie ekwipunku
    • Upuszczanie obiektów
    • Misja szkoleniowa nr 1
    • Badanie obiektów
    • Misja szkoleniowa nr 2
    • Gotowi do lotu?
    • Podsumowanie misji
  • 10. Zrób coś pożytecznego
    • Dodawanie funkcji sterowania klawiaturą do używania obiektów
    • Dodawanie standardowych komunikatów do używania obiektów
    • Dodawanie zmiennych postępu w grze
    • Dodawanie działań do określonych obiektów
    • Łączenie obiektów
    • Misja szkoleniowa nr 1
    • Dodawanie sekwencji ukończenia gry
    • Badanie obiektów
    • Gotowi do lotu?
  • 11. Uruchamianie drzwi bezpieczeństwa
    • Planowanie pozycji drzwi bezpieczeństwa
    • Rozmieszczanie drzwi
    • Dodawanie funkcji dostępu
    • Otwieranie i zamykanie drzwi
    • Dodawanie animacji drzwi
    • Misja szkoleniowa nr 1
    • Zamykanie automatycznych drzwi
    • Dodawanie teleportu
    • Misja szkoleniowa nr 2
    • Uruchamianie drzwi zabezpieczających dostęp do śluzy powietrznej
    • Usuwanie wyjść z własnego projektu gry
    • Misja ukończona?
    • Gotowi do lotu?
  • 12. Uwaga! Niebezpieczeństwo! Dodawanie zagrożeń
    • Dodawanie paska stanu powietrza
    • Wyświetlanie pasków powietrza i energii
    • Dodawanie funkcji do odliczania ilości powietrza
    • Rozpoczęcie odliczania i włączenie alarmu
    • Misja szkoleniowa nr 1
    • Dodawanie ruchomych zagrożeń
    • Dodawanie danych zagrożenia
    • Obniżanie poziomu energii gracza
    • Uruchamianie i zatrzymywanie zagrożeń
    • Budowanie mapy zagrożeń
    • Inicjowanie ruchu niebezpiecznych  obiektów
    • Wyświetlanie zagrożeń w pokoju
    • Misja szkoleniowa nr 2
    • Powstrzymywanie gracza przed przechodzeniem przez zagrożenia
    • Dodawanie toksycznych kałuż
    • Ostatnie poprawki
    • Wyłączanie teleportacji
    • Oczyszczanie danych
    • Czas rozpocząć przygodę
    • Twoja kolejna misja: dostosowanie gry
    • Gotowi do lotu?
    • Podsumowanie misji
  • A. Escape: pełny listing gry
  • B. Tabela zmiennych, list i słowników
  • C. Debugowanie kodu
    • Wcięcia
    • Wielkość liter
    • Nawiasy okrągłe, kwadratowe i klamrowe
    • Dwukropki
    • Przecinki
    • Pliki obrazów i dźwięków
    • Literówki
  • O Autorze
  • Przypisy

Dodaj do koszyka Misja Python. Utwórz swoją kosmiczną grę!

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.