reklama - zainteresowany?

Mikroserwisy. Wzorce z przykładami w języku Java - Helion

Mikroserwisy. Wzorce z przykładami w języku Java
ebook
Autor: Chris Richardson
Tłumaczenie: Mariusz Rogulski, Magdalena Rogulska
ISBN: 9788301212230
stron: 504, Format: ebook
Data wydania: 2020-07-12
Księgarnia: Helion

Cena książki: 95,20 zł (poprzednio: 119,00 zł)
Oszczędzasz: 20% (-23,80 zł)

Dodaj do koszyka Mikroserwisy. Wzorce z przykładami w języku Java

Tagi: Java - Programowanie

Skuteczne tworzenie aplikacji opartych na mikroserwisach wymaga opanowania nowej wiedzy i praktyk architektonicznych. W tej wyjątkowej książce pionier architektury mikroserwisowej i posiadacz tytułu Java Champion Chris Richardson zgromadził, skatalogował i wyjaśnił 44 wzorce rozwiązujące problemy, takie jak dekompozycja usług, zarządzanie transakcjami, zapytania i komunikacja między usługami. Mikroserwisy. Wzorce z przykładami w języku Java uczy, jak tworzyć i wdrażać wysokiej jakości aplikacje oparte na mikroserwisach. Ten nieoceniony zestaw wzorców projektowych opartych na dziesięcioleciach doświadczeń z systemami rozproszonymi, dodaje także nowe wzorce tworzenia usług i łączenia ich w systemy, które są skalowalne i działają niezawodnie w rzeczywistych warunkach. Ten praktyczny przewodnik to coś więcej niż tylko katalog wzorców. To zbiór porad pomagających w projektowaniu, implementacji, testowaniu i wdrażaniu aplikacji zbudowanej z mikroserwisów. W książce: Jak (i dlaczego!) korzystać z architektury mikroserwisowej Strategie dekompozycji usług Zarządzanie transakcjami i wzorce zapytań Skuteczne strategie testowania Wzorce wdrażania, w tym kontenery i środowiska bezserwerowe Książka jest przeznaczona dla profesjonalnych programistów znających typową architekturę aplikacji korporacyjnych. Zawiera przykłady w języku Java.

Dodaj do koszyka Mikroserwisy. Wzorce z przykładami w języku Java

 

Osoby które kupowały "Mikroserwisy. Wzorce z przykładami w języku Java", wybierały także:

  • Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII
  • Spring i Spring Boot. Kurs video. Testowanie aplikacji i bezpiecze
  • Metoda dziel i zwyci
  • JavaFX. Kurs video. Wzorce oraz typy generyczne
  • Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform

Dodaj do koszyka Mikroserwisy. Wzorce z przykładami w języku Java

Spis treści

Mikroserwisy. Wzorce z przykładami w języku Java eBook -- spis treści

  • Okładka
  • Strona tytułowa
  • Strona redakcyjna
  • Spis treści
  • przedmowa
  • podziękowania
  • o książce
  • o autorze
  • o ilustracji na okładce
  • 1. Ucieczka z monolitycznego piekła
    • 1.1. Powolny marsz w kierunku monolitycznego piekła
      • 1.1.1. Architektura aplikacji FTGO
      • 1.1.2. Zalety architektury monolitycznej
      • 1.1.3. Życie w monolitycznym piekle
        • Kompleksowość przeraża deweloperów
        • Rozwój jest powolny
        • Ścieżka od zatwierdzenia do wdrożenia jest długa i mozolna
        • Skalowanie jest trudne
        • Dostarczanie niezawodnego monolitu jest wyzwaniem
        • Blokada w coraz bardziej przestarzałym stosie technologicznym
    • 1.2. Dlaczego ta książka jest dla ciebie odpowiednia
    • 1.3. Czego się nauczysz z tej książki?
    • 1.4. Architektura mikroserwisowa na ratunek
      • 1.4.1. Sześcian skal i mikroserwisy
        • Skalowanie w osi X równoważy obciążenia dotyczące żądań między wiele instancji
        • Skalowanie w osi Z trasuje żądania na podstawie atrybutu żądania
        • Skalowanie w osi Y funkcjonalnie rozkłada aplikację na usługi
      • 1.4.2. Mikroserwisy jako forma modułowości
      • 1.4.3. Każda usługa ma własną bazę danych
      • 1.4.4. Architektura mikroserwisowa FTGO
      • 1.4.5. Porównanie architektury mikroserwisowej i SOA
    • 1.5. Zalety i wady architektury mikroserwisowej
      • 1.5.1. Zalety architektury mikroserwisowej
        • Umożliwianie ciągłego dostarczania i wdrażania dużych, złożonych aplikacji
        • Każda usługa jest mała i łatwa w utrzymaniu
        • Usługi są niezależnie skalowalne
        • Lepsza izolacja błędów
        • Łatwe eksperymentowanie i wdrażanie nowych technologii
      • 1.5.2. Wady architektury mikroserwisowej
        • Znalezienie odpowiednich usług jest trudne
        • Systemy rozproszone są złożone
        • Wdrażanie funkcjonalności obejmujących wiele usług wymaga starannej koordynacji
        • Decyzja o przyjęciu jest trudna
    • 1.6. Język wzorców architektury mikroserwisowej
      • 1.6.1. Architektura mikroserwisowa nie jest złotym środkiem
      • 1.6.2. Wzorce i języki wzorców
        • Wzorce powiązane: pięć różnych rodzajów relacji
      • 1.6.3. Omówienie języka wzorców architektury mikroserwisowej
        • Wzorce do dekompozycji aplikacji na usługi
        • Wzorce komunikacyjne
        • Wzorce spójności danych do wdrażania zarządzania transakcjami
        • Wzorce odpytywania danych w architekturze mikroserwisowej
        • Wzorce wdrażania usług
        • Wzorce obserwowalności zapewniają wgląd w zachowanie aplikacji
        • Wzorce automatycznego testowania usług
        • Wzorce do obsługi potrzeb przekrojowych
        • Wzorce bezpieczeństwa
    • 1.7. Poza mikroserwisy: proces i organizacja
      • 1.7.1. Tworzenie oprogramowania i organizacja dostarczania
      • 1.7.2. Proces tworzenia i dostarczania oprogramowania
      • 1.7.3. Ludzka strona wprowadzania mikroserwisów
  • 2. Strategie dekompozycyjne
    • 2.1. Czym dokładnie jest architektura mikroserwisowa?
      • 2.1.1. Czym jest architektura oprogramowania i dlaczego ma ona znaczenie?
        • Definicja architektury oprogramowania
        • Model perspektyw 4+1 w architekturze oprogramowania
        • Dlaczego architektura jest ważna
      • 2.1.2. Przegląd stylów architektonicznych
        • Styl: architektura warstwowa
        • Styl: architektura heksagonalna
      • 2.1.3. Architektura mikroserwisowa jest stylem architektonicznym
        • Co to jest usługa?
        • Czym są luźne powiązania?
        • Rola współdzielonych bibliotek
        • Rozmiar usługi jest w zasadzie nieważny
    • 2.2. Definiowanie architektury mikroserwisowej aplikacji
      • 2.2.1. Identyfikowanie operacji systemu
        • Tworzenie wysokopoziomowego modelu domeny
        • Definiowanie operacji systemu
      • 2.2.2. Definiowanie usług z zastosowaniem wzorca dekompozycji według zdolności biznesowych
        • Zdolności biznesowe określają, co robi organizacja
        • Identyfikowanie zdolności biznesowych
        • Od zdolności biznesowych do usług
      • 2.2.3. Definiowanie usług z zastosowaniem dekompozycji według wzorca subdomeny
      • 2.2.4. Wytyczne dotyczące dekompozycji
        • Zasada pojedynczej odpowiedzialności
        • Reguła wspólnego domknięcia
      • 2.2.5. Przeszkody w dekompozycji aplikacji na usługi
        • Opóźnienia sieciowe
        • Synchroniczna komunikacja międzyprocesowa ogranicza dostępność
        • Utrzymanie spójności danych w usługach
        • Uzyskanie spójnego widoku danych
        • Dekompozycję utrudniają god classes
      • 2.2.6. Tworzenie API usług
        • Przypisywanie operacji systemu do usług
        • Określanie API wymaganego do realizowania współpracy między usługami
  • 3. Komunikacja międzyprocesowa w architekturze mikroserwisowej
    • 3.1. Przegląd komunikacji międzyprocesowej w architekturze mikroserwisowej
      • 3.1.1. Style interakcji
      • 3.1.2. Definiowanie API w architekturze mikroserwisowej
      • 3.1.3. Ewolucja API
        • Użycie semantycznego wersjonowania
        • Wprowadzanie drobnych, kompatybilnych wstecznie zmian
        • Wprowadzanie istotnych zmian
      • 3.1.4. Formaty komunikatów
        • Tekstowe formaty komunikatów
        • Binarne formaty komunikatów
    • 3.2. Komunikacja z użyciem wzorca synchronicznego zdalnego wywołania procedury
      • 3.2.1. Korzystanie z REST
        • Model dojrzałości REST
        • Specyfikowanie REST API
        • Wyzwania związane z pobieraniem wielu zasobów w jednym żądaniu
        • Wyzwania związane z mapowaniem operacji na czasowniki HTTP
        • Zalety i wady REST
      • 3.2.2. Korzystanie z gRPC
      • 3.2.3. Postępowanie w przypadku częściowej awarii z użyciem wzorca bezpiecznika
        • Tworzenie solidnych proxy RPI
        • Reagowanie na niedostępne usługi
      • 3.2.4. Użycie wykrywania usług
        • Wykrywanie usług
        • Stosowanie wzorców wykrywania usług na poziomie aplikacji
        • Stosowanie wzorców wykrywania usług na poziomie platformy
    • 3.3. Komunikacja z użyciem wzorca asynchronicznego przesyłania komunikatów
      • 3.3.1. Spojrzenie na przesyłanie komunikatów
        • O komunikatach
        • O kanałach komunikatów
      • 3.3.2. Realizacja stylów interakcji za pomocą przesyłania komunikatów
        • Realizacja żądanie/odpowiedź i asynchroniczne żądanie/odpowiedź
        • Realizacja powiadomień jednokierunkowych
        • Realizacja publikuj/subskrybuj
        • Realizacja publikowanie/asynchroniczna odpowiedź
      • 3.3.3. Tworzenie specyfikacji dla API usługi opartego na przesyłaniu komunikatów
        • Dokumentowanie operacji asynchronicznych
        • Dokumentowanie publikowanych zdarzeń
      • 3.3.4. Użycie brokera komunikatów
        • Przesyłanie komunikatów bez brokera
        • Przesyłanie komunikatów oparte na brokerze
        • Realizacja kanałów komunikatów za pomocą brokera
        • Zalety i wady przesyłania komunikatów przez brokerów
      • 3.3.5. Konkurujący odbiorcy i sortowanie komunikatów
      • 3.3.6. Obsługa zduplikowanych komunikatów
        • Tworzenie idempotentnej obsługi komunikatów
        • Śledzenie komunikatów i odrzucanie duplikatów
      • 3.3.7. Komunikaty transakcyjne
        • Użycie tabeli bazy danych jako kolejki komunikatów
        • Publikowanie zdarzeń z użyciem wzorca publikatora z przeszukiwaniem
        • Publikowanie zdarzeń z zastosowaniem wzorca śledzenie dziennika transakcji
      • 3.3.8. Biblioteki i frameworki do przesyłania komunikatów
        • Proste przesyłanie komunikatów
        • Publikowanie zdarzeń domenowych
        • Przesyłanie komunikatów oparte na poleceniu/odpowiedzi
    • 3.4. Użycie asynchronicznego przesyłania komunikatów w celu poprawy dostępności
      • 3.4.1. Komunikacja synchroniczna zmniejsza dostępność
      • 3.4.2. Eliminowanie interakcji synchronicznych
        • Użycie asynchronicznych stylów interakcji
        • Replikacja danych
        • Zakończenie przetwarzania po zwróceniu odpowiedzi
  • 4. Zarządzanie transakcjami z użyciem sag
    • 4.1. Zarządzanie transakcjami w architekturze mikroserwisowej
      • 4.1.1. Potrzeba transakcji rozproszonych w architekturze mikroserwisowej
      • 4.1.2. Problem z rozproszonymi transakcjami
      • 4.1.3. Użycie wzorca sagi do zarządzania spójnością danych
        • Przykładowa saga: Create Order Saga
        • Do wycofania zmian sagi wykorzystują transakcje kompensujące
    • 4.2. Koordynowanie sag
      • 4.2.1. Sagi oparte na choreografii
        • Realizacja Create Order Saga z wykorzystaniem choreografii
        • Niezawodna komunikacja oparta na zdarzeniach
        • Zalety i wady sag opartych na choreografii
      • 4.2.2. Sagi oparte na orkiestracji
        • Realizacja Create Order Saga z wykorzystaniem orkiestracji
        • Modelowanie orkiestratorów sagi jako maszyn stanów
        • Orkiestracja sagi i komunikaty transakcyjne
        • Zalety i wady sag opartych na orkiestracji
    • 4.3. Radzenie sobie z brakiem izolacji
      • 4.3.1. Przegląd anomalii
        • Utracone aktualizacje
        • Brudne odczyty
      • 4.3.2. Przeciwdziałania związane z brakiem izolacji
        • Struktura sagi
        • Blokada semantyczna
        • Aktualizacje przemienne
        • Podejście pesymistyczne
        • Ponowne odczytanie wartości
        • Rejestr kroków
        • Według korzyści
    • 4.4. Projekt usługi Order Service i sagi Create Order Saga
      • 4.4.1. Klasa OrderService
      • 4.4.2. Implementacja Create Order Saga
        • Orkiestrator CreateOrderSaga
        • Klasa CreateOrderSagaState
        • Klasa KitchenServiceProxy
        • Framework Eventuate Tram Saga
      • 4.4.3. Klasa OrderCommandHandlers
      • 4.4.4. Klasa OrderServiceConfiguration
  • 5. Projektowanie logiki biznesowej w architekturze mikroserwisowej
    • 5.1. Wzorce organizacji logiki biznesowej
      • 5.1.1. Projektowanie logiki biznesowej z użyciem wzorca skryptu transakcji
      • 5.1.2. Projektowanie logiki biznesowej z użyciem wzorca modelu domeny
      • 5.1.3. Domain-Driven Design
    • 5.2. Projektowanie modelu domeny z użyciem wzorca agregatu DDD
      • 5.2.1. Problem z rozmytymi granicami
      • 5.2.2. Agregaty mają wyraźne granice
        • Agregaty są granicami spójności
        • Kluczowa jest identyfikacja agregatów
      • 5.2.3. Zasady agregatów
        • Zasada 1: Odniesienie tylko do korzenia agregatu
        • Zasada 2: Odniesienia między agregatami muszą korzystać z kluczy głównych
        • Zasada 3: Jedna transakcja tworzy lub aktualizuje jeden agregat
      • 5.2.4. Ziarnistość agregatu
      • 5.2.5. Projektowanie logiki biznesowej z agregatami
    • 5.3. Publikowanie zdarzeń domenowych
      • 5.3.1. Dlaczego publikować zdarzenia związane ze zmianą stanu?
      • 5.3.2. Czym jest zdarzenie domenowe?
      • 5.3.3. Wzbogacanie zdarzeń
      • 5.3.4. Identyfikowanie zdarzeń domenowych
      • 5.3.5. Generowanie i publikowanie zdarzeń domenowych
        • Generowanie zdarzeń domenowych
        • Jak niezawodnie publikować zdarzenia domenowe?
      • 5.3.6. Pobieranie zdarzeń domenowych
    • 5.4. Logika biznesowa Kitchen Service
      • 5.4.1. Agregat Ticket
        • Struktura klasy Ticket
        • Zachowanie agregatu Ticket
        • Usługa domenowa KitchenService
        • Klasa KitchenServiceCommandHandler
    • 5.5. Logika biznesowa Order Service
      • 5.5.1. Agregat Order
        • Struktura agregatu Order
        • Maszyna stanów agregatu Order
        • Metody agregatu Order
      • 5.5.2. Klasa OrderService
  • 6. Rozwijanie logiki biznesowej za pomocą pozyskiwania zdarzeń
    • 6.1. Wykorzystywanie wzorca pozyskiwania zdarzeń do tworzenia logiki biznesowej
      • 6.1.1. Problemy tradycyjnego utrwalania
        • Niedopasowanie między modelem obiektowym a relacyjnym
        • Brak historii agregatu
        • Wdrożenie dzienników zdarzeń jest uciążliwe i podatne na błędy
        • Publikowanie zdarzeń jest powiązane z logiką biznesową
      • 6.1.2. Pozyskiwanie zdarzeń
        • Pozyskiwanie zdarzeń utrwala agregaty korzystając ze zdarzeń
        • Zdarzenia reprezentują zmiany stanu
        • Metody agregatów dotyczą zdarzeń
        • Agregat Order wykorzystujący pozyskiwanie zdarzeń
      • 6.1.3. Obsługa jednoczesnych aktualizacji z użyciem optymistycznego blokowania
      • 6.1.4. Pozyskiwanie zdarzeń i publikowanie zdarzeń
        • Użycie przeszukiwania do publikowania zdarzeń
        • Wykorzystanie śledzenia dziennika transakcji do niezawodnego publikowania zdarzeń
      • 6.1.5. Użycie migawek do poprawy wydajności
      • 6.1.6. Idempotentne przetwarzanie komunikatów
        • Idempotentne przetwarzanie komunikatów z magazynem zdarzeń opartym na RDBMS
        • Idempotentne przetwarzanie komunikatów z magazynem zdarzeń opartym na NoSQL
      • 6.1.7. Rozwój zdarzeń domenowych
        • Ewolucja schematu zdarzeń
        • Zarządzanie zmianami schematu przez rzutowanie w górę
      • 6.1.8. Zalety pozyskiwania zdarzeń
        • Niezawodnie publikowanie zdarzeń domenowych
        • Zachowywanie historii agregatów
        • Zwykle pomaga uniknąć problemu niedopasowania między modelem relacyjnym a obiektowym
        • Oferuje programistom maszynę czasu
      • 6.1.9. Wady pozyskiwania zdarzeń
        • Inny model programowania powodujący wzrost krzywej uczenia się
        • Złożoność aplikacji opartej na przesyłaniu komunikatów
        • Ewolucja zdarzeń może być trudna
        • Usuwanie danych jest trudne
        • Wykonywanie zapytań do magazynu zdarzeń jest trudne
    • 6.2. Implementowanie magazynu zdarzeń
      • 6.2.1. Jak działa magazyn zdarzeń Eventuate Local
        • Schemat bazy danych zdarzeń Eventuate Local
        • Pobieranie zdarzeń przez subskrybowanie brokera zdarzeń Eventuate Local
        • Przekaźnik zdarzeń Eventuate Local propaguje zdarzenia z bazy danych do brokera komunikatów
      • 6.2.2. Środowisko klienta Eventuate dla Javy
        • Definiowanie agregatów za pomocą klasy ReflectiveMutableCommandProcessingAggregate
        • Definiowanie poleceń agregatu
        • Definiowanie zdarzeń domenowych
        • Tworzenie, wyszukiwanie i aktualizacja agregatów za pomocą klasy AggregateRepository
        • Subskrybowanie zdarzeń domenowych
    • 6.3. Łączne używanie sag i pozyskiwania zdarzeń
      • 6.3.1. Realizacja sag opartych na choreografii z wykorzystaniem pozyskiwania zdarzeń
      • 6.3.2. Tworzenie sagi opartej na orkiestracji
        • Tworzenie orkiestratora sagi podczas korzystania z magazynu zdarzeń opartego na RDMBS
        • Tworzenie orkiestratora sagi podczas korzystania z magazynu zdarzeń opartego na NoSQL
      • 6.3.3. Tworzenie uczestnika sagi opartej na pozyskiwaniu zdarzeń
        • Idempotentna obsługa komunikatów poleceń
        • Atomowe wysyłanie komunikatów zwrotnych
        • Przykład uczestnika sagi opartej na pozyskiwaniu zdarzeń
      • 6.3.4. Projektowanie orkiestratorów sagi z użyciem pozyskiwania zdarzeń
        • Utrzymywanie orkiestratora sagi z użyciem pozyskiwania zdarzeń
        • Niezawodne wysyłanie komunikatów poleceń
        • Dokładnie jednokrotne przetwarzanie odpowiedzi
  • 7. Implementowanie zapytań w architekturze mikroserwisowej
    • 7.1. Tworzenie zapytań z użyciem wzorca kompozycji API
      • 7.1.1. Operacja zapytania findOrder()
      • 7.1.2. Wzorzec kompozycji API
      • 7.1.3. Implementowanie operacji zapytania findOrder() z wykorzystaniem wzorca kompozycji API
      • 7.1.4. Problemy projektowe związane z wzorcem kompozycji API
        • Kto powinien odgrywać rolę API Composer?
      • 7.1.5. Wady i zalety wzorca kompozycji API
        • Zwiększone koszty ogólne
        • Brak spójności danych transakcyjnych
    • 7.2. Korzystanie z wzorca CQRS
      • 7.2.1. Motywacja do korzystania z CQRS
        • Realizacja operacji zapytania findOrderHistory()
        • Wymagające zapytanie dotyczące pojedynczej usługi: findAvailableRestaurants()
        • Konieczność oddzielenia obowiązków
      • 7.2.2. Przegląd CQRS
        • CQRS oddziela polecenia od zapytań
        • CQRS i usługi tylko dla zapytań
      • 7.2.3. Zalety CQRS
      • 7.2.4. Wady CQRS
        • Bardziej złożona architektura
        • Konieczność radzenia sobie z opóźnieniem replikacji
    • 7.3. Projektowanie widoków CQRS
      • 7.3.1. Wybór magazynu danych widoku
        • Bazy danych SQL kontra NoSQL
        • Wspieranie operacji aktualizacji
      • 7.3.2. Projekt modułu dostępu do danych
        • Obsługa jednoczesnych aktualizacji
        • Idempotentne procedury obsługi zdarzeń
        • Umożliwienie aplikacji klienckiej korzystania z ostatecznie spójnego widoku
      • 7.3.3. Dodawanie i aktualizacja widoków CQRS
        • Budowanie widoków CQRS z użyciem zarchiwizowanych zdarzeń
        • Stopniowe budowanie widoków CQRS
    • 7.4. Implementowanie widoku CQRS za pomocą AWS DynamoDB
      • 7.4.1. Moduł OrderHistoryEventHandlers
      • 7.4.2. Modelowanie danych i projektowanie zapytań za pomocą DynamoDB
        • Projektowanie tabeli ftgo-order-history
        • Zdefiniowanie indeksu dla zapytania findOrderHistory
        • Realizacja zapytania findOrderHistory
        • Stronicowanie wyników zapytania
        • Aktualizowanie zamówień
        • Wykrywanie zduplikowanych zdarzeń
      • 7.4.3. Klasa OrderHistoryDaoDynamoDb
        • Metoda addOrder()
        • Metoda notePickedUp()
        • Metoda idempotentUpdate()
        • Metoda findOrderHistory()
  • 8. Wzorce zewnętrznych API
    • 8.1. Problemy z projektowaniem zewnętrznego API
      • 8.1.1. Problemy z projektowaniem API dla mobilnego klienta FTGO
        • Gorszy komfort użytkowania spowodowany klientem wykonującym wiele zapytań
        • Brak enkapsulacji wymaga od programistów frontendu, aby zmieniali swój kod krok w krok ze zmianami w backendzie
        • Usługi mogą wykorzystywać mechanizmy IPC nieprzyjazne dla klientów
      • 8.1.2. Problemy z projektowaniem API dla innych typów klientów
        • Problemy z projektowaniem API dla aplikacji webowych
        • Problemy z projektowaniem API dla aplikacji JavaScript działających w przeglądarce
        • Projektowanie API dla aplikacji zewnętrznych
    • 8.2. Wzorzec bramy API
      • 8.2.1. Wzorzec bramy API
        • Przekierowywanie żądań
        • Kompozycja API
        • Translacja protokołów
        • Brama API oferuje każdemu klientowi specyficzne API
        • Implementowanie funkcji brzegowych
        • Architektura bramy API
        • Model własności bramy API
        • Korzystanie z wzorca Backends for Frontends
      • 8.2.2. Zalety i wady bramy API
        • Zalety bramy API
        • Wady bramy API
      • 8.2.3. Netflix jako przykład bramy API
      • 8.2.4. Problemy z projektowaniem bramy API
        • Wydajność i skalowalność
        • Użycie abstrakcji programowania reaktywnego
        • Postępowanie w przypadku częściowej awarii
        • Bycie dobrym obywatelem w architekturze aplikacji
    • 8.3. Implementowanie bramy API
      • 8.3.1. Skorzystanie z gotowego produktu/usługi bramy API
        • Brama API AWS
        • AWS Application Load Balancer
        • Użycie produktu typu brama API
      • 8.3.2. Opracowanie własnej bramy API
        • Użycie Netflix Zuul
        • O Spring Cloud Gateway
        • Klasa OrderConfiguration
        • Klasa OrderHandlers
        • Klasa OrderService
        • Klasa ApiGatewayApplication
      • 8.3.3. Realizacja bramy API za pomocą GraphQL
        • Definiowanie schematu GraphQL
        • Wykonywanie zapytań GraphQL
        • Podłączanie schematu do danych
        • Optymalizacja ładowania za pomocą grupowania i buforowania
        • Integracja serwera Apollo GraphQL z Expressem
        • Tworzenie klienta GraphQL
  • 9. Testowanie mikroserwisów: część 1
    • 9.1. Strategie testowania w architekturze mikroserwisowej
      • 9.1.1. Testowanie
        • Pisanie testów automatycznych
        • Testowanie z użyciem obiektów typu mock i stub
        • Różne rodzaje testów
        • Wykorzystanie kwadrantu testowego do kategoryzacji testów
        • Wykorzystanie piramidy testów jako przewodnika w wysiłkach związanych z testowaniem
      • 9.1.2. Wyzwania związane z testowaniem mikroserwisów
        • Test kontraktowy ukierunkowany na klienta
        • Testowanie usług z wykorzystaniem Spring Cloud Contract
        • Konsumenckie testy kontraktowe API przesyłania komunikatów
      • 9.1.3. Strumień wdrażania
    • 9.2. Pisanie testów jednostkowych dla usługi
      • 9.2.1. Projektowanie testów jednostkowych dla encji
      • 9.2.2. Pisanie testów jednostkowych dla obiektów wartości
      • 9.2.3. Opracowywanie testów jednostkowych dla sag
      • 9.2.4. Pisanie testów jednostkowych dla usług domenowych
      • 9.2.5. Opracowywanie testów jednostkowych dla kontrolerów
      • 9.2.6. Pisanie testów jednostkowych dla procedur obsługi zdarzeń i komunikatów
  • 10. Testowanie mikroserwisów: część 2
    • 10.1. Pisanie testów integracyjnych
      • 10.1.1. Testy integracyjne trwałości
      • 10.1.2. Testy integracyjne interakcji żądanie/odpowiedź opartej na REST
        • Przykładowy kontrakt dla API REST
        • Integracyjny test kontraktowy ukierunkowany na klienta dla Order Service
        • Test integracyjny po stronie konsumenta dla OrderServiceProxy z API Gateway
      • 10.1.3. Testy integracyjne interakcji publikuj/subskrybuj
        • Kontrakt dla publikowania zdarzenia OrderCreated
        • Test kontraktowy ukierunkowany na konsumenta dla Order Service
        • Test kontraktowy po stronie konsumenta dla Order History Service
      • 10.1.4. Kontraktowe testy integracyjne interakcji asynchroniczne żądanie/odpowiedź
        • Przykładowy kontrakt dla asynchronicznego żądania/odpowiedzi
        • Kontraktowy test integracyjny po stronie konsumenta dla interakcji asynchroniczne żądanie/odpowiedź
        • Pisanie testów kontraktowych po stronie dostawcy przeznaczonych do testowania konsumenta w zakresie asynchronicznej interakcji żądanie/odpowiedź
    • 10.2. Tworzenie testów komponentów
      • 10.2.1. Definiowanie testów akceptacyjnych
      • 10.2.2. Pisanie testów akceptacyjnych z użyciem Gherkina
        • Wykonywanie specyfikacji Gherkina za pomocą Cucumber
      • 10.2.3. Projektowanie testów komponentów
        • Wewnątrzprocesowe testy komponentów
        • Pozaprocesowe testowanie komponentu
        • Jak tworzyć obiekty stubs dla usług w pozaprocesowych testach komponentów
      • 10.2.4. Pisanie testów komponentów dla Order Service z FTGO
        • Klasa OrderServiceComponentTestStepDefinitions
        • Uruchamianie testów komponentów
    • 10.3. Pisanie testów end-to-end
      • 10.3.1. Projektowanie testów end-to-end
      • 10.3.2. Pisanie testów end-to-end
      • 10.3.3. Uruchamianie testów end-to-end
  • 11. Opracowywanie usług gotowych do produkcji
    • 11.1. Opracowywanie bezpiecznych usług
      • 11.1.1. Przegląd kwestii bezpieczeństwa w tradycyjnej aplikacji monolitycznej
      • 11.1.2. Realizacja kwestii bezpieczeństwa w architekturze mikroserwisowej
        • Obsługa uwierzytelniania w bramie API
        • Obsługa autoryzacji
        • Użycie JWT do przekazywania tożsamości użytkownika i roli
        • Użycie OAuth 2.0 w architekturze mikroserwisowej
    • 11.2. Projektowanie konfigurowalnych usług
      • 11.2.1. Użycie konfiguracji zewnętrznej opartej na udostępnianiu
      • 11.2.2. Użycie konfiguracji zewnętrznej opartej na pobieraniu
    • 11.3. Projektowanie obserwowalnych usług
      • 11.3.1. Użycie wzorca API kontroli działania
        • Realizacja punktu końcowego kontroli działania
        • Wywołanie punktu końcowego kontroli działania
      • 11.3.2. Stosowanie wzorca agregacji dzienników
        • W jaki sposób usługa generuje dziennik
        • Infrastruktura agregacji dzienników
      • 11.3.3. Stosowanie wzorca rozproszonego śledzenia
        • Użycie biblioteki instrumentacji
        • Serwer rozproszonego śledzenia
      • 11.3.4. Stosowanie wzorca metryk aplikacji
        • Zbieranie metryk na poziomie usługi
        • Dostarczanie metryk do usługi metryk
      • 11.3.5. Stosowanie wzorca śledzenia wyjątków
      • 11.3.6. Stosowanie wzorca dzienników inspekcji
        • Dodawanie kodu dzienników inspekcji do logiki biznesowej
        • Użycie programowania aspektowego
        • Użycie pozyskiwania zdarzeń
    • 11.4. Tworzenie usług za pomocą wzorca szkieletów mikroserwisowych
      • 11.4.1. Korzystanie ze szkieletu mikroserwisowego
      • 11.4.2. Od szkieletu mikroserwisowego do service mesh
  • 12. Wdrażanie mikroserwisów
    • 12.1. Wdrażanie usług jako pakietów specyficznych dla języka
      • 12.1.1. Zalety wzorca Usługa jako pakiet specyficzny dla języka
        • Szybkie wdrażanie
        • Efektywne wykorzystanie zasobów
      • 12.1.2. Wady wzorca Usługa jako pakiet specyficzny dla języka
        • Brak enkapsulacji stosu technologicznego
        • Brak możliwości ograniczenia zasobów zużywanych przez instancję usługi
        • Brak izolacji podczas uruchamiania wielu instancji usługi na tej samej maszynie
        • Automatyczne określenie miejsca umieszczenia instancji usługi jest trudne
    • 12.2. Wdrażanie usług z użyciem wzorca usługi jako maszyny wirtualnej
      • 12.2.1. Zalety wdrażania usług jako maszyn wirtualnych
        • Obraz maszyny wirtualnej hermetyzuje stos technologiczny
        • Instancje usług są izolowane
        • Wykorzystanie wyrafinowanej infrastruktury chmurowej
      • 12.2.2. Wady wdrażania usług jako maszyn wirtualnych
        • Mniej wydajne wykorzystanie zasobów
        • Wolne wdrożenia
        • Narzut związany z administracją systemem
    • 12.3. Wdrażanie usług za pomocą wzorca usługi jako kontenera
      • 12.3.1. Wdrażanie usług za pomocą Dockera
        • Budowanie obrazu Dockera
        • Wysyłanie obrazu Dockera do rejestru
        • Uruchamianie kontenera Dockera
      • 12.3.2. Zalety wdrażania usług jako kontenerów
      • 12.3.3. Wady wdrażania usług jako kontenerów
    • 12.4. Wdrażanie aplikacji FTGO za pomocą Kubernetesa
      • 12.4.1. Kubernetes
        • Architektura Kubernetesa
        • Kluczowe pojęcia Kubernetesa
      • 12.4.2. Wdrażanie Restaurant Service w Kubernetesie
        • Tworzenie service w Kubernetesie
        • Wdrażanie bramy API
      • 12.4.3. Wdrożenia bez przestojów
      • 12.4.4. Użycie service mesh w celu oddzielenia wdrożenia od wydania
        • Service mesh Istio
        • Wdrażanie usługi za pomocą Istio
        • Tworzenie reguł routingu do wersji v1
        • Wdrażanie wersji 2 Consumer Service
        • Przekierowywanie części testowego ruchu do wersji 2
        • Kierowanie produkcyjnego ruchu do wersji 2
    • 12.5. Wdrażanie usług za pomocą wzorca wdrożenia bezserwerowego
      • 12.5.1. Bezserwerowe wdrażanie za pomocą AWS Lambda
      • 12.5.2. Tworzenie funkcji lambda
      • 12.5.3. Wywoływanie funkcji lambda
        • Obsługa żądań HTTP
        • Obsługa zdarzeń generowanych przez usługi AWS
        • Definiowanie zaplanowanych funkcji lambda
        • Wywoływanie funkcji lambda za pomocą żądania usługi sieciowej
      • 12.5.4. Zalety użycia funkcji lambda
      • 12.5.5. Wady użycia funkcji lambda
    • 12.6. Wdrażanie usługi RESTful z użyciem AWS Lambda i AWS Gateway
      • 12.6.1. Projekt AWS Lambda wersji Restaurant Service
        • Klasa FindRestaurantRequestHandler
        • Wstrzykiwanie zależności z użyciem klasy AbstractAutowiringHttpRequestHandler
        • Klasa AbstractHttpHandler
      • 12.6.2. Pakowanie usługi jako pliku ZIP
      • 12.6.3. Wdrażanie funkcji lambda z użyciem frameworka Serverless
  • 13. Refaktoryzacja do mikroserwisów
    • 13.1. Refaktoryzacja do mikroserwisów
      • 13.1.1. Dlaczego warto refaktoryzować monolit?
      • 13.1.2. Duszenie monolitu
        • Szybkie i częste prezentowanie wartości dodanej
        • Minimalizacja zmian w monolicie
        • Techniczne aspekty infrastruktury wdrożeniowej: nie potrzebujemy wszystkiego od razu
    • 13.2. Strategie refaktoryzacji monolitu do mikroserwisów
      • 13.2.1. Realizacja nowych funkcjonalności jako usług
        • Integracja nowej usługi z monolitem
        • Kiedy zaimplementować nową funkcjonalność jako usługę
      • 13.2.2. Oddzielanie warstwy prezentacji od backendu
      • 13.2.3. Wyodrębnianie zdolności biznesowych do usług
        • Podział modelu domeny
        • Refaktoryzacja bazy danych
        • Replikowanie danych w celu uniknięcia rozległych zmian
        • Jakie usługi wyodrębniać i kiedy
    • 13.3. Projektowanie, w jaki sposób usługa i monolit będą współpracować
      • 13.3.1. Projektowanie kodu integrującego
        • Projektowanie API kodu integrującego
        • Wybór stylu interakcji i mechanizmu IPC
        • Projektowanie Anti-Corruption Layer
        • Jak monolit publikuje i subskrybuje zdarzenia domenowe
      • 13.3.2. Utrzymywanie spójności danych w usłudze i monolicie
        • Wyzwanie związane ze zmianą monolitu, aby wspierał transakcje kompensujące
        • Sagi nie zawsze wymagają od monolitu wspierania transakcji kompensujących
        • Określanie kolejności wyodrębniania usług w celu uniknięcia konieczności implementacji transakcji kompensujących w monolicie
      • 13.3.3. Obsługa uwierzytelniania i autoryzacji
        • LoginHandler monolitu ustawia plik cookie USERINFO
        • Brama API mapuje plik cookie USERINFO na nagłówek Authorization
    • 13.4. Wdrażanie nowej funkcjonalności jako usługi: obsługa niezrealizowanych zamówień
      • 13.4.1. Projekt Delayed Delivery Service
      • 13.4.2. Projektowanie kodu integrującego dla Delayed Delivery Service
        • Pobieranie informacji kontaktowych klienta z wykorzystaniem CustomerContactInfoRepository
        • Publikowanie i pobieranie zdarzeń domenowych Order i Restaurant
    • 13.5. Rozbijanie monolitu: wyodrębnianie zarządzania dostawami
      • 13.5.1. Przegląd istniejącej funkcjonalności związanej z zarządzaniem dostawami
      • 13.5.2. Przegląd Delivery Service
      • 13.5.3. Projekt modelu domeny Delivery Service
        • Określenie encji i ich pól, które są częścią zarządzania dostawami
        • Decydowanie, które dane przenieść do Delivery Service
        • Projekt logiki domeny Delivery Service
      • 13.5.4. Projekt kodu integrującego Delivery Service
        • Projekt API Delivery Service
        • W jaki sposób Delivery Service będzie uzyskiwał dostęp do danych monolitu FTGO
        • W jaki sposób monolit FTGO będzie uzyskiwał dostęp do danych Delivery Service?
      • 13.5.5. Dostosowanie monolitu FTGO do współpracy z Delivery Service
        • Definiowanie interfejsu DeliveryService
        • Refaktoryzacja monolitu w celu wywoływania interfejsu DeliveryService
        • Implementacja interfejsu DeliveryService
        • Przełączanie funkcjonalności
  • Przypisy

Dodaj do koszyka Mikroserwisy. Wzorce z przykładami w języku Java

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.