Micro:bit. Nauka programowania i elektroniki dla ma - Helion
ebook
Autor: Witold KrieserISBN: 978-83-283-9595-4
stron: 178, Format: ebook
Księgarnia: Helion
Cena książki: 49,90 zł
Książka będzie dostępna od kwietnia 2022
Zabaw
Zobacz także:
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro 66,67 zł, (14,00 zł -79%)
- Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta 48,28 zł, (14,00 zł -71%)
- Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa 38,39 zł, (11,90 zł -69%)
- F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV 96,45 zł, (29,90 zł -69%)
- Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie 65,31 zł, (20,90 zł -68%)
Spis treści
Micro:bit. Nauka programowania i elektroniki dla małych oraz dużych eBook -- spis treści
WSTĘP
1. MICRO:BIT - MAŁA PŁYTKA O DUŻYCH MOŻLIWOŚCIACH
- Specyfikacja BBC micro:bit 2
2. PROGRAMOWANIE MICRO:BIT - OPROGRAMOWANIE ORAZ UMIESZCZANIE PROGRAMU W PAMIĘCI
- Jak pisać programy?
- Jak umieścić program w pamięci micro:bit
- Odczyt danych z płytki micro:bit za pomocą środowiska Arduino
3. INSTRUKCJE PROGRAMOWANIA MICRO:BIT
4. PODSTAWY TEORETYCZNE ELEKTRONIKI ORAZ MODUŁY DODATKOWE PRZEZNACZONE DO MICRO:BIT
- Prąd elektryczny i jego rodzaje
- Obwód elektryczny
- Materiały półprzewodnikowe
- Tranzystory bipolarne
- Moduły dodatkowe przeznaczone do micro:bit
5. PROSTE PROJEKTY Z WYKORZYSTANIEM PŁYTKI MICRO:BIT
- Projekt 1. Wyświetlanie napisu - wyświetlanie własnego imienia zaraz po uruchomieniu programu
- Projekt 2. Wyświetlanie napisu - stałe wyświetlanie własnego imienia na ekranie LED micro:bit
- Projekt 3. Wyświetlanie ikony na wyświetlaczu LED micro:bit
- Projekt 4. Wyświetlanie kilku ikon na wyświetlaczu LED
- Projekt 5. Wyświetlanie kilku ikon na wyświetlaczu LED - innych zaraz po uruchomieniu oraz innych wyświetlanych stale
- Projekt 6. Wyświetlanie napisu po uruchomieniu oraz na stałe ikon na wyświetlaczu LED
- Projekt 7. Wyświetlanie na wyświetlaczu samodzielnie utworzonych ikon
- Projekt 8. Wyświetlanie na wyświetlaczu ikony po naciśnięciu przycisku A
- Projekt 9. Wyświetlanie na wyświetlaczu ikony po naciśnięciu przycisku A, wyświetlanie innej ikony po naciśnięciu przycisku B
- Projekt 10. Wyświetlanie na wyświetlaczu ikony po naciśnięciu przycisku A, wyświetlanie innej własnej ikony po naciśnięciu przycisku B, kasowanie ikon po wspólnym naciśnięciu przycisków A+B
- Projekt 11. Mruganie pojedynczej diody na wyświetlaczu micro:bit
- Projekt 12. Wyświetlanie na micro:bit różnych elementów
- Projekt 13. Wyświetlanie temperatury
- Projekt 14. Reakcja wyświetlacza LED micro:bit na przycisk A (zapalanie diod) oraz przycisk B (gaszenie diod)
- Projekt 15. Działanie akcelerometru wbudowanego w płytkę micro:bit
- Projekt 16. Działanie akcelerometru 2 - podgląd pozycji
- Projekt 17. Detekcja natężenia oświetlania
- Projekt 18. Mrugające powtarzane emotikonki
- Projekt 19. Elektroniczna kostka do gry
- Projekt 20. Graficzna elektroniczna kostka do gry
- Projekt 21. Dodawanie dwóch liczb
- Projekt 22. Mnożenie dwóch liczb
6. PROJEKTY Z MODUŁAMI DODATKOWYMI DO MICRO:BIT
- Projekt 1. Mruganie diody LED - załączanie/wyłączanie na czas dwóch sekund
- Projekt 2. Mruganie diody LED - załączanie/wyłączanie na czas trzech sekund i odtwarzanie w tle dźwięku
- Projekt 3. Wyświetlanie ikony na wyświetlaczu micro:bit po uaktywnieniu krańcowego wyłącznika
- Projekt 4. Zwiększanie tempa i zmiana efektu dźwiękowego po uaktywnieniu krańcowego wyłącznika
- Projekt 5. Wyświetlanie na wyświetlaczu micro:bit poziomu napięć z zakresu od 0 V do 3,3 V z regulacją potencjometrem
- Projekt 6. Sterowanie oświetleniem za pomocą przycisków A i B na płytce micro:bit
- Projekt 7. Pomiar poziomu jasności oświetlenia za pomocą diod na płytce micro:bit
- Projekt 8. Odtwarzanie muzyki przez głośnik za pomocą przycisków A i B na płytce micro:bit
- Projekt 9. Rozpoznawanie gestów (uwaga: należy dodać moduł instrukcji Grobe zawierający czujnik gestów)
- Projekt 10. Rozpoznawanie odległości (uwaga: należy dodać moduł instrukcji Grove zawierający czujnik ultradźwiękowy)
- Projekt 11. Licznik potrząśnięć (uwaga: należy dodać moduł instrukcji Grove zawierający moduł wyświetlacza siedmiosegmentowego)
- Projekt 12. Dalmierz ultradźwiękowy (uwaga: należy dodać moduł instrukcji Grove zawierający moduł wyświetlacza siedmiosegmentowego)
- Projekt 13. Zmiana intensywności świecenia diody LED
- Projekt 14. Zmiana intensywności świecenia diody LED oraz mruganie LED
- Projekt 15. Sterowanie diodami RGB - zmiana różnych kolorów
- Projekt 16. Uruchamianie za pomocą przycisku zewnętrznego emotikonów na ekranie LED micro:bit
- Projekt 17. Sterowanie sygnalizacją świetlną
- Projekt 18. Czujnik PIR - czujnik obecności
- Projekt 19. Czujnik dźwięku
7. PROJEKTY Z WYKORZYSTANIEM DODATKOWYCH MODUŁÓW I PŁYTKI UNIWERSALNEJ
- Projekt 1. Mruganie diody oraz dobór rezystora do diody (rezystor 220 Ω)
- Projekt 2. Pływające światła (rezystor 220 Ω)
- Projekt 3. Załączanie i wyłączanie dwóch diod z przycisków A i B dostępnych na płytce micro:bit oraz z zewnętrznych przycisków
- Projekt 4. Regulacja jasności diody LED za pomocą potencjometru (rezystor 220 Ω)
- Projekt 5. Sterowanie diodą RGB
- Projekt 6. Sterowanie diodą za pomocą fotokomórki (rezystor 220 Ω, 10 kΩ)
- Projekt 7. Sterowanie aktywnym brzęczkiem
- Projekt 8. Sterowanie pasywnym brzęczkiem
- Projekt 9. Sterowanie serwomechanizmem za pomocą potencjometru
- Projekt 10. Sterowanie wyświetlaczem
8. ANALOGOWY ODCZYT DANYCH ZA POMOCĄ MICRO:BIT
- Projekt 1. Odczyt analogowy za pomocą potencjometru (do odczytu wykorzystano środowisko Arduino IDE)
- Projekt 2. Odczyt analogowy temperatury za pomocą termistora (do odczytu wykorzystano środowisko Arduino IDE, rezystor 10 kΩ)
- Projekt 3. Odczyt temperatury za pomocą układu LM35
- Projekt 4. Alarm pożarowy
- Projekt 5. Alkomat
- Projekt 6. Czujnik gazu
- Projekt 7. Czujnik wilgotności (wykrywacz braku wody w doniczce)
- Projekt 8. Czujnik wykrywania wody - alarm zalania
- Projekt 9. Sterowanie joystickiem
O AUTORZE