Mapowanie historyjek użytkownika. Przepis na produkt idealny - Helion
Tytuł oryginału: User Story Mapping: Discover the Whole Story, Build the Right Product
Tłumaczenie: Maksymilian Gutowski
ISBN: 978-83-283-7918-3
stron: 256, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2016-03-25
Księgarnia: Helion
Cena książki: 38,35 zł (poprzednio: 59,00 zł)
Oszczędzasz: 35% (-20,65 zł)
Mapowanie historyjek użytkownika. Jak zaprojektować produkt idealny
Podczas projektowania wielu procesów produkcyjnych, łącznie z budową oprogramowania, za kluczowe kryteria uznaje się szybkość wykonywania zadań, wydajność czy niskie koszty. Tymczasem opracowanie produktu o wyjątkowej wartości rynkowej wymaga nieco innego podejścia. Celem produkcji nie jest przecież produkcja sama w sobie. Aby kiedyś osiągnąć wysokie zyski, planowanie procesów produkcji musi opierać się na wymaganiach użytkowników, bez zatracania się w szczegółach produktu. To jest właśnie myśl przewodnia metody mapowania historyjek użytkownika tworzonych na potrzeby procesów agile.
Ta odkrywcza książka, kierowana przede wszystkim do product managerów, analityków biznesowych i osób zajmujących się wrażeniami użytkownika, ma na celu pokazanie, w jaki sposób można w pełni wykorzystać zalety procesów agile i lean poprzez mapowanie historyjek. Technika ta umożliwia nakreślenie obrazu całości, który niekiedy trudno zrekonstruować na podstawie wielkiego zbioru osobnych historii. Modyfikowalne mapy historyjek umożliwiają zespołowi prowadzenie bardziej wnikliwych dyskusji o projekcie w ramach procesu produkcyjnego. W efekcie zespół sprawnie buduje wspólną wizję tego, co chce stworzyć, co przybliża produkt do osiągnięcia sukcesu.
W tej książce znajdziesz:
- ogólne zasady mapowania historyjek,
- wyjaśnienie sposobu mapowania historyjek,
- opis wykorzystania mapowania historyjek w projektach agile oraz lean,
- omówienie cyklu rozwojowego historyjek, począwszy od wskazania okazji do rozwoju i odkrywania możliwości,
- liczne ćwiczenia i przykłady tworzenia map historyjek i ich modyfikowania,
- przedstawienie procesu prowadzącego od mapowania historyjek do powstania sprawnego oprogramowania.
Mapowanie to prawdziwe źródło inspiracji!
Osoby które kupowały "Mapowanie historyjek użytkownika. Przepis na produkt idealny", wybierały także:
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- TDD. Sztuka tworzenia dobrego kodu 48,54 zł, (19,90 zł -59%)
- Doskona 67,00 zł, (33,50 zł -50%)
- Miejsce przy stole. Przywództwo w IT w czasach Agile 49,00 zł, (24,50 zł -50%)
- Czysty Agile. Powrót do podstaw 47,00 zł, (23,50 zł -50%)
Spis treści
Mapowanie historyjek użytkownika. Przepis na produkt idealny -- spis treści
Słowo wstępne od Martina Fowlera 11
Słowo wstępne od Alana Coopera 13
Słowo wstępne od Marty'ego Cagana 15
Wprowadzenie 19
- Dlaczego akurat ja? 20
- Jeśli masz problemy z historyjkami, ta książka jest dla Ciebie 20
- Kto powinien przeczytać tę książkę? 21
- Konwencje formatowania przyjęte w książce 22
- Struktura książki 23
Przeczytaj to najpierw 25
- Głuchy telefon 25
- Wspólne porozumienie można osiągnąć bezproblemowo 28
- Nie staraj się pisać idealnych dokumentów 29
- Dobre dokumenty są jak zdjęcia z wakacji 30
- Dokumenty są jak ściągi 31
- Mów o tym, co ważne 32
- Dziś i jutro 32
- Oprogramowanie nie jest najważniejsze 33
- No dobra, nie chodzi o samych ludzi 34
- Wytwarzaj mniej 35
- Brzydkie słowo na "w" 36
- To właściwie tyle 37
1. Obraz całości 39
- Słowo na "a" 39
- Historie są do opowiadania, nie do czytania 40
- Opowiadanie historii w całości 41
- Gary i tragedia płaskiego rejestru 42
- Mów i zapisuj 43
- Naszkicuj zarysy pomysłu 44
- Opisz klientów i użytkowników 45
- Opowiedz historie użytkowników 46
- Zapoznaj się ze szczegółami i możliwościami 49
2. Produkuj mniej 55
- Mapowanie pomaga dużym grupom uzyskać wzajemne zrozumienie 56
- Mapowanie ułatwia znajdowanie luk w opowieści 59
- Do zrobienia zawsze jest za dużo 59
- Wydziel minimalne, działające wydanie produktu 60
- Wydziel harmonogram produkcji 61
- Nie priorytetyzuj funkcji, tylko rezultaty 62
- To czysta magia - naprawdę 62
- Dlaczego MVP jest takie ważne 65
- Nowe MVP wcale nie jest produktem! 66
3. Ucz się szybciej 69
- Zacznij od omówienia korzyści 70
- Zweryfikuj problem 70
- Ucz się z prototypów 71
- Ludzie mogą chcieć nie tego, czego potrzebują 72
- Twórz, aby się uczyć 72
- Powtarzaj aż do uzyskania funkcjonalności 75
- Jak tego nie robić 75
- Zdobywanie weryfikowanej wiedzy 76
- Minimalizuj swoje eksperymenty 77
- Podsumowanie 78
4. Kończ na czas 79
- Opowiedz zespołowi o wszystkim 80
- Jak skutecznie szacować czas 81
- Budowanie kawałek po kawałku 82
- Nie wypuszczaj pojedynczych plastrów 83
- Jak skutecznie szacować czas - sekret drugi 83
- Zarządzaj swoim budżetem 84
- Iteratywnie i przyrostowo 88
- Otwarcie, gra środkowa i gra końcowa 88
- Podziel strategię produkcyjną na mapie 89
- Wszystko sprowadza się do ryzyka 90
- Co teraz? 90
5. Już wiesz, jak to robić 91
- 1. Wypisz swoją opowieść krok po kroku 91
- 2. Ułóż swoją opowieść 94
- 3. Zastanów się nad innymi wariantami historii 95
- 4. Opracuj rdzeń mapy 97
- 5. Wydziel działania umożliwiające osiągnięcie konkretnego rezultatu 98
- I już! Wiesz już wszystko, co trzeba 99
- Wypróbuj to w domu i w pracy 100
- Mapa opowiada o tym, co jest dziś, nie o jutrze 101
- Wypróbuj to w praktyce 102
- Programistom trudniej 103
- Mapa to dopiero początek 104
6. Cała prawda o historyjkach 109
- Absurdalnie prosty pomysł Kenta 109
- Proste nie znaczy łatwe 110
- Ron Jeffries i trzy C 111
- Hasła i obrazy 113
- To tyle 114
7. Opowiadanie lepszych historii 115
- Szablon Connextra 115
- Szablonowi zombie i jazda pługiem 118
- Lista dobrych tematów do omówienia 120
- Rób zdjęcia z wakacji 123
- To rzeczywiście dużo zachodu 124
8. Karteczka to nie wszystko 125
- Różni ludzie, różne dyskusje 125
- Potrzebujemy większej kartki 126
- Grzejniki i lodówki 128
- Piła to nie młotek 130
9. Karteczka to dopiero początek 135
- Miej w głowie jasną wizję 136
- Stwórz tradycję przekazu opowieści 136
- Sprawdzaj wyniki swojej pracy 137
- To nie jest Twoja zabawka 138
- Twórz, aby się uczyć 139
- Nie chodzi tylko o oprogramowanie 140
- Planuj naukę, ucz się planować 140
10. Opowieści są jak tort 141
- Stwórz przepis 141
- Pieczenie tortu w kawałkach 143
11. Łupanie kamieni 147
- Rozmiar zawsze ma znaczenie 147
- Opowieści są jak kamienie 148
- Eposy to wielkie kamienie, którymi się rzuca w ludzi 150
- Organizuj grupy historyjek tematycznie 151
- Nie przejmuj się terminologią, tylko snuj opowieści 151
- Zacznij od okazji 152
- Odkryj MVS 153
- Przyjrzyj się szczegółom historyjki w trakcie produkcji 154
- Dyskutuj podczas produkcji 155
- Przeprowadź ewaluację każdego elementu 156
- Przeprowadź ewaluację z użytkownikami i klientami 158
- Przeprowadź ewaluację z interesariuszami 159
- Wydaj produkt i ucz się 159
12. Praca w kamieniołomie 161
- Wartościowe - Użyteczne - Wykonalne 162
- Zespół badawczy potrzebuje cudzej pomocy 163
- Trzej amigos 164
- Właściciel produktu jako producent 167
- To nie takie proste 168
13. Zacznij od okazji 169
- Prowadź dyskusje o okazjach 169
- Zbadaj, zrezygnuj lub zastanów się 170
- O okazjach trzeba mówić 174
- Okazje a mapowanie historyjek 174
- Bądź wybredny 179
14. Tworzenie wzajemnego zrozumienia poprzez odkrywanie 181
- W odkrywaniu nie chodzi o oprogramowanie 181
- Cztery kroki do odkrycia 182
- Czynności, dyskusje, efekty 194
- Odkrywanie jest tworzeniem wzajemnego zrozumienia 195
15. Odkrywaj, aby weryfikować wiedzę 197
- Przeważnie się mylimy 197
- Stare, niezbyt dobre czasy 198
- Design thinking 199
- Jak zepsuć coś dobrego 202
- Krótkie pętle weryfikujące 203
- Jak koncepcja Lean Startup zmienia metodę projektowania produktu 204
- A historyjki i mapy? 208
16. Udoskonalaj, definiuj i buduj 211
- Kartki, konwersacje, więcej kartek, więcej konwersacji... 211
- Przycinanie i szlifowanie 211
- Warsztaty historyjek 212
- Planowanie sprintu lub iteracji 214
- Tłumy nie współpracują 217
- Dziel i redukuj 218
- Wykorzystuj mapę historyjek podczas produkcji 222
- Używaj mapy do odnotowywania postępów 223
- Używaj prostych map podczas warsztatów historyjek 223
17. Historyjki są jak asteroidy 227
- Składanie rozbitych kamieni 228
- Nie przesadzaj z mapowaniem 230
- Nie przejmuj się pominiętymi szczegółami 230
18. Ucz się z wszystkiego, co tworzysz 233
- Przeglądy zespołowe 233
- Prowadź przeglądy z innymi członkami organizacji 236
- Wystarczy 237
- Ucz się od użytkowników 238
- Ucz się z wydań 239
- Terminowe uzyskiwanie wyników 239
- Wykorzystaj mapę do ocenienia gotowości wydania 240
Czy to koniec? 243
Podziękowania 245
Bibliografia 249
Skorowidz 251