reklama - zainteresowany?

Mapa Agile & Scrum. Jak się odnaleźć jako Scrum Master - Helion

Mapa Agile & Scrum. Jak się odnaleźć jako Scrum Master
ebook
Autor: Mateusz Żeromski
ISBN: 978-83-283-8925-0
stron: 208, Format: ebook
Księgarnia: Helion

Cena książki: 59,00 zł

Książka będzie dostępna od listopada 2021

Tagi: Agile - Programowanie | Inne

Lepiej, szybciej, skuteczniej!

SCRUM, czyli zwinne (ang. Agile) podejście do wytwarzania usług i produktów, wymyślono po to, by realizować zadania w krótszym czasie, z użyciem mniejszej ilości zasobów i w jak najlepszym "dopasowaniu" do oczekiwań klienta. Zespoły pracujące w Scrumie, starzy agile'owi wyjadacze, zwykle sobie to podejście chwalą i chętnie korzystają z niego przy prowadzeniu kolejnych projektów. Niestety dla osoby, która dopiero zaczyna pracować w podejściu zwinnym, sprawa zwykle nie jest prosta. Wdrożenie się do "zwinności" wymaga czasu i wskazówek od doświadczonych Scrum Masterów.

Skoro mowa o wskazówkach od bardziej doświadczonych praktyków Scrumu - książka, którą Ci proponujemy, stanowi świetny wstęp do tego, by zacząć działać zwinnie. Jej autor, sam znawca tematu, praktykujący Agile & Scrum oraz dzielący się tą wiedzą z uczestnikami szkoleń, zebrał w tej publikacji wskazówki własne i wielu innych Scrum Masterów. Poczynając od zupełnych podstaw i zasad Scruma, przez problemy, z jakimi spotkasz się w codziennej pracy nad projektami, aż po kwestie dyskusyjne, postrzegane z różnych punktów widzenia - niniejszy poradnik stanowi swego rodzaju kompendium praktycznej wiedzy na temat Scruma i Agile'a podany w przystępnej hasłowej formie. Dzięki temu będzie Ci się łatwo po nim poruszać.

 

Zobacz także:

  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • TDD. Sztuka tworzenia dobrego kodu
  • Doskona
  • Miejsce przy stole. Przywództwo w IT w czasach Agile
  • Czysty Agile. Powrót do podstaw

Spis treści

Mapa Agile & Scrum. Jak się odnaleźć jako Scrum Master eBook -- spis treści

 

WSTĘP 7

 

  • Dla kogo jest ta książka? 8
  • Mapa Scruma? 8
  • Historia powstania książki 9
  • Subiektywizm 10

I. PODSTAWY AGILE'A 11

  • NNPGD 11
  • Tayloryzm 12
  • System produkcyjny Toyoty (TPS) 13
  • Lean Startup 14
  • Lean UX 19
  • Kult cargo 21
  • Coach vs mentor 22
  • Facylitator vs moderator 22
  • Lean Management 23
  • Metoda 5R 24
  • FUKO - metoda udzielania informacji zwrotnej 25
  • Andon - bloker w procesie, nie w człowieku 25
  • Kiedy Kanban, a kiedy Scrum? 26
  • Czym jest samoorganizujący się zespół? 27
  • Scrum jako haczyk dla zwiększenia motywacji 28

CERTYFIKATY 30

  • Scrum.org czy Scrum Alliance? 30
  • Powody do zrobienia certyfikatu 32
  • Na jakim etapie kariery zrobić certyfikat? 33
  • Kiedy nie robić certyfikatu? 33
  • W czym pomoże certyfikat na rynku pracy? 34
  • Jak certyfikat jest oceniany przez rekruterów? 34
  • Jak się uczyć do certyfikatu? 35
  • Czy można być SM bez certyfikatu? 36
  • Aspekty techniczne 36
  • Sposób przygotowania 37
  • Czy warto posiadać wszystkie trzy certyfikaty? 38

SCRUM MASTER 40

  • Onboarding SM 40
  • Scrum Master jako kartograf zespołu 41
  • Scrum Master - lider dyrektywny 42
  • Gorący kartofel - wypuszczenie pracy z rąk 42
  • (Wiedza + umiejętności) × postawa = wartość pracownika w XXI w. 43
  • Product Backlog jako abstrakcja 44
  • Po co są metryki w Scrumie? 44
  • Capacity a velocity 45
  • Nie infantylizuj estymatów 46
  • Różnica między Product Ownerem a Scrum Masterem 47
  • Product Backlog (rejestr produktu) 49
  • Rola Scrum Mastera w Product Backlogu 50
  • Tytuł Scrum Mastera jako osobiste osiągnięcie 52
  • Sposoby na refinement 53
  • Metody aktywizowania zespołu 53
  • Wstrzymywanie się od działania. Za co nie jest odpowiedzialny Scrum Master? 55
  • Coaching w Scrumie 55
  • Jak wytłumaczyć kontrast Waterfall vs Agile? 59
  • Wywiad ze Scrum Masterem 71
  • Postawy Scrum Mastera 76

PRODUCT OWNER 79

  • Fazy tworzenia produktu 79
  • Podejście produktowe a podejście projektowe 82
  • Czym jest produkt? 83
  • Analityk biznesowy jako Product Owner 84
  • Product Vision Board & roadmap 85
  • Design Thinking 86
  • Współpraca SM z PO 87
  • Mapa każdego jest inna 88
  • Odpowiedzialność Product Ownera 92
  • Przykry widok tworzonych produktów 93
  • Scrum Master jako Product Owner 94
  • Proces - wszystko jest procesem 95

KANBAN 97

  • Kanban 97
  • Miary Kanban 98
  • Co to jest Kanban? 98
  • Kluczowe elementy systemu Kanban 99
  • Korzyści z Kanbana 102

II. TRANSKRYPCJA KURSU AGILE & SCRUM 105

O CO TU CHODZI? 107

SCRUM BY THE BOOK 109

  • Co to jest Scrum? 109
  • Skąd pochodzi? 110
  • Scrum PSM 1 112

SCRUM W ŻYCIU REALNYM 117

  • Co to, skąd i dlaczego? 117
  • Daily Scrum 125
  • Klient 127
  • Monitoring 129
  • Planowanie 132
  • Produkt Backlog 134
  • Produkt 136
  • Refinement 138
  • Retrospektywa 144
  • Review - przegląd 147
  • Scrum Master 149
  • Sprint 151
  • Plan 151
  • Wdrażanie Scruma 153
  • Wydanie/Przyrost 155

SCRUM W IT 158

  • Historia planning pokera 158
  • Praca 159
  • Wdrażanie 164

POZNAJ AGILE & SCRUM 166

  • Agile 166
  • Świat Agile 169

ZOSTAŃ SCRUM MASTEREM 173

  • KPI 173
  • Scrum Master - kto to jest? 175
  • Lider procesu 179
  • Narzędzia 180
  • Scrum 181
  • Skuteczność 182
  • Wsparcie Product Ownera 184

BUDUJ ZESPÓŁ 186

  • Dobra dyskusja 186
  • Kolory 188
  • Zespół 189
  • Persony 192
  • Produkt Owner 193
  • Product Vision Board 194
  • Błękitny ocean 196
  • Lean Startup 196

KARIERA 199

  • Rekrutacja Scrum Mastera 199

POLECANE KSIĄŻKI 207

AUTORZY 209

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.