Magia sygnału - Helion
ISBN: 83-86718-12-9
stron: 320, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2011-09-14
Księgarnia: Helion
Cena książki: 26,30 zł
Książka przeznaczona jest dla muzyków, elektroakustyków, elektroników oraz wszystkich osób interesujących się dźwiękiem. Stanowi kompendium wiedzy na temat muzycznych i multimedialnych zastosowań komputerów. Czytelnik otrzymuje dużą dawkę wiedzy dotyczącej cyfrowych filtrów, trików, i dźwiękowych efektów specjalnych. W książce poruszono też tematykę bardziej zaawansowaną jak: analiza cepstralna, FFT, usuwanie ech, restauracja nagrań czy też starych filmów. Wielką zaletą książki jest przystępny język oraz gotowe algorytmy bez długich teoretycznych analiz. Książka zawiera dużą ilość ilustarcji pozwalających na lepsze zrozumienie tematu.
Osoby które kupowały "Magia sygnału", wybierały także:
- PreSonus Studio One. Podręcznik użytkownika (b2b) 99,00 zł, (49,50 zł -50%)
- Xfer Serum, czyli syntezator naszego pokolenia - poradnik uzytkownika (ebook) 79,00 zł, (39,50 zł -50%)
- Sekrety profesjonalnego brzmienia w małym studiu 69,00 zł, (51,75 zł -25%)
- Making Musical Apps. Real-time audio synthesis on Android and iOS 88,86 zł, (76,42 zł -14%)
- Digital Audio Essentials. A comprehensive guide to creating, recording, editing, and sharing music and other audio 176,92 zł, (152,15 zł -14%)
Spis treści
Magia sygnału -- spis treści
SÅ‚ownik i indeks symboli
Podstawy
- Od drucika do DSP
- PoczÄ…tki
- Próby
- Short story
- Sampler
- Trochę faktów
- Podstawy podstaw
- Sample, co to jest?
- Próbkowanie
- Kwantyzacja
- Alternatywne sposoby próbkowania i przetwarzania
Muzyka na 8 bitach
- Wprowadzenie
- Samplery
- Co to jest sampler?
- Podłączanie samplera do komputera
- Podłączenie samplera do źródła dźwięku
- Equalizer jako filtr anty-aliasingowy
- Elementarne funkcje
- Wprowadzenie
- RECORD, czyli jak nagrać dźwięk do komputera?
- LOAD czyli jak załadować dźwięk z dysku?
- SAVE, czyli jak zapisywać dźwięk na dysku?
- Programy do obróbki dźwięku
- AMAS II
- AUDIOMASTER IV
- AUDITION 4
- DELUXE SOUND 3.1
- SOUND EFFECT
- DIGITON 2.0
- Programy do komponowania melodii z sampli
- Trackers, czyli sekwencery samplowe
- DIGITAL SOUND STUDIO
- Użyteczne programiki
- SAMPLE MAKER
- AUDIO SCOPE
- Programy autora książki
- MOBIUS LOOP MAKER V1
- MOBIUS VOICE TRANSFORMER V1
Triki dźwiękowe na Amidze
- Wprowadzenie
- Zwiększenie jakości dźwięku AMIGI
- Lepsza jakość - możliwości
- Dźwięk 14-bitowy
- Sample wysokiej jakości i nie tylko
- Dźwięk 16-bitowy - sposób pierwszy
- Dźwięk 16-bitowy - sposób drugi
- Lepsza jakość - zakończenie
- Zwielokrotnienie kanałów dźwiękowych - metoda pierwsza
- Zwielokrotnienie kanałów dźwiękowych z jednoczesną poprawą rozdzielczości bitowej - metoda druga
- Metody mieszane - wstęp
- 4 kanały dźwiękowe o rozdzielczoścI 13-bitowej
- 8 kanałów o rozdzielczości 12-bitowej - metoda pierwsza
- 8 kanałów o rozdzielczości 12-bitowej - metoda druga
- 8 kanałów o rozdzielczości 8-bitowej
- 16 kanałów i więcej
Cyfrowa obróbka sygnałów
- Wprowadzenie
- Algorytmy, symbole
- Widmo - co to jest?
Tworzenie efektów muzycznych
- Echo
- Co to jest?
- Podejście użytkownika
- Podejście elektroniczne
- Podejście algorytmiczne - echo pojedyncze
- Podejście algorytmiczne - echo wielokrotne MULTIECHO
- Pogłos
- Co to jest?
- Podejście użytkownika
- Podejście elektroniczne
- Podejście algorytmiczne
- Phasing
- Co to jest?
- Podejście użytkownika
- Podejście elektroniczne
- Podejście algorytmiczne
- Flanging (Flanger)
- Co to jest?
- Podejście użytkownika
- Podejście elektroniczne
- Podejście algorytmiczne
Skorowidz