Magia interfejsu. Praktyczne metody projektowania aplikacji internetowych - Helion
Tytu艂 orygina艂u: Designing the Moment: Web Interface Design Concepts in Action (Voices That Matter)
T艂umaczenie: Pawe
ISBN: 978-83-246-1943-6
stron: 264, Format: A5, ok艂adka: mi
Data wydania: 2010-01-21
Ksi臋garnia: Helion
Cena ksi膮偶ki: 25,93 z艂 (poprzednio: 39,89 z艂)
Oszcz臋dzasz: 35% (-13,96 z艂)
Osoby kt贸re kupowa艂y "Magia interfejsu. Praktyczne metody projektowania aplikacji internetowych", wybiera艂y tak偶e:
- Flutter. Kurs video. Przewodnik dla 149,00 z艂, (59,60 z艂 -60%)
- Flutter. Kurs video. Przewodnik dla pocz 129,00 z艂, (51,60 z艂 -60%)
- Webflow. Kurs video. Projektowanie i tworzenie stron internetowych 159,00 z艂, (71,55 z艂 -55%)
- UX dla biznesu. Jak projektowa 89,00 z艂, (44,50 z艂 -50%)
- Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produkt 57,00 z艂, (28,50 z艂 -50%)
Spis tre艣ci
Magia interfejsu. Praktyczne metody projektowania aplikacji internetowych -- spis tre艣ci
Podzi臋kowania (11)
Wst臋p (13)
CZ臉艢膯 I O co chodzi? (19)
Rozdzia艂 1. Projektowanie pierwszego wra偶enia (21)
- Odkrywanie uk艂adu element贸w strony (22)
- Skok w "Automattic" (26)
- Wodzenie wzroku (30)
- Wykorzystanie diagramu Gutenberga (30)
- U偶ywaj kolor贸w do przykuwania uwagi obserwator贸w (34)
Rozdzia艂 2. Poka偶 swoj膮 osobowo艣膰 (36)
- Ujednolicanie projektu a dobre wra偶enie (38)
- Symbole (40)
Rozdzia艂 3. Zen i sztuka nawigacji (45)
- M贸wienie aplikacji, co ma zrobi膰 (46)
- Ka偶dy chce wydawa膰 polecenia (48)
- Syndrom "login" (51)
- M贸w, co robisz, i r贸b to, co Ci powiem (53)
Rozdzia艂 4. Nie wszystkie odno艣niki s膮 sobie r贸wne (54)
- Znaki z otoczenia jako pomoc w nawigacji po stronie WWW (56)
- Znaki czasu w sieci WWW (57)
Rozdzia艂 5. Z g艂ow膮 w chmurach (60)
- Innowacje nale偶y wprowadza膰 z umiarem (62)
- Kiedy przesta膰? (63)
- Je艣li nie jeste艣 cz臋艣ci膮 rozwi膮zania... (65)
CZ臉艢膯 II Uczenie innych (67)
Rozdzia艂 6. S艂owa klucze (69)
- Dlaczego teksty powitalne s膮 bezu偶yteczne (69)
- Tworzenie stron do przegl膮dania (71)
- Frazy zach臋caj膮ce do dzia艂ania (72)
Rozdzia艂 7. Opisywanie element贸w interfejsu (75)
- Nie opisuj swoich za艂o偶e艅 (76)
Rozdzia艂 8. Poza s艂owami - wideo (79)
- Ruchome obrazki bywaj膮 cenniejsze ni偶 10 000 s艂贸w (80)
- Klipy wideo a omawianie rozmaitych problem贸w (81)
- Klipy wideo a przedstawianie idei (82)
- 艢miesznie prosta sztuka tworzenia protocast贸w (83)
CZ臉艢膯 III Wyszukiwanie (85)
Rozdzia艂 9. Podpowiedzi (87)
- Autouzupe艂nianie jako poka-yoke (88)
- Pu艂apki (90)
- Odpowiednie rozwi膮zania na odpowiednie okazje (93)
Rozdzia艂 10. Przegl膮danie wynik贸w wyszukiwania (94)
- Nale偶y ufa膰 sprawdzonym standardom (95)
- Droga powrotna do ju偶 obejrzanej zawarto艣ci (97)
Rozdzia艂 11. Usprawnianie wyszukiwania (100)
- Zaawansowane powinno by膰 proste (102)
- Stopniowe wy艣wietlanie opcji (103)
- Zach臋canie do interakcji (104)
CZ臉艢膯 IV Dalsze kroki (107)
Rozdzia艂 12. Standaryzowanie interfejs贸w odtwarzaczy wideo (109)
- Tajemnice programowania odtwarzacza (109)
- Poczekaj chwil臋! Istnieje lepsze rozwi膮zanie (114)
- Bierzemy, co najlepsze, i poprawiamy reszt臋 (116)
Rozdzia艂 13. Uk艂ad element贸w formularza (119)
- Projektowanie zgrabnych formularzy (120)
- Idealne Zatwierd藕 i Anuluj (123)
- Dzia艂ania podstawowe i drugoplanowe (124)
- Szczeg贸艂y maj膮 znaczenie (126)
Rozdzia艂 14. Walka z kreatorem (127)
- Ustalanie jasnych wymaga艅 (127)
- Okre艣lanie granic (130)
Rozdzia艂 15. Jeden krok dalej, czyli walidacja (133)
- Informowanie o b艂臋dach i nieodbieranie internautom godno艣ci (134)
- Przetwarzanie informacji na bie偶膮co (139)
Rozdzia艂 16. Upraszczanie d艂ugich formularzy (142)
- Jasne oczekiwania (143)
Rozdzia艂 17. 呕mudny proces logowania (149)
- I zn贸w poprawiamy standardy (150)
- Rozpoznajmy u偶ytkownika (150)
- P贸jd藕my jeszcze krok dalej (151)
Rozdzia艂 18. Liczenie znak贸w (154)
- Osi膮gn膮膰 kres (155)
- Poka-yoke w edycji (157)
- I jeszcze dodatkowe ostrze偶enie (159)
CZ臉艢膯 V Uczestnictwo w 偶yciu spo艂eczno艣ci (161)
Rozdzia艂 19. Profil u偶ytkownika (163)
- Stopniowe rozwijanie profilu (164)
- Od zwyk艂ego spisu informacji do panelu kontrolnego (165)
- Pusta tabliczka (167)
Rozdzia艂 20. Edycja (168)
- W艂a艣ciwe narz臋dzia w odpowiedniej chwili (170)
- Ukrywanie opcji zaawansowanych (173)
- Sprz膮tanie (174)
Rozdzia艂 21. Tworzenie wi臋zi (175)
- Przyjaciele czy obserwatorzy (176)
- Nieobecny na zdj臋ciu (179)
Rozdzia艂 22. Oczywiste spostrze偶enia na temat dobrego bloga (180)
- Trzy filary dobrego bloga (181)
- Rozwi膮zania (182)
- Nie powielaj cudzych b艂臋d贸w (187)
Rozdzia艂 23. Otwarta dyskusja (188)
- Pozw贸l swoim klientom m贸wi膰 (189)
- Istotna kwestia zaufania (190)
- Pomocni otaku (191)
- Flagowanie napastliwych u偶ytkownik贸w serwisu (193)
- Nie przeszkadzaj ludziom m贸wi膰 (193)
Rozdzia艂 24. Grunt to dobra ocena (194)
- Stawiaj przejrzysto艣膰 ponad wydajno艣膰 (195)
- Zas艂u偶one podzi臋kowania (197)
CZ臉艢膯 VI Zarz膮dzanie informacjami (199)
Rozdzia艂 25. Nadaj znaczenie skr贸towi RSS (201)
- Ujawnienie opcji (203)
Rozdzia艂 26. Dodawanie tag贸w (207)
- Taksonomia, folksonomia i anomalia (209)
- Usuwanie bariery j臋zykowej (209)
- Wyja艣nianie nowych pomys艂贸w (210)
- Sugestie (210)
- Szukanie, szukanie, szukanie (211)
- Przysz艂o艣膰 tag贸w (212)
Rozdzia艂 27. Organizacja zawarto艣ci metod膮 "przeci膮gnij i upu艣膰" (213)
- Trzy stadia interakcji (213)
- Zaproszenie (213)
- Zmiany (214)
- Uko艅czenie (216)
- Poczucie spe艂nienia (218)
- W艂a艣ciwy dob贸r funkcji (218)
Rozdzia艂 28. Informuj klient贸w o zmianach (220)
- Projektowanie zmian (222)
- Obszary powiadomie艅 (224)
- Ponowne u偶ycie element贸w interfejsu (224)
CZ臉艢膯 VII Po偶egnania (227)
Rozdzia艂 29. Wyloguj si臋 (229)
- Jak utrudni膰 to, co proste? (229)
- Zach臋膰 u偶ytkownika do powrotu (231)
- Ponowne wykorzystanie przestrzeni (232)
- Powiedz, co masz do przekazania (233)
Rozdzia艂 30. Odkurzanie starych kont (234)
- Jak przekszta艂ci膰 nieaktywnego u偶ytkownika w dusz臋 serwisu? (235)
- Promocja bardziej osobista (236)
- Ankiety (238)
- Mo偶liwo艣膰 odpowiedzenia (238)
- Tylko bez przesady (239)
Rozdzia艂 31. Pozw贸l im odej艣膰 (241)
- Przegrywaj z honorem (242)
- Pozw贸l mu zgasi膰 艣wiat艂o (242)
- Odszed艂, ale (mo偶e) nie na zawsze (244)
Podstawy dobrego projektowania (247)
- Dobra komunikacja ponad wszystko (248)
- 艁atwiej jest robi膰 co艣 dobrze ni偶 藕le (250)
- Uwagi ko艅cowe (252)
Skorowidz (253)