reklama - zainteresowany?

Magia Ruby. Programowanie na wesoło - Helion

Magia Ruby. Programowanie na wesoło
ebook
Autor: Eric Weinstein
ISBN: 978-83-011-8568-8
stron: 312, Format: ebook
Data wydania: 2016-03-17
Księgarnia: Helion

Cena książki: 69,00 zł

Dodaj do koszyka Magia Ruby. Programowanie na wesoło

Tagi: Programowanie | Ruby - Programowanie

Ruby to doskonały język programowania dla początkujących: łatwy do nauczenia, o dużych możliwościach i fajny w użyciu! Czyż nauka nie jest jednak ciekawsza, gdy pomagają nam czarodzieje i smoki? Magia Ruby to wesoła, ilustrowana bajka, która nauczy Cię, jak programować w Ruby i zabierze w fantastyczną podróż. Śledząc przygody młodych bohaterów - Rubena i Scarlett - zdobędziesz prawdziwe umiejętności programistyczne.

Dodaj do koszyka Magia Ruby. Programowanie na wesoło

 

Osoby które kupowały "Magia Ruby. Programowanie na wesoło", wybierały także:

  • Zen Steve'a Jobsa
  • ASP.NET MVC. Kompletny przewodnik dla programistów interaktywnych aplikacji internetowych w Visual Studio
  • jQuery, jQuery UI oraz jQuery Mobile. Receptury
  • Scratch. Komiksowa przygoda z programowaniem
  • Baltie. Kurs video. Poziom pierwszy. Elementarz programowania w języku wizualnym

Dodaj do koszyka Magia Ruby. Programowanie na wesoło

Spis treści

Magia Ruby. Programowanie na wesoło eBook -- spis treści

Wprowadzenie XVII Podziękowania XIX Wprowadzenie do wydania polskiego XXI Rozdział 1: O czym jest ta książka
Po co uczyć się programowania (i dlaczego Ruby)
Wszyscy dorośli na pokład: instalowanie Ruby
Instalowanie w systemie Mac lub Linux
Instalowanie w systemie Windows
Pierwsze osiągnięcie: Ruby zainstalowany!
Wchodzenie w buty Ruby
Poznajemy IRB
Używanie edytora tekstowego i polecenia Ruby
Mac
Linux
Windows
Tworzenie pierwszego skryptu
Kiedy używać IRB, a kiedy edytora tekstu
Zgłoszenia używane w tej książce
Do czerwonego błyszczącego celu

Rozdział 2: Król i jego łańcuch
Krótka opowieść
Trochę więcej o zmiennych
Operatory Ruby
Niewielki projekt dla Ciebie
Co już wiesz

Rozdział 3: Sny o rurach
Dylemat Czeladnika hydraulika
Pisanie i uruchamianie skryptów Ruby
Kontrola przepływu Jego Wysokości
Ulepszanie szybk –przep.rb za pomocą ciekawszych operatorów logicznych
Wielgachny projekt dla Was
Co już wiesz

Rozdział 4: Zatrzymani w pętli
Ruby na jednej szynie
Pętle while
Tablice
Tablice i pętle w działaniu
Musisz zdecydować, czy akceptujesz projekt
Co już wiesz

Rozdział 5: Słoneczna tablica oraz mieszanka firmowa na kuchence
Jadłodajnia Dużego Janka
Tablice w tablicach
Jeszcze więcej metod stosowanych z tablicami!
Shift! Pop! Insert!
Iteracja po tablicach
Mieszanka firmowa w Jadłodajni
Szalone zakresy
Zwiększamy zamówienia!
Co już wiesz

Rozdział 6: Gruby bekon do mieszanki firmowej
Symbole!
Sposób na symbole
Symbole i tablice mieszające nareszcie razem
Poranny szczyt
Co jeszcze możemy zrobić z symbolami?
Co już wiesz

Rozdział 7: Magia metod i bloków
Metoda na szaleństwo
Definiowanie własnych metod
Użycie return i puts
Pojęcie argumentów metody
Czym jest nil?
Parametry oznaczane gwiazdką
Metody blokowe
Do legowiska Smoczycy
Co już wiesz

Rozdział 8: (Prawie) wszystko jest obiektem
Tematem naszej historii jest obiekt
Klasy i obiekty
Tworzenie pierwszej własnej klasy, Bard
Zasięg zmiennej
Te błędy zmiennych zaszokują i zaskoczą Cię!
Zmienne globalne
Zmienne klasy
Zmienne instancji
Zmienne lokalne
Obiekty i self
Zmienne metod i instancji
Ballada na telefon, czyli usługa dostarczania ballad przez barda
Co już wiesz
Obiekty i klasy
Zmienne i zasięg
Programowanie obiektowe

Rozdział 9: Dziedziczenie magii Ruby
Menażeria jej królewskiej mości
Szlifowanie klas
Kilka innych klas
Dziedziczenie i kod bez powtórzeń
Podklasy i nadklasy
Zastępowanie metod: piraci to też ludzie
Używanie słowa kluczowego super
Ochrona Królestwa przez psy obronne i latające małpy
Każdy pies obronny ma swój dzień
Jeszcze raz, z uczuciem!
Maszyna Królowej
Co już wiesz

Rozdział 10: Koń innego koloru
Całkowite Panda-monium
Tworzenie modułów
Stałe
Poszerzanie naszej wiedzy
Zmieszanie i dziedziczenie
Potrzebujemy kolejnego pliku
Przeszukiwanie stałych
Koń innego koloru
Co już wiesz

Rozdział 11: Łańcuchy raz jeszcze
Przerabianie w Przerabiaczu
Sztuczki z nadawaniem wartości zmiennym
Wyrażenia warunkowe jasne jak słońce
Gdy potrzebna jest instrukcja case z wyrażeniem when
Upraszczanie metod
Usuwanie powtarzającego się kodu
Ponowna przeróbka
Co już wiesz

Rozdział 12: Czytanie, pisanie i magia Ruby
Wejście i wyjście pliku
Otwieranie pliku za pomocą Ruby
Pisanie i dodawanie do plików
Unikanie błędów podczas pracy z plikami
Wszystkie doki załadunkowe meldować się!
Co już wiesz

Rozdział 13: Podążaj drogą WEBrick
Ruby i Internet
Zastosowanie Ruby gem: open-uri
Analiza serwera WWW Królestwa
Za murami Królestwa
Co już wiesz

Rozdział 14: Co dalej
Obraz ogólny: Co wiemy
Dodatkowe zasoby i coś do czytania
Książki dla początkującyc
Książki dla średniozaawansowanych
Książki dla zaawansowanych
Online i Multimedia
Zasoby interakcyjne
Dodatkowe tematy

Dodatek A: Instalowanie Ruby na komputerach MAC i w systemie Linux
Instalowanie na komputerach MAC
Instalowanie w Linuksie

Dodatek B:Rozwiązywanie problemów
Błędy przy wykonywaniu skryptów Ruby
Nie znaleziono polecenia
Brak pliku lub katalogu
Błędy przy używaniu IRB
Niezdefiniowana zmienna lokalna lub metoda
Błąd składni
Nie można przekształcić nil na łańcuch
Mówisz, że?
Czyszczenie ekranu
Powrót do poprzedniego polecenia
Poszukaj tego!
Skorowidz

Dodaj do koszyka Magia Ruby. Programowanie na wesoło

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.