Macromedia FreeHand MX. Oficjalny podręcznik - Helion
Tytuł oryginału: Macromedia FreeHand MX: Training from the Source
Tłumaczenie: Aleksandra Tomaszewska
ISBN: 83-7361-532-6
stron: 344, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-09-16
Księgarnia: Helion
Cena książki: 44,90 zł
Macromedia FreeHand MX 2004 to aplikacja służąca do tworzenia ilustracji wektorowych. Łączy w sobie uniwersalność narzędzia wektorowego z łatwością obsługi znaną z innych produktów firmy Macromedia. Narzędzia, w jakie jest wyposażona, pozwalają na przygotowanie szkicu publikacji, dodanie elementów tekstowych i graficznych oraz pracę z dokumentami zawierającymi wiele stron, nawet o różnych rozmiarach. Umożliwia dodanie do strony elementów interaktywnych i animacji wektorowych, które potem można wykorzystać w programach Flash, Fireworks i Director. Gotową pracę można wydrukować na drukarce, przygotować do druku na profesjonalnej maszynie drukarskiej lub opublikować w postaci dokumentu PDF lub strony WWW.
"Macromedia FreeHand MX 2004. Oficjalny podręcznik" to zbiór ćwiczeń i przykładów przygotowanych pod nadzorem pracowników pomocy technicznej i instruktorów z działu szkoleń. Wykonując ćwiczenia zawarte w 10 lekcjach, poznasz wszystkie możliwości programu FreeHand w zakresie przygotowywania ilustracji wektorowych i publikacji zawierających tekst i grafikę oraz eksportowania ich do plików w różnych formatach.
- Korzystanie z podstawowych narzędzi graficznych
- Konfigurowanie strony i umieszczanie na niej tekstu
- Przekształcanie obiektów
- Stosowanie kolorów, wypełnień i stylów
- Praca z warstwami
- Tworzenie złożonych kształtów za pomocą ścieżek wektorowych
- Efekty specjalne
- Symbole i pędzle
- Tworzenie animacji wektorowych i stron WWW
Najbardziej efektywnym sposobem nauki jest wykonywanie konkretnych zadań. Wykorzystaj polecany przez firmę Macromedia podręcznik i poznaj program FreeHand.
Osoby które kupowały "Macromedia FreeHand MX. Oficjalny podręcznik", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- Sztuka podst 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lean dla bystrzaków. Wydanie II 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
Macromedia FreeHand MX. Oficjalny podręcznik -- spis treści
Wstęp (7)
Lekcja 1. Podstawy programu FreeHand (13)
- Poznajemy interfejs programu (14)
- Panel narzędzi programu FreeHand (14)
- Ruchome i stałe grupy paneli (15)
- Tworzenie nowego dokumentu (17)
- Wyświetlanie linijki (18)
- Rysowanie aparatu (20)
- Praca z narzędziem Rectangle (prostokąt) (21)
- Korzystanie z panelu Object (obiekt) (24)
- Doklejanie obiektów (26)
- Zmiana powiększenia widoku (29)
- Korzystanie z narzędzia Line (linia) (31)
- Kopiowanie obiektu (32)
- Korzystanie z narzędzia Polygon (wielobok) (34)
- Korzystanie z narzędzia Knife (nóż) (36)
- Przenoszenie prowadnic (39)
- Zaokrąglanie wierzchołków (41)
- Grupowanie elementów (43)
Lekcja 2. Tworzenie stron i tekstu (45)
- Tworzenie domyślnego szablonu dokumentu (46)
- Zmiana rozmiaru strony (49)
- Wstawianie stron (50)
- Importowanie grafiki (55)
- Praca z narzędziem Text (tekst) (56)
- Formatowanie tekstu (59)
- Kerning i kerning zakresowy (63)
- Wstawianie znaku firmowego (65)
- Przesunięcie względem linii bazowej (66)
Lekcja 3. Kolory, gradienty i style (69)
- Zastosowanie polecenia Split (podziel) i Join (połącz) (71)
- Tworzenie odbicia lustrzanego (75)
- Skalowanie obiektów (77)
- Praca z panelem Reflect (odbicie) oraz narzędziem Mirror (odbicie lustrzane) (79)
- Korzystanie z panelu Color mixer (paleta kolorów) (82)
- Korzystanie z panelu Swatches (próbki) (84)
- Korzystanie z panelu Tints (odcienie) (85)
- Przypisywanie wypełnienia gradientowego (88)
- Korzystanie z panelu Styles (style) (91)
- Tworzenie kodu kreskowego (94)
- Praca z narzędziem Subselect (wybór) (96)
- Korzystanie z narzędzia Arc (krzywa) (98)
- Obracanie obiektów (99)
Lekcja 4. Warstwy (103)
- Korzystanie z poleceń porządkowania (104)
- Korzystanie z panelu Layers (106)
- Wyrównywanie obiektów (109)
- Korzystanie z narzędzia 3D Rotation (obrót w przestrzeni trójwymiarowej) (114)
- Zmiana koloru warstwy (116)
Lekcja 5. Punkty i ścieżki (119)
- Praca z narzędziem Bezigon (121)
- Korzystanie z poleceń łączenia (124)
- Dodawanie kolorów PANTONE(r) (128)
- Zmiana typu podglądu (130)
- Rysowanie linii przerywanych (132)
- Wstawianie kolejnych prowadnic (133)
- Korzystanie z narzędzia Pen (135)
- Dodawanie łączników (137)
- Sterowanie uchwytami kontrolnymi (139)
- Ukrywanie i wyświetlanie uchwytów (141)
- Rysunek rowerzysty (143)
- Eksportowanie bibliotek kolorów (146)
- Praca z narzędziem Freeform (swobodne przekształcenie) (148)
- Praca z narzędziem Pencil (ołówek) (151)
- Połączenie obiektów rowerzysty i roweru (153)
Lekcja 6. Efekty specjalne (155)
- Efekt soczewki (156)
- Rysowanie lupy (157)
- Nakładanie tekstu na ścieżkę (165)
- Konwersja tekstu na grafikę (171)
- Korzystanie ze złożonych ścieżek (173)
- Wklejanie obiektu wewnątrz ścieżki (175)
- Praca z narzędziem Extrude (efekt głębi) (177)
- Zmiana profilu efektu głębi (181)
- Korzystanie z efektu obwiedni (185)
- Przypisywanie efektów aktywnych (189)
Lekcja 7. Układ strony (195)
- Wyrównywanie tekstu względem strony (197)
- Importowanie tekstu (198)
- Tworzenie bloków tekstowych z podziałem na kolumny (203)
- Korzystanie z narzędzia Text Editor (edytor tekstu) (206)
- Sprawdzanie pisowni (207)
- Oblewanie grafiki tekstem (209)
- Definiowanie rozdzielczości efektów rastrowych (212)
- Style tekstowe (214)
- Edycja stylów tekstowych (216)
- Eksportowanie pliku w formacie PDF (218)
- Sprawdzanie łączy (221)
- Przygotowanie do publikacji (223)
- Drukowanie dokumentu (225)
Lekcja 8. Symbole, pędzle i końcówki (231)
- Tworzenie symboli (233)
- Edycja symbolu (238)
- Korzystanie z narzędzia Roughen (pogrubienie) (240)
- Tworzenie efektu cieniowania z wykorzystaniem przejść pomiędzy kolorami (243)
- Nakładanie gradientu konturowego (247)
- Korzystanie z funkcji pędzla (249)
- Tworzenie pędzla (254)
- Edycja pędzla (257)
- Tworzenie dodatkowych symboli (260)
- Zastosowanie końcówki graficznej (264)
- Eksportowanie symboli (267)
Lekcja 9. Tworzenie animacji i filmów (269)
- Przypisywanie skrótów klawiaturowych (271)
- Rysowanie przysłony (274)
- Tworzenie przejścia dla potrzeb animacji (277)
- Rozmieszczanie obiektów na warstwach (280)
- Odwracanie animacji (283)
- Eksportowanie filmu (284)
- Łączenie przejścia ze ścieżką (287)
- Animowanie tekstu (290)
- Tworzenie stron głównych (291)
- Korzystanie z narzędzia Action (296)
- Edycja strony głównej (298)
- Tworzenie drugiej strony głównej (300)
- Tworzenie ścieżki prowadnicy do strony głównej (302)
- Edycja grafiki w programie Macromedia Fireworks (303)
- Edycja filmu Macromedia Flash w programie FreeHand (306)
- Tworzenie filmów za pomocą programu Macromedia Flash (310)
Lekcja 10. Tworzenie stron WWW (313)
- Praca z narzędziem Connector (łącznik) (315)
- Zmiana definicji stylu połączenia (321)
- Tworzenie notki PDF (323)
- Wklejanie zdjęcia wewnątrz ścieżki (325)
- Tworzenie łączy URL (328)
- Eksportowanie w formacie HTML (329)
Skorowidz (333)