reklama - zainteresowany?

Macromedia FreeHand MX. Oficjalny podręcznik - Helion

Macromedia FreeHand MX. Oficjalny podręcznik
Autor: Patti Schulze
Tytuł oryginału: Macromedia FreeHand MX: Training from the Source
Tłumaczenie: Aleksandra Tomaszewska
ISBN: 83-7361-532-6
stron: 344, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-09-16
Księgarnia: Helion

Cena książki: 44,90 zł

Dodaj do koszyka Macromedia FreeHand MX. Oficjalny podręcznik

Tagi: Inne

Macromedia FreeHand MX 2004 to aplikacja służąca do tworzenia ilustracji wektorowych. Łączy w sobie uniwersalność narzędzia wektorowego z łatwością obsługi znaną z innych produktów firmy Macromedia. Narzędzia, w jakie jest wyposażona, pozwalają na przygotowanie szkicu publikacji, dodanie elementów tekstowych i graficznych oraz pracę z dokumentami zawierającymi wiele stron, nawet o różnych rozmiarach. Umożliwia dodanie do strony elementów interaktywnych i animacji wektorowych, które potem można wykorzystać w programach Flash, Fireworks i Director. Gotową pracę można wydrukować na drukarce, przygotować do druku na profesjonalnej maszynie drukarskiej lub opublikować w postaci dokumentu PDF lub strony WWW.

"Macromedia FreeHand MX 2004. Oficjalny podręcznik" to zbiór ćwiczeń i przykładów przygotowanych pod nadzorem pracowników pomocy technicznej i instruktorów z działu szkoleń. Wykonując ćwiczenia zawarte w 10 lekcjach, poznasz wszystkie możliwości programu FreeHand w zakresie przygotowywania ilustracji wektorowych i publikacji zawierających tekst i grafikę oraz eksportowania ich do plików w różnych formatach.

  • Korzystanie z podstawowych narzędzi graficznych
  • Konfigurowanie strony i umieszczanie na niej tekstu
  • Przekształcanie obiektów
  • Stosowanie kolorów, wypełnień i stylów
  • Praca z warstwami
  • Tworzenie złożonych kształtów za pomocą ścieżek wektorowych
  • Efekty specjalne
  • Symbole i pędzle
  • Tworzenie animacji wektorowych i stron WWW

Najbardziej efektywnym sposobem nauki jest wykonywanie konkretnych zadań. Wykorzystaj polecany przez firmę Macromedia podręcznik i poznaj program FreeHand.

Dodaj do koszyka Macromedia FreeHand MX. Oficjalny podręcznik

 

Osoby które kupowały "Macromedia FreeHand MX. Oficjalny podręcznik", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku
  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Sztuka podst
  • Lean dla bystrzaków. Wydanie II

Dodaj do koszyka Macromedia FreeHand MX. Oficjalny podręcznik

Spis treści

Macromedia FreeHand MX. Oficjalny podręcznik -- spis treści

Wstęp (7)

Lekcja 1. Podstawy programu FreeHand (13)

  • Poznajemy interfejs programu (14)
  • Panel narzędzi programu FreeHand (14)
  • Ruchome i stałe grupy paneli (15)
  • Tworzenie nowego dokumentu (17)
  • Wyświetlanie linijki (18)
  • Rysowanie aparatu (20)
  • Praca z narzędziem Rectangle (prostokąt) (21)
  • Korzystanie z panelu Object (obiekt) (24)
  • Doklejanie obiektów (26)
  • Zmiana powiększenia widoku (29)
  • Korzystanie z narzędzia Line (linia) (31)
  • Kopiowanie obiektu (32)
  • Korzystanie z narzędzia Polygon (wielobok) (34)
  • Korzystanie z narzędzia Knife (nóż) (36)
  • Przenoszenie prowadnic (39)
  • Zaokrąglanie wierzchołków (41)
  • Grupowanie elementów (43)

Lekcja 2. Tworzenie stron i tekstu (45)

  • Tworzenie domyślnego szablonu dokumentu (46)
  • Zmiana rozmiaru strony (49)
  • Wstawianie stron (50)
  • Importowanie grafiki (55)
  • Praca z narzędziem Text (tekst) (56)
  • Formatowanie tekstu (59)
  • Kerning i kerning zakresowy (63)
  • Wstawianie znaku firmowego (65)
  • Przesunięcie względem linii bazowej (66)

Lekcja 3. Kolory, gradienty i style (69)

  • Zastosowanie polecenia Split (podziel) i Join (połącz) (71)
  • Tworzenie odbicia lustrzanego (75)
  • Skalowanie obiektów (77)
  • Praca z panelem Reflect (odbicie) oraz narzędziem Mirror (odbicie lustrzane) (79)
  • Korzystanie z panelu Color mixer (paleta kolorów) (82)
  • Korzystanie z panelu Swatches (próbki) (84)
  • Korzystanie z panelu Tints (odcienie) (85)
  • Przypisywanie wypełnienia gradientowego (88)
  • Korzystanie z panelu Styles (style) (91)
  • Tworzenie kodu kreskowego (94)
  • Praca z narzędziem Subselect (wybór) (96)
  • Korzystanie z narzędzia Arc (krzywa) (98)
  • Obracanie obiektów (99)

Lekcja 4. Warstwy (103)

  • Korzystanie z poleceń porządkowania (104)
  • Korzystanie z panelu Layers (106)
  • Wyrównywanie obiektów (109)
  • Korzystanie z narzędzia 3D Rotation (obrót w przestrzeni trójwymiarowej) (114)
  • Zmiana koloru warstwy (116)

Lekcja 5. Punkty i ścieżki (119)

  • Praca z narzędziem Bezigon (121)
  • Korzystanie z poleceń łączenia (124)
  • Dodawanie kolorów PANTONE(r) (128)
  • Zmiana typu podglądu (130)
  • Rysowanie linii przerywanych (132)
  • Wstawianie kolejnych prowadnic (133)
  • Korzystanie z narzędzia Pen (135)
  • Dodawanie łączników (137)
  • Sterowanie uchwytami kontrolnymi (139)
  • Ukrywanie i wyświetlanie uchwytów (141)
  • Rysunek rowerzysty (143)
  • Eksportowanie bibliotek kolorów (146)
  • Praca z narzędziem Freeform (swobodne przekształcenie) (148)
  • Praca z narzędziem Pencil (ołówek) (151)
  • Połączenie obiektów rowerzysty i roweru (153)

Lekcja 6. Efekty specjalne (155)

  • Efekt soczewki (156)
  • Rysowanie lupy (157)
  • Nakładanie tekstu na ścieżkę (165)
  • Konwersja tekstu na grafikę (171)
  • Korzystanie ze złożonych ścieżek (173)
  • Wklejanie obiektu wewnątrz ścieżki (175)
  • Praca z narzędziem Extrude (efekt głębi) (177)
  • Zmiana profilu efektu głębi (181)
  • Korzystanie z efektu obwiedni (185)
  • Przypisywanie efektów aktywnych (189)

Lekcja 7. Układ strony (195)

  • Wyrównywanie tekstu względem strony (197)
  • Importowanie tekstu (198)
  • Tworzenie bloków tekstowych z podziałem na kolumny (203)
  • Korzystanie z narzędzia Text Editor (edytor tekstu) (206)
  • Sprawdzanie pisowni (207)
  • Oblewanie grafiki tekstem (209)
  • Definiowanie rozdzielczości efektów rastrowych (212)
  • Style tekstowe (214)
  • Edycja stylów tekstowych (216)
  • Eksportowanie pliku w formacie PDF (218)
  • Sprawdzanie łączy (221)
  • Przygotowanie do publikacji (223)
  • Drukowanie dokumentu (225)

Lekcja 8. Symbole, pędzle i końcówki (231)

  • Tworzenie symboli (233)
  • Edycja symbolu (238)
  • Korzystanie z narzędzia Roughen (pogrubienie) (240)
  • Tworzenie efektu cieniowania z wykorzystaniem przejść pomiędzy kolorami (243)
  • Nakładanie gradientu konturowego (247)
  • Korzystanie z funkcji pędzla (249)
  • Tworzenie pędzla (254)
  • Edycja pędzla (257)
  • Tworzenie dodatkowych symboli (260)
  • Zastosowanie końcówki graficznej (264)
  • Eksportowanie symboli (267)

Lekcja 9. Tworzenie animacji i filmów (269)

  • Przypisywanie skrótów klawiaturowych (271)
  • Rysowanie przysłony (274)
  • Tworzenie przejścia dla potrzeb animacji (277)
  • Rozmieszczanie obiektów na warstwach (280)
  • Odwracanie animacji (283)
  • Eksportowanie filmu (284)
  • Łączenie przejścia ze ścieżką (287)
  • Animowanie tekstu (290)
  • Tworzenie stron głównych (291)
  • Korzystanie z narzędzia Action (296)
  • Edycja strony głównej (298)
  • Tworzenie drugiej strony głównej (300)
  • Tworzenie ścieżki prowadnicy do strony głównej (302)
  • Edycja grafiki w programie Macromedia Fireworks (303)
  • Edycja filmu Macromedia Flash w programie FreeHand (306)
  • Tworzenie filmów za pomocą programu Macromedia Flash (310)

Lekcja 10. Tworzenie stron WWW (313)

  • Praca z narzędziem Connector (łącznik) (315)
  • Zmiana definicji stylu połączenia (321)
  • Tworzenie notki PDF (323)
  • Wklejanie zdjęcia wewnątrz ścieżki (325)
  • Tworzenie łączy URL (328)
  • Eksportowanie w formacie HTML (329)

Skorowidz (333)

Dodaj do koszyka Macromedia FreeHand MX. Oficjalny podręcznik

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.