MS Visual C++. Ćwiczenia - Helion
ISBN: 83-7361-206-8
stron: 124, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-08-26
Księgarnia: Helion
Cena książki: 16,00 zł
Visual C++ to popularne środowisko RAD (szybkiego tworzenia aplikacji). Dzięki intuicyjnej obsłudze jest ono nie tylko wygodnym narzędziem dla profesjonalistów tworzących zaawansowane aplikacje dla Windows, ale także bezpiecznym "polem doświadczalnym" dla wszystkich tych, którzy chcą spróbować swoich sił w programowaniu w C++.
Niniejsza książka stanowi praktyczne uzupełnienie podręcznika lub kursu programowania w C++. Może być dla Ciebie zbiorem zadań wykonywanych jako indywidualne prace domowe, może być także potraktowana jako zbiór "podpowiedzi" pokazujący, jak zawodowcy rozwiązują niektóre typowe problemy występujące przy programowaniu w C++ i Visual C++. Więcej w niej praktycznych zadań dla programisty niż teoretycznych rozważań o niuansach sztuki programowania w C++.
Książka opisuje:- Aplikacje konsolowe ANSI C++
- Programowanie sekwencyjne w Visual C++
- Konstruowanie aplikacji zdarzeniowych i obiektowych
- Wyprowadzanie danych w trybie graficznym
- Korzystanie z szablonów
- Obsługę wyjątków
- Tworzenie aplikacji w środowisku graficznym
- Stosowanie biblioteki klas MFC w Visual C++
- Wprowadzenie do MS VisualStudio.NET
Spis treści
MS Visual C++. Ćwiczenia -- spis treści
Wprowadzenie (5)
- Jak korzystać z tej książki? (6)
Rozdział 1. Aplikacje konsoli w stylu ANSI C i podstawowe operacje w Visual C++ (7)
- Podsumowanie (15)
Rozdział 2. Aplikacje konsoli w stylu ANSI C++, programowanie sekwencyjne w Visual C++ (17)
- Wprowadzanie danych w ruchu programu i rozbieżności w składni ANSI C i ANSI C++ (19)
- Podsumowanie (26)
Rozdział 3. Style programowania - konstruowanie aplikacji zdarzeniowych i obiektowych, firmowe przykłady VC++ (27)
- Wprowadzenie (27)
- Pętla pobierania wiadomości o zdarzeniach w programie zdarzeniowym (29)
- Procedury - handlery obsługi zdarzeń (30)
- Jak obiekty mogą reagować na komunikaty o zdarzeniach (31)
- Podsumowanie (42)
Rozdział 4. Ewolucja sposobów tworzenia aplikacji w wizualnym środowisku Windows (43)
- Wprowadzenie (43)
- Zamiana liczb dziesiętnych na dwójkowe (44)
- Wyprowadzanie danych w trybie graficznym z zastosowaniem prostego buforowania (46)
- Podsumowanie (53)
Rozdział 5. Szablony i obsługa wyjątków (55)
- Wprowadzenie (55)
- Obsługa sytuacji wyjątkowych w C++ (55)
- Konstruowanie i stosowanie szablonów (59)
- Podsumowanie (62)
Rozdział 6. Wizualne aplikacje dla graficznego środowiska Windows (63)
- Zasady programowania zdarzeniowego dla Windows - wprowadzenie (67)
- Rozbudowa głównej funkcji WinMain() (67)
- Konstrukcja głównej funkcji obsługującej komunikaty (69)
- Obsługa komunikatu WM_PAINT (71)
- Pętla pobierania komunikatów o zdarzeniach od Windows (72)
- Przykładowy, prosty kod aplikacji zdarzeniowej (73)
- Podsumowanie (89)
Rozdział 7. Stosowanie biblioteki klas MFC w Visual C++ (91)
- Wprowadzenie: dlaczego i w jaki sposób trzeba modyfikować kody generowane przez kreator Visual C++? (93)
- Klasa "Dokument" a operacje plikowe (93)
- Podsumowanie (97)
Rozdział 8. VisualStudio.NET - ćwiczenia wprowadzające (99)
- Podsumowanie (104)
Rozdział 9. Tworzymy aplikacje w środowisku VisualStudio.NET w C# i w C++ (105)
- Podsumowanie (111)
Rozdział 10. Konstruowanie wizualnych komponentów sterujących w VisualStudio.NET (113)
- Podsumowanie (120)
Zakończenie (121)
- I co dalej? (121)