reklama - zainteresowany?

LightWave 8. Skuteczne rozwiązania - Helion

LightWave 8. Skuteczne rozwiązania
Autor: Dan Ablan, Randy Sharp
Tytuł oryginału: LightWave 8 KillerTips
Tłumaczenie: Tomasz Machnik
ISBN: 83-7361-649-7
stron: 232, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-12-15
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,90 zł

Dodaj do koszyka LightWave 8. Skuteczne rozwiązania

Tagi: Inne

Praca grafika i animatora 3D wymaga nie tylko zmysłu artystycznego, ale także kompleksowej wiedzy o narzędziu, z którego się korzysta. Praca pod presją czasu wymusza konieczność korzystania ze skrótów klawiaturowych i "kruczków", które trudno znaleźć w dokumentacji programu. Niezbędne są praktyczne umiejętności, pozwalające na wybór odpowiedniego polecenia lub parametru oraz rozwiązywanie problemów, które pojawiają się podczas pracy. Taką wiedzę nabywa w wyniku wieloletniego doświadczenia w pracy z narzędziem lub... korzystając z pomocy ekspertów.

"LightWave 8. Skuteczne rozwiązania" to zbiór porad przygotowanych przez prawdziwych guru, znanych i cenionych w świecie grafiki 3D. Autorzy -- Dan Ablan i Randy Sharp -- zgromadzili ponad 200 wskazówek, dzięki którym będziesz mógł korzystać z programu LightWave 8 w bardziej efektywny sposób. Poznasz nieudokumentowane skróty klawiaturowe, tajemnice modelowania, teksturowania, oświetlenia, animacji, renderingu i dostosowywania programu do własnych potrzeb.

  • Ukryte możliwości przycisków w interfejsie użytkownika
  • Dostosowywanie programu do swoich potrzeb i przyzwyczajeń
  • Szybsza i bardziej efektywna praca z modułem Modeler
  • Oświetlanie sceny
  • Symulacja efektu radiosity
  • Nieznane sposoby animowania
  • Animacja postaci
  • Realistyczne i nierealistyczne tekstury
  • Rendering sceny

Dzięki tej książce będziesz pracować szybciej i efektywniej. Przekonasz się, jak wiele potężnych możliwości LightWave'a jest jeszcze do odkrycia.

Dodaj do koszyka LightWave 8. Skuteczne rozwiązania

 

Osoby które kupowały "LightWave 8. Skuteczne rozwiązania", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku
  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Sztuka podst
  • Lean dla bystrzaków. Wydanie II

Dodaj do koszyka LightWave 8. Skuteczne rozwiązania

Spis treści

LightWave 8. Skuteczne rozwiązania -- spis treści

ROZDZIAŁ 1. Odkrywanie znaczenia przycisków (23)

Poznawanie sekretów programu LightWave 8

  • Rozwiązania problemu Gimbal Lock w Modelerze (24)
  • Pożeranie bitów (24)
  • Chodzące tłumy (25)
  • Do widzenia Pani Teksturo (25)
  • Nigdy więcej czerni (26)
  • Podręczne menu narzędzi (27)
  • Podręczne menu wartości (27)
  • Mapy cieni są zbyt ograniczające? Pomyśl jeszcze raz! (28)
  • Odkrywanie okien widokowych (28)
  • Czy import plików BVH był udany? (29)
  • O co chodzi w nawigacji? (30)
  • Prawy przycisk myszy Twoim przyjacielem (30)
  • Jak tam z twoją pamięcią? (31)
  • Przypisanie widoków klawiszom numerycznym (31)
  • Gdzie jest punkt obrotu? (32)
  • Klik, klik, klik, pomocy! (33)
  • Złap te nieokiełznane cząsteczki (34)
  • Upadek z wozu (34)
  • Narzędzie Quick Cut zaoszczędza czas (35)
  • Czy kontrolujesz swoją wagę? (35)
  • Wyłączanie warstwy tekstury (36)
  • Klucze zatrzaśnięte w samochodzie (36)
  • Święty Mikołaju, gdzie jest lista prezentów? (37)
  • Rozszerzenie zostało chyba zainstalowane (37)
  • Każdy tego chce: łatwe ustawienie gąsienicy czołgu (38)
  • Młody Luke wybiera właściwą ścieżkę (38)
  • Gdzie jest przycisk zerujący? (39)
  • Co oznaczają te wszystkie litery E? (39)
  • WTMCS? (40)
  • SI: Stój, Imię (40)
  • Szybki dostęp do kości (41)
  • Natychmiastowy kalkulator metryczny (41)
  • Czy możesz to zmierzyć? (42)
  • Przytłaczające jednostki miar (43)

ROZDZIAŁ 2. Wedle swoich upodobań (45)

Dostosowanie interfejsu

  • Nie klikaj moich przycisków! (46)
  • Palec już mnie boli! (47)
  • Skrót czy nie skrót? (48)
  • Przybliżanie i oddalanie (48)
  • Zrobię to po mojemu (49)
  • Zmuś się do tego! (50)
  • Wariacje na temat okien widokowych (51)
  • Raz je widzisz, raz nie widzisz (52)
  • Co zrobić z tymi klawiszami numerycznymi? (52)
  • Dodanie tła do biblioteki materiałów (53)
  • Twoje własne menu osobiste (54)
  • Prostota jest najważniejsza (55)
  • Wąskie panele to oszczędność miejsca (56)
  • Style wyświetlania sceny (57)
  • Mieszanie i dopasowanie stylów wyświetlania (58)
  • Stwórz swój własny projekt (58)
  • Kolory siatek w Layout (59)
  • Rozszerzać czy nie rozszerzać? (60)
  • Utrzymywanie widoczności obiektów (61)
  • Zobaczyć znaczy uwierzyć (62)
  • Z... z... z... zmiany (63)
  • Gdzie zapodziałem mój kalkulator? (63)

ROZDZIAŁ 3. Uwierz w siebie (65)

Wskazówki dla Modelera do kontroli dziwactw

  • Czy tylko mnie tutaj się podoba? (66)
  • Poziom dokładności (67)
  • Ograniczenia środkowego przycisku myszy (67)
  • Zbiory, zbiory zaznaczeń, o tak! (68)
  • Ścianki jako punkty? To nie ma sensu (69)
  • Jestem tylko numerem (70)
  • Utrzymuj zaznaczenie (70)
  • Zmiana trybów (71)
  • Ukryj i szukaj (72)
  • Czy to mi odpowiada? (73)
  • Części to części (74)
  • Upuszczanie narzędzi (74)
  • Klatki powierzchni Subdivivion Surfaces - mniej znaczy więcej (75)
  • Podział względem środka (76)
  • Automatyczny dobór wielkości obrazka w tle (77)
  • Ostre krawędzie obiektów Subdivision Surfaces (78)
  • Kantowanie (79)
  • Wyśrodkuj mnie (79)
  • To jest wartościowe (80)
  • Usiądź i obracaj (81)
  • Tuż za rogiem (82)
  • Poszerzanie i zawężanie wszechświata (83)
  • Upuszczanie zaznaczenia (84)
  • Proszę, pokieruj mną (85)
  • Mały pakiet - wielkie możliwości (86)
  • Redukcja natłoku (87)
  • Tryby modelowania (88)
  • Pokoloruj mnie (89)

ROZDZIAŁ 4. Ukryte pragnienia (91)

Wskazówki modelowania

  • Operator wygładzania (92)
  • Wytnij mnie! Skopiuj mnie! Usuń mnie! Wklej mnie! (92)
  • Chodzimy w kółko (93)
  • Obiekt na torach (94)
  • Droga do idealnego rozmiaru (95)
  • Przetnij mnie! (96)
  • To nie są naturalne panele! (97)
  • Przenikanie ścianek i powierzchni Subdivision Surfaces (98)
  • Załataj tę dziurę! (99)
  • Uwalnianie mocy narzędzia Bridge (100)
  • Kontrola zaniku działania narzędzia (100)
  • Bandsaw - to narzędzie nie przecina drewna! (101)
  • Szczegóły, szczegóły (102)
  • Głowa z sześcianu? (103)
  • Nie klonujemy tutaj owcy Dolly (104)
  • Wytłoczone okna (105)
  • Wysuwana postać (106)
  • Stać się jednością z krzywymi (106)
  • Zmień, przesuń (107)
  • 15 stopni obrotu (107)
  • Czas modelowania, czas zaznaczania... (108)
  • Łącz punkty poprawnie (108)
  • Wybierz i zaoszczędź (109)
  • Wyrzuć Żelazko! (110)
  • Spin Quads - to jest to! (111)

ROZDZIAŁ 5. I Bóg powiedział (113)

Niech się stanie światłość - to znaczy wskazówki oświetleniowe

  • Równanie pomiaru zaniku światła (114)
  • Użycie flar zamiast świateł (114)
  • Zbyt wiele świateł? Po prostu zmień ich nazwy (115)
  • Poświata za obiektami (115)
  • Lepsze mapy cieni (116)
  • Miękkie mapy cieni (117)
  • Zabawa z nazwami (117)
  • Co oznaczają wartości świateł w lightwave? (118)
  • Kopiowanie i wklejanie flar (118)
  • Określanie zaniku światła (119)
  • Zmiany wartości wielu świateł (119)
  • Obiekty jako źródła światła - część 1. (120)
  • Obiekty jako źródła światła - część 2. (121)
  • Zabawa z projektorem (122)
  • Ziarniste radiosity? Niemożliwe! (123)
  • Światło wypełniające - używaj z rozwagą (123)
  • Tworzenie własnego radiosity (124)
  • Ładniejsze światła powierzchniowe (124)
  • Wypalanie radiosity (125)
  • Trzypunktowe oświetlenie - początek (126)
  • Jeszcze więcej świateł (127)
  • Szybkie wykluczanie świateł (128)

ROZDZIAŁ 6. Cała naprzód (129)

Wskazówki ruchu dla pieszych

  • Kopiowanie klatek kluczowych jest proste (130)
  • Wyraźne rozmycie ruchu (130)
  • Dodaj masę i ciężar do klatek kluczowych (131)
  • Szybkie przybliżenie obrazu w kamerze (132)
  • Dobieranie prędkości klatek kluczowych (133)
  • Łatwizna! (134)
  • Podążaj za przywódcą (135)
  • Wypal swoje krzywe (135)
  • Szybki, niekończący się obrót (136)
  • Jak wygląda ślad Twojej stopy? (137)
  • Znaczniki X (138)
  • Wyraźne oznaczenia klatek kluczowych (138)
  • Śledzenie elementów Layouta (139)
  • Zapnij pasy! (140)
  • Niesamowita deformacja krzywą (141)
  • Szybkie skalowanie wielu kluczy (142)
  • Szybkie przesunięcie wielu kluczy (142)
  • Przesuń wszystkie klatki kluczowe (143)
  • Kopiowanie ścieżki ruchu (144)
  • Animowanie z dźwiękiem! (145)
  • Skopiuj klatkę kluczową w Dope Sheet (146)
  • Ślady stóp na piasku... ech... Graph Editor (147)
  • Choreografia Motion Mixera (148)
  • Oznacz swoje terytorium na linii czasu (149)
  • Wkraczasz w strefę wypalania (150)
  • Koło fortuny (150)
  • Twórz ścieżkę, nie wojnę (151)

ROZDZIAŁ 7. Co jest pod Twoją skórą? (153)

Wskazówki na temat deformacji szkieletu

  • Kości do montażu mechanicznego (154)
  • Unikanie problemów obrotu kości (155)
  • Problem Modelera - rozwiązanie w Layout! (156)
  • Kliknij i przytrzymaj (157)
  • Rozreklamuj kinematykę odwrotną (158)
  • Czas naprawić to, co może być zepsute (159)
  • Wypalanie ruchu kinematyki odwrotnej (160)
  • Kontrola grawitacji (160)
  • Podaj tej kości rękę (161)
  • Szybko! Edytuj limity! (162)
  • Pożycz kilka kości (162)
  • Nie łam kości (163)
  • Lustro, lustro na ścianie (163)
  • Bądź uzdrowicielem (164)
  • Och, moje stawy! (164)
  • Używane kości, zdobądź je tanio! (165)
  • Równaj do szeregu! (165)
  • Dobroć dzielenia kości (166)
  • Kości na krzywej (167)
  • Sztuka rozmieszczenia kości (168)
  • Rozmiar jednak ma znaczenie... (169)
  • Jedno zaznaczenie do edycji ich wszystkich (169)

ROZDZIAŁ 8. Piękna jest tylko głębia skóry (171)

Wskazówki materiałowe i teksturowe

  • Gdzie podziały się moje materiały i ustawienia? (172)
  • Oszukana kaustyka (173)
  • Bezszwowe zapętlanie tekstur (174)
  • Szybkie wyładowania elektryczne (175)
  • Gra gradientów (176)
  • Ostrość rozpraszania - oksymoron? (177)
  • Addytywna przezroczystość jest bardziej przezroczysta? (177)
  • Oszukana refrakcja (178)
  • Tworzenie siatkowych powierzchni (179)
  • Wygładzanie tekstury - dobre czy złe? (179)
  • Powierzchnie rysunkowe (180)
  • Łatwe tworzenie głębi obiektu (181)
  • Efekty Fresnela (181)
  • Kąty wygładzania (182)
  • Manipulacja oknem tekstury proceduralnej (182)
  • Biblioteka materiałów (183)

ROZDZIAŁ 9. Wychodź! Natychmiast wychodź! (185)

Wskazówki dotyczące renderingu i zapisywania

  • Adaptive Sampling - ale o co chodzi? (186)
  • Czas na Sampling Threshold (186)
  • Szybsze śledzenie promieni - opcja Ray Recursion Limit (187)
  • Ograniczony obszar, ograniczony obraz (188)
  • Eksport pliku RPF do programu Adobe Afret Effects (189)
  • Eksport pliku RLA (189)
  • Wizualizacja w warstwach (190)
  • Ujęcie z drabiną w centrum (191)
  • Komu potrzebna mapa GPS, kiedy jest mapa kamery? (192)
  • Zapisanie przebiegu alfa (193)
  • 64 bity! I nie chodzi o komputer Commodore! (193)
  • Wizualizacja na potrzeby druku (194)
  • Rendering w jednym kawałku (195)
  • Masz mało pamięci? (196)
  • AVI, MOV czy RGB? (197)
  • Pojedyncze klatki? Poskładaj je w całość! (197)
  • Obraz z informacją (198)
  • Chroń swoją pracę (199)
  • Renderingi historyjek obrazkowych (200)
  • Czarno-białe renderingi (200)
  • Wczytywanie sekwencji do... programu LightWave? (201)

ROZDZIAŁ 10. Chytry chłop (203)

Doniosłe wskazówki

  • Animowane liny (204)
  • Szybkie starzenie (205)
  • Użyj Layouta jako Modelera (206)
  • Wiele obrazów tła (207)
  • Manipulacja obrazem w LightWave (208)
  • Kliknąłeś ten przycisk z literą E, prawda? (209)
  • Naprawa rozciągających się tkanin (210)
  • Wieczne cząsteczki (211)
  • Jazda na fali (z filtrem) (211)
  • Kontroluj swoje zaznaczenia (212)
  • Nadal nie umiesz zaznaczyć tych ścianek? Wypróbuj to... (213)
  • Wypalane powierzchnie nie działają? (213)
  • Zastępcze obiekty polepszają wydajność systemu (214)
  • Wpisywanie wartości (215)
  • Opcja Load From Scene (215)
  • Anonimowe obrazy - ukrywanie przed kamerą (216)
  • Naprawa wypalonych map UV (216)
  • Zastępcze obiekty kolizyjne (217)
  • Nienawidzisz pisać? (218)
  • Do roboty albo do widzenia (218)
  • Kość do zaznaczenia (219)
  • Porządki (220)

Skorowidz (221)

Dodaj do koszyka LightWave 8. Skuteczne rozwiązania

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.