LightWave 8. Skuteczne rozwiązania - Helion
Tytuł oryginału: LightWave 8 KillerTips
Tłumaczenie: Tomasz Machnik
ISBN: 83-7361-649-7
stron: 232, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-12-15
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,90 zł
Praca grafika i animatora 3D wymaga nie tylko zmysłu artystycznego, ale także kompleksowej wiedzy o narzędziu, z którego się korzysta. Praca pod presją czasu wymusza konieczność korzystania ze skrótów klawiaturowych i "kruczków", które trudno znaleźć w dokumentacji programu. Niezbędne są praktyczne umiejętności, pozwalające na wybór odpowiedniego polecenia lub parametru oraz rozwiązywanie problemów, które pojawiają się podczas pracy. Taką wiedzę nabywa w wyniku wieloletniego doświadczenia w pracy z narzędziem lub... korzystając z pomocy ekspertów.
"LightWave 8. Skuteczne rozwiązania" to zbiór porad przygotowanych przez prawdziwych guru, znanych i cenionych w świecie grafiki 3D. Autorzy -- Dan Ablan i Randy Sharp -- zgromadzili ponad 200 wskazówek, dzięki którym będziesz mógł korzystać z programu LightWave 8 w bardziej efektywny sposób. Poznasz nieudokumentowane skróty klawiaturowe, tajemnice modelowania, teksturowania, oświetlenia, animacji, renderingu i dostosowywania programu do własnych potrzeb.
- Ukryte możliwości przycisków w interfejsie użytkownika
- Dostosowywanie programu do swoich potrzeb i przyzwyczajeń
- Szybsza i bardziej efektywna praca z modułem Modeler
- Oświetlanie sceny
- Symulacja efektu radiosity
- Nieznane sposoby animowania
- Animacja postaci
- Realistyczne i nierealistyczne tekstury
- Rendering sceny
Dzięki tej książce będziesz pracować szybciej i efektywniej. Przekonasz się, jak wiele potężnych możliwości LightWave'a jest jeszcze do odkrycia.
Osoby które kupowały "LightWave 8. Skuteczne rozwiązania", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- Sztuka podst 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lean dla bystrzaków. Wydanie II 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
LightWave 8. Skuteczne rozwiązania -- spis treści
ROZDZIAŁ 1. Odkrywanie znaczenia przycisków (23)
Poznawanie sekretów programu LightWave 8
- Rozwiązania problemu Gimbal Lock w Modelerze (24)
- Pożeranie bitów (24)
- Chodzące tłumy (25)
- Do widzenia Pani Teksturo (25)
- Nigdy więcej czerni (26)
- Podręczne menu narzędzi (27)
- Podręczne menu wartości (27)
- Mapy cieni są zbyt ograniczające? Pomyśl jeszcze raz! (28)
- Odkrywanie okien widokowych (28)
- Czy import plików BVH był udany? (29)
- O co chodzi w nawigacji? (30)
- Prawy przycisk myszy Twoim przyjacielem (30)
- Jak tam z twoją pamięcią? (31)
- Przypisanie widoków klawiszom numerycznym (31)
- Gdzie jest punkt obrotu? (32)
- Klik, klik, klik, pomocy! (33)
- Złap te nieokiełznane cząsteczki (34)
- Upadek z wozu (34)
- Narzędzie Quick Cut zaoszczędza czas (35)
- Czy kontrolujesz swoją wagę? (35)
- Wyłączanie warstwy tekstury (36)
- Klucze zatrzaśnięte w samochodzie (36)
- Święty Mikołaju, gdzie jest lista prezentów? (37)
- Rozszerzenie zostało chyba zainstalowane (37)
- Każdy tego chce: łatwe ustawienie gąsienicy czołgu (38)
- Młody Luke wybiera właściwą ścieżkę (38)
- Gdzie jest przycisk zerujący? (39)
- Co oznaczają te wszystkie litery E? (39)
- WTMCS? (40)
- SI: Stój, Imię (40)
- Szybki dostęp do kości (41)
- Natychmiastowy kalkulator metryczny (41)
- Czy możesz to zmierzyć? (42)
- Przytłaczające jednostki miar (43)
ROZDZIAŁ 2. Wedle swoich upodobań (45)
Dostosowanie interfejsu
- Nie klikaj moich przycisków! (46)
- Palec już mnie boli! (47)
- Skrót czy nie skrót? (48)
- Przybliżanie i oddalanie (48)
- Zrobię to po mojemu (49)
- Zmuś się do tego! (50)
- Wariacje na temat okien widokowych (51)
- Raz je widzisz, raz nie widzisz (52)
- Co zrobić z tymi klawiszami numerycznymi? (52)
- Dodanie tła do biblioteki materiałów (53)
- Twoje własne menu osobiste (54)
- Prostota jest najważniejsza (55)
- Wąskie panele to oszczędność miejsca (56)
- Style wyświetlania sceny (57)
- Mieszanie i dopasowanie stylów wyświetlania (58)
- Stwórz swój własny projekt (58)
- Kolory siatek w Layout (59)
- Rozszerzać czy nie rozszerzać? (60)
- Utrzymywanie widoczności obiektów (61)
- Zobaczyć znaczy uwierzyć (62)
- Z... z... z... zmiany (63)
- Gdzie zapodziałem mój kalkulator? (63)
ROZDZIAŁ 3. Uwierz w siebie (65)
Wskazówki dla Modelera do kontroli dziwactw
- Czy tylko mnie tutaj się podoba? (66)
- Poziom dokładności (67)
- Ograniczenia środkowego przycisku myszy (67)
- Zbiory, zbiory zaznaczeń, o tak! (68)
- Ścianki jako punkty? To nie ma sensu (69)
- Jestem tylko numerem (70)
- Utrzymuj zaznaczenie (70)
- Zmiana trybów (71)
- Ukryj i szukaj (72)
- Czy to mi odpowiada? (73)
- Części to części (74)
- Upuszczanie narzędzi (74)
- Klatki powierzchni Subdivivion Surfaces - mniej znaczy więcej (75)
- Podział względem środka (76)
- Automatyczny dobór wielkości obrazka w tle (77)
- Ostre krawędzie obiektów Subdivision Surfaces (78)
- Kantowanie (79)
- Wyśrodkuj mnie (79)
- To jest wartościowe (80)
- Usiądź i obracaj (81)
- Tuż za rogiem (82)
- Poszerzanie i zawężanie wszechświata (83)
- Upuszczanie zaznaczenia (84)
- Proszę, pokieruj mną (85)
- Mały pakiet - wielkie możliwości (86)
- Redukcja natłoku (87)
- Tryby modelowania (88)
- Pokoloruj mnie (89)
ROZDZIAŁ 4. Ukryte pragnienia (91)
Wskazówki modelowania
- Operator wygładzania (92)
- Wytnij mnie! Skopiuj mnie! Usuń mnie! Wklej mnie! (92)
- Chodzimy w kółko (93)
- Obiekt na torach (94)
- Droga do idealnego rozmiaru (95)
- Przetnij mnie! (96)
- To nie są naturalne panele! (97)
- Przenikanie ścianek i powierzchni Subdivision Surfaces (98)
- Załataj tę dziurę! (99)
- Uwalnianie mocy narzędzia Bridge (100)
- Kontrola zaniku działania narzędzia (100)
- Bandsaw - to narzędzie nie przecina drewna! (101)
- Szczegóły, szczegóły (102)
- Głowa z sześcianu? (103)
- Nie klonujemy tutaj owcy Dolly (104)
- Wytłoczone okna (105)
- Wysuwana postać (106)
- Stać się jednością z krzywymi (106)
- Zmień, przesuń (107)
- 15 stopni obrotu (107)
- Czas modelowania, czas zaznaczania... (108)
- Łącz punkty poprawnie (108)
- Wybierz i zaoszczędź (109)
- Wyrzuć Żelazko! (110)
- Spin Quads - to jest to! (111)
ROZDZIAŁ 5. I Bóg powiedział (113)
Niech się stanie światłość - to znaczy wskazówki oświetleniowe
- Równanie pomiaru zaniku światła (114)
- Użycie flar zamiast świateł (114)
- Zbyt wiele świateł? Po prostu zmień ich nazwy (115)
- Poświata za obiektami (115)
- Lepsze mapy cieni (116)
- Miękkie mapy cieni (117)
- Zabawa z nazwami (117)
- Co oznaczają wartości świateł w lightwave? (118)
- Kopiowanie i wklejanie flar (118)
- Określanie zaniku światła (119)
- Zmiany wartości wielu świateł (119)
- Obiekty jako źródła światła - część 1. (120)
- Obiekty jako źródła światła - część 2. (121)
- Zabawa z projektorem (122)
- Ziarniste radiosity? Niemożliwe! (123)
- Światło wypełniające - używaj z rozwagą (123)
- Tworzenie własnego radiosity (124)
- Ładniejsze światła powierzchniowe (124)
- Wypalanie radiosity (125)
- Trzypunktowe oświetlenie - początek (126)
- Jeszcze więcej świateł (127)
- Szybkie wykluczanie świateł (128)
ROZDZIAŁ 6. Cała naprzód (129)
Wskazówki ruchu dla pieszych
- Kopiowanie klatek kluczowych jest proste (130)
- Wyraźne rozmycie ruchu (130)
- Dodaj masę i ciężar do klatek kluczowych (131)
- Szybkie przybliżenie obrazu w kamerze (132)
- Dobieranie prędkości klatek kluczowych (133)
- Łatwizna! (134)
- Podążaj za przywódcą (135)
- Wypal swoje krzywe (135)
- Szybki, niekończący się obrót (136)
- Jak wygląda ślad Twojej stopy? (137)
- Znaczniki X (138)
- Wyraźne oznaczenia klatek kluczowych (138)
- Śledzenie elementów Layouta (139)
- Zapnij pasy! (140)
- Niesamowita deformacja krzywą (141)
- Szybkie skalowanie wielu kluczy (142)
- Szybkie przesunięcie wielu kluczy (142)
- Przesuń wszystkie klatki kluczowe (143)
- Kopiowanie ścieżki ruchu (144)
- Animowanie z dźwiękiem! (145)
- Skopiuj klatkę kluczową w Dope Sheet (146)
- Ślady stóp na piasku... ech... Graph Editor (147)
- Choreografia Motion Mixera (148)
- Oznacz swoje terytorium na linii czasu (149)
- Wkraczasz w strefę wypalania (150)
- Koło fortuny (150)
- Twórz ścieżkę, nie wojnę (151)
ROZDZIAŁ 7. Co jest pod Twoją skórą? (153)
Wskazówki na temat deformacji szkieletu
- Kości do montażu mechanicznego (154)
- Unikanie problemów obrotu kości (155)
- Problem Modelera - rozwiązanie w Layout! (156)
- Kliknij i przytrzymaj (157)
- Rozreklamuj kinematykę odwrotną (158)
- Czas naprawić to, co może być zepsute (159)
- Wypalanie ruchu kinematyki odwrotnej (160)
- Kontrola grawitacji (160)
- Podaj tej kości rękę (161)
- Szybko! Edytuj limity! (162)
- Pożycz kilka kości (162)
- Nie łam kości (163)
- Lustro, lustro na ścianie (163)
- Bądź uzdrowicielem (164)
- Och, moje stawy! (164)
- Używane kości, zdobądź je tanio! (165)
- Równaj do szeregu! (165)
- Dobroć dzielenia kości (166)
- Kości na krzywej (167)
- Sztuka rozmieszczenia kości (168)
- Rozmiar jednak ma znaczenie... (169)
- Jedno zaznaczenie do edycji ich wszystkich (169)
ROZDZIAŁ 8. Piękna jest tylko głębia skóry (171)
Wskazówki materiałowe i teksturowe
- Gdzie podziały się moje materiały i ustawienia? (172)
- Oszukana kaustyka (173)
- Bezszwowe zapętlanie tekstur (174)
- Szybkie wyładowania elektryczne (175)
- Gra gradientów (176)
- Ostrość rozpraszania - oksymoron? (177)
- Addytywna przezroczystość jest bardziej przezroczysta? (177)
- Oszukana refrakcja (178)
- Tworzenie siatkowych powierzchni (179)
- Wygładzanie tekstury - dobre czy złe? (179)
- Powierzchnie rysunkowe (180)
- Łatwe tworzenie głębi obiektu (181)
- Efekty Fresnela (181)
- Kąty wygładzania (182)
- Manipulacja oknem tekstury proceduralnej (182)
- Biblioteka materiałów (183)
ROZDZIAŁ 9. Wychodź! Natychmiast wychodź! (185)
Wskazówki dotyczące renderingu i zapisywania
- Adaptive Sampling - ale o co chodzi? (186)
- Czas na Sampling Threshold (186)
- Szybsze śledzenie promieni - opcja Ray Recursion Limit (187)
- Ograniczony obszar, ograniczony obraz (188)
- Eksport pliku RPF do programu Adobe Afret Effects (189)
- Eksport pliku RLA (189)
- Wizualizacja w warstwach (190)
- Ujęcie z drabiną w centrum (191)
- Komu potrzebna mapa GPS, kiedy jest mapa kamery? (192)
- Zapisanie przebiegu alfa (193)
- 64 bity! I nie chodzi o komputer Commodore! (193)
- Wizualizacja na potrzeby druku (194)
- Rendering w jednym kawałku (195)
- Masz mało pamięci? (196)
- AVI, MOV czy RGB? (197)
- Pojedyncze klatki? Poskładaj je w całość! (197)
- Obraz z informacją (198)
- Chroń swoją pracę (199)
- Renderingi historyjek obrazkowych (200)
- Czarno-białe renderingi (200)
- Wczytywanie sekwencji do... programu LightWave? (201)
ROZDZIAŁ 10. Chytry chłop (203)
Doniosłe wskazówki
- Animowane liny (204)
- Szybkie starzenie (205)
- Użyj Layouta jako Modelera (206)
- Wiele obrazów tła (207)
- Manipulacja obrazem w LightWave (208)
- Kliknąłeś ten przycisk z literą E, prawda? (209)
- Naprawa rozciągających się tkanin (210)
- Wieczne cząsteczki (211)
- Jazda na fali (z filtrem) (211)
- Kontroluj swoje zaznaczenia (212)
- Nadal nie umiesz zaznaczyć tych ścianek? Wypróbuj to... (213)
- Wypalane powierzchnie nie działają? (213)
- Zastępcze obiekty polepszają wydajność systemu (214)
- Wpisywanie wartości (215)
- Opcja Load From Scene (215)
- Anonimowe obrazy - ukrywanie przed kamerą (216)
- Naprawa wypalonych map UV (216)
- Zastępcze obiekty kolizyjne (217)
- Nienawidzisz pisać? (218)
- Do roboty albo do widzenia (218)
- Kość do zaznaczenia (219)
- Porządki (220)
Skorowidz (221)