reklama - zainteresowany?

LightWave 3D 7.0. Podstawy - Helion

LightWave 3D 7.0. Podstawy
Autor: Tomasz Machnik
ISBN: 83-7197-553-8
stron: 172, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2001-11-13
Księgarnia: Helion

Cena książki: 35,00 zł

Dodaj do koszyka LightWave 3D 7.0. Podstawy

Tagi: Inne

>> Strona Autora poświęcona książce

Książka "LightWave 3D 7.0. Podstawy" jest jak na razie jedyną pozycją na polskim rynku opisującą program LightWave w wersji 7.0.

Książka ta zawiera szczegółowy opis programu LightWave 3D w wersji 7.0:

  • konfiguracja modułów Modeler, Layout i Hub,
  • charakterystyka pracy w każdym z modułów,
  • ćwiczenia wprowadzające zarówno w tematykę modelowania, jak i prostej animacji.
Ponadto dodatek A został w całości poświęcony programowi Aura 2.0, obecnie bardzo popularnego pakietu na rynku animacji na potrzeby telewizji.

Książka dostępna jest również w wersji elektronicznej

Dodaj do koszyka LightWave 3D 7.0. Podstawy

 

Osoby które kupowały "LightWave 3D 7.0. Podstawy", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku
  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Lean dla bystrzaków. Wydanie II
  • Gra bez końca

Dodaj do koszyka LightWave 3D 7.0. Podstawy

Spis treści

LightWave 3D 7.0. Podstawy -- spis treści

Od Autora (7)

Rozdział 1. Wprowadzenie (9)

  • Parę słów o programie (9)
  • Instalacja (10)
    • Modyfikacja skrótów na pulpicie (12)
  • Modeler (14)
    • Pierwsze uruchomienie (14)
    • Dodanie rozszerzeń (14)
    • Dodanie czcionek (15)
    • Standardowe rozmieszczenie narzędzi (16)
    • Konfiguracja General Options (16)
    • Konfiguracja Display Options (17)
    • Omówienie interfejsu (23)
    • Wygląd ogólny (23)
    • Zakładki (24)
    • Menu zakładki (24)
    • Pole informacyjne (26)
    • Belka obiektów i warstwy (26)
    • Edycja warstwy (27)
    • Tryby pracy i rodzaje selekcji (27)
    • Belka Modes (28)
    • Mapy (29)
    • Pole podpowiedzi (29)
    • Okna widokowe (30)
    • Rzuty widoków (30)
    • Cieniowanie widoku (31)
    • Pozycjonowanie zawartości widoku (32)
  • Layout (32)
    • Pierwsze uruchomienie (32)
    • Standardowe rozmieszczenie narzędzi (33)
    • Konfiguracja General Options (34)
    • Konfiguracja Display Options (35)
    • Omówienie interfejsu (37)
    • Zakładki (37)
    • Menu zakładki (38)
    • Dane numeryczne (39)
    • Tryby pracy i rodzaje selekcji (40)
    • Linia czasu (41)
    • Operacje na klatkach kluczowych (41)
    • Panel animacyjny (41)
    • Rzuty widoków (42)
    • Cieniowanie widoku (44)
    • Pozycjonowanie zawartości widoku (44)
  • Hub (45)
    • Omówienie Huba (45)
    • Korzystanie z Huba (46)

Rozdział 2. Kubek (47)

    • Tworzenie punktów (47)
    • Łączenie punktów krzywą (48)
    • Bryła obrotowa (49)
    • Bryła obrotowa a dodanie geometrii (49)
    • Konstruowanie ścieżek dla ucha (50)
    • Walec przekrojem ucha (52)
    • Wyciąganie przekroju po dwóch krzywych (52)
    • Ustalanie pozycji obiektów (54)
    • Porządkowanie warstw z obiektami i krzywymi (55)
    • Nadawanie materiałów (55)
    • Rodzaje rzutowania map (56)
    • Podział materiału kubka na część wewnętrzną i zewnętrzną (57)
    • Tworzenie obiektu podłoża (59)
    • Praca na warstwach - okno Layers (59)
    • Wczytanie obiektu do Layouta (60)
    • Pozycjonowanie kamery (60)
    • Okno właściwości kamery (62)
    • Okno właściwości wizualizacji (renderingu) (63)
    • Próbne wyliczenie sceny (64)
    • Korzystanie z VIPERA w edytorze materiałów (65)
    • Jednoczesna edycja dwóch materiałów (67)
    • Parametry materiału a powierzchnia kubka (67)
    • Przygotowanie tekstur napisów (69)
    • Przydzielenie materiałowi tekstury (69)
    • Opcje pozycjonujące teksturę na obiekcie (71)
    • Tekstura a kanał alfa (72)
    • Korzystanie z tekstur proceduralnych (72)
    • Światło w scenie (73)
    • Końcowa wizualizacja sceny (74)
    • Zakończenie pracy nad projektem (75)

Rozdział 3. Ziemia (77)

    • Modelowanie dużych obiektów (77)
    • Parametry obiektu kuli (77)
    • Gwiazdy z punktów (78)
    • Przypadkowe rozmieszczenie punktów (79)
    • Powiązania pomiędzy warstwami obiektu (80)
    • Wczytanie obiektu do Layouta (81)
    • Zawartość widoku Schematic i Camera (81)
    • Przygotowanie tekstur i rodzaje map (82)
    • Nadawanie tekstur obiektowi (83)
    • Edycja warstw z teksturami - ich kopiowanie i wklejanie (84)
    • Chmury a mapa przezroczystości (86)
    • Gwiazdy świecą własnym światłem (86)
    • Parę słów o gradientach (87)
    • Tworzenie gradientu dla koloru (87)
    • Parametr podglądu w oknie Surface Editora (88)
    • Tworzenie gradientu dla przezroczystości (89)
    • Światło wypełniające (91)
    • Zapis pracy i próbna wizualizacja (91)
    • Ustalenie długości animacji i klatki kluczowe (91)
    • Tworzenie charakterystyki ruchu dla Ziemi (92)
    • Dodanie do sceny efektu mgły (92)
    • Widoczność obiektu - mapa Clip (94)
    • Wyłączenie obiektu z zakresu działania mgły (94)
    • Omówienie parametrów wizualizacji animacji (96)
    • Wizualizacja animacji (97)

Rozdział 4. Pierścień (99)

    • Cechy obiektów Subdivision Surfaces (99)
    • Przekrój pierścienia (100)
    • Przesuwanie obiektu (100)
    • Transformacja przekroju w figurę obrotową (101)
    • Przełączenie obiektu ściankowego w tryb Subdivision Surfaces (101)
    • Zmiana kształtu pierścienia - poszerzanie (102)
    • Wysuwanie ścianek (103)
    • Rozsuwanie punktów (104)
    • Dodawanie punktów do ścianek - narzędzie Knife (105)
    • Ukrycie niepotrzebnej części obiektu (105)
    • Scalanie punktów (106)
    • Scalanie ścianek (107)
    • Tworzenie miejsca dla diamentu (108)
    • Przywołanie ukrytej części obiektu (109)
    • Przesuwanie punktów (110)
    • Nadawanie materiału (112)
    • Diament a powierzchnie przezroczyste (113)
    • Dopasowanie rozmiaru diamentu do pierścienia (114)
    • Pozycjonowanie diamentu (114)
    • Tworzenie obiektu podłoża (114)
    • Ustalanie pozycji pierścienia (115)
    • Warstwy - ich nazwy i połączenia pomiędzy nimi (116)
    • Wczytanie obiektu do modułu Layout (117)
    • Ustawienie pozycji kamery... (117)
    • ...i pierścionka (117)
    • Przygotowanie mapy marmuru i nadanie jej (118)
    • Zmiana nazwy materiału (120)
    • Charakterystyka materiałów przezroczystych (120)
    • Realistyczne złoto - tworzenie z wykorzystaniem gradientów (122)
    • Symulowanie odbić na powierzchni obiektów (123)
    • Dokładność podziału obiektu Subdivision Surfaces (124)
    • Dobranie właściwych parametrów do wizualizacji sceny (125)
    • Koniec pracy nad projektem, czyli zapisanie obiektów i sceny (126)

Dodatek A Aura 2.0 (127)

  • Wprowadzenie (127)
  • Podstawy działania programu (128)
    • Kolory A i B (128)
    • Wybór funkcji w programie (128)
    • Pop-up Menu (129)
    • Pola tekstowe i numeryczne (129)
    • Mini-Slider (130)
    • Sliders (130)
    • Progres Gauges (130)
  • Uruchamianie Aury (131)
    • Configuration (131)
    • Project properties (131)
    • Frame Rate (132)
    • Field (132)
    • Aspect Ratio (132)
    • Start (132)
    • Zakończenie pracy programu (132)
  • Interfejs graficzny programu (133)
  • Nazewnictwo, wybór opcji (134)
    • Project_window:// (135)
    • Menu_panel:// (136)
    • Main_panel:// (138)
    • Tool_panel:// (141)
    • Layers_panel:// (145)
  • Filtry, efekty specjalne (150)
  • Ćwiczenia utrwalające (151)
    • Klasyczna animacja 2D (151)
  • Stosowanie trybu Stencil (153)
  • George Script, nowe możliwości (154)

Dodatek B Skróty klawiaturowe (159)

Dodatek C Tabela współczynników refrakcji (161)

Dodatek D Słownik (163)

Dodatek E Łącza (167)

Skorowidz (169)

Dodaj do koszyka LightWave 3D 7.0. Podstawy

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.