LightWave 3D 7.0. Podstawy - Helion
Autor: Tomasz Machnik
ISBN: 83-7197-553-8
stron: 172, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2001-11-13
Księgarnia: Helion
Cena książki: 35,00 zł
ISBN: 83-7197-553-8
stron: 172, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2001-11-13
Księgarnia: Helion
Cena książki: 35,00 zł
Tagi: Inne
>> Strona Autora poświęcona książce
Książka "LightWave 3D 7.0. Podstawy" jest jak na razie jedyną pozycją na polskim rynku opisującą program LightWave w wersji 7.0.Książka ta zawiera szczegółowy opis programu LightWave 3D w wersji 7.0:
- konfiguracja modułów Modeler, Layout i Hub,
- charakterystyka pracy w każdym z modułów,
- ćwiczenia wprowadzające zarówno w tematykę modelowania, jak i prostej animacji.
Osoby które kupowały "LightWave 3D 7.0. Podstawy", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- Sztuka podst 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lean dla bystrzaków. Wydanie II 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
LightWave 3D 7.0. Podstawy -- spis treści
Od Autora (7)
Rozdział 1. Wprowadzenie (9)
- Parę słów o programie (9)
- Instalacja (10)
- Modyfikacja skrótów na pulpicie (12)
- Modeler (14)
- Pierwsze uruchomienie (14)
- Dodanie rozszerzeń (14)
- Dodanie czcionek (15)
- Standardowe rozmieszczenie narzędzi (16)
- Konfiguracja General Options (16)
- Konfiguracja Display Options (17)
- Omówienie interfejsu (23)
- Wygląd ogólny (23)
- Zakładki (24)
- Menu zakładki (24)
- Pole informacyjne (26)
- Belka obiektów i warstwy (26)
- Edycja warstwy (27)
- Tryby pracy i rodzaje selekcji (27)
- Belka Modes (28)
- Mapy (29)
- Pole podpowiedzi (29)
- Okna widokowe (30)
- Rzuty widoków (30)
- Cieniowanie widoku (31)
- Pozycjonowanie zawartości widoku (32)
- Layout (32)
- Pierwsze uruchomienie (32)
- Standardowe rozmieszczenie narzędzi (33)
- Konfiguracja General Options (34)
- Konfiguracja Display Options (35)
- Omówienie interfejsu (37)
- Zakładki (37)
- Menu zakładki (38)
- Dane numeryczne (39)
- Tryby pracy i rodzaje selekcji (40)
- Linia czasu (41)
- Operacje na klatkach kluczowych (41)
- Panel animacyjny (41)
- Rzuty widoków (42)
- Cieniowanie widoku (44)
- Pozycjonowanie zawartości widoku (44)
- Hub (45)
- Omówienie Huba (45)
- Korzystanie z Huba (46)
Rozdział 2. Kubek (47)
- Tworzenie punktów (47)
- Łączenie punktów krzywą (48)
- Bryła obrotowa (49)
- Bryła obrotowa a dodanie geometrii (49)
- Konstruowanie ścieżek dla ucha (50)
- Walec przekrojem ucha (52)
- Wyciąganie przekroju po dwóch krzywych (52)
- Ustalanie pozycji obiektów (54)
- Porządkowanie warstw z obiektami i krzywymi (55)
- Nadawanie materiałów (55)
- Rodzaje rzutowania map (56)
- Podział materiału kubka na część wewnętrzną i zewnętrzną (57)
- Tworzenie obiektu podłoża (59)
- Praca na warstwach - okno Layers (59)
- Wczytanie obiektu do Layouta (60)
- Pozycjonowanie kamery (60)
- Okno właściwości kamery (62)
- Okno właściwości wizualizacji (renderingu) (63)
- Próbne wyliczenie sceny (64)
- Korzystanie z VIPERA w edytorze materiałów (65)
- Jednoczesna edycja dwóch materiałów (67)
- Parametry materiału a powierzchnia kubka (67)
- Przygotowanie tekstur napisów (69)
- Przydzielenie materiałowi tekstury (69)
- Opcje pozycjonujące teksturę na obiekcie (71)
- Tekstura a kanał alfa (72)
- Korzystanie z tekstur proceduralnych (72)
- Światło w scenie (73)
- Końcowa wizualizacja sceny (74)
- Zakończenie pracy nad projektem (75)
Rozdział 3. Ziemia (77)
- Modelowanie dużych obiektów (77)
- Parametry obiektu kuli (77)
- Gwiazdy z punktów (78)
- Przypadkowe rozmieszczenie punktów (79)
- Powiązania pomiędzy warstwami obiektu (80)
- Wczytanie obiektu do Layouta (81)
- Zawartość widoku Schematic i Camera (81)
- Przygotowanie tekstur i rodzaje map (82)
- Nadawanie tekstur obiektowi (83)
- Edycja warstw z teksturami - ich kopiowanie i wklejanie (84)
- Chmury a mapa przezroczystości (86)
- Gwiazdy świecą własnym światłem (86)
- Parę słów o gradientach (87)
- Tworzenie gradientu dla koloru (87)
- Parametr podglądu w oknie Surface Editora (88)
- Tworzenie gradientu dla przezroczystości (89)
- Światło wypełniające (91)
- Zapis pracy i próbna wizualizacja (91)
- Ustalenie długości animacji i klatki kluczowe (91)
- Tworzenie charakterystyki ruchu dla Ziemi (92)
- Dodanie do sceny efektu mgły (92)
- Widoczność obiektu - mapa Clip (94)
- Wyłączenie obiektu z zakresu działania mgły (94)
- Omówienie parametrów wizualizacji animacji (96)
- Wizualizacja animacji (97)
Rozdział 4. Pierścień (99)
- Cechy obiektów Subdivision Surfaces (99)
- Przekrój pierścienia (100)
- Przesuwanie obiektu (100)
- Transformacja przekroju w figurę obrotową (101)
- Przełączenie obiektu ściankowego w tryb Subdivision Surfaces (101)
- Zmiana kształtu pierścienia - poszerzanie (102)
- Wysuwanie ścianek (103)
- Rozsuwanie punktów (104)
- Dodawanie punktów do ścianek - narzędzie Knife (105)
- Ukrycie niepotrzebnej części obiektu (105)
- Scalanie punktów (106)
- Scalanie ścianek (107)
- Tworzenie miejsca dla diamentu (108)
- Przywołanie ukrytej części obiektu (109)
- Przesuwanie punktów (110)
- Nadawanie materiału (112)
- Diament a powierzchnie przezroczyste (113)
- Dopasowanie rozmiaru diamentu do pierścienia (114)
- Pozycjonowanie diamentu (114)
- Tworzenie obiektu podłoża (114)
- Ustalanie pozycji pierścienia (115)
- Warstwy - ich nazwy i połączenia pomiędzy nimi (116)
- Wczytanie obiektu do modułu Layout (117)
- Ustawienie pozycji kamery... (117)
- ...i pierścionka (117)
- Przygotowanie mapy marmuru i nadanie jej (118)
- Zmiana nazwy materiału (120)
- Charakterystyka materiałów przezroczystych (120)
- Realistyczne złoto - tworzenie z wykorzystaniem gradientów (122)
- Symulowanie odbić na powierzchni obiektów (123)
- Dokładność podziału obiektu Subdivision Surfaces (124)
- Dobranie właściwych parametrów do wizualizacji sceny (125)
- Koniec pracy nad projektem, czyli zapisanie obiektów i sceny (126)
Dodatek A Aura 2.0 (127)
- Wprowadzenie (127)
- Podstawy działania programu (128)
- Kolory A i B (128)
- Wybór funkcji w programie (128)
- Pop-up Menu (129)
- Pola tekstowe i numeryczne (129)
- Mini-Slider (130)
- Sliders (130)
- Progres Gauges (130)
- Uruchamianie Aury (131)
- Configuration (131)
- Project properties (131)
- Frame Rate (132)
- Field (132)
- Aspect Ratio (132)
- Start (132)
- Zakończenie pracy programu (132)
- Interfejs graficzny programu (133)
- Nazewnictwo, wybór opcji (134)
- Project_window:// (135)
- Menu_panel:// (136)
- Main_panel:// (138)
- Tool_panel:// (141)
- Layers_panel:// (145)
- Filtry, efekty specjalne (150)
- Ćwiczenia utrwalające (151)
- Klasyczna animacja 2D (151)
- Stosowanie trybu Stencil (153)
- George Script, nowe możliwości (154)
Dodatek B Skróty klawiaturowe (159)
Dodatek C Tabela współczynników refrakcji (161)
Dodatek D Słownik (163)
Dodatek E Łącza (167)
Skorowidz (169)