Lean UX dla zespo - Helion

Autor: Jeff Gothelf, Josh Seiden
ISBN: 978-83-289-1558-9
okładka: mi
Data wydania: 2024-11-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 60,30 zł (poprzednio: 67,00 zł)
Oszczędzasz: 10% (-6,70 zł)
ISBN: 978-83-289-1558-9
okładka: mi
Data wydania: 2024-11-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 60,30 zł (poprzednio: 67,00 zł)
Oszczędzasz: 10% (-6,70 zł)
Nakład wyczerpany
Zobacz także:
- Biologika Sukcesji Pokoleniowej. Sezon 3. Konflikty na terytorium 127,27 zł, (14,00 zł -89%)
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku 93,33 zł, (14,00 zł -85%)
- Ruby on Rails. Ćwiczenia 18,75 zł, (3,00 zł -84%)
- Scrum. O zwinnym zarz 77,78 zł, (14,00 zł -82%)
Spis treści
Lean UX dla zespołów Agile. Projektowane doskonałych wrażeń użytkownika. Wydanie III -- spis treści
Przedmowy
Od autorów
Wstęp
Część I. Wprowadzenie i zasady
- 1. Podejście Lean UX - ważniejsze teraz niż kiedykolwiek wcześniej
- Projektowanie ciÄ…gle siÄ™ zmienia
- 2. Zasady
- Podstawy podejścia Lean UX
- Jaka jest więc definicja podejścia Lean UX?
- Zasady
- Zasady kierujÄ…ce organizacjÄ… zespoÅ‚ów
- Zasady dotyczÄ…ce kultury
- Zasady kierujÄ…ce procesem
- Podsumowanie
- 3. Wyniki
- O co chodzi w naszym biznesie?
- Opowieść na temat wyników
- Analiza znaczenia tej opowieści: produkt, wyniki, oddziaływanie
- Wyniki, iteracja i weryfikacja
- O co chodzi w naszym biznesie?
Część II. Proces
- 4. Szablon Lean UX Canvas
- Zamiast wymagań - założenia
- Lean UX Canvas
- Korzystanie z szablonu
- Kiedy więc powinniśmy korzystać z szablonu Lean UX Canvas?
- Czy szablon Lean UX Canvas nadaje siÄ™ bardziej do formuÅ‚owania pomysÅ‚ów na wczesnym etapie, czy do podtrzymywania innowacji?
- Kto powinien pracować z użyciem szablonu?
- Ile czasu może zająć wypełnianie szablonu Lean UX Canvas?
- Czy w metodyce Lean UX musimy korzystać z szablonu?
- Koordynowanie prac nad częściami szablonu
- Podsumowanie
- 5. Pole 1. - problem biznesowy
- Facylitacja zadania
- Kilka przykÅ‚adów sformuÅ‚owaÅ„ problemów
- Na co należy uważać?
- 6. Pole 2. - wyniki biznesowe
- Korzystanie z podróży użytkownika
- Typ podróży użytkownika: wskaźniki pirackie
- Typ podróży użytkownika: góra wskaźników
- Facylitacja dyskusji na temat wyników biznesowych przy użyciu góry wskaźników
- Typ podróży użytkownika - mapy podróży i historyjek użytkownika
- Mapowanie wyników na oddziaÅ‚ywanie
- Na co należy uważać?
- Korzystanie z podróży użytkownika
- 7. Pole 3. - użytkownicy
- Szablon protopersony
- Facylitacja zadania
- Wczesna weryfikacja
- Na co należy uważać?
- 8. Pole 4. - wyniki i korzyÅ›ci osiÄ…gane przez użytkowników
- Facylitacja zadania
- Na co należy uważać?
- 9. Pole 5. - rozwiÄ…zania
- Facylitacja zadania
- Mapy powiązań
- WspóÅ‚projektowanie: podejÅ›cie bardziej zorganizowane
- Prowadzenie sesji Design Studio
- Czas i miejsce
- ZespóÅ‚
- Proces
- Materiały eksploatacyjne
- Definicja problemu i jego ograniczenia (15 minut)
- Indywidualne generowanie pomysÅ‚ów (10 minut)
- Prezentacja i krytyka (3 minuty na osobÄ™)
- Dobór w pary w celu iteracji i udoskonalenia pomysÅ‚ów (10 minut)
- ZespoÅ‚owe generowanie pomysÅ‚ów (45 minut)
- Wykorzystanie efektów koÅ„cowych
- Na co należy uważać?
- Facylitacja zadania
- 10. Pole 6. - hipotezy
- Facylitacja zadania
- Jaka jest różnica miÄ™dzy hipotezami a historyjkami użytkownika z metodyki zwinnej?
- OkreÅ›lanie priorytetów hipotez
- Na co należy uważać?
- Facylitacja zadania
- 11. Pole 7. - o jakiej najważniejszej sprawie musimy dowiedzieć się w pierwszej kolejności?
- Facylitacja zadania
- Na co należy uważać?
- 12. Pole 8. - minimalnie satysfakcjonujÄ…ce produkty i eksperymenty
- Czym w końcu jest MVP?
- Przykład: czy powinniśmy wprowadzić newsletter?
- Tworzenie MVP
- Tworzenie MVP w celu rozpoznania wartości
- Tworzenie MVP w celu rozpracowania implementacji
- Kilka ostatnich wskazań pomocnych przy tworzeniu MVP
- Krzywa prawdziwości
- PrzykÅ‚ady testów MVP
- Test strony docelowej
- Podróbka funkcji (albo przycisk prowadzÄ…cy donikÄ…d)
- Czarnoksiężnik z krainy Oz
- Przykład: MVP typu "czarnoksiężnik z krainy Oz" dla rozwiązania Taproot Plus
- Prototypowanie
- Prototypy papierowe
- Makiety cyfrowe o niskiej wierności
- Prototypy cyfrowe o średniej i wysokiej wierności
- MVP w modelu bezkodowym
- Prototypy generowane za pomocą kodu i z danymi na żywo
- Co powinno trafić do prototypu?
- Dema i wersje zapoznawcze
- Przykład: użycie prototypu MVP
- Czym w końcu jest MVP?
- 13. Jak to wszystko razem połączyć?
- Szablon Lean UX Canvas w korporacji
- Validately - weryfikowanie produktu za pomocÄ… wywiadów z klientami i zrobionego w ciÄ…gu dwóch dni prototypu
- Kaplan Test Prep - korzystanie z Lean UX podczas rozpoczynania nowego przedsięwzięcia
Część III. WspóÅ‚praca
- 14. WspóÅ‚projektowanie
- WspóÅ‚projektowanie
- WspóÅ‚projektowanie: podejÅ›cie nieformalne
- Lean UX i sprinty projektowe
- Stosowanie sprintów projektowych w procesie Lean UX
- Systemy projektowe
- Systemy projektowe: co kryje siÄ™ za tÄ… nazwÄ…?
- Wartość systemów projektowych
- ZespoÅ‚y ds. systemów projektowych sÄ… zespoÅ‚ami produktowymi
- Nie rezygnuj z grubych markerów
- WspóÅ‚praca z zespoÅ‚ami rozproszonymi geograficznie
- WspóÅ‚praca z rozproszonymi zespoÅ‚ami
- Doprowadzenie do skutecznej wspóÅ‚pracy
- Podsumowanie
- WspóÅ‚projektowanie
- 15. Informacje zwrotne i badania
- Ciągłe i kolektywne badania
- Kolektywne odkrywanie
- Ciągłe uczenie się
- Zrozumienie badań - ćwiczenie zespołowe
- Identyfikacja schematów na przestrzeni czasu
- Techniki monitorowania ciągłego i kolektywnego odkrywania
- Podsumowanie
- Ciągłe i kolektywne badania
- 16. Integracja podejść Lean UX i agile
- Uczyń proces zwinny swoim własnym
- Przedefiniowanie "ukończenia"
- Wciąż stosujemy rozłożone sprinty. Dlaczego?
- Dwutorowe podejście zwinne
- Wykorzystanie w podejściu Lean UX rytmu metodyki Scrum
- Cele sprintu, cele produktu i zagadnienia zakrojone na wiele sprintów
- Projektanci muszą uczestniczyć w planowaniu
- Interesariusze i tablica czynników ryzyka
- Mapy drogowe oparte na wynikach
- CzÄ™stość przeglÄ…dów
- Mierzenie postÄ™pów
- Metodyka Lean UX i agile w korporacjach
- Podsumowanie
- Uczyń proces zwinny swoim własnym
Część IV. Lean UX w Twojej organizacji
- 17. Wprowadzanie zmian organizacyjnych
- Zmiany
- Zmiana kultury
- Zmiana organizacji zespoÅ‚ów
- Zmiana procesów
- Zmiany
- 18. Lean UX w agencji interaktywnej
- Jakiego typu działalność chcecie prowadzić?
- W sprzedaży rozwiÄ…zaÅ„ Lean UX kluczowe sÄ… oczekiwania klientów
- Nikt nie chce kupować eksperymentów
- Sprzedane! Teraz radź sobie z dziaÅ‚em zakupów
- Nie jesteście już podwykonawcami
- Krótka uwaga o partnerach programistycznych i dostawcach zewnÄ™trznych
- Podsumowanie
- 19. SÅ‚owo na koniec
- Produkt, który tworzy produkt
O autorach