reklama - zainteresowany?

Kubernetes. Wzorce projektowe. Komponenty wielokrotnego użycia do projektowania natywnych aplikacji chmurowych - Helion

Kubernetes. Wzorce projektowe. Komponenty wielokrotnego użycia do projektowania natywnych aplikacji chmurowych
Autor: Bilgin Ibryam, Roland Huß
Tytuł oryginału: Kubernetes Patterns: Reusable Elements for Designing Cloud-Native Applications
TÅ‚umaczenie: Krzysztof Rychlicki-Kicior
ISBN: 978-83-283-6403-5
stron: 240, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2020-05-11
Księgarnia: Helion

Cena książki: 14,90 zł (poprzednio: 48,06 zł)
Oszczędzasz: 69% (-33,16 zł)

Dodaj do koszyka Kubernetes. Wzorce projektowe. Komponenty wielokrotnego użycia do projektowania natywnych aplikacji chmurowych

Tagi: Wzorce projektowe

Kubernetes jest platformÄ… do orkiestracji kontenerów. Projekt ten należy dziÅ› do najpopularniejszych i najbogatszych narzÄ™dzi w swojej klasie, stanowi także podstawÄ™ dla wielu innych platform, znanych jako systemy typu PaaS. DziÄ™ki nim Kubernetes zyskaÅ‚ możliwość tworzenia aplikacji, jednak tego rodzaju narzÄ™dzia wymagajÄ… od programistów i architektów zastosowania odpowiednich wzorców projektowych. OpisujÄ… one schematy rozwiÄ…zywania problemów na różnych poziomach dokÅ‚adnoÅ›ci, a tym samym umożliwiajÄ… efektywne projektowanie i implementacjÄ™ nowoczesnych, elastycznych natywnych aplikacji chmurowych w Kubernetesie.

To książka przeznaczona dla programistów, którzy chcÄ… rozwijać chmurowe aplikacje dla Kubernetesa. Opisano w niej wiele przydatnych wzorców, przedstawiono ich możliwoÅ›ci i wytyczne do stosowania. Poszczególne zagadnienia zostaÅ‚y zilustrowane praktycznymi przykÅ‚adami. WÅ›ród wzorców znalazÅ‚y siÄ™ te, które uÅ‚atwiajÄ… tworzenie aplikacji chmurowych, oraz umożliwiajÄ…ce zarzÄ…dzanie interakcjami miÄ™dzy kontenerami i platformami. Opisano tu różne metody konfiguracji aplikacji w Kubernetesie oraz zasady organizowania kontenerów w ramach kapsuÅ‚y. Wprowadzono również szereg bardziej zaawansowanych tematów, takich jak techniki rozszerzania platformy czy tworzenie obrazów kontenerów. Poszczególne wzorce nadajÄ… siÄ™ do wielokrotnego użytku i sÄ… szczególnie przydatne w przypadku natywnych Å›rodowisk chmurowych.

W książce opisano nastÄ™pujÄ…ce kategorie wzorców:

  • wzorce podstawowe
  • wzorce zachowaÅ„
  • wzorce strukturalne
  • wzorce konfiguracji
  • wzorce zaawansowane

Kubernetes: rzeczywiste rozwiÄ…zanie istotnych problemów!

Dodaj do koszyka Kubernetes. Wzorce projektowe. Komponenty wielokrotnego użycia do projektowania natywnych aplikacji chmurowych

 

Osoby które kupowały "Kubernetes. Wzorce projektowe. Komponenty wielokrotnego użycia do projektowania natywnych aplikacji chmurowych", wybierały także:

  • Programowanie zorientowane obiektowo. Wzorce projektowe. Wydanie II
  • Design Thinking. Kurs video. My
  • Python. Kurs video. Wzorce czynnoÅ›ciowe i architektoniczne oraz antywzorce
  • Wzorce projektowe. Kurs video. Schematy rozwi
  • Kubernetes. Wzorce projektowe. Komponenty wielokrotnego użycia do projektowania natywnych aplikacji chmurowych

Dodaj do koszyka Kubernetes. Wzorce projektowe. Komponenty wielokrotnego użycia do projektowania natywnych aplikacji chmurowych

Spis treści

Kubernetes. Wzorce projektowe. Komponenty wielokrotnego użycia do projektowania natywnych aplikacji chmurowych -- spis treści


Przedmowa 9

Wstęp 11

1. Wprowadzenie 17

  • Droga do natywnej chmury 17
  • Rozproszone prymitywy 19
    • Kontenery 20
    • KapsuÅ‚y 21
    • UsÅ‚ugi 23
    • Etykiety 23
    • Adnotacje 24
    • Przestrzenie nazw 25
  • Dyskusja 26
  • WiÄ™cej informacji 27

CZĘŚĆ I. WZORCE PODSTAWOWE

2. Przewidywalne Wymagania 31

  • Problem 31
  • RozwiÄ…zanie 32
    • ZależnoÅ›ci uruchomieniowe 32
    • Profile zasobów 34
    • Priorytety kapsuÅ‚ 35
    • Zasoby projektowe 37
    • Planowanie pojemnoÅ›ci 38
  • Dyskusja 38
  • WiÄ™cej informacji 39

3. Deklaratywne Wdrażanie 41

  • Problem 41
  • RozwiÄ…zanie 41
    • CiÄ…gÅ‚e wdrażanie 42
    • StaÅ‚e wdrażanie 44
    • Wydanie niebiesko-zielone 45
    • Wydanie kanarkowe 46
  • Dyskusja 46
  • WiÄ™cej informacji 47

4. Sonda Kondycji 49

  • Problem 49
  • RozwiÄ…zanie 49
    • Kontrola dziaÅ‚ania procesu 50
    • Sonda żywotnoÅ›ci 50
    • Sondy gotowoÅ›ci 51
  • Dyskusja 52
  • WiÄ™cej informacji 53

5. Zarządzany Cykl Życia 55

  • Problem 55
  • RozwiÄ…zanie 55
    • SygnaÅ‚ SIGTERM 56
    • SygnaÅ‚ SIGKILL 56
    • Hak postartowy 56
    • Hak przed zatrzymaniem 58
    • Inne mechanizmy kontroli cyklu życia 58
  • Dyskusja 59
  • WiÄ™cej informacji 60

6. Automatyczne Rozmieszczanie 61

  • Problem 61
  • RozwiÄ…zanie 61
    • DostÄ™pne wÄ™zÅ‚y zasobów 62
    • Oczekiwania zasobów wobec kontenera 62
    • Zasady rozmieszczenia 63
    • Proces rozplanowania 63
    • Przypisanie wÄ™zÅ‚a 65
    • Przypisanie i rozdzielność kapsuÅ‚ 66
    • Skazy i tolerancje 67
  • Dyskusja 70
  • WiÄ™cej informacji 72

CZĘŚĆ II. WZORCE ZACHOWAŃ

7. Zadanie Wsadowe 75

  • Problem 75
  • RozwiÄ…zanie 76
  • Dyskusja 78
  • WiÄ™cej informacji 79

8. Zadanie Okresowe 81

  • Problem 81
  • RozwiÄ…zanie 82
  • Dyskusja 83
  • WiÄ™cej informacji 83

9. Usługa Demona 85

  • Problem 85
  • RozwiÄ…zanie 85
  • Dyskusja 88
  • WiÄ™cej informacji 88

10. Usługa Singleton 89

  • Problem 89
  • RozwiÄ…zanie 90
    • Blokada pozaaplikacyjna 90
    • Blokada wewnÄ…trzaplikacyjna 92
    • Budżet zakÅ‚óceÅ„ kapsuÅ‚y 93
  • Dyskusja 94
  • WiÄ™cej informacji 95

11. Usługa Stanowa 97

  • Problem 97
    • Pamięć trwaÅ‚a 98
    • Sieć 98
    • Tożsamość 99
    • UporzÄ…dkowanie 99
    • Inne wymagania 99
  • RozwiÄ…zanie 99
    • Pamięć trwaÅ‚a 101
    • Sieć 101
    • Tożsamość 103
    • UporzÄ…dkowanie 103
    • Inne funkcje 104
  • Dyskusja 105
  • WiÄ™cej informacji 106

12. Wykrywanie Usług 107

  • Problem 107
  • RozwiÄ…zanie 108
    • Wykrywanie usÅ‚ug wewnÄ™trznych 109
    • RÄ™czne wykrywanie usÅ‚ug 112
    • Wykrywanie usÅ‚ug spoza klastra 113
    • Wykrywanie usÅ‚ug w warstwie aplikacji 117
  • Dyskusja 119
  • WiÄ™cej informacji 120

13. Samoświadomość 121

  • Problem 121
  • RozwiÄ…zanie 121
  • Dyskusja 124
  • WiÄ™cej informacji 125

CZĘŚĆ III. WZORCE STRUKTURALNE

14. Kontener Inicjalizacji 129

  • Problem 129
  • RozwiÄ…zanie 130
  • Dyskusja 132
  • WiÄ™cej informacji 134

15. Przyczepka 135

  • Problem 135
  • RozwiÄ…zanie 135
  • Dyskusja 137
  • WiÄ™cej informacji 138

16. Adapter 139

  • Problem 139
  • RozwiÄ…zanie 139
  • Dyskusja 142
  • WiÄ™cej informacji 142

17. Ambasador 143

  • Problem 143
  • RozwiÄ…zanie 143
  • Dyskusja 145
  • WiÄ™cej informacji 145

CZĘŚĆ IV. WZORCE KONFIGURACYJNE

18. Konfiguracja EnvVar 149

  • Problem 149
  • RozwiÄ…zanie 149
  • Dyskusja 152
  • WiÄ™cej informacji 153

19. Zasób Konfiguracji 155

  • Problem 155
  • RozwiÄ…zanie 155
  • Dyskusja 159
  • WiÄ™cej informacji 160

20. Niezmienna Konfiguracja 161

  • Problem 161
  • RozwiÄ…zanie 161
    • Wolumeny Dockera 162
    • Kontenery inicjalizacji Kubernetesa 163
    • Szablony OpenShift 165
  • Dyskusja 166
  • WiÄ™cej informacji 166

21. Szablon Konfiguracji 167

  • Problem 167
  • RozwiÄ…zanie 167
  • Dyskusja 172
  • WiÄ™cej informacji 172

CZĘŚĆ V. WZORCE ZAAWANSOWANE

22. Kontroler 175

  • Problem 175
  • RozwiÄ…zanie 176
  • Dyskusja 185
  • WiÄ™cej informacji 185

23. Operator 187

  • Problem 187
  • RozwiÄ…zanie 188
    • Definicje wÅ‚asnych zasobów 188
    • Klasyfikacja kontrolerów i operatorów 190
    • Tworzenie i wdrażanie operatorów 192
    • PrzykÅ‚ad 194
  • Dyskusja 197
  • WiÄ™cej informacji 198

24. Elastyczne Skalowanie 201

  • Problem 201
  • RozwiÄ…zanie 201
    • RÄ™czne skalowanie horyzontalne 202
    • Horyzontalne autoskalowanie kapsuÅ‚ 203
    • Wertykalne autoskalowanie kapsuÅ‚ 207
    • Autoskalowanie klastra 210
    • Poziomy skalowania 213
  • Dyskusja 215
  • WiÄ™cej informacji 215

25. Budowniczy Obrazów 217

  • Problem 217
  • RozwiÄ…zanie 218
    • Budowanie w OpenShift 219
    • Budowanie w Knative 225
  • Dyskusja 229
  • WiÄ™cej informacji 230

Posłowie 231

Dodaj do koszyka Kubernetes. Wzorce projektowe. Komponenty wielokrotnego użycia do projektowania natywnych aplikacji chmurowych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.