reklama - zainteresowany?

Kręć filmy, które wciągają! - Helion

Kręć filmy, które wciągają!
Autor: Steve Stockman
Tytuł oryginału: How to Shoot Video That Doesn't Suck
TÅ‚umaczenie: Maksymilian Gutowski
ISBN: 978-83-283-2702-3
stron: 264, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2016-11-24
Księgarnia: Helion

Nakład wyczerpany

Tagi: Hobby | Video

Filmy dzieli siÄ™ na dobre i na takie, których nikt nie chce oglÄ…dać. Niestety, tych drugich powstaje znacznie wiÄ™cej. O jakoÅ›ci filmu decyduje bowiem nie tyle jakość sprzÄ™tu, ile umiejÄ™tnoÅ›ci, wiedza i talent jego twórcy. Oznacza to, że nawet amatorskÄ… kamerÄ… można nakrÄ™cić dzieÅ‚o, które przykuje uwagÄ™ widza aż do ostatniej sekundy. A warto siÄ™ o to postarać, gdyż film jest medium o niezwykÅ‚ej mocy: może nauczyć, zainspirować, doprowadzić do Å‚ez, może nawet zmienić bieg wydarzeÅ„!

Trzymasz w rÄ™ku książkÄ™, dziÄ™ki której szybko nauczysz siÄ™ praktycznej strony sztuki filmowej. Ten Å›wietnie napisany, pozbawiony zbÄ™dnych szczegóÅ‚ów przewodnik zawiera szereg cennych wskazówek, ćwiczeÅ„, opisów technik, ostrzeżeÅ„ i spostrzeżeÅ„. Niezależnie od tego, dlaczego chcesz nakrÄ™cić film i czego ma dotyczyć, musisz zainteresować widza i zapewnić mu rozrywkÄ™. Książka zawiera 77 sposobów, aby ten wÅ‚aÅ›nie cel osiÄ…gnąć. JeÅ›li nie masz czasu, aby zapoznać siÄ™ ze wszystkimi przed pierwszym klapsem, skorzystaj z dwunastopunktowej Å›ciÄ…gawki — Twoi widzowie to doceniÄ…!

Dzięki tej książce dowiesz się:

  • jak powinien myÅ›leć reżyser i jak należy zaplanować pracÄ™ nad filmem,
  • do czego sÅ‚uży scenariusz i scenorys oraz kiedy sÄ… potrzebne,
  • jak komponować pojedyncze kadry i caÅ‚y film,
  • jak krÄ™cić filmy różnych gatunków i o różnym przeznaczeniu,
  • jak montować filmy i jak zadbać o warstwÄ™ dźwiÄ™kowÄ…,
  • co zrobić, aby Twój film byÅ‚ chÄ™tnie oglÄ…dany.

Weź kamerÄ™ i zrób Å›wietny film!


Steve Stockman swojÄ… przygodÄ™ z mediami rozpoczÄ…Å‚ jako prezenter radiowy. Obecnie kieruje wytwórniÄ… Custom Productions, Inc. z Los Angeles. Jest producentem, scenarzystÄ… i reżyserem. PracowaÅ‚ nad setkami reklam, a także filmami krótkometrażowymi, serialami internetowymi, teledyskami i serialami telewizyjnymi. Jest scenarzystÄ…, producentem i reżyserem nagrodzonego w 2007 roku filmu peÅ‚nometrażowego Two Weeks.

 

Zobacz także:

  • GÅ‚owa do liczb
  • Kręć filmy, które wciÄ…gajÄ…!
  • Drony. Tajniki zdjęć i filmów lotniczych
  • Budowa robotów dla Å›rednio zaawansowanych. Wydanie II
  • Budowa robotów dla poczÄ…tkujÄ…cych

Spis treści

Kręć filmy, które wciągają! -- spis treści

  • WstÄ™p. Nikt nie oglÄ…da kiepskich filmów (1)
  • ÅšciÄ…gawka. 12 sposobów, żeby od razu nakrÄ™cić lepszy film (8)

CZĘŚĆ 1. Myśl jak reżyser

  • 1. Rozrywka to wszystko (20)
  • 2. Bez pomysÅ‚u daleko nie zajdziesz (23)
  • 3. Czy to naprawdÄ™ musi być film? (28)
  • 4. Kreatywne pomysÅ‚y na szybko (30)
  • 5. OkreÅ›l odbiorcÄ™ (34)
  • 6. Zdecyduj, co chcesz opowiedzieć (37)
  • 7. MyÅ›l ujÄ™ciami (41)
  • 8. Każdy kadr powinien opowiadać jakÄ…Å› historiÄ™ (46)
  • 9. Streść siÄ™: zasada plastikowego pojemnika (49)
  • 10. Pozostaw lekki niedosyt (52)

CZĘŚĆ 2. Przygotowanie - tajemnica sukcesu profesjonalisty

  • 11. Pitching (56)
  • 12. Wiedz, co krÄ™cisz. Część I (59)
  • 13. Wiedz, co krÄ™cisz. Część II (62)
  • 14. Kiedy potrzeba scenariusza? (64)
  • 15. JeÅ›li nie masz nic do powiedzenia, to siÄ™ nie odzywaj (66)
  • 16. Spontaniczność nie jest w cenie (69)
  • 17. Planuj z listÄ… ujęć (71)

CZĘŚĆ 3. Przygotowanie planu filmowego

  • 18. Tworzenie scenorysu przy użyciu kamery (82)
  • 19. Sam zdecyduj, kogo filmować (84)
  • 20. Niech Twoja gwiazda zabÅ‚yÅ›nie (w przenoÅ›ni) (86)
  • 21. Lokalizacja jest najważniejsza (89)
  • 22. Użyj wÅ‚aÅ›ciwej kamery (92)
  • 23. O co naprawdÄ™ chodzi w krÄ™ceniu dobrych filmów (93)

CZĘŚĆ 4. Co zrobić, żeby dało się to oglądać

  • 24. Montaż odbywa siÄ™ w Twojej gÅ‚owie (96)
  • 25. Wyostrz swoje ujÄ™cia (99)
  • 26. Pobaw siÄ™ kamerÄ… (102)
  • 27. Nagrywaj krótkie ujÄ™cia (105)
  • 28. Zoomuj nogami, nie obiektywem (107)
  • 29. JeÅ›li nie widzisz ich tÄ™czówek, to stoisz za daleko (109)
  • 30. Wybierz kadr i nie ruszaj siÄ™ (111)
  • 31. Kiedy warto ruszać kamerÄ… (115)
  • 32. Niech stanie siÄ™ Å›wiatÅ‚ość (118)
  • 33. Nie ma być miÅ‚o (121)
  • 34. Niech Twoja gwiazda zabÅ‚yÅ›nie (dosÅ‚ownie) (123)
  • 35. Pokaż, gdzie jesteÅ›my (125)
  • 36. Baw siÄ™ dobrze (128)
  • 37. Nie toleruj sÅ‚abych ujęć (130)
  • 38. Zwróć uwagÄ™ na szczegóÅ‚y (132)
  • 39. Wykorzystaj pierwszy plan (135)
  • 40. Zwróć uwagÄ™ na tÅ‚o (137)
  • 41. Spróbuj nagrywać pod innym kÄ…tem (138)
  • 42. TrójpodziaÅ‚ obrazu (141)
  • 43. OglÄ…daj swoje nagrania (143)
  • 44. JeÅ›li nie uda siÄ™ za pierwszym podejÅ›ciem, spróbuj coÅ› innego (145)
  • 45. Zdaj siÄ™ na los (148)
  • 46. Zadbaj o wyraźny dźwiÄ™k (150)
  • 47. Używaj wielu kamer naraz (153)
  • 48. Musisz kiedyÅ› skoÅ„czyć (156)

CZĘŚĆ 5. Gatunki filmowe i jak je kręcić

  • 49. Jak nagrać najbardziej urocze dzieciaki na Å›wiecie (158)
  • 50. Koniec z nudnymi filmami z wakacji (161)
  • 51. Wesela i inne uroczystoÅ›ci (164)
  • 52. Nagrywanie teledysku (168)
  • 53. Autoprezentacje (171)
  • 54. Wywiady i monologi (174)
  • 55. Tyrady na vlogach (179)
  • 56. Popisowe akcje (181)
  • 57. Filmy oparte na scenariuszu (183)
  • 58. Instruktaż (186)
  • 59. KrÄ™cenie stuprocentowo skutecznych virali (189)
  • 60. Promocja produktów i usÅ‚ug (191)

CZĘŚĆ 6. Po zakończeniu zdjęć

  • 61. Podstawy montażu. Część I (196)
  • 62. Podstawy montażu. Część II (198)
  • 63. Zastosuj kompozycjÄ™ klamrowÄ… (202)
  • 64. Czytelność jest kluczowa (206)
  • 65. Efekty przejść traktuj z rezerwÄ… (209)
  • 66. W razie wÄ…tpliwoÅ›ci wycinaj jak leci (212)
  • 67. Zaczynaj późno, koÅ„cz wczeÅ›nie (215)
  • 68. Efekty dźwiÄ™kowe (219)
  • 69. Muzyka (221)
  • 70. Nie przesadzaj z efektami graficznymi (223)
  • 71. Lukrowanie tortu (226)

CZĘŚĆ 7. Kiedy trzeba skończyć

  • 72. Kiedy zaprezentować swoje dzieÅ‚o (230)
  • 73. Komu zaprezentować swoje dzieÅ‚o (232)
  • 74. Jak odnosić siÄ™ do uwag (235)
  • 75. DzieÅ‚o nigdy nie jest ukoÅ„czone (238)
  • 76. Czy to już sztuka? (239)
  • 77. SÅ‚owo na koniec (241)

DODATEK

  • DoÅ‚Ä…cz do Wyższej SzkoÅ‚y Filmowej w Sieci (242)
  • Skorowidz (249)

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.