Komputer IoT Onion Omega2. Podręcznik użytkownika (B2B) - Helion
ISBN: 978-83-283-6629-9
okładka: miękka
Data wydania: 2020-01-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,90 zł
Osoby które kupowały "Komputer IoT Onion Omega2. Podręcznik użytkownika (B2B) ", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku 92,67 zł, (13,90 zł -85%)
- Ruby on Rails. Ćwiczenia 18,75 zł, (3,00 zł -84%)
- Scrum. O zwinnym zarz 77,22 zł, (13,90 zł -82%)
- Prawa ludzkiej natury 73,16 zł, (13,90 zł -81%)
Spis treści
Komputer IoT Onion Omega2. Podręcznik użytkownika -- spis treści
Przedmowa 9
Rozdział 1. Parametry techniczne 15
- Moduły rozszerzające typu Dock 17
- Moduły rozszerzające typu Expansion 23
- Ceny 31
Rozdział 2. Uruchomienie i konfiguracja 33
- Przygotowanie sprzętu 33
- NawiÄ…zanie komunikacji 34
- Konfiguracja w przeglÄ…darce internetowej 36
- Konfiguracja w konsoli systemowej 38
- Terminal SSH 41
- Edytor kodu 42
- Reset i restart 42
- Przywrócenie do ustawieÅ„ fabrycznych 44
Rozdział 3. GPIO 45
- Interfejsy komunikacyjne 47
- ZarzÄ…dzanie pinami GPIO 47
- Grupy i funkcje pinów 51
- Dioda Omega2 LED 52
- GPIO Tool 53
- GPIO w języku Python 56
Rozdział 4. Rozszerzenie pamięci masowej 59
- Karta microSD 60
- Pamięć USB (pendrive) 63
- microSD/USB i partycja swap 65
Rozdział 5. Oprogramowanie 73
- Firmware 73
- Git 76
- Python 77
- Node.js 79
- PHP 7 80
- C i C++ 85
- JamVM - wirtualna maszyna Javy 88
- Perl 90
- Erlang 92
- Ruby 93
Rozdział 6. OLED, wyświetlanie tekstu i grafiki 95
- OLED w konsoli graficznej 95
- OLED w konsoli systemowej 96
- OLED w języku C, Python i PHP 100
Rozdział 7. ADC, przetwornik analogowo-cyfrowy 103
- ADC w konsoli graficznej 104
- ADC w konsoli systemowej 104
- ADC w praktyce 106
- ADC w języku Python 108
Rozdział 8. RELAY, przełączanie napięcia 111
- RELAY w konsoli graficznej 112
- RELAY w konsoli systemowej 113
- RELAY w praktyce 114
- RELAY w językach C, Python i PHP 116
Rozdział 9. PWM, zasilanie i kontrola pracy urządzeń 121
- PWM w konsoli graficznej 122
- PWM w konsoli systemowej 123
- PWM w praktyce 124
- PWM w języku C, Python i PHP 125
Rozdział 10. GPS, system nawigacji satelitarnej 131
- GPS w konsoli systemowej 131
- GPS i OLED w języku PHP 133
Rozdział 11. Ethernet, sieć przewodowa, ruter i most 137
- Funkcje sieciowe 138
Rozdział 12. RFID/NFC, identyfikacja bezprzewodowa 147
- RFID/NFC w konsoli graficznej 147
- RFID/NFC w konsoli systemowej 148
- RFID/NFC, OLED i RELAY w języku Python 153
Rozdział 13. BLE, komunikacja Bluetooth 157
- Parowanie urządzeń 157
- Test połączenia 160
- Problemy z połączeniem 160
Rozdział 14. Arduino, czyli AVR na pokładzie 161
- Instalacja i konfiguracja oprogramowania 162
- Pierwszy program dla Arduino 164
- Wgrywanie programu do mikrokontrolera 165
- Praca w konsoli systemowej 166
- Problemy z komunikacjÄ… 167
RozdziaÅ‚ 15. SAMBA, serwer plików 169
- Instalacja 169
- Konfiguracja 169
Rozdział 16. SSL, szyfrowanie połączenia WWW 173
- Instalacja OpenSSL 173
- Generowanie certyfikatów SSL 173
Rozdział 17. Blynk, zdalne zarządzanie IoT 177
- Smartfon lub tablet 177
- Minikomputer Omega2 178
Rozdział 18. WEBCAM, zdalny monitoring 181
- WEBCAM w konsoli graficznej 181
- WEBCAM w konsoli systemowej 182
- WEBCAM w praktyce 183
Rozdział 19. XMPP, serwer komunikacyjny Jabber 187
- Instalacja Erlang 187
- Instalacja serwera XMPP ejabberd 188
- Instalacja klienta XMPP mcabber 188
Rozdział 20. Technika Cross-Compiling 191
- Przygotowanie i kompilacja systemu 191
- Kompilacja kodu dla minikomputera 192
- Cross-Compiling w praktyce 194
- Serwer Minecraft na minikomputerze Omega2 194
Zakończenie 197