reklama - zainteresowany?

Komputer IoT Onion Omega2. Podręcznik użytkownika (B2B) - Helion

Komputer IoT Onion Omega2. Podręcznik użytkownika (B2B)
Autor: Mariusz Duka
ISBN: 978-83-283-6629-9
okładka: miękka
Data wydania: 2020-01-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,90 zł

Dodaj do koszyka Komputer IoT Onion Omega2. Podręcznik użytkownika (B2B)

Dodaj do koszyka Komputer IoT Onion Omega2. Podręcznik użytkownika (B2B)

 

Osoby które kupowały "Komputer IoT Onion Omega2. Podręcznik użytkownika (B2B) ", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • PodrÄ™cznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku
  • Ruby on Rails. Ćwiczenia
  • Scrum. O zwinnym zarz
  • Prawa ludzkiej natury

Dodaj do koszyka Komputer IoT Onion Omega2. Podręcznik użytkownika (B2B)

Spis treści

Komputer IoT Onion Omega2. Podręcznik użytkownika -- spis treści

 

Przedmowa 9

 

Rozdział 1. Parametry techniczne 15

  • ModuÅ‚y rozszerzajÄ…ce typu Dock 17
  • ModuÅ‚y rozszerzajÄ…ce typu Expansion 23
  • Ceny 31

Rozdział 2. Uruchomienie i konfiguracja 33

  • Przygotowanie sprzÄ™tu 33
  • NawiÄ…zanie komunikacji 34
  • Konfiguracja w przeglÄ…darce internetowej 36
  • Konfiguracja w konsoli systemowej 38
  • Terminal SSH 41
  • Edytor kodu 42
  • Reset i restart 42
  • Przywrócenie do ustawieÅ„ fabrycznych 44

Rozdział 3. GPIO 45

  • Interfejsy komunikacyjne 47
  • ZarzÄ…dzanie pinami GPIO 47
  • Grupy i funkcje pinów 51
  • Dioda Omega2 LED 52
  • GPIO Tool 53
  • GPIO w jÄ™zyku Python 56

Rozdział 4. Rozszerzenie pamięci masowej 59

  • Karta microSD 60
  • Pamięć USB (pendrive) 63
  • microSD/USB i partycja swap 65

Rozdział 5. Oprogramowanie 73

  • Firmware 73
  • Git 76
  • Python 77
  • Node.js 79
  • PHP 7 80
  • C i C++ 85
  • JamVM - wirtualna maszyna Javy 88
  • Perl 90
  • Erlang 92
  • Ruby 93

Rozdział 6. OLED, wyświetlanie tekstu i grafiki 95

  • OLED w konsoli graficznej 95
  • OLED w konsoli systemowej 96
  • OLED w jÄ™zyku C, Python i PHP 100

Rozdział 7. ADC, przetwornik analogowo-cyfrowy 103

  • ADC w konsoli graficznej 104
  • ADC w konsoli systemowej 104
  • ADC w praktyce 106
  • ADC w jÄ™zyku Python 108

Rozdział 8. RELAY, przełączanie napięcia 111

  • RELAY w konsoli graficznej 112
  • RELAY w konsoli systemowej 113
  • RELAY w praktyce 114
  • RELAY w jÄ™zykach C, Python i PHP 116

Rozdział 9. PWM, zasilanie i kontrola pracy urządzeń 121

  • PWM w konsoli graficznej 122
  • PWM w konsoli systemowej 123
  • PWM w praktyce 124
  • PWM w jÄ™zyku C, Python i PHP 125

Rozdział 10. GPS, system nawigacji satelitarnej 131

  • GPS w konsoli systemowej 131
  • GPS i OLED w jÄ™zyku PHP 133

Rozdział 11. Ethernet, sieć przewodowa, ruter i most 137

  • Funkcje sieciowe 138

Rozdział 12. RFID/NFC, identyfikacja bezprzewodowa 147

  • RFID/NFC w konsoli graficznej 147
  • RFID/NFC w konsoli systemowej 148
  • RFID/NFC, OLED i RELAY w jÄ™zyku Python 153

Rozdział 13. BLE, komunikacja Bluetooth 157

  • Parowanie urzÄ…dzeÅ„ 157
  • Test poÅ‚Ä…czenia 160
  • Problemy z poÅ‚Ä…czeniem 160

Rozdział 14. Arduino, czyli AVR na pokładzie 161

  • Instalacja i konfiguracja oprogramowania 162
  • Pierwszy program dla Arduino 164
  • Wgrywanie programu do mikrokontrolera 165
  • Praca w konsoli systemowej 166
  • Problemy z komunikacjÄ… 167

RozdziaÅ‚ 15. SAMBA, serwer plików 169

  • Instalacja 169
  • Konfiguracja 169

Rozdział 16. SSL, szyfrowanie połączenia WWW 173

  • Instalacja OpenSSL 173
  • Generowanie certyfikatów SSL 173

Rozdział 17. Blynk, zdalne zarządzanie IoT 177

  • Smartfon lub tablet 177
  • Minikomputer Omega2 178

Rozdział 18. WEBCAM, zdalny monitoring 181

  • WEBCAM w konsoli graficznej 181
  • WEBCAM w konsoli systemowej 182
  • WEBCAM w praktyce 183

Rozdział 19. XMPP, serwer komunikacyjny Jabber 187

  • Instalacja Erlang 187
  • Instalacja serwera XMPP ejabberd 188
  • Instalacja klienta XMPP mcabber 188

Rozdział 20. Technika Cross-Compiling 191

  • Przygotowanie i kompilacja systemu 191
  • Kompilacja kodu dla minikomputera 192
  • Cross-Compiling w praktyce 194
  • Serwer Minecraft na minikomputerze Omega2 194

Zakończenie 197

Dodaj do koszyka Komputer IoT Onion Omega2. Podręcznik użytkownika (B2B)

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.