reklama - zainteresowany?

Kompresja dźwięku i obrazu wideo Real World - Helion

Kompresja dźwięku i obrazu wideo Real World
Autor: Andy Beach
Tytuł oryginału: Real World Video Compression (Real World)
Tłumaczenie: Jacek Janusz
ISBN: 978-83-246-1898-9
stron: 352, Format: 172x245, okładka: twarda
Data wydania: 2009-04-06
Księgarnia: Helion

Cena książki: 89,00 zł

Dodaj do koszyka Kompresja dźwięku i obrazu wideo Real World

Tagi: Muzyka | Video

Zapewnij najlepszą jakość przy najmniejszym rozmiarze!

  • Jak dobrać optymalne parametry?
  • Jakich narzędzi potrzebujesz?
  • Jak sprawnie skompresować materiał wideo na stronę WWW?

Czy chcesz opublikować film z wakacji na Twojej stronie WWW? Zaraz, zaraz... czy aby na pewno Twoi przyjaciele chcą ściągać tyle danych? Czy masz wystarczającą ilość miejsca na Twoim serwerze WWW? Prawdopodobnie odpowiedź brzmi "nie" - dlatego przed opublikowaniem Twój film należy poddać kompresji. Łatwiej powiedzieć, niż zrobić! Jakie ustalić odpowiednie parametry kompresji? Co zrobić, żeby wynikowy plik przy rozsądnym rozmiarze zapewniał najwyższą jakość? Ta książka odpowie na te i wiele innych pytań!

Dzięki książce "Kompresja dźwięku i obrazu wideo " zdobędziesz wiedzę na temat technologii audio i wideo oraz obowiązujących pojęć. Na początku poznasz teoretyczne podstawy kompresji dźwięku i obrazu, pozwalające Ci lepiej przyswoić sobie wiedzę z kolejnych rozdziałów. Po przeczytaniu tego podręcznika będziesz dysponować wiedzą na temat używanych kodeków czy dostępnych parametrów kompresji. Dowiesz się, w jaki sposób skompresować film dla DVD, internetu oraz urządzeń przenośnych. Dodatkowo zorientujesz się wśród dostępnych narzędzi, służących do kompresji plików wideo, takich jak Adobe Media Encoder, QuickTime Pro, Compressor czy też Microsoft Expression Encoder. Jeżeli publikujesz materiały wideo w sieci, koniecznie zapoznaj się z tą książką!

  • Podstawy technologii wideo i audio
  • Dostępne kodeki
  • Ustalanie parametrów kompresji
  • Sprzęt zalecany do kompresji
  • Przetwarzanie wstępne materiału wideo
  • Dostępne narzędzia kompresji
  • Kompresja dla DVD
  • Zasady kompresji dla internetu
  • Kompresja dla urządzeń przenośnych

Sprawnie kompresuj swoje materiały wideo i publikuj je bez przeszkód, gdzie tylko zechcesz!

Dodaj do koszyka Kompresja dźwięku i obrazu wideo Real World

Spis treści

Kompresja dźwięku i obrazu wideo Real World -- spis treści

Wstęp (13)

  • O czym ta książka nie jest (14)
  • W takim razie, czego dotyczy ta książka? (14)
  • Kto powinien przeczytać tę książkę? (15)
  • Strona internetowa książki (15)
  • O autorze (16)
  • Podziękowania (16)

Rozdział 1. Zrozumieć technologię wideo i audio (19)

  • Elementy wideo (20)
    • Klatki i pola (21)
    • Korzyści ze stosowania przeplotu (22)
    • Problemy podczas stosowania przeplotu (23)
    • Wideo ze skanowaniem progresywnym (25)
    • Rozdzielczości (26)
    • Współczynnik kształtu (28)
    • Sygnały analogowe a cyfrowe (31)
  • W jaki sposób działa kompresja (32)
    • Kompresja stratna i bezstratna (34)
    • Kompresja przestrzenna (DCT) i kompresja wavelet (35)
    • Kwantyzacja (36)
    • Kompresja międzyklatkowa i wewnątrzklatkowa (36)
  • Kompresja dźwięku (37)
  • Szacowanie wideo dla celów kompresji (38)
    • W jaki sposób wideo zostało zapisane? (39)
    • W jaki sposób przeprowadzono edycję wideo? (39)
    • Kto ma być docelowym odbiorcą? (40)
  • Zakończenie (40)

Rozdział 2. Język kompresji (41)

  • Odtwarzacze (42)
    • Odtwarzacz QuckTime Player (43)
    • Odtwarzacz Windows Media Player (47)
    • Odtwarzacz Adobe Flash Player (49)
    • Odtwarzacz RealPlayer (51)
    • Inne odtwarzacze wideo (53)
  • Kontenery (55)
  • Kodeki (56)
    • Opisy powszechnie używanych kodeków (57)
    • Na wszystko jest czas i miejsce (61)
    • Kodeki finalne (62)
    • Kodeki edycyjne (62)
    • Kodeki przestarzałe (63)
  • Parametry kompresji (65)
    • Prędkości transmisji (66)
    • VBR i CBR (66)
    • Szybkość klatek (67)
    • Rodzaje klatek (68)
    • Współczynniki kształtu (70)
    • Piksele o różnych kształtach (72)
    • Rozdzielczość (72)
    • Udostępnianie przez sieć: strumieniowanie i pobieranie (73)
  • Zakończenie (76)

Rozdział 3. Recepty na sukces (77)

  • Jakie są Twoje wymagania kompresji? (78)
    • Prezentacje krótkotrwałe czy długotrwałe? (78)
    • Jakie jest Twoje docelowe medium prezentacyjne? (78)
    • W jaki sposób zawartość wideo została dostarczona do Ciebie? (78)
    • Jak wiele treści wideo kompresujesz? (79)
    • Czy kompresja jest jedyną czynnością, którą wykonujesz? (80)
    • Jakość czy dostarczenie we właściwym czasie? (80)
    • Czy jesteś właścicielem zawartości, czy tylko "trybikiem w maszynie"? (80)
    • Jak dużą wiedzę ma Twój klient? (80)
  • Sprzęt i sposób działania dla różnych przypadków (81)
    • Kodowanie jako montażysta (81)
    • Kodowanie jako specjalista kompresji (84)
    • Automatyzacja procesu kodującego (86)
    • Systemy przemysłowe: pierwsza liga (86)
  • Podstawowy sprzęt kodujący (87)
    • Sprzęt (87)
    • Oprogramowanie (91)
  • Wskazówki projektowe (96)
    • Rozsądna minimalizacja utraty jakości (96)
    • Bądź uporządkowany (96)
    • Konwencje nazewnicze plików (97)
    • Eksperymentowanie może być dobrym pomysłem (98)
    • Stwórz własny zbiór przepisów (99)
    • Pliki pośrednie (99)
    • Archiwizacja i transkodowanie (100)
  • Zakończenie (100)

Rozdział 4. Przetwarzanie wstępne (101)

  • Usuwanie przeplotu wideo (102)
    • Łączenie pól (blend) (103)
    • Weave (103)
    • Usuwanie oparte na obszarach (area-based) (103)
    • Rozmywanie obrazu (motion blur) (103)
    • Odrzucanie (discard) (103)
    • Bob (104)
    • Skanowanie progresywne (104)
    • Kompensacja ruchu (motion compensation) (104)
  • Konwersja klatek i odwrócona konwersja klatek (105)
  • Kadrowanie (106)
  • Skalowanie (107)
    • Korekcja współczynnika kształtu obrazu (109)
    • Korekcja współczynnika kształtu piksela (110)
  • Redukcja zakłóceń (111)
  • Regulacja luminancji (112)
  • Korekcja gamma (113)
    • Jasność i kontrast (114)
  • Modyfikacja chrominancji (114)
    • Nasycenie (114)
    • Odcień barwy (114)
  • Wstępne przetwarzanie ścieżki dźwiękowej (115)
    • Regulacja siły dźwięku (115)
    • Redukcja szumów (116)
  • Zakończenie (116)

Wywiad z kompresjonistą: John Howell (117)

Rozdział 5. Narzędzia kompresji (121)

  • Adobe Media Encoder (122)
    • Jak wygląda ten program? (123)
    • W jaki sposób działa ten program? (125)
    • Czym wyróżnia się ten program? (128)
    • Na co należy zwrócić uwagę podczas używania tego programu? (128)
    • Co powinieneś zapamiętać? (129)
  • QuickTime Pro (129)
    • Jak wygląda ten program? (131)
    • W jaki sposób działa ten program? (133)
    • Czym wyróżnia się ten program? (138)
    • Na co należy zwrócić uwagę podczas używania tego programu? (139)
    • Co powinieneś zapamiętać? (139)
  • Compressor (140)
    • Jak wygląda ten program? (141)
    • W jaki sposób działa ten program? (143)
    • Czym wyróżnia się ten program? (147)
    • Na co należy zwrócić uwagę podczas używania tego programu? (148)
    • Co powinieneś zapamiętać? (149)
  • Microsoft Expression Encoder (149)
    • Jak wygląda ten program? (150)
    • W jaki sposób działa ten program? (152)
    • Czym wyróżnia się ten program? (156)
    • Na co należy zwrócić uwagę podczas używania tego programu? (156)
    • Co powinieneś zapamiętać? (156)
  • Zestaw do kompresji Squeeze (156)
    • Jak wygląda ten program? (159)
    • W jaki sposób działa ten program? (161)
    • Czym wyróżnia się ten program? (166)
    • Na co należy zwrócić uwagę podczas używania tego programu? (166)
    • Co powinieneś zapamiętać? (166)
  • Episode Pro (167)
    • Jak wygląda ten program? (168)
    • W jaki sposób działa ten program? (169)
    • Czym wyróżnia się ten program? (173)
    • Na co należy zwrócić uwagę podczas używania tego programu? (174)
    • Co powinieneś zapamiętać? (174)
    • Rozwiązania wyższej i niższej klasy (174)
  • Rozwiązania tańsze (175)
    • Uwagi na temat rozwiązań dla rozległych środowisk (177)
  • Zakończenie (178)

Wywiad z kompresjonistą: Nico Puertollano (179)

Rozdział 6. Kompresowanie dla DVD (183)

  • Co to jest DVD? (184)
  • Tworzenie płyt DVD o standardowej jakości (SD) (185)
    • Media standardowej jakości (185)
    • Kodeki dla DVD o standardowej jakości (188)
    • A cóż to takiego VOB? (189)
  • Co to jest dysk Blu-ray? (190)
  • Tworzenie dysków Blu-ray (193)
    • Przegląd technologii Blu-ray (193)
    • Nagrywanie dysków Blu-ray (196)
  • Sposoby tworzenia DVD (197)
  • Sprawa ustalania optymalnej prędkości transmisji danych (200)
  • Metody tworzenia płyt DVD o standardowej rozdzielczości (202)
    • Kompresja i markery w programie DVD Studio Pro (202)
    • Generowanie pliku zgodnego z DVD w aplikacji Compressor (204)
    • Tworzenie płyty SD DVD w programie DVD Studio Pro (211)
  • Metody tworzenia płyt Blu-ray (217)
    • Praca z programem Premiere Pro (218)
    • Zarządzanie procesem przekazywania (handoff) (218)
    • Generowanie pliku w formacie MPEG-2 zgodnego ze standardem Blu-ray w aplikacji Adobe Media Encoder (219)
    • Generowanie pliku w formacie H.264 zgodnego ze standardem Blu-ray w aplikacji Adobe Media Encoder (222)
    • Tworzenie płyty DVD w standardzie Blu-ray w programie Encore (225)
  • Zakończenie (229)

Wywiad z kompresjonistą: Ben Waggoner (231)

Rozdział 7. Kompresowanie dla Internetu (237)

  • Wczesne lata internetowego wideo (238)
  • Nowoczesne wideo w Internecie (240)
    • Wzrost zainteresowania krótkotrwałymi treściami wideo (240)
    • Powszechność łączy szerokopasmowych (241)
    • Lepsze narzędzia (241)
    • Widz i twórca to te same osoby (243)
    • Każdy może być gwiazdą (243)
    • Dziennikarstwo obywatelskie (244)
    • Tradycyjne media przystosowują się (244)
    • Nowoczesne narzędzia i formaty sieciowe (245)
  • Metody kompresowania wideo dla Internetu (247)
    • Kodowanie dla YouTube przy użyciu aplikacji Episode Pro (247)
    • Klip strumieniowy w formacie Windows Media stworzony w aplikacji Compressor (255)
    • Plik wideo w formacie Flash Video do pobierania progresywnego (264)
  • Zakończenie (266)

Wywiad z kompresjonistą: Jim Rohner (267)

Rozdział 8. Kompresowanie dla urządzeń przenośnych (271)

  • W jaki sposób nieduże wideo stało się wielkim (272)
    • Transmisje strumieniowe na żywo do urządzeń przenośnych (273)
    • Pobieranie i (być może) synchronizowanie (274)
  • Urządzenia przenośne i ich popularne formaty (278)
    • Telefony komórkowe (278)
    • Telefony inteligentne i komputery Pocket PC (281)
    • iPhone firmy Apple (282)
    • Odtwarzacze mediów (284)
  • Sposoby kompresji plików wideo dla urządzeń przenośnych (290)
    • Pliki 3GP dla telefonów, które nie są inteligentne (290)
    • Dodawanie znaczników rozdziałów do podkastu wideo (301)
  • Zakończenie (308)

Wywiad z kompresjonistką: Ryanne Hodson (309)

Rozdział 9. Kompresowanie dla urządzeń set-top box (313)

  • Dużo więcej niż zwykły kabel (314)
    • Telewizja cyfrowa (315)
    • IPTV (316)
  • Urządzenia STB oparte na protokole IP (318)
    • Apple TV (318)
    • Xbox 360 (321)
    • Vudu (323)
  • Sposoby kompresji wideo dla urządzeń set-top box (324)
    • Ripowanie płyt DVD przy użyciu programu HandBrake (325)
    • Plik wideo o standardowej rozdzielczości dla urządzenia Xbox (333)
  • Zakończenie (336)

Wywiad z kompresjonistą: Andy Beach (337)

Skorowidz (341)

Dodaj do koszyka Kompresja dźwięku i obrazu wideo Real World

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.