reklama - zainteresowany?

Koduj jak profesjonalista C# - Helion

Koduj jak profesjonalista C#
ebook
Autor: Jort Rodenburg
ISBN: 978-83-7541-459-2
stron: 464, Format: ebook
Data wydania: 2022-03-17
Ksi臋garnia: Helion

Cena ksi膮偶ki: 80,99 z艂 (poprzednio: 89,99 z艂)
Oszcz臋dzasz: 10% (-9,00 z艂)

Dodaj do koszyka Koduj jak profesjonalista C#

Tagi: Visual C# - Programowanie

Znasz ju

Dodaj do koszyka Koduj jak profesjonalista C#

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Koduj jak profesjonalista C#", wybiera艂y tak偶e:

  • Visual Studio 2013. Podr臋cznik programowania w C# z zadaniami
  • Microsoft Visual C# 2022 Krok po kroku
  • Microsoft Visual C# 2013 Krok po kroku
  • Microsoft Visual C# 2015 Krok po kroku
  • Microsoft Visual C# 2013 Krok po kroku

Dodaj do koszyka Koduj jak profesjonalista C#

Spis tre艣ci

Koduj jak profesjonalista C# eBook -- spis tre艣ci

  • Spis tre艣ci
  • przedmowa
  • podzi臋kowania
  • o tej ksi膮偶ce
  • o autorze
  • o ilustracji na ok艂adce
  • U偶ywanie C# i .NET
    • Przedstawiamy C# i .NET
      • 1.1 Dlaczego warto pracowa膰 w C#?
        • 1.1.1 Pow贸d 1: C# jest ekonomiczny
        • 1.1.2 Pow贸d 2: C# jest 艂atwy w utrzymaniu
        • 1.1.3 Pow贸d 3: C# jest przyjazny dla dewelopera i 艂atwy w u偶yciu
      • 1.2 Kiedy lepiej nie pracowa膰 w C#?
        • 1.2.1 Tworzenie systemu operacyjnego
        • 1.2.2 Tworzenie wbudowanych system贸w czasu rzeczywistego w C#
        • 1.2.3 Przetwarzanie numeryczne a C#
      • 1.3 Prze艂膮czanie si臋 na C#
      • 1.4 Czego mo偶na si臋 nauczy膰 z tej ksi膮偶ki
      • 1.5 Czego nie nauczymy si臋 z tej ksi膮偶ki
      • Podsumowanie
    • .NET i proces kompilacji
      • 2.1 Czym jest .NET Framework?
      • 2.2 Czym jest .NET 5?
      • 膯wiczenia
      • 2.3 Jak kompilowane s膮 j臋zyki zgodne z CLI
        • 2.3.1 Krok 1: Kod C# (wysokiego poziomu)
        • 2.3.2 Krok 2: Common Intermediate Language (poziom asemblera)
        • 2.3.3 Krok 3: Kod natywny (poziom procesora)
      • 膯wiczenia
      • Podsumowanie
  • Istniej膮ca baza kodu
    • Jak z艂y jest ten kod?
      • 3.1 Przedstawiamy Flying Dutchman Airlines
      • 3.2 Kawa艂ki uk艂adanki: Spojrzenie na wymagania
        • 3.2.1 Mapowanie obiektowo-relacyjne
        • 3.2.2 Punkt ko艅cowy GET /flight: Pobieranie informacji o wszystkich lotach
        • 3.2.3 Punkt ko艅cowy GET /flight/{flightNumber}: Pobieranie informacji o konkretnym locie
        • 3.2.4 Punkt ko艅cowy POST /booking/{flightNumber}: Rezerwowanie lotu
      • 3.3 Uzgadnianie wymaga艅 z istniej膮c膮 baz膮 kodu
        • 3.3.1 Ocena istniej膮cego schematu bazy danych i jej tabel
        • 3.3.2 Istniej膮ca baza kodu: pliki konfiguracyjne us艂ugi Web
        • 3.3.3 Badanie modeli i widok贸w w istniej膮cej bazie kodu
      • Podsumowanie
    • Zarz膮dzanie zasobami niezarz膮dzanymi!
      • 4.1 FlightController: badanie punktu ko艅cowego GET /flight
        • 4.1.1 Punkt ko艅cowy GET /flight i jego dzia艂anie
        • 4.1.2 Sygnatura metody: Znaczenie s艂贸w kluczowych ResponseType oraz typeof
        • 4.1.3 Gromadzenie informacji o lotach za pomoc膮 kolekcji
        • 4.1.4 艁a艅cuchy po艂膮czenia, czyli jak doprowadzi膰 in偶yniera zabezpiecze艅 do zawa艂u
        • 4.1.5 U偶ywanie IDisposable do zwalniania niezarz膮dzanych zasob贸w
        • 4.1.6 Odpytywanie bazy danych za pomoc膮 SqlCommand
      • 4.2 FlightController: Poznajemy GET /flight/{flightNumber}
      • 4.3 FlightController: POST /flight
      • 4.4 FlightController: DELETE /flight/{flightNumber}
      • 膯wiczenia
      • Podsumowanie
  • Warstwa dost臋pu do bazy danych
    • Konfigurowanie projektu i bazy danych za pomoc膮 Entity Framework Core
      • 5.1 Tworzenie rozwi膮zania i projektu .NET 5
      • 5.2 Tworzenie i konfigurowanie us艂ugi Web
        • 5.2.1 Konfigurowanie us艂ugi Web .NET 5
        • 5.2.2 Tworzenie i u偶ywanie HostBuilder
        • 5.2.3 Implementowanie klasy Startup
        • 5.2.4 U偶ywanie wzorca repozytorium/us艂uga w architekturze naszej us艂ugi Web
      • 5.3 Implementowanie warstwy dost臋pu do bazy danych
        • 5.3.1 Entity Framework Core i in偶ynieria odwrotna
        • 5.3.2 DbSet i przep艂yw pracy Entity Framework Core
        • 5.3.3 Metody konfiguracji i zmienne 艣rodowiskowe
        • 5.3.4 Ustawianie zmiennej 艣rodowiskowej w Windows
        • 5.3.5 Ustawianie zmiennej 艣rodowiskowej w macOS
        • 5.3.6 Odczytywanie zmiennych 艣rodowiskowych w czasie dzia艂ania programu
      • 膯wiczenia
      • Podsumowanie
  • Warstwa repozytorium
    • Wytwarzanie sterowane testami i wstrzykiwanie zale偶no艣ci
      • 6.1 Wytwarzanie sterowane testami
      • 膯wiczenia
      • 6.2 Metoda CreateCustomer
        • 6.2.1 Dlaczego nale偶y walidowa膰 argumenty wej艣ciowe
        • 6.2.2 U偶ywanie wzorca AAA w pisaniu test贸w jednostkowych
        • 6.2.3 Walidacja pod k膮tem nieprawid艂owych znak贸w
        • 6.2.4 W艂amywanie danych testowych za pomoc膮 atrybutu [DataRow]
        • 6.2.5 Inicjalizatory obiekt贸w i automatycznie generowany kod
        • 6.2.6 Konstruktory, refleksje i programowanie asynchroniczne
        • 6.2.7 Blokady, muteksy i semafory
        • 6.2.8 Wykonywanie synchroniczne do asynchronicznego ci膮g dalszy
        • 6.2.9 Testowanie Entity Framework Core
        • 6.2.10 Kontrolowanie zale偶no艣ci przy u偶yciu wstrzykiwania zale偶no艣ci
      • 膯wiczenia
      • Podsumowanie
    • Por贸wnywanie obiekt贸w
      • 7.1 Metoda GetCustomerByName
        • 7.1.1 Znaki zapytania: typu nullowalne i ich zastosowania
        • 7.1.2 Niestandardowe wyj膮tki, LINQ i metody rozszerzaj膮ce
      • 7.2 Kongruencja: od 艣redniowiecza do C#
        • 7.2.1 Tworzenie klasy por贸wnuj膮cej przy u偶yciu EqualityComparer<T>
        • 7.2.2 Testowanie r贸wno艣ci poprzez nadpisanie metody Equals
        • 7.2.3 Przeci膮偶anie operatora r贸wno艣ci
      • 膯wiczenia
      • Podsumowanie
    • Atrapy, typy og贸lne i sprz臋偶enie
      • 8.1 Implementowanie repozytorium Booking
      • 8.2 Walidacja wej艣cia, rozdzielanie zagadnie艅 i sprz臋ganie
      • 膯wiczenia
      • 8.3 U偶ywanie inicjalizator贸w obiekt贸w
      • 8.4 Testy jednostkowe z u偶yciem atrap
      • 8.5 Programowanie przy u偶yciu typ贸w og贸lnych
      • 8.6 Dostarczanie domy艣lnych warto艣ci argument贸w przy u偶yciu parametr贸w opcjonalnych
      • 8.7 Wyra偶enia warunkowe, typ Func i prze艂膮czniki
        • 8.7.1 Tr贸jargumentowy operator warunkowy
        • 8.7.2 Rozga艂臋zianie wykonania przy u偶yciu tablicy funkcji
        • 8.7.3 Instrukcje i wyra偶enia switch
        • 8.7.4 Odpytywanie o oczekuj膮ce zmiany w Entity Framework Core
      • 膯wiczenia
      • Podsumowanie
    • Metody rozszerzaj膮ce, strumienie i klasy abstrakcyjne
      • 9.1 Implementowanie repozytorium Airport
      • 9.2 Pobieranie lotniska z bazy danych na podstawie przekazanego identyfikatora
      • 9.3 Walidacja parametru wej艣ciowego AirportID
      • 9.4 Strumienie wyj艣ciowe i zapewnienie odpowiedniej abstrakcji
      • 9.5 Odpytywanie bazy danych o obiekt Airport
      • 9.6 Implementowanie repozytorium Flight
        • 9.6.1 Metoda rozszerzaj膮ca IsPositive oraz magiczne liczby
        • 9.6.2 Pobieranie obiektu lotu z bazy danych
      • 膯wiczenia
      • Podsumowanie
  • Warstwa us艂ugi
    • Refleksja i imitacje
      • 10.1 Powr贸t do wzorca repozytorium/us艂uga
        • 10.1.1 Jakie jest zastosowanie klasy us艂ugi?
      • 膯wiczenia
      • 10.2 Implementowanie klasy CustomerService
        • 10.2.1 Konfigurowanie przypadku sukcesu: tworzenie klas szkieletowych
        • 10.2.2 Jak usun膮膰 sw贸j w艂asny kod
      • 膯wiczenia
      • 10.3 Implementowanie BookingService
        • 10.3.1 Testy jednostkowe przekraczaj膮ce granice pomi臋dzy warstwami architektury
        • 10.3.2 R贸偶nica pomi臋dzy stubem a mockiem
        • 10.3.3 Imitowanie klasy za pomoc膮 biblioteki Moq
        • 10.3.4 Wywo艂ywanie repozytorium z poziomu us艂ugi
      • 膯wiczenia
      • Podsumowanie
    • Sprawdzanie typ贸w w czasie dzia艂ania i obs艂uga b艂臋d贸w spojrzenie drugie
      • 11.1 Walidacja parametr贸w wej艣ciowych metody warstwy us艂ugi
        • 11.1.1 Sprawdzanie typ贸w w czasie dzia艂ania przy u偶yciu operator贸w is i as
        • 11.1.2 Sprawdzanie typu za pomoc膮 operatora is
        • 11.1.3 Sprawdzanie typ贸w przy u偶yciu operatora as
        • 11.1.4 Co zrobili艣my w punkcie 11.1?
      • 11.2 Sprz膮tanie klasy BookingServiceTests
      • 11.3 Ograniczenia klucza obcego w klasach us艂ugowych
        • 11.3.1 Wywo艂ywanie repozytorium Flight z klasy us艂ugowej
      • 膯wiczenia
      • Podsumowanie
    • Stosowanie IAsyncEnumerable<T> oraz yield return
      • 12.1 Czy potrzebujemy klasy AirportService?
      • 12.2 Implementowanie klasy FlightService
        • 12.2.1 Uzyskiwanie informacji o lotach z FlightRepository
        • 12.2.2 艁膮czenie dw贸ch strumieni danych w widok
        • 12.2.3 U偶ywanie s艂贸w kluczowych yield return w blokach kodu try-catch
        • 12.2.4 Implementowanie metody GetFlightByFlightNumber
      • 膯wiczenia
      • Podsumowanie
  • Warstwa kontrolera
    • Oprogramowanie po艣rednie, trasy HTTP i odpowiedzi HTTP
      • 13.1 Klasy kontroler贸w w ramach wzorca repozytorium/us艂uga
      • 13.2 Ustalanie, kt贸re kontrolery trzeba zaimplementowa膰
      • 13.3 Implementowanie klasy FlightController
        • 13.3.1 Zwracanie odpowiedzi HTTP przy u偶yciu interfejsu IActionResult (GetFlights)
        • 13.3.2 Wstrzykiwanie zale偶no艣ci do kontrolera za pomoc膮 middleware
        • 13.3.3 Implementowanie punktu ko艅cowego GET /Flight/{FlightNumber}
      • 13.4 Kierowanie 偶膮da艅 HTTP do kontroler贸w i metod
      • 膯wiczenia
      • Podsumowanie
    • Serializacja i deserializacja JSON oraz niestandardowe wi膮zanie modelu
      • 14.1 Implementowanie klasy BookingController
        • 14.1.1 Wprowadzenie do deserializacji danych
        • 14.1.2 U偶ywanie atrybutu [FromBody] do deserializacji przychodz膮cych danych HTTP
        • 14.1.3 U偶ycie niestandardowego wi膮zania modelu i atrybutu metody dla wi膮zania
        • 14.1.4 Implementowanie logiki punktu ko艅cowego w metodzie CreateBooking
      • 14.2 Testy akceptacyjne i middleware Swagger
        • 14.2.1 R臋czne wykonywanie test贸w akceptacyjnych na podstawie specyfikacji OpenAPI
        • 14.2.2 Generowanie specyfikacji OpenAPI w czasie dzia艂ania programu
      • 14.3 Koniec podr贸偶y
      • Podsumowanie
  • Odpowiedzi do 膰wicze艅
  • Lista kontrolna czystego kodu
  • Wskaz贸wki instalacyjne
  • OpenAPI FlyTomorrow
  • Lista lektur
    • Polecamy tak偶e

Dodaj do koszyka Koduj jak profesjonalista C#

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.