reklama - zainteresowany?

Koduj jak profesjonalista C# - Helion

Koduj jak profesjonalista C#
ebook
Autor: Jort Rodenburg
ISBN: 978-83-7541-459-2
stron: 464, Format: ebook
Data wydania: 2022-03-17
Księgarnia: Helion

Cena książki: 80,99 zł (poprzednio: 89,99 zł)
Oszczędzasz: 10% (-9,00 zł)

Dodaj do koszyka Koduj jak profesjonalista C#

Tagi: Visual C# - Programowanie

Znasz ju

Dodaj do koszyka Koduj jak profesjonalista C#

 

Osoby które kupowały "Koduj jak profesjonalista C#", wybierały także:

  • Visual Studio 2013. Podręcznik programowania w C# z zadaniami
  • Microsoft Visual C# 2015 Krok po kroku
  • Microsoft Visual C# 2013 Krok po kroku
  • Microsoft Visual C# 2012. Krok po kroku
  • Microsoft Visual C# 2010. Krok po kroku z płytą CD

Dodaj do koszyka Koduj jak profesjonalista C#

Spis treści

Koduj jak profesjonalista C# eBook -- spis treści

  • Spis treści
  • przedmowa
  • podziękowania
  • o tej książce
  • o autorze
  • o ilustracji na okładce
  • Używanie C# i .NET
    • Przedstawiamy C# i .NET
      • 1.1 Dlaczego warto pracować w C#?
        • 1.1.1 Powód 1: C# jest ekonomiczny
        • 1.1.2 Powód 2: C# jest łatwy w utrzymaniu
        • 1.1.3 Powód 3: C# jest przyjazny dla dewelopera i łatwy w użyciu
      • 1.2 Kiedy lepiej nie pracować w C#?
        • 1.2.1 Tworzenie systemu operacyjnego
        • 1.2.2 Tworzenie wbudowanych systemów czasu rzeczywistego w C#
        • 1.2.3 Przetwarzanie numeryczne a C#
      • 1.3 Przełączanie się na C#
      • 1.4 Czego można się nauczyć z tej książki
      • 1.5 Czego nie nauczymy się z tej książki
      • Podsumowanie
    • .NET i proces kompilacji
      • 2.1 Czym jest .NET Framework?
      • 2.2 Czym jest .NET 5?
      • Ćwiczenia
      • 2.3 Jak kompilowane są języki zgodne z CLI
        • 2.3.1 Krok 1: Kod C# (wysokiego poziomu)
        • 2.3.2 Krok 2: Common Intermediate Language (poziom asemblera)
        • 2.3.3 Krok 3: Kod natywny (poziom procesora)
      • Ćwiczenia
      • Podsumowanie
  • Istniejąca baza kodu
    • Jak zły jest ten kod?
      • 3.1 Przedstawiamy Flying Dutchman Airlines
      • 3.2 Kawałki układanki: Spojrzenie na wymagania
        • 3.2.1 Mapowanie obiektowo-relacyjne
        • 3.2.2 Punkt końcowy GET /flight: Pobieranie informacji o wszystkich lotach
        • 3.2.3 Punkt końcowy GET /flight/{flightNumber}: Pobieranie informacji o konkretnym locie
        • 3.2.4 Punkt końcowy POST /booking/{flightNumber}: Rezerwowanie lotu
      • 3.3 Uzgadnianie wymagań z istniejącą bazą kodu
        • 3.3.1 Ocena istniejącego schematu bazy danych i jej tabel
        • 3.3.2 Istniejąca baza kodu: pliki konfiguracyjne usługi Web
        • 3.3.3 Badanie modeli i widoków w istniejącej bazie kodu
      • Podsumowanie
    • Zarządzanie zasobami niezarządzanymi!
      • 4.1 FlightController: badanie punktu końcowego GET /flight
        • 4.1.1 Punkt końcowy GET /flight i jego działanie
        • 4.1.2 Sygnatura metody: Znaczenie słów kluczowych ResponseType oraz typeof
        • 4.1.3 Gromadzenie informacji o lotach za pomocą kolekcji
        • 4.1.4 Łańcuchy połączenia, czyli jak doprowadzić inżyniera zabezpieczeń do zawału
        • 4.1.5 Używanie IDisposable do zwalniania niezarządzanych zasobów
        • 4.1.6 Odpytywanie bazy danych za pomocą SqlCommand
      • 4.2 FlightController: Poznajemy GET /flight/{flightNumber}
      • 4.3 FlightController: POST /flight
      • 4.4 FlightController: DELETE /flight/{flightNumber}
      • Ćwiczenia
      • Podsumowanie
  • Warstwa dostępu do bazy danych
    • Konfigurowanie projektu i bazy danych za pomocą Entity Framework Core
      • 5.1 Tworzenie rozwiązania i projektu .NET 5
      • 5.2 Tworzenie i konfigurowanie usługi Web
        • 5.2.1 Konfigurowanie usługi Web .NET 5
        • 5.2.2 Tworzenie i używanie HostBuilder
        • 5.2.3 Implementowanie klasy Startup
        • 5.2.4 Używanie wzorca repozytorium/usługa w architekturze naszej usługi Web
      • 5.3 Implementowanie warstwy dostępu do bazy danych
        • 5.3.1 Entity Framework Core i inżynieria odwrotna
        • 5.3.2 DbSet i przepływ pracy Entity Framework Core
        • 5.3.3 Metody konfiguracji i zmienne środowiskowe
        • 5.3.4 Ustawianie zmiennej środowiskowej w Windows
        • 5.3.5 Ustawianie zmiennej środowiskowej w macOS
        • 5.3.6 Odczytywanie zmiennych środowiskowych w czasie działania programu
      • Ćwiczenia
      • Podsumowanie
  • Warstwa repozytorium
    • Wytwarzanie sterowane testami i wstrzykiwanie zależności
      • 6.1 Wytwarzanie sterowane testami
      • Ćwiczenia
      • 6.2 Metoda CreateCustomer
        • 6.2.1 Dlaczego należy walidować argumenty wejściowe
        • 6.2.2 Używanie wzorca AAA w pisaniu testów jednostkowych
        • 6.2.3 Walidacja pod kątem nieprawidłowych znaków
        • 6.2.4 Włamywanie danych testowych za pomocą atrybutu [DataRow]
        • 6.2.5 Inicjalizatory obiektów i automatycznie generowany kod
        • 6.2.6 Konstruktory, refleksje i programowanie asynchroniczne
        • 6.2.7 Blokady, muteksy i semafory
        • 6.2.8 Wykonywanie synchroniczne do asynchronicznego ciąg dalszy
        • 6.2.9 Testowanie Entity Framework Core
        • 6.2.10 Kontrolowanie zależności przy użyciu wstrzykiwania zależności
      • Ćwiczenia
      • Podsumowanie
    • Porównywanie obiektów
      • 7.1 Metoda GetCustomerByName
        • 7.1.1 Znaki zapytania: typu nullowalne i ich zastosowania
        • 7.1.2 Niestandardowe wyjątki, LINQ i metody rozszerzające
      • 7.2 Kongruencja: od średniowiecza do C#
        • 7.2.1 Tworzenie klasy porównującej przy użyciu EqualityComparer
        • 7.2.2 Testowanie równości poprzez nadpisanie metody Equals
        • 7.2.3 Przeciążanie operatora równości
      • Ćwiczenia
      • Podsumowanie
    • Atrapy, typy ogólne i sprzężenie
      • 8.1 Implementowanie repozytorium Booking
      • 8.2 Walidacja wejścia, rozdzielanie zagadnień i sprzęganie
      • Ćwiczenia
      • 8.3 Używanie inicjalizatorów obiektów
      • 8.4 Testy jednostkowe z użyciem atrap
      • 8.5 Programowanie przy użyciu typów ogólnych
      • 8.6 Dostarczanie domyślnych wartości argumentów przy użyciu parametrów opcjonalnych
      • 8.7 Wyrażenia warunkowe, typ Func i przełączniki
        • 8.7.1 Trójargumentowy operator warunkowy
        • 8.7.2 Rozgałęzianie wykonania przy użyciu tablicy funkcji
        • 8.7.3 Instrukcje i wyrażenia switch
        • 8.7.4 Odpytywanie o oczekujące zmiany w Entity Framework Core
      • Ćwiczenia
      • Podsumowanie
    • Metody rozszerzające, strumienie i klasy abstrakcyjne
      • 9.1 Implementowanie repozytorium Airport
      • 9.2 Pobieranie lotniska z bazy danych na podstawie przekazanego identyfikatora
      • 9.3 Walidacja parametru wejściowego AirportID
      • 9.4 Strumienie wyjściowe i zapewnienie odpowiedniej abstrakcji
      • 9.5 Odpytywanie bazy danych o obiekt Airport
      • 9.6 Implementowanie repozytorium Flight
        • 9.6.1 Metoda rozszerzająca IsPositive oraz magiczne liczby
        • 9.6.2 Pobieranie obiektu lotu z bazy danych
      • Ćwiczenia
      • Podsumowanie
  • Warstwa usługi
    • Refleksja i imitacje
      • 10.1 Powrót do wzorca repozytorium/usługa
        • 10.1.1 Jakie jest zastosowanie klasy usługi?
      • Ćwiczenia
      • 10.2 Implementowanie klasy CustomerService
        • 10.2.1 Konfigurowanie przypadku sukcesu: tworzenie klas szkieletowych
        • 10.2.2 Jak usunąć swój własny kod
      • Ćwiczenia
      • 10.3 Implementowanie BookingService
        • 10.3.1 Testy jednostkowe przekraczające granice pomiędzy warstwami architektury
        • 10.3.2 Różnica pomiędzy stubem a mockiem
        • 10.3.3 Imitowanie klasy za pomocą biblioteki Moq
        • 10.3.4 Wywoływanie repozytorium z poziomu usługi
      • Ćwiczenia
      • Podsumowanie
    • Sprawdzanie typów w czasie działania i obsługa błędów spojrzenie drugie
      • 11.1 Walidacja parametrów wejściowych metody warstwy usługi
        • 11.1.1 Sprawdzanie typów w czasie działania przy użyciu operatorów is i as
        • 11.1.2 Sprawdzanie typu za pomocą operatora is
        • 11.1.3 Sprawdzanie typów przy użyciu operatora as
        • 11.1.4 Co zrobiliśmy w punkcie 11.1?
      • 11.2 Sprzątanie klasy BookingServiceTests
      • 11.3 Ograniczenia klucza obcego w klasach usługowych
        • 11.3.1 Wywoływanie repozytorium Flight z klasy usługowej
      • Ćwiczenia
      • Podsumowanie
    • Stosowanie IAsyncEnumerable oraz yield return
      • 12.1 Czy potrzebujemy klasy AirportService?
      • 12.2 Implementowanie klasy FlightService
        • 12.2.1 Uzyskiwanie informacji o lotach z FlightRepository
        • 12.2.2 Łączenie dwóch strumieni danych w widok
        • 12.2.3 Używanie słów kluczowych yield return w blokach kodu try-catch
        • 12.2.4 Implementowanie metody GetFlightByFlightNumber
      • Ćwiczenia
      • Podsumowanie
  • Warstwa kontrolera
    • Oprogramowanie pośrednie, trasy HTTP i odpowiedzi HTTP
      • 13.1 Klasy kontrolerów w ramach wzorca repozytorium/usługa
      • 13.2 Ustalanie, które kontrolery trzeba zaimplementować
      • 13.3 Implementowanie klasy FlightController
        • 13.3.1 Zwracanie odpowiedzi HTTP przy użyciu interfejsu IActionResult (GetFlights)
        • 13.3.2 Wstrzykiwanie zależności do kontrolera za pomocą middleware
        • 13.3.3 Implementowanie punktu końcowego GET /Flight/{FlightNumber}
      • 13.4 Kierowanie żądań HTTP do kontrolerów i metod
      • Ćwiczenia
      • Podsumowanie
    • Serializacja i deserializacja JSON oraz niestandardowe wiązanie modelu
      • 14.1 Implementowanie klasy BookingController
        • 14.1.1 Wprowadzenie do deserializacji danych
        • 14.1.2 Używanie atrybutu [FromBody] do deserializacji przychodzących danych HTTP
        • 14.1.3 Użycie niestandardowego wiązania modelu i atrybutu metody dla wiązania
        • 14.1.4 Implementowanie logiki punktu końcowego w metodzie CreateBooking
      • 14.2 Testy akceptacyjne i middleware Swagger
        • 14.2.1 Ręczne wykonywanie testów akceptacyjnych na podstawie specyfikacji OpenAPI
        • 14.2.2 Generowanie specyfikacji OpenAPI w czasie działania programu
      • 14.3 Koniec podróży
      • Podsumowanie
  • Odpowiedzi do ćwiczeń
  • Lista kontrolna czystego kodu
  • Wskazówki instalacyjne
  • OpenAPI FlyTomorrow
  • Lista lektur
    • Polecamy także

Dodaj do koszyka Koduj jak profesjonalista C#

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.