JavaScript. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III - Helion
ISBN: 978-83-246-7428-2
stron: 216, Format: ebook
Data wydania: 2013-06-07
Księgarnia: Helion
Cena książki: 26,17 zł (poprzednio: 34,89 zł)
Oszczędzasz: 25% (-8,72 zł)
Na kłopoty JavaScript!
- Podstawy, czyli do czego służy JavaScript i dlaczego jest aż tak ważny
- Elementy języka i zależności między nimi, czyli jak sprawić, żeby to zadziałało
- Bardzo dobra witryna, czyli jak wykorzystać wszystkie dostępne możliwości
JavaScript jest dziÅ› tak gÅ‚Ä™boko zakorzeniony w Å›wiecie witryn internetowych, że maÅ‚o prawdopodobne jest, by coÅ› mogÅ‚o mu zagrozić — no, chyba że usuniemy z nich HTML, wyrzucimy do kosza biblioteki takie jak jQuery i uznamy, że czas na rewolucjÄ™. Na razie jednak zanosi siÄ™ raczej na to, że JavaScript bÄ™dzie nam towarzyszyć i uÅ‚atwiać korzystanie z internetu jeszcze przez wiele dÅ‚ugich lat. DziÄ™ki niemu możemy przecież dokonać mnóstwa operacji na stronach WWW i sprawić, by byÅ‚y one znacznie ciekawsze. Pora wiÄ™c w koÅ„cu nauczyć siÄ™ przynajmniej jego podstaw! JeÅ›li chcesz zrobić to szybko i bez nerwów, a ponadto od razu wykorzystać swojÄ… wiedzÄ™ w praktyce, siÄ™gnij po tÄ™ książkÄ™. Znajdziesz w niej podstawowe wiadomoÅ›ci o najnowszej wersji jÄ™zyka i zaczniesz samodzielnie tworzyć kod. Kolejne ćwiczenia zaznajomiÄ… CiÄ™ ze skryptami i elementami JavaScriptu i pozwolÄ… Ci opanować zagadnienia zwiÄ…zane z instrukcjami, funkcjami czy tablicami. Dowiesz siÄ™, jak wyglÄ…da programowanie obiektowe w tym jÄ™zyku, jak obsÅ‚użyć wyjÄ…tki, do czego przydajÄ… siÄ™ obiekty i funkcje globalne oraz jak wykorzystać zdarzenia. Potem zgÅ‚Ä™bisz jeszcze zasady współpracy z przeglÄ…darkÄ… i z zamkniÄ™tymi oczami bÄ™dziesz mógÅ‚ tworzyć niezbÄ™dne elementy witryny oraz interfejsu użytkownika. Trzy, dwa, jeden… kup!
- Skrypty w kodzie strony, wyświetlanie informacji, używanie znaczników
- Komentarze, typy danych, zmienne i operatory
- Instrukcje sterujÄ…ce
- Funkcje
- Tablice
- Programowanie obiektowe
- WyjÄ…tki
- Obiekty i funkcje globalne
- Współpraca z przeglądarką
- Elementy witryny (model DOM)
- Zdarzenia
- Obsługa interfejsu użytkownika
JavaScript — musisz go poznać!
Osoby które kupowały "JavaScript. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III", wybierały także:
- React Native. Kurs video. Zostań programistą aplikacji mobilnych 169,00 zł, (50,70 zł -70%)
- React.js i Node.js. Kurs video. Budowanie serwisu w oparciu o popularne biblioteki języka JavaScript 129,00 zł, (38,70 zł -70%)
- Testowanie aplikacji w React.js. Kurs video. Praca z biblioteką Jest.js 69,00 zł, (20,70 zł -70%)
- JavaScript. Kurs video. Programowanie funkcyjne i reaktywne 99,00 zł, (29,70 zł -70%)
- D3.js w akcji 67,42 zł, (20,90 zł -69%)
Spis treści
JavaScript. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III eBook -- spis treści
Wstęp (7)
Rozdział 1. Podstawy (11)
- Skrypty w kodzie strony (11)
- Wyświetlanie informacji (14)
- Używanie znaczników formatujących dane (17)
- Gdy przeglądarka nie obsługuje skryptów (19)
- JavaScript to NIE skrypty Javy! (20)
Rozdział 2. Elementy języka (21)
- Komentarze (21)
- Typy danych (23)
- Zmienne (26)
- Operatory (29)
Rozdział 3. Instrukcje sterujące (45)
- Instrukcje warunkowe (45)
- Operator warunkowy (50)
- Instrukcja wyboru switch (51)
- Pętle (54)
- Przerywanie i kontynuowanie pętli (60)
Rozdział 4. Funkcje (65)
- Definiowanie funkcji (65)
- Argumenty (66)
- Zwracanie wartości (69)
- Zasięg zmiennych (70)
- Funkcje zagnieżdżone (wewnętrzne) (74)
- Alternatywne definiowanie funkcji (76)
Rozdział 5. Tablice (79)
- Tworzenie tablic (79)
- Odczyt i zapis tablic (81)
- Konstruktor tablicy (84)
- Wykonywanie operacji na tablicach (85)
Rozdział 6. Programowanie obiektowe (95)
- Obiekty w JavaScripcie (95)
- Tworzenie obiektów za pomocą literałów (96)
- Konstruktor typu obiektowego (99)
- Metody obiektów (101)
- Iteracja po właściwościach (102)
- Funkcje to też obiekty (105)
- Prototypy, czyli dziedziczenie w JavaScripcie (107)
Rozdział 7. Wyjątki (111)
- Zgłaszanie wyjątków (111)
- Przechwytywanie wyjątków (114)
- Blok finally (118)
Rozdział 8. Obiekty i funkcje globalne (121)
- Funkcje globalne (121)
- Przetwarzanie wyrażeń (123)
- Przetwarzanie wartości liczbowych (125)
- Matematyka (129)
- Data i czas (134)
- Ciągi znaków (143)
Rozdział 9. Współpraca z przeglądarką (147)
- Obiekty udostępniane przez przeglądarkę (147)
- Obiekt window (148)
- Obiekt document (156)
- Obiekt history (158)
- Obiekt location (159)
- Obiekt navigator (163)
Rozdział 10. Elementy witryny (model DOM) (167)
- Jak przeglÄ…darka "widzi" dokument? (167)
- Dostęp do elementów strony (170)
- Odczyt i zmiana atrybutów oraz stylów CSS (174)
- Odwołania do istniejących węzłów (177)
- Dynamiczne tworzenie fragmentów strony (180)
Rozdział 11. Zdarzenia (183)
- Zdarzenia na stronie WWW (183)
- Zdarzenia jako właściwości elementów witryny (186)
- Rejestrowanie procedur obsługi (190)
- Usuwanie procedur obsługi (193)
- Obsługa klawiatury i myszy (195)
Rozdział 12. Obsługa interfejsu użytkownika (199)