reklama - zainteresowany?

JavaScript dla każdego - Helion

JavaScript dla każdego
Autor: Andrew Watt, Jonathan Watt, Jinjer Simon, Jim ODonnell
Tytuł oryginału: STY JavaScript in 21 Days
Tłumaczenie: Rafał Hładyn, Radosław Meryk
ISBN: 83-7197-777-8
stron: 680, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-03-12
Księgarnia: Helion

Cena książki: 59,00 zł

Dodaj do koszyka JavaScript dla każdego

Tagi: JavaScript - Programowanie

Poznanie języka JavaScript to dla webmastera-amatora ważny krok na drodze do profesjonalizmu. Ten prosty język programowania pozwala wzbogacić strony internetowe o elementy interaktywne. JavaScript ma wiele zastosowań: umożliwia wizualne uatrakcyjnienie strony WWW poprzez umieszczenie na niej efektów graficznych (takich jak podmiana obrazka w momencie, gdy użytkownik wskaże go myszką), pozwala na dokonywanie weryfikacji danych wprowadzanych do formularzy, a nawet na pisanie całych aplikacji, np. do obsługi prostych sklepów internetowych.

Książka "JavaScript dla każdego" to podręcznik języka JavaScript przeznaczony dla osób nie będących programistami. Jeśli chcesz dobrze opanować ten język i nauczyć się pisać własne skrypty (a nie tylko wykorzystywać gotowe fragmenty kodu znalezione w sieci), dobrze zrobisz sięgając po tę książkę. Przedstawia ona zarówno podstawy JavaScriptu, jak i jego bardziej zaawansowane aspekty. Znajdziesz w niej również rozdziały poświęcone najnowocześniejszym technologiom, takim jak SVG (grafika wektorowa na stronach WWW) czy JavaScript 1.5.

Dzięki tej książce:

  • Wzbogacisz swoje strony internetowe o elementy interaktywne, poznasz DHTML
  • Nauczysz się języka JavaScript w stopniu pozwalającym na tworzenie własnych programów
  • Dowiesz się, jak pisać skrypty działające w różnych przeglądarkach
  • Nauczysz się łączyć technologię SVG z JavaScriptem

Dodaj do koszyka JavaScript dla każdego

 

Osoby które kupowały "JavaScript dla każdego", wybierały także:

  • Matematyka dla programistów JavaScript
  • Vue.js 2. Wprowadzenie dla profesjonalistów
  • D3.js w akcji
  • Baw się kodem! Twoja własna gra. CoderDojo Nano
  • Tablice informatyczne. Node.js

Dodaj do koszyka JavaScript dla każdego

Spis treści

JavaScript dla każdego -- spis treści

O Autorach (15)

Wstęp (17)

Część I (21)

Rozdział 1. Podstawy (23)

  • Przedstawiamy język JavaScript (24)
    • Co to jest JavaScript? (24)
    • Do czego służy JavaScript? (26)
  • JavaScript w kontekście (26)
    • Potrzeba istnienia czegoś więcej niż HTML (26)
    • Po stronie serwera czy po stronie klienta? (27)
    • Po stronie serwera (27)
    • Po stronie klienta (28)
    • Realia (29)
  • Wybór właściwej technologii (29)
  • JavaScript, Jscript i ECMAScript (32)
    • JavaScript (32)
    • JScript (32)
    • ECMAScript (33)
  • Zaczynamy (34)
    • Wybór edytora tekstowego i przeglądarki WWW (34)
    • Podstawowe sprawy do zapamiętania (36)
    • Gdzie umieszczamy kod JavaScript (37)
    • Wielokrotne wykorzystywanie kodu (45)
    • Dokumentowanie kodu (46)
    • Słowa zarezerwowane (47)
  • Typy danych (48)
    • Liczby (49)
    • Boolean (50)
    • Ciągi znaków (51)
  • Przydatne narzędzia (53)
    • Funkcja alert() (53)
    • Funkcja confirm() (54)
    • Funkcja prompt() (55)
  • Podsumowanie (56)
  • Warsztat (56)
    • Pytania i odpowiedzi (56)
    • Quiz (57)
    • Odpowiedzi do quizu (57)
    • Ćwiczenia (57)

Rozdział 2. Praca z danymi (59)

  • Proste przechowywanie danych (59)
    • Zmienne (60)
    • Stałe (64)
  • Operatory (65)
    • Podstawowe wiadomości o operatorach (66)
  • Operatory w języku JavaScript (68)
    • Operatory arytmetyczne (68)
    • Operatory porównań (70)
    • Operator warunkowy (75)
    • Operatory logiczne (77)
    • Operatory łańcuchowe (79)
    • Operatory przypisania (80)
    • Operatory bitowe (82)
    • Priorytety operatorów (83)
  • Podsumowanie (85)
  • Warsztat (85)
    • Pytania i odpowiedzi (85)
    • Quiz (86)
    • Odpowiedzi do quizu (86)
    • Ćwiczenia (86)

Rozdział 3. Funkcje i instrukcje (87)

  • Funkcje użytkownika (87)
    • Czym są funkcje? (88)
    • Tworzenie funkcji (88)
    • Wykorzystanie funkcji (90)
  • Predefiniowane funkcje globalne (97)
    • Kodowanie i dekodowanie adresów URI (99)
    • Zamiana ciągów znaków na kod (100)
    • Funkcje arytmetyczne (101)
  • Czym są instrukcje? (107)
  • Instrukcje sterujące (108)
    • Instrukcje warunkowe (109)
  • Instrukcje pętli (115)
    • Instrukcja while (116)
    • Instrukcja do while (117)
    • Instrukcja for (118)
    • Instrukcja for in (121)
  • Podsumowanie (121)
  • Warsztat (121)
    • Pytania i odpowiedzi (121)
    • Quiz (122)
    • Odpowiedzi do quizu (122)
    • Ćwiczenie (122)

Rozdział 4. JavaScript to język obiektowy (123)

  • Podstawowe informacje o obiektach (123)
    • Czym są obiekty? (124)
  • Obiekty języka JavaScript po stronie klienta (125)
    • Obiekt window (126)
    • Notacja z kropką (126)
    • Zmienna czy właściwość? Funkcja czy metoda? (127)
    • Obiekty potomne obiektu window (132)
  • Obiekt document (133)
    • Właściwości (133)
    • Metody (135)
    • Obiekty potomne (139)
    • Obiekt body (142)
  • Obiekty środowiskowe (143)
    • Obiekt location (143)
    • Ładowanie nowej strony (144)
    • Dostęp do adresu URL (146)
    • Obiekt history (148)
    • Obiekt navigator (150)
    • Obiekt screen (151)
  • Obiekty rdzenia języka JavaScript (151)
  • Eksploracja obiektu (154)
  • Podsumowanie (158)
  • Warsztat (159)
    • Pytania i odpowiedzi (159)
    • Quiz (159)
    • Odpowiedzi na quiz (159)
    • Ćwiczenia (159)

Rozdział 5. Wprowadzenie do tablic (161)

  • Czym są tablice? (161)
  • Tworzenie tablic (163)
    • Uzyskiwanie dostępu do indywidualnych elementów tablicy (164)
    • Tworzenie pustej tablicy i wypełnianie jej danymi (164)
    • Literały tablicowe (166)
  • Wykorzystywanie tablic (167)
    • Zastosowanie tablic równoległych (170)
  • Właściwości obiektu Array (172)
  • Metody obiektu Array (176)
    • Metoda toString() (177)
    • Metoda toLocaleString() (178)
    • Metoda join() (178)
    • Dodawanie elementów do tablicy i usuwanie ich z tablicy (179)
    • Metoda reverse() (185)
    • Metoda toSource() (188)
    • Metoda valueOf() (189)
  • Tablice asocjacyjne (189)
  • Zapisywanie obiektów w elementach tablic (192)
  • Podsumowanie (194)
  • Warsztat (195)
    • Pytania i odpowiedzi (195)
    • Quiz (195)
    • Odpowiedzi do quizu (195)
    • Ćwiczenie (195)

Rozdział 6. Formularze HTML i obiekt String (197)

  • Pobieranie danych z formularzy HTML (197)
    • Do czego służy język JavaScript w formularzach? (200)
    • Dostęp do elementów formularzy z poziomu języka JavaScript (200)
    • Właściwości elementu <form> (201)
    • Metody obiektu Form (205)
  • Elementy formularzy (209)
    • Kolekcja elements (210)
    • Właściwości wspólne dla kilku elementów formularza (212)
    • Elementy typu text (214)
    • Element textarea (216)
    • Pola wyboru (218)
    • Przełączniki (220)
    • Listy wyboru (222)
    • Przyciski (225)
  • Obiekt String (225)
    • Właściwości obiektu String (227)
    • Metody obiektu String (227)
  • Sprawdzanie danych wprowadzanych przez użytkownika (232)
  • Podsumowanie (236)
  • Warsztat (236)
    • Pytania i odpowiedzi (236)
    • Quiz (237)
    • Odpowiedzi do quizu (237)
    • Ćwiczenia (237)

Rozdział 7. Liczby i obliczenia (239)

  • Obiekt Number (239)
    • Liczby w JavaScript (240)
    • Właściwości obiektu Number (244)
    • Metody obiektu Number (247)
    • Metoda valueOf() (254)
  • Obiekt Math (255)
  • Predefiniowane właściwości (256)
  • Metody obiektu Math (258)
  • Tworzenie własnych funkcji obiektu Math (265)
    • Obliczanie wartości silnia z liczby (265)
    • Obliczanie pierwiastka stopnia n (266)
    • Logarytm o podstawie N (267)
  • Podsumowanie (267)
  • Warsztat (268)
    • Pytania i odpowiedzi (268)
    • Quiz (268)
    • Odpowiedzi do quizu (268)
    • Ćwiczenia (268)

Część II (269)

Rozdział 8. Przeglądarki (271)

  • Różne przeglądarki, różne wersje JavaScript (271)
    • Historia języka JavaScript (272)
    • Standardy ECMA (273)
  • Tworzenie skryptów zgodnych z wieloma przeglądarkami (274)
    • Przeglądarki, które nie obsługują JavaScript (275)
    • Przeglądarki z wyłączoną obsługą JavaScript (276)
    • Pobieranie informacji o przeglądarce (277)
    • Sprawdzanie obsługi określonych obiektów w przeglądarce (282)
  • Model W3C DOM (283)
    • Dostęp do węzłów (284)
  • Podsumowanie (286)
  • Warsztat (287)
    • Pytania i odpowiedzi (287)
    • Quiz (288)
    • Odpowiedzi do quizu (288)
    • Ćwiczenia (289)

Rozdział 9. Funkcje daty i czasu (291)

  • Daty w języku JavaScript (291)
  • Obiekt Date (292)
    • Utworzenie obiektu Date dla określonej daty (294)
  • Formatowanie dat (295)
    • Przekształcanie liczbowych wartości dnia i miesiąca na nazwy (297)
    • Kompozycje wartości dat (298)
  • Formatowanie czasu (300)
    • Zmiana formatu czasu na AM/PM (302)
    • Strefy czasowe (304)
  • Konwersja formatów daty i czasu (305)
    • Obliczenia z datami (306)
    • Konwersja pomiędzy ciągami znaków a datami (308)
  • Podsumowanie (308)
  • Warsztat (309)
    • Pytania i odpowiedzi (309)
    • Quiz (309)
    • Odpowiedzi do quizu (310)
    • Ćwiczenia (310)

Rozdział 10. Zdarzenia i ich obsługa (311)

  • Zdarzenia (311)
  • Tworzenie procedury obsługi zdarzenia (312)
    • Obsługa zdarzenia w postaci instrukcji JavaScript (313)
    • Obsługa zdarzeń za pomocą wywołania funkcji JavaScript (314)
    • Przechwytywanie zdarzeń bezpośrednio w kodzie JavaScript (315)
  • Rodzaje zdarzeń (316)
  • W jaki sposób obsługiwać zdarzenia? (318)
    • Monitorowanie zmian w formularzach (318)
    • Wykonywanie działań ze zdarzeniami związanymi z klawiaturą (321)
    • Monitorowanie aktywności obiektu (323)
    • Monitorowanie zdarzeń obiektów Window oraz Document (325)
    • Przechwytywanie działań wykonywanych myszą (325)
  • Podsumowanie (331)
  • Warsztat (331)
    • Pytania i odpowiedzi (331)
    • Quiz (332)
    • Odpowiedzi do quizu (332)
    • Ćwiczenia (333)

Rozdział 11. Dynamiczny HTML (335)

  • Czym jest DHTML? (335)
  • Zastosowanie arkuszy stylów kaskadowych (336)
    • Definiowanie stylów (337)
    • Tworzenie reguł CSS (341)
    • Tworzenie klas (345)
  • Warstwy (348)
  • Zmiana atrybutów elementu HTML (351)
  • Przesuwanie elementów (353)
  • Podsumowanie (357)
  • Warsztat (357)
    • Pytania i odpowiedzi (357)
    • Quiz (358)
    • Odpowiedzi do quizu (358)
    • Ćwiczenia (358)

Rozdział 12. Okna i ramki (359)

  • Czym są okna i ramki? (359)
    • Właściwości i metody obiektu Window (360)
  • Określanie adresu wyświetlanej w oknie strony (365)
  • Działania dotyczące historii stron wyświetlanych w przeglądarce (368)
  • Działania dotyczące paska stanu (369)
  • Zastosowanie obiektu Screen (371)
  • Zastosowanie ramek (373)
    • Adresy stron wyświetlanych w ramkach (377)
    • Uniemożliwianie wyświetlania w ramkach (379)
    • Wymuszanie wyświetlania ramek (380)
  • Okna podręczne (382)
  • Podsumowanie (384)
  • Warsztat (384)
    • Pytania i odpowiedzi (385)
    • Quiz (385)
    • Odpowiedzi do quizu (386)
    • Ćwiczenia (386)

Rozdział 13. Wyrażenia regularne (387)

  • Dlaczego wyrażenia regularne są tak potrzebne (387)
  • Czym są wyrażenia regularne? (389)
    • Dopasowanie sekwencji znaków tekstowych (390)
  • Proste przykłady wzorców (392)
    • Możliwości dopasowania pojedynczej litery (392)
    • Klasy znaków (395)
    • Występowanie znaków we wzorcu określoną ilość razy (396)
    • Wzorce uwzględniające zmienne ilości znaków (399)
  • Przegląd wyrażeń regularnych (404)
  • Definiowanie wyrażeń regularnych (404)
    • Tworzenie obiektu przez przypisanie (404)
    • Tworzenie wyrażeń regularnych przy pomocy konstruktora (405)
    • Znaki specjalne (407)
  • Kwantyfikatory (411)
  • Metody obiektu RegExp (412)
    • Metoda exec() (413)
    • Metoda test() (414)
  • Właściwości obiektu RegExp (414)
    • Określanie zasięgu działania wyrażenia regularnego przy pomocy właściwości global (414)
    • Rozróżnianie wielkich i małych liter w wyrażeniach regularnych przy pomocy właściwości ignoreCase (415)
  • Podsumowanie (415)
  • Warsztat (416)
    • Pytania i odpowiedzi (416)
    • Quiz (416)
    • Odpowiedzi do quizu (416)
    • Ćwiczenia (417)

Rozdział 14. Zaawansowane zarządzanie tablicami (419)

  • Metody obiektu Array (419)
    • Metoda concat() (420)
    • Metoda slice() (427)
    • Metoda splice() (429)
    • Metoda sort() (434)
  • Tablice wielowymiarowe (444)
  • Podsumowanie (450)
  • Warsztat (450)
    • Pytania i odpowiedzi (450)
    • Quiz (451)
    • Odpowiedzi do quizu (451)
    • Ćwiczenia (451)

Część III (453)

Rozdział 15. Debuggowanie i obsługa błędów (455)

  • Zapobieganie błędom oraz ich klasyfikacja (456)
    • Wstawianie komentarzy (456)
    • Śledzenie zmiennych (456)
    • Typy błędów w programowaniu w języku JavaScript (457)
  • Znajdowanie błędów składni (458)
    • Błędy składni w przeglądarce Netscape Navigator (458)
    • Błędy składni w przeglądarce Internet Explorer (459)
  • Debuggowanie błędów występujących podczas ładowania strony (460)
    • Stosowanie metody document.writeln() (462)
    • Stosowanie różnorodnych danych wejściowych (465)
  • Debuggowanie błędów I: zdarzenia dyskretne (467)
    • Zastosowanie metody alert() (469)
    • Zastosowanie elementów formularzy HTML (472)
  • Debuggowanie błędów II: zdarzenia ciągłe (475)
  • Zaawansowane techniki debuggowania (478)
    • Tworzenie interpretera JavaScript działającego w trakcie uruchomienia strony (479)
    • Wyświetlanie informacji debuggowania w nowym oknie przeglądarki (481)
  • Debuggery JavaScript (481)
  • Podsumowanie (483)
  • Warsztaty (483)
    • Pytania i Odpowiedzi (483)
    • Quiz (483)
    • Odpowiedzi do quizu (484)
    • Ćwiczenie (484)

Rozdział 16. Pliki cookie: trwałe przechowywanie danych (485)

  • Przechowywanie stanu (485)
  • Pliki cookie: wstęp (487)
    • Zalety cookie (487)
    • Ograniczenia plików cookie (488)
    • Wady plików cookie (488)
    • Mity dotyczące plików cookie (488)
  • W jaki sposób używać plików cookie (489)
    • Odczytywanie wartości z plików cookie (489)
    • Ustawianie wartości cookie (490)
    • Przykład cookie (495)
    • Dokąd zmierza technologia cookie (507)
    • Gdzie można znaleźć dodatkowe informacje o cookie (508)
  • Inne możliwości przechowywania stanu (508)
    • Wysyłanie informacji przy użyciu łańcucha zapytań (509)
    • Sposób używania ukrytych zmiennych w formularzach (511)
  • Podsumowanie (512)
  • Warsztat (512)
    • Pytania i Odpowiedzi (512)
    • Quiz (512)
    • Odpowiedzi do quizu (512)
    • Ćwiczenie (512)

Rozdział 17. Poufność i bezpieczeństwo (513)

  • Bezpieczeństwo danych osób odwiedzających (513)
    • Ograniczenia plików (514)
    • Cookies (515)
    • Dostęp do okna przeglądarki (516)
    • Ograniczenia zasobów komputera (516)
  • Bezpieczeństwo danych administratorów WWW (517)
    • Polityka tego samego pochodzenia (519)
  • Wpływ polityki bezpieczeństwa na JavaScript (520)
    • Ochrona hasłem (520)
    • Tworzenie podpisanych skryptów w przeglądarce Netscape Navigator (523)
  • Podsumowanie (525)
  • Warsztat (526)
    • Pytania i Odpowiedzi (526)
    • Quiz (527)
    • Odpowiedzi do quizu (527)
    • Ćwiczenia (527)

Rozdział 18. Rozszerzenia i aplety (529)

  • Różnica pomiędzy apletem a rozszerzeniem (530)
  • Wykrywanie zainstalowanych wtyczek (531)
    • W jaki sposób przeglądarki zarządzają rozszerzeniami (532)
    • Sprawdzanie rozszerzeń (534)
    • Sprawdzanie, czy przeglądarka obsługuje dany rodzaj plików (537)
  • Praca z obiektami rozszerzeń (539)
  • Praca z apletami (540)
    • Podstawy technologii Java (541)
    • Wywołanie apletu Javy (542)
    • Komunikacja z apletami Javy (542)
  • Podsumowanie (543)
  • Warsztat (544)
    • Pytania i odpowiedzi (544)
    • Quiz (545)
    • Odpowiedzi do quizu (545)
    • Ćwiczenia (545)

Rozdział 19. Tworzenie własnych obiektów (547)

  • Czym jest obiekt użytkownika? (547)
    • Łączenie różnych elementów danych w jeden obiekt (548)
    • Tworzenie metod i właściwości obiektu użytkownika (549)
  • Tworzenie obiektów za pomocą konstruktora (549)
    • Wstawianie właściwości do obiektu (550)
  • Tworzenie egzemplarza obiektu użytkownika (551)
    • Dostęp do właściwości obiektu użytkownika (553)
    • Zmiana wartości właściwości obiektu (553)
  • Tworzenie metod obiektu (555)
  • Łączenie obiektów (558)
  • Podsumowanie (560)
  • Warsztat (560)
    • Pytania i odpowiedzi (560)
    • Quiz (561)
    • Odpowiedzi do quizu (561)
    • Ćwiczenia (562)

Rozdział 20. JavaScript i handel elektroniczny (563)

  • Zawartość serwisu e-commerce - wymagania (563)
  • Struktura sklepu internetowego (564)
  • Katalog internetowy (566)
    • Tworzenie własnej bazy danych (566)
    • Projektowanie katalogu (568)
    • Kod sklepu księgarni internetowej (570)
    • Tworzenie pliku books.js (572)
  • Wirtualny koszyk (574)
    • Rozwiązywanie problemu liczb zmiennoprzecinkowych (576)
    • Usuwanie zamówień (577)
    • Zbieranie informacji o kliencie (578)
    • Kod strony wirtualnego koszyka (580)
    • Kwestie warte rozważenia (584)
  • Podsumowanie (584)
  • Warsztat (584)
    • Pytania i odpowiedzi (584)
    • Quiz (585)
    • Odpowiedzi do quizu (585)
    • Ćwiczenia (586)

Rozdział 21. Technologia SVG (587)

  • Przegląd technologii SVG (587)
    • Dlaczego SVG? (588)
    • Dlaczego SVG w połączeniu z JavaScript? (589)
    • Podstawowe narzędzia SVG (589)
  • Przykład kodu SVG (591)
  • Model obiektowy dokumentu SVG (SVG DOM) (593)
    • Przeglądarka modelu obiektowego dokumentu Batik (593)
    • Podstawy SVG DOM (595)
  • JavaScript w dokumentach SVG (595)
    • Element <script> w dokumencie SVG (596)
    • Określanie języka skryptowego (596)
    • Szkielet dokumentu SVG z kodem JavaScript (597)
    • Wstawianie tytułu w rysunku SVG (598)
    • Tworzenie prostych kształtów przy pomocy kodu JavaScript (600)
    • Wstawianie tekstu za pomocą kodu JavaScript (602)
    • Tworzenie płynnych animacji przy pomocy kodu JavaScript (603)
    • Implementacja zdarzeń (605)
  • Zaawansowane animacje w języku JavaScript (610)
  • Wzajemne oddziaływanie modeli obiektowych dokumentów HTML i SVG (615)
  • Gdzie można znaleźć informacje o SVG? (616)
  • Podsumowanie (617)
  • Warsztat (617)
    • Pytania i odpowiedzi (617)
    • Quiz (617)
    • Odpowiedzi do quizu (618)
    • Ćwiczenia (618)

Dodatki (619)

Dodatek A Nowe cechy JavaScript 1.5 (621)

Dodatek B Kody kolorów (625)

Dodatek C Spis funkcji (631)

Dodatek D Zasoby sieciowe (647)

Dodatek E Krótka historia języka JavaScript (653)

Skorowidz (659)

Dodaj do koszyka JavaScript dla każdego

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.