Java. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie IV - Helion
ISBN: 978-83-283-0340-9
stron: 240, Format: ebook
Data wydania: 2014-10-24
Księgarnia: Helion
Cena książki: 17,45 zł (poprzednio: 34,90 zł)
Oszczędzasz: 50% (-17,45 zł)
Realizuj sny na Javie!
- Pakiet JDK i początki programowania, czyli jak szybko stworzyć działający program
- Obiektowość w akcji, czyli na czym polega największa zaleta Javy
- Uniwersalna składnia, czyli jak najlepiej wykorzystać przenośność tego języka
Za co lubimy JavÄ™? Oto jej najważniejsze zalety — prosta, funkcjonalna skÅ‚adnia, bezproblemowe przenoszenie programów miÄ™dzy różnymi platformami i obiektowość. JeÅ›li chcesz zostać programistÄ… albo choćby zorientować siÄ™ w możliwoÅ›ciach programowania aplikacji, serwisów internetowych i urzÄ…dzeÅ„ domowego użytku, koniecznie naucz siÄ™ Javy. Ta książka uÅ‚atwi Ci poznanie jej najlepszych cech!
To już czwarte wydanie książki o Javie z cenionej serii „Ćwiczenia praktyczne”. Znajdziesz tu najważniejsze zasady programowania oraz podstawy projektowania aplikacji z interfejsem graficznym. Dowiesz siÄ™, jak tworzyć aplety i jak stosować operacje wejÅ›cia–wyjÅ›cia. Poznasz wszystkie konstrukcje jÄ™zyka niezbÄ™dne do samodzielnego napisania programu i opanujesz je perfekcyjnie dziÄ™ki proponowanym ćwiczeniom. Poznawanie Javy zacznij od tej książki!
- Instalacja JDK i pierwszy program
- Zmienne, operatory i instrukcje
- Tablice, obiekty i klasy
- ObsÅ‚uga bÅ‚Ä™dów i wyjÄ…tki
- Aplety na stronach WWW
- Interakcja z użytkownikiem
- Aplikacje z interfejsem graficznym
- Grafika i komponenty
Zakochaj siÄ™ w Javie!
Osoby które kupowały "Java. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie IV", wybierały także:
- Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII 193,23 zł, (59,90 zł -69%)
- Spring i Spring Boot. Kurs video. Testowanie aplikacji i bezpiecze 129,00 zł, (51,60 zł -60%)
- Metoda dziel i zwyci 89,00 zł, (35,60 zł -60%)
- JavaFX. Kurs video. Wzorce oraz typy generyczne 79,00 zł, (31,60 zł -60%)
- Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform 99,00 zł, (39,60 zł -60%)
Spis treści
Java. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie IV eBook -- spis treści
Wstęp (7)
- O książce (8)
- Narzędzia (9)
- Wersje Javy (10)
RozdziaÅ‚ 1. Krótkie wprowadzenie (11)
- Instalacja JDK (11)
- Tryb tekstowy (11)
- Instalacja w systemie Windows (13)
- Instalacja w systemie Linux (15)
- Pierwszy program (17)
- B-kod, kompilacja i maszyna wirtualna (19)
- Java a C++ (20)
- Obiektowy język programowania (21)
- Struktura programu (22)
Rozdział 2. Zmienne, operatory i instrukcje (23)
- Zmienne (23)
- Typy podstawowe (24)
- Deklarowanie zmiennych typów podstawowych (25)
- Nazewnictwo zmiennych (28)
- Typy odnośnikowe (29)
- Deklarowanie zmiennych typów odnoÅ›nikowych (29)
- Operatory (32)
- Operatory arytmetyczne (33)
- Operatory bitowe (39)
- Operatory logiczne (41)
- Operatory przypisania (42)
- Operatory porównania (relacyjne) (42)
- Operator warunkowy (43)
- Priorytety operatorów (44)
- Instrukcje (45)
- Instrukcja warunkowa if...else (45)
- Instrukcja wyboru switch (50)
- Pętla for (53)
- Pętla while (57)
- Pętla do...while (59)
- Rozszerzona pętla for (61)
Rozdział 3. Tablice (63)
- Tworzenie tablic (63)
- Zapis i odczyt elementów (66)
- Operacje z użyciem pętli (68)
- Rozmiar tablicy (72)
Rozdział 4. Obiekty i klasy (75)
- Metody (77)
- Konstruktory (86)
- Specyfikatory dostępu (94)
- Pakiety i typy klas (101)
- Dziedziczenie (102)
RozdziaÅ‚ 5. ObsÅ‚uga bÅ‚Ä™dów oraz wyjÄ…tki (109)
- Błędy w programach (109)
- Instrukcja try...catch (114)
- ZgÅ‚aszanie wyjÄ…tków (117)
- Hierarchia wyjÄ…tków (119)
Rozdział 6. Operacje wejścia-wyjścia (123)
- Wyświetlanie danych na ekranie (124)
- Wczytywanie danych z klawiatury (126)
- Nowe sposoby wprowadzania danych (135)
- Obsługa konsoli (139)
- Operacje na plikach (145)
Rozdział 7. Aplety (153)
- Aplikacja a aplet (153)
- Pierwszy aplet (154)
- Jak to działa? (157)
- Cykl życia apletu (158)
- Kroje pisma (fonty) (158)
- Rysowanie grafiki (161)
- Kolory (168)
- WyÅ›wietlanie obrazów (172)
Rozdział 8. Interakcja z użytkownikiem (179)
- Obsługa myszy (180)
- Rysowanie figur (I) (183)
- Rysowanie figur (II) (188)
- Rysowanie figur (III) (190)
Rozdział 9. Aplikacje z interfejsem graficznym (195)
- Tworzenie okna aplikacji (195)
- Budowanie menu (199)
- Wielopoziomowe menu (206)
- Okna dialogowe (209)
Rozdział 10. Grafika i komponenty (215)
- Rysowanie elementów graficznych (215)
- ObsÅ‚uga komponentów (217)
- Przyciski JButton (218)
- Pola tekstowe JTextField (219)
- Pola tekstowe JTextArea (221)
- Etykiety JLabel (224)
- Pola wyboru JCheckBox (226)
- Listy rozwijane JComboBox (228)
- "Prawdziwa" aplikacja (230)