Java. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III - Helion
ISBN: 978-83-246-2785-1
stron: 224, Format: A5, okładka: miękka
Data wydania: 2011-03-25
Księgarnia: Helion
Cena książki: 18,85 zł (poprzednio: 29,00 zł)
Oszczędzasz: 35% (-10,15 zł)
Obudź się! Czas na Javę!
- Poznaj podstawowe zasady programowania
- Dowiedz się, jak tworzyć aplikacje i aplety
- Opanuj podstawy tworzenia programów z graficznym interfejsem
Java, jeden z najpopularniejszych dziÅ› obiektowych jÄ™zyków programowania, ma caÅ‚e mnóstwo zalet. Jest funkcjonalna, Å›wietnie skonstruowana i Å‚atwa do zastosowania przy programowaniu różnego typu urzÄ…dzeÅ„. Te cechy sprawiajÄ…, że wielu programistów nie wyobraża sobie codziennej pracy bez używania tego jÄ™zyka - przy tworzeniu apletów na strony WWW, programów dziaÅ‚ajÄ…cych w telefonach komórkowych czy rozbudowanych aplikacji dla komputerów osobistych i serwerów. Java na dobre zadomowiÅ‚a siÄ™ w globalnej sieci, wiÄ™c najwyższy czas poznać chociaż jej podstawy!
Z książkÄ… "Java. Ćwiczenia praktyczne " nie bÄ™dzie to wcale takie trudne. Znajdziesz tu najważniejsze informacje o tym jÄ™zyku i niezbÄ™dnych narzÄ™dziach, omówienie zmiennych, operatorów i funkcji oraz wyjaÅ›nienie zastosowania tablic. Dowiesz siÄ™, na czym polega programowanie obiektowe, do czego sÅ‚użą obiekty i klasy, jak zapewnić obsÅ‚ugÄ™ bÅ‚Ä™dów i wyjÄ…tków oraz jak wykonywać operacje wejÅ›cia-wyjÅ›cia. Nauczysz siÄ™ odróżniać aplet od aplikacji, zapewnisz interakcjÄ™ programu z użytkownikiem i stworzysz aplikacje z interfejsem graficznym. Każde z tych zagadnieÅ„ bÄ™dziesz mógÅ‚ od razu przećwiczyć, a ćwiczenia te zagwarantujÄ… Ci dogÅ‚Ä™bne, praktyczne zrozumienie dziaÅ‚ania poszczególnych fragmentów kodu.
- Programowanie w Javie
- Zmienne, operatory i instrukcje
- Tablice
- Obiekty i klasy
- ObsÅ‚uga bÅ‚Ä™dów i wyjÄ…tki
- Operacje wejścia-wyjścia
- Aplety
- Interakcja z użytkownikiem
- Aplikacje z interfejsem graficznym
- Grafika i komponenty
Java - na pewno Ci siÄ™ spodoba!
Osoby które kupowały "Java. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III", wybierały także:
- Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII 193,23 zł, (59,90 zł -69%)
- Spring i Spring Boot. Kurs video. Testowanie aplikacji i bezpiecze 129,00 zł, (51,60 zł -60%)
- Metoda dziel i zwyci 89,00 zł, (35,60 zł -60%)
- JavaFX. Kurs video. Wzorce oraz typy generyczne 79,00 zł, (31,60 zł -60%)
- Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform 99,00 zł, (39,60 zł -60%)
Spis treści
Java. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III -- spis treści
Wstęp (7)
Rozdział 1. Krótkie wprowadzenie (11)
- Instalacja JDK (11)
- Instalacja w systemie Linux (11)
- Instalacja w systemie Windows (13)
- Tryb tekstowy (13)
- Pierwszy program (14)
- B-kod, kompilacja i maszyna wirtualna (16)
- Java a C++ (17)
- Obiektowy język programowania (17)
- Struktura programu (18)
Rozdział 2. Zmienne, operatory i instrukcje (21)
- Zmienne (21)
- Typy podstawowe (21)
- Deklarowanie zmiennych typów podstawowych (23)
- Typy odnośnikowe (26)
- Deklarowanie zmiennych typów odnośnikowych (27)
- Operatory (30)
- Operatory arytmetyczne (30)
- Operatory bitowe (36)
- Operatory logiczne (38)
- Operatory przypisania (39)
- Operatory porównania (relacyjne) (39)
- Operator warunkowy (40)
- Priorytety operatorów (41)
- Instrukcje (42)
- Instrukcja warunkowa if...else (42)
- Instrukcja wyboru switch (47)
- Pętla for (49)
- Pętla while (54)
- Pętla do...while (56)
- Pętla foreach (57)
Rozdział 3. Tablice (59)
- Tworzenie tablic (59)
- Zapis i odczyt elementów (62)
- Operacje z użyciem pętli (64)
- Rozmiar tablicy (69)
Rozdział 4. Obiekty i klasy (73)
- Metody (75)
- Konstruktory (84)
- Specyfikatory dostępu (90)
- Pakiety i typy klas (97)
- Dziedziczenie (98)
Rozdział 5. Obsługa błędów i wyjątki (105)
- Błędy w programach (105)
- Instrukcja try...catch (110)
- Zgłaszanie wyjątków (113)
- Hierarchia wyjątków (115)
Rozdział 6. Operacje wejścia-wyjścia (117)
- Wyświetlanie danych na ekranie (117)
- Wczytywanie danych z klawiatury (120)
- Nowe sposoby wprowadzania danych (128)
- Obsługa konsoli (131)
- Operacje na plikach (137)
Rozdział 7. Aplety (145)
- Aplikacja a aplet (145)
- Pierwszy aplet (146)
- Jak to działa? (148)
- Cykl życia apletu (150)
- Kroje pisma (fonty) (150)
- Rysowanie grafiki (153)
- Kolory (160)
- Wyświetlanie obrazów (164)
Rozdział 8. Interakcja z użytkownikiem (171)
- Obsługa myszy (171)
- Rysowanie figur (I) (175)
- Rysowanie figur (II) (180)
- Rysowanie figur (III) (182)
Rozdział 9. Aplikacje z interfejsem graficznym (187)
- Tworzenie okna aplikacji (187)
- Budowanie menu (191)
- Wielopoziomowe menu (197)
- Okna dialogowe (200)
Rozdział 10. Grafika i komponenty (205)
- Rysowanie elementów graficznych (205)
- Obsługa komponentów (206)
- Przyciski JButton (207)
- Pola tekstowe JTextField (209)
- Pola tekstowe JTextArea (211)
- Etykiety JLabel (214)
- Pola wyboru JCheckBox (216)
- Listy rozwijane JComboBox (218)
- "Prawdziwa" aplikacja (220)