Java w pigu - Helion
Autor: Benjamin Evans, Jason Clark, David Flanagan
Tytuł oryginału: Java in a Nutshell: A Desktop Quick Reference, 8th Edition
ISBN: 978-83-289-0161-2
stron: 450, Format: 165x235, okładka: mi
Data wydania: 2023-08-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 53,40 zł (poprzednio: 89,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-35,60 zł)
Tytuł oryginału: Java in a Nutshell: A Desktop Quick Reference, 8th Edition
ISBN: 978-83-289-0161-2
stron: 450, Format: 165x235, okładka: mi
Data wydania: 2023-08-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 53,40 zł (poprzednio: 89,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-35,60 zł)
Tagi: Java - Programowanie
Osoby które kupowały "Java w pigu", wybierały także:
- Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII 193,23 zł, (59,90 zł -69%)
- Spring i Spring Boot. Kurs video. Testowanie aplikacji i bezpiecze 129,00 zł, (51,60 zł -60%)
- Metoda dziel i zwyci 89,00 zł, (35,60 zł -60%)
- JavaFX. Kurs video. Wzorce oraz typy generyczne 79,00 zł, (31,60 zł -60%)
- Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform 99,00 zł, (39,60 zł -60%)
Spis treści
Java w pigułce. Wydanie VIII -- spis treści
Przedmowa
Wstęp
Część I. Wprowadzenie do języka Java
- 1. Wprowadzenie do środowiska Java
- Język, maszyna wirtualna i ekosystem
- Porównanie Javy z innymi językami programowania
- Krytyka Javy
- Historia Javy i maszyny wirtualnej Javy w zarysie
- Podsumowanie
- 2. Składnia Javy od podstaw
- Budowa programu w Javie
- Struktura leksykalna
- Podstawowe typy danych
- Wyrażenia i operatory
- Instrukcje
- Metody
- Podstawowe wiadomości o klasach i obiektach
- Tablice
- Typy referencyjne
- Pakiety i przestrzenie nazw
- Struktura plików źródłowych Javy
- Definiowanie i uruchamianie programów Java
- Podsumowanie
- 3. Programowanie obiektowe w Javie
- Podstawowe wiadomości o klasach i rekordach
- Pola i metody
- Tworzenie i inicjowanie obiektów
- Podklasy i dziedziczenie
- Ukrywanie danych i hermetyzacja
- Klasy i metody abstrakcyjne
- Podsumowanie wiadomości o modyfikatorach
- Podsumowanie
- 4. System typów Javy
- Interfejsy
- Typy ogólne
- Wyliczenia i adnotacje
- Wyrażenia lambda
- Typy zagnieżdżone
- Opis systemu typów Javy
- Podsumowanie
- 5. Podstawy projektowania obiektowego w Javie
- Wartości w języku Java
- Ważne wspólne metody
- Stałe
- Praca z polami
- Dziedziczenie pól i metody dostępowe
- Singleton
- Metody fabryczne
- Budowniczy
- Interfejsy a klasy abstrakcyjne
- Czy metody domyślne zmieniają model dziedziczenia Javy?
- Projektowanie obiektowe przy użyciu lambd
- Projektowanie obiektowe przy użyciu typów zapieczętowanych
- Projektowanie obiektowe z użyciem rekordów
- Metody egzemplarzowe czy klasowe
- Kompozycja a dziedziczenie
- Wyjątki i ich obsługa
- Bezpieczne programowanie w Javie
- 6. Zarządzanie pamięcią i współbieżność w Javie
- Podstawowe pojęcia zarządzania pamięcią w Javie
- Optymalizacja procesu usuwania nieużywanych obiektów w maszynie wirtualnej
- Sterta maszyny wirtualnej HotSpot
- Finalizacja
- Mechanizmy współbieżności w Javie
- Praca z wątkami
- Podsumowanie
Część II. Praca na platformie Java
- 7. Zwyczaje programistyczne i tworzenie dokumentacji
- Konwencje nazewnicze i dotyczące stosowania wielkich liter
- Nadawanie nazw w praktyce
- Komentarze dokumentacyjne
- Doclety
- Porady na temat pisania programów przenośnych
- Podsumowanie
- 8. Praca z kolekcjami i tablicami w Javie
- Wprowadzenie do API Collections
- Strumienie i wyrażenia lambda w Javie
- Podsumowanie
- 9. Obsługa najczęściej używanych formatów danych
- Tekst
- Liczby i matematyka
- Data i godzina w Javie 8
- Podsumowanie
- 10. Obsługa plików oraz wejścia i wyjścia
- Klasyczny system wejścia i wyjścia Javy
- Nowy system wejścia i wyjścia
- Kanały i bufory NIO
- Asynchroniczny system wejścia i wyjścia
- Sieć
- Podsumowanie
- 11. Ładowanie klas, refleksja oraz uchwyty do metod
- Pliki klas, obiekty klas i metadane
- Fazy ładowania klasy
- Bezpieczne programowanie i ładowanie klas
- Ładowanie klas w praktyce
- Refleksja
- Uchwyty do metod
- 12. Moduły platformy Javy
- Dlaczego moduły
- Pisanie własnych modułów
- Problemy z modułami
- Podsumowanie
- 13. Narzędzia platformy
- Narzędzia wiersza poleceń
- Wprowadzenie do JShell
- Wprowadzenie do Java Flight Recorder (JFR)
- Podsumowanie
A. Dalsze losy Javy
- Długoterminowe projekty JDK
- Java 18
- Java 19
- Przyszłość Javy