Java w pigułce. Wydanie VI - Helion
Tytuł oryginału: Java in a Nutshell, 6th Edition
Tłumaczenie: Łukasz Piwko
ISBN: 978-83-283-0623-3
stron: 352, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2015-06-15
Księgarnia: Helion
Cena książki: 59,00 zł
Poznaj nowości języka Java!
Java to język programowania wybierany wszędzie tam, gdzie są wymagane najwyższe bezpieczeństwo i wydajność. Znajduje zastosowanie przy tworzeniu systemów bankowych oraz zaawansowanych aplikacji do zarządzania przedsiębiorstwami. Są to obszary, w których pomyłki bywają niezwykle drogie. Ale to nie jedyne zastosowania Javy! Ten język sprawdza się również wtedy, gdy trzeba szybko stworzyć aplikację internetową (niezależnie od jej wielkości) albo narzędzia różnego przeznaczenia. Java przyda się wszędzie!W ostatnim czasie na rynku pojawiły się dwie kolejne wersje tego języka, oznaczone numerami 7 i 8. Zawierają one wiele nowości i ulepszeń, dzięki którym życie programisty staje się prostsze, a tworzone oprogramowanie — lepsze. Najnowsze wydanie tej cenionej książki zostało uzupełnione o informacje na temat tych właśnie wersji. Dzięki niej błyskawicznie poznasz i wykorzystasz nowe techniki w codziennej pracy. Sięgnij po ten podręcznik i poznaj najlepsze techniki programowania współbieżnego, zasady podejścia obiektowego oraz możliwości asynchronicznego wykonywania operacji wejścia-wyjścia. Ta książka jest obowiązkową lekturą dla wszystkich programistów języka Java!
- Poznasz szczegółowo język programowania Java i dowiesz się, jakie zmiany wprowadzono w Javie 8.
- Nauczysz się programowania obiektowego przy użyciu podstawowej składni Javy.
- Poznasz typy ogólne, wyliczenia, adnotacje i wyrażenia lambda.
- Nauczysz się podstawowych technik projektowania obiektowego.
- Poznasz techniki współbieżności i ich ścisły związek z modelem pamięci.
- Nauczysz się używać kolekcji Javy i posługiwać się typowymi formatami danych.
- Szczegółowo zbadasz najnowsze interfejsy API wejścia i wyjścia Javy, włącznie z kanałami asynchronicznymi.
- Dowiesz się, jak wykonywać kod JavaScript w maszynie wirtualnej Javy za pomocą Nashorna.
- Poznasz narzędzia programistyczne dostępne w pakiecie OpenJDK.
Poznaj najskrytsze tajemnice języka Java!
Osoby które kupowały "Java w pigułce. Wydanie VI", wybierały także:
- Metoda dziel i zwyci 89,00 zł, (26,70 zł -70%)
- Język C. Kurs video. Praktyczne wprowadzenie do programowania 99,00 zł, (29,70 zł -70%)
- Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII 193,23 zł, (59,90 zł -69%)
- Spring i Spring Boot. Kurs video. Testowanie aplikacji i bezpiecze 125,42 zł, (45,15 zł -64%)
- Maven. Kurs video. Automatyzacja tworzenia aplikacji w Javie 98,98 zł, (39,59 zł -60%)
Spis treści
Java w pigułce. Wydanie VI -- spis treści
Przedmowa (9)
Wstęp (11)
CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE DO JĘZYKA JAVA (17)
1. Wprowadzenie do środowiska Java (19)
- Język, maszyna wirtualna i środowisko (19)
- Historia Javy i maszyny wirtualnej Javy w zarysie (23)
- Cykl istnienia programu Java (24)
- Bezpieczeństwo Javy (26)
- Porównanie Javy z innymi językami programowania (27)
- Krytyka Javy (28)
2. Składnia Javy od podstaw (31)
- Budowa programu w Javie (32)
- Struktura leksykalna (32)
- Podstawowe typy danych (35)
- Wyrażenia i operatory (42)
- Instrukcje (55)
- Metody (71)
- Podstawowe wiadomości o klasach i obiektach (77)
- Tablice (81)
- Typy referencyjne (87)
- Pakiety i przestrzenie nazw (91)
- Struktura plików Javy (95)
- Definiowanie i uruchamianie programów Java (96)
- Podsumowanie (97)
3. Programowanie obiektowe w Javie (99)
- Podstawowe wiadomości o klasach (99)
- Pola i metody (101)
- Tworzenie i inicjowanie obiektów (107)
- Podklasy i dziedziczenie (111)
- Ukrywanie danych i hermetyzacja (119)
- Klasy i metody abstrakcyjne (125)
- Podsumowanie wiadomości o modyfikatorach (129)
4. System typów Javy (131)
- Interfejsy (131)
- Typy ogólne (137)
- Wyliczenia i adnotacje (145)
- Typy zagnieżdżone (148)
- Wyrażenia lambda (162)
- Podsumowanie (165)
5. Podstawy projektowania obiektowego w Javie (167)
- Wartości w języku Java (167)
- Ważne metody klasy java.lang.Object (168)
- Aspekty projektowania obiektowego (172)
- Wyjątki i ich obsługa (180)
- Bezpieczne programowanie w Javie (182)
6. Zarządzanie pamięcią i współbieżność w Javie (185)
- Podstawowe pojęcia zarządzania pamięcią w Javie (185)
- Optymalizacja procesu usuwania nieużywanych obiektów w maszynie wirtualnej (188)
- Sterta maszyny wirtualnej HotSpot (191)
- Finalizacja (193)
- Mechanizmy współbieżności w Javie (195)
- Praca z wątkami (203)
- Podsumowanie (205)
CZĘŚĆ II. PRACA NA PLATFORMIE JAVA (207)
7. Zwyczaje programistyczne i tworzenie dokumentacji (209)
- Konwencje nazewnicze i dotyczące stosowania wielkich liter (209)
- Nadawanie nazw w praktyce (211)
- Komentarze dokumentacyjne (212)
- Porady na temat pisania programów przenośnych (219)
8. Praca z kolekcjami i tablicami w Javie (223)
- Wprowadzenie do API Collections (223)
- Wyrażenia lambda w kolekcjach Javy (239)
- Podsumowanie (245)
9. Obsługa najczęściej używanych formatów danych (247)
- Tekst (247)
- Liczby i matematyka (253)
- Data i godzina w Javie 8 (258)
- Podsumowanie (263)
10. Obsługa plików oraz wejścia i wyjścia (265)
- Klasyczny system wejścia i wyjścia Javy (265)
- Nowy system wejścia i wyjścia (270)
- Kanały i bufory NIO (273)
- Asynchroniczny system wejścia i wyjścia (275)
- Sieć (278)
11. Ładowanie klas, refleksja oraz uchwyty do metod (283)
- Pliki klas, obiekty klas i metadane (283)
- Fazy ładowania klasy (285)
- Bezpieczne programowanie i ładowanie klas (287)
- Ładowanie klas w praktyce (289)
- Refleksja (292)
- Dynamiczne klasy pośredniczące (295)
- Uchwyty do metod (297)
12. Nashorn (301)
- Wprowadzenie do Nashorna (301)
- Wykonywanie kodu JavaScript w Nashornie (302)
- Nashorn i pakiet javax.script (308)
- Nashorn dla zaawansowanych (310)
- Podsumowanie (315)
13. Narzędzia platformy i profile (317)
- Narzędzia wiersza poleceń (317)
- Narzędzie VisualVM (329)
- Profile Java 8 (334)
- Podsumowanie (339)
Skorowidz (341)