reklama - zainteresowany?

Java w 24 godziny. Wydanie VIII - Helion

Java w 24 godziny. Wydanie VIII
Autor: Rogers Cadenhead
Tytuł oryginału: Java in 24 Hours, Sams Teach Yourself (Covering Java 9) (8th Edition)
Tłumaczenie: Paweł Jóźwiak, Radosław Lesisz, Zbigniew Waśko
ISBN: 978-83-283-4235-4
stron: 424, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2018-07-13
Księgarnia: Helion

Cena książki: 44,85 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 35% (-24,15 zł)

Dodaj do koszyka Java w 24 godziny. Wydanie VIII

Tagi: Java - Programowanie

Java to język programowania, którego warto się nauczyć. To technologia nowoczesna i użyteczna, a jej możliwości doceniają nawet największe firmy z całego świata. Jest to przy tym język dojrzały i lubiany, cieszący się wsparciem ogromnej rzeszy pasjonatów programowania. Na tym jednak nie koniec zalet Javy: nauka tego języka należy do prostych i przyjemnych. Aby zacząć pisać aplikacje w Javie, wystarczy odrobina wysiłku i zaangażowania. Oznacza to, że jeśli zechcesz, w niedługim czasie będziesz pisać programy z graficznym interfejsem użytkownika, łączące się z usługami sieciowymi, działające na urządzeniach mobilnych, a nawet kod pracujący w środowisku Minecrafta!

Ta książka to bardzo przystępny, zwięzły podręcznik składający się z 24 godzinnych lekcji. Jej celem jest nauka programowania w języku Java od podstaw. Pojęcia programistyczne są objaśniane w sposób zrozumiały, a technika tworzenia kodu została opisana krok po kroku. Po 24 godzinach spędzonych z tą publikacją będziesz pisać własne programy. Nauczysz się projektowania graficznych interfejsów użytkownika, tworzenia aplikacji mobilnych, zrozumiesz zasady programowania obiektowego. Po przeczytaniu książki będziesz przygotowany do nauki bardziej zaawansowanych technik programowania w Javie.

Najważniejsze zagadnienia:

  • Konfiguracja środowiska programistycznego Javy
  • Podstawowe elementy kodu
  • Budowanie funkcjonalnych interfejsów użytkownika
  • Stosowanie wątków i praca z plikami
  • Techniki programowania obiektowego
  • Tworzenie aplikacji mobilnych

Programowanie w Javie? Łatwiejsze, niż się wydaje!

Dodaj do koszyka Java w 24 godziny. Wydanie VIII

 

Osoby które kupowały "Java w 24 godziny. Wydanie VIII", wybierały także:

  • Zrozum struktury danych. Algorytmy i praca na danych w Javie
  • Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII
  • Java. Najlepsze rozwiązania zadań programistycznych. Receptury. Wydanie IV
  • Programowanie w Javie. Solidna wiedza w praktyce. Wydanie XI
  • JavaFX. Kurs video. Wzorce oraz typy generyczne

Dodaj do koszyka Java w 24 godziny. Wydanie VIII

Spis treści

Java w 24 godziny. Wydanie VIII -- spis treści

Dedykacja (11)

O autorze (12)

Podziękowania (12)

Wprowadzenie (13)

Godzina 1. Zostań programistą (15)

  • Wybór języka (16)
  • Mówienie komputerowi, co ma robić (18)
  • Jak działają programy (19)
  • Gdy program nie chce działać (20)
  • Wybór narzędzia programistycznego (21)
  • Instalowanie narzędzia programistycznego (22)
  • Podsumowanie (22)
  • Warsztaty (23)

Godzina 2. Napisz swój pierwszy program (27)

  • Co jest potrzebne do napisania programu? (27)
  • Przygotowanie do pisania programu Saluton (28)
  • Rozpoczynamy pisanie programu (28)
  • Przechowywanie informacji w zmiennych (32)
  • Zapisywanie kompletnego programu (32)
  • Kompilowanie programu do pliku klasy (33)
  • Naprawianie błędów (34)
  • Uruchamianie programu (35)
  • Podsumowanie (36)
  • Warsztaty (37)

Godzina 3. Wycieczka z Javą (41)

  • Przystanek pierwszy - Oracle (41)
  • Java w szkole (44)
  • Przerwa na lunch w kuchni Food Network (45)
  • Oglądanie nieba w NASA (46)
  • Powrót do spraw przyziemnych (47)
  • Przystanek SourceForge (49)
  • Podsumowanie (50)
  • Warsztaty (51)

Godzina 4. Jak działają programy pisane w Javie (53)

  • Tworzenie aplikacji (53)
  • Przekazywanie argumentów do aplikacji (55)
  • Biblioteka klas Javy (57)
  • Testowanie instrukcji Javy w JShell (61)
  • Podsumowanie (63)
  • Warsztaty (63)

Godzina 5. Przechowywanie i modyfikowanie informacji (65)

  • Instrukcje a wyrażenia (65)
  • Określanie typu zmiennej (66)
  • Nazywanie zmiennych (70)
  • Przechowywanie informacji w zmiennych (71)
  • Wszystko o operatorach (72)
  • Stosowanie wyrażeń matematycznych (76)
  • Podsumowanie (78)
  • Warsztaty (78)

Godzina 6. Komunikacja przy użyciu łańcuchów (81)

  • Przechowywanie tekstów w formie łańcuchów (81)
  • Wyświetlanie łańcuchów (82)
  • Umieszczanie znaków specjalnych w łańcuchach (83)
  • Sklejanie łańcuchów (84)
  • Wstawianie zmiennych do łańcucha (84)
  • Zaawansowana obsługa łańcuchów (85)
  • Wyświetlanie napisów końcowych (88)
  • Podsumowanie (89)
  • Warsztaty (90)

Godzina 7. Instrukcje warunkowe a podejmowanie decyzji (93)

  • Instrukcja if (94)
  • Instrukcja if-else (97)
  • Instrukcja switch (97)
  • Operator warunkowy (99)
  • Wyświetlanie zegara (100)
  • Podsumowanie (104)
  • Warsztaty (105)

Godzina 8. Powtarzanie działań za pomocą pętli (109)

  • Pętle for (109)
  • Pętle while (112)
  • Pętle do-while (113)
  • Zakończenie działania pętli (114)
  • Nazwanie pętli (115)
  • Testowanie szybkości komputera (116)
  • Podsumowanie (118)
  • Warsztaty (118)

Godzina 9. Przechowywanie informacji w tablicach (121)

  • Tworzenie tablic (122)
  • Używanie tablic (123)
  • Tablice wielowymiarowe (125)
  • Sortowanie tablic (126)
  • Liczenie znaków w łańcuchach (128)
  • Podsumowanie (130)
  • Warsztaty (131)

Godzina 10. Utwórz swój pierwszy obiekt (133)

  • Na czym polega programowanie obiektowe? (133)
  • Obiekty w akcji (135)
  • Czym są obiekty? (136)
  • Dziedziczenie (137)
  • Budowanie hierarchii dziedziczenia (138)
  • Przekształcanie obiektów i prostych zmiennych (139)
  • Tworzenie obiektu (143)
  • Podsumowanie (146)
  • Warsztaty (146)

Godzina 11. Nadawanie cech obiektowi (149)

  • Tworzenie zmiennych (149)
  • Tworzenie zmiennych klasowych (151)
  • Definiowanie zachowań klas (152)
  • Zagnieżdżanie klas (157)
  • Stosowanie słowa kluczowego this (159)
  • Stosowanie metod i zmiennych klasowych (160)
  • Podsumowanie (162)
  • Warsztaty (162)

Godzina 12. Wykorzystuj maksymalnie obiekty istniejące (165)

  • Moc dziedziczenia (165)
  • Ustanawianie dziedziczenia (167)
  • Wykorzystywanie obiektów istniejących (169)
  • Przechowywanie obiektów tej samej klasy na listach tablicowych (170)
  • Tworzenie podklasy (174)
  • Podsumowanie (176)
  • Warsztaty (177)

Godzina 13. Przechowywanie obiektów w strukturach danych (179)

  • Lista tablicowa (179)
  • Mapy (185)
  • Podsumowanie (189)
  • Warsztaty (189)

Godzina 14. Obsługa błędów (193)

  • Wyjątki (194)
  • Zgłaszanie wyjątków i ich przechwytywanie (203)
  • Podsumowanie (206)
  • Warsztaty (206)

Godzina 15. Tworzenie programu z użyciem wątków (209)

  • Wątki (209)
  • Stosowanie wątków (214)
  • Konstruktor (216)
  • Przechwytywanie błędów przy wprowadzaniu adresów URL (216)
  • Uruchamianie wątku (217)
  • Obsługa kliknięć myszą (218)
  • Cykliczne wyświetlanie łączy (219)
  • Podsumowanie (222)
  • Warsztaty (223)

Godzina 16. Stosowanie klas wewnętrznych i domknięć (225)

  • Klasy wewnętrzne (226)
  • Domknięcia (232)
  • Podsumowanie (236)
  • Warsztaty (237)

Godzina 17. Budowanie prostego interfejsu użytkownika (239)

  • Biblioteki Swing i AWT (239)
  • Komponenty interfejsu graficznego (240)
  • Podsumowanie (257)
  • Warsztaty (257)

Godzina 18. Projektowanie interfejsu użytkownika (261)

  • Posługiwanie się menedżerami układu (261)
  • Projektowanie interfejsu aplikacji (266)
  • Podsumowanie (271)
  • Warsztaty (272)

Godzina 19. Reagowanie na działania użytkownika (275)

  • Implementacja nasłuchu zdarzeń (275)
  • Ustawianie komponentów, żeby były słyszane (276)
  • Obsługa zdarzeń wywoływanych przez użytkownika (277)
  • Kompletowanie aplikacji (281)
  • Podsumowanie (290)
  • Warsztaty (290)

Godzina 20. Zapisywanie i odczytywanie plików (293)

  • Strumienie (293)
  • Zapisywanie danych za pomocą strumienia (301)
  • Zapisywanie i odczytywanie parametrów konfiguracyjnych (303)
  • Podsumowanie (306)
  • Warsztaty (307)

Godzina 21. Korzystanie z nowego klienta HTTP (309)

  • Moduły Javy (309)
  • Przygotowanie żądania HTTP (310)
  • Pobieranie pliku z sieci (314)
  • Umieszczanie danych w sieci (316)
  • Podsumowanie (319)
  • Warsztaty (320)

Godzina 22. Tworzenie grafik przy użyciu biblioteki Java2D (323)

  • Klasa Font (323)
  • Klasa Color (324)
  • Tworzenie kolorów niestandardowych (325)
  • Rysowanie linii i kształtów (325)
  • Tworzymy diagram kołowy (329)
  • Podsumowanie (335)
  • Warsztaty (336)

Godzina 23. Tworzenie modów do Minecrafta (339)

  • Konfigurowanie serwera gry Minecraft (340)
  • Łączenie się z serwerem (344)
  • Utwórz swój pierwszy mod (346)
  • Uczymy zombie jeździć na koniach (352)
  • Wyszukujemy wszystkie moby (i je zabijamy) (358)
  • Tworzymy mod, który może coś zbudować (362)
  • Podsumowanie (367)
  • Warsztaty (367)

Godzina 24. Pisanie aplikacji androidowych (371)

  • Wprowadzenie do Androida (371)
  • Tworzenie aplikacji androidowej (373)
  • Uruchamianie aplikacji (378)
  • Projektowanie prawdziwej aplikacji mobilnej (380)
  • Podsumowanie (389)
  • Warsztaty (390)

Dodatek A. Korzystanie ze zintegrowanego środowiska programistycznego NetBeans (393)

  • Instalacja środowiska NetBeans (393)
  • Tworzenie nowego projektu (394)
  • Tworzenie nowej klasy Javy (396)
  • Uruchamianie aplikacji (398)
  • Naprawianie błędów (398)

Dodatek B. Co dalej: zasoby związane z Javą (401)

  • Inne warte uwagi książki (401)
  • Oficjalna strona internetowa firmy Oracle poświęcona Javie (402)
  • Inne witryny poświęcone Javie (402)
  • Spotkania użytkowników Javy (404)
  • Oferty pracy (404)

Dodatek C. Witryna internetowa książki (407)

Dodatek D. Rozwiązywanie problemów związanych z emulatorem wbudowanym w Android Studio (409)

  • Problemy z uruchamianiem aplikacji (409)

Dodatek E. Naprawianie błędów związanych z niewidocznymi pakietami w NetBeans (415)

  • Dodawanie informacji o module (415)

Skorowidz (417)

Dodaj do koszyka Java w 24 godziny. Wydanie VIII

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.