Java. Zadania z programowania. Przyk - Helion
ebook
Autor: MirosISBN: 978-83-283-9791-0
stron: 184, Format: ebook
Księgarnia: Helion
Cena książki: 49,00 zł
Książka będzie dostępna od czerwca 2022
Tagi: Java - Programowanie
Poznaj podstawy programowania funkcyjnego w Javie
Java jest obiektowym, bazuj
Zobacz także:
- Metoda dziel i zwyci 89,00 zł, (26,70 zł -70%)
- Język C. Kurs video. Praktyczne wprowadzenie do programowania 99,00 zł, (29,70 zł -70%)
- Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII 193,23 zł, (59,90 zł -69%)
- Spring i Spring Boot. Kurs video. Testowanie aplikacji i bezpiecze 125,42 zł, (45,15 zł -64%)
- Maven. Kurs video. Automatyzacja tworzenia aplikacji w Javie 98,98 zł, (39,59 zł -60%)
Spis treści
Java. Zadania z programowania. Przykładowe funkcyjne rozwiązania eBook -- spis treści
Od autora
Rozdział 1. Programowanie funkcyjne - wprowadzenie
- Wstęp
- Co to jest paradygmat programowania?
- Co to jest programowanie funkcyjne?
Rozdział 2. Rozszerzona pętla for i kolekcje
- Rozszerzona pętla for
- Kolekcje
- Wybrane rodzaje kolekcji
- Lista
- Zbiór
- Mapa
- Klasy Vector i Stack
Rozdział 3. Funkcje w Javie
- Czyste funkcje
- Funkcje wyższego rzędu
- PrzykÅ‚ady zadaÅ„ wprowadzajÄ…cych do dalszych rozdziaÅ‚ów
- Strumienie
Rozdział 4. Rekurencja i rekurencja ogonowa
- Rekurencja
- Rekurencja ogonowa
Rozdział 5. Wyrażenia lambda i interfejsy funkcyjne
- Wyrażenie lambda
- Interfejs funkcyjny
Rozdział 6. Strumienie w Javie
- Wprowadzenie
- PrzykÅ‚ad porównujÄ…cy oba paradygmaty: imperatywny i funkcyjny
- Operacje na strumieniu
- Proste strumienie
- Strumienie numeryczne
- Wykonywanie operacji na strumieniu
- Metody range() i rangeClosed()
- Metoda sum()
- Metoda reduce()
- Metody split() i count()
- Rekurencja i rekurencja ogonowa z użyciem strumienia
- Firma
RozdziaÅ‚ 7. Strumienie równolegÅ‚e w Javie
- Wprowadzenie
- Strumienie sekwencyjne vs. równolegÅ‚e
- Strumienie równolegÅ‚e
Rozdział 8. Pakiet java.util.function
- Function
- Consumer
- Supplier
- Predicate
RozdziaÅ‚ 9. WielowÄ…tkowość i równolegÅ‚ość w Javie
- WspóÅ‚bieżność i równolegÅ‚ość
- Pule wÄ…tków
- Synchronizacja wÄ…tków raz jeszcze
- Użycie blokad
- WspóÅ‚dziaÅ‚anie miÄ™dzy wÄ…tkami
- Programowanie równolegÅ‚e
Dodatek
- Tworzenie nowego projektu
- Uruchomienie naszego programu
- Wzorzec kodu programu dla programowania obiektowego
Bibliografia
- Darmowe zasoby Internetu
- Zbiory zadań autora z programowania