reklama - zainteresowany?

Java. Wzorce projektowe - Helion

Java. Wzorce projektowe
Autor: James William Cooper
Tytuł oryginału: Java Design Patterns
Tłumaczenie: Piotr Badarycz
ISBN: 83-7197-529-5
stron: 304, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2001-12-20
Księgarnia: Helion

Cena książki: 41,40 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-27,60 zł)

Dodaj do koszyka Java. Wzorce projektowe

Tagi: Java - Programowanie | programowanie-kupon | Wzorce projektowe

Jest to praktyczna książka, która mówi o tym jak pisać programy w języku Java z użyciem standardowych wzorców projektowych. Książka składa się z serii krótkich rozdziałów, z których każdy opisuje jeden wzorzec i zawiera przynajmniej jeden wizualny, kompletny i działający przykładowy program. Każdy rozdział zawiera również diagramy UML pokazujące zależności występujące pomiędzy klasami programu.

Podczas lektury niniejszej książki czytelnik dowie się, że wzorce projektowe są powszechnie stosowanym sposobem organizacji obiektów w programach. Dzięki wykorzystaniu wzorców łatwiej jest pisać programy i później je modyfikować. Zapoznanie się z wzorcami pozwoli zdobyć słownictwo i zestaw pojęć, za pomocą których można łatwiej opisać konstrukcję swoich programów.

Dodaj do koszyka Java. Wzorce projektowe

 

Osoby które kupowały "Java. Wzorce projektowe", wybierały także:

  • Metoda dziel i zwyci
  • Język C. Kurs video. Praktyczne wprowadzenie do programowania
  • Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII
  • Spring i Spring Boot. Kurs video. Testowanie aplikacji i bezpiecze
  • Maven. Kurs video. Automatyzacja tworzenia aplikacji w Javie

Dodaj do koszyka Java. Wzorce projektowe

Spis treści

Java. Wzorce projektowe -- spis treści

Przedmowa (9)

Podziękowania (11)

Część I Czym są wzorce projektowe? (13)

Rozdział 1. Wprowadzenie (15)

  • Definicja wzorca projektowego (17)
  • Proces uczenia się (18)
  • Studiowanie wzorców projektowych (19)
  • Uwagi na temat projektowania zorientowanego obiektowo (19)
  • Klasy JFC (20)
  • Wzorce projektowe w języku Java (20)

Rozdział 2. Diagramy UML (21)

  • Dziedziczenie (22)
  • Interfejsy (23)
  • Kompozycja (23)
  • Adnotacje (24)
  • JVISION (24)
  • Visual SlickEdit (24)

Część II Wzorce konstrukcyjne (25)

Rozdział 3. Factory (fabryka) (27)

  • Jak działa fabryka (27)
  • Przykładowy kod (28)
  • Teraz dwie klasy pochodne (28)
  • Tworzenie Simple Factory (29)
  • Wzorzec Factory w obliczeniach matematycznych (30)
  • Zagadnienia do przemyślenia (31)

Rozdział 4. Factory Method (metoda fabrykująca) (33)

  • Klasa Swimmer (35)
  • Klasa Event (35)
  • Rozstawienie bezpośrednie (36)
  • Program rozstawiający (38)
  • Inne fabryki (38)
  • Kiedy używać Factory Method (38)
  • Zagadnienia do przemyślenia (39)

Rozdział 5. Abstract Factory (fabryka abstrakcji) (41)

  • Abstract Factory w projektowaniu ogrodów (42)
  • Jak działa interfejs użytkownika (43)
  • Dodawanie nowych klas (44)
  • Konsekwencje stosowania wzorca Abstract Factory (45)
  • Zagadnienia do przemyślenia (45)

Rozdział 6. Singleton (47)

  • Tworzymy Singleton używając metody statycznej (47)
  • Wyjątek (48)
  • Zgłaszanie wyjątku (48)
  • Tworzenie instancji klasy (49)
  • Dostarczenie globalnego punktu dostępu dla wzorca Singleton (49)
  • Pakiet javax.comm jako przykład użycia wzorca Singleton (50)
  • Konsekwencje stosowania wzorca Singleton (53)
  • Zagadnienia do przemyślenia (53)

Rozdział 7. Builder (budowniczy) (55)

  • Program do śledzenia inwestycji (56)
  • Nazywanie budowniczych (57)
  • Budowniczy listy wyboru (59)
  • Budowniczy pól wyboru (60)
  • Konsekwencje stosowania wzorca Builder (61)
  • Zagadnienia do przemyślenia (61)

Rozdział 8. Prototype (prototyp) (63)

  • Klonowanie obiektów w języku Java (64)
  • Używanie prototypu (64)
  • Stosowanie wzorca Prototypu (66)
  • Menedżer prototypów (69)
  • Klonowanie z wykorzystaniem serializacji (69)
  • Konsekwencje stosowania wzorca Prototypu (70)
  • Zagadnienia do przemyślenia (71)
  • Podsumowanie wzorców konstrukcyjnych (71)

Część III Wzorce strukturalne (73)

Rozdział 9. Adapter (75)

  • Przenoszenie danych pomiędzy listami (75)
  • Korzystanie z klasy JList z biblioteki JFC (76)
  • Adaptery uniwersalne (81)
  • Adaptery dynamiczne (81)
  • Adaptery w języku Java (82)
  • Zagadnienia do przemyślenia (83)

Rozdział 10. Bridge (most) (85)

  • Diagram klas (87)
  • Rozbudowa mostu (87)
  • Java Bean jako przykład wzorca Bridge (89)
  • Konsekwencje stosowania wzorca Bridge (89)
  • Zagadnienia do przemyślenia (90)

Rozdział 11. Composite (kompozyt) (91)

  • Implementacja kompozytu (92)
  • Obliczanie wynagrodzeń (92)
  • Klasa Employee (93)
  • Klasa Boss (94)
  • Tworzenie drzewa pracowników (96)
  • Awans (97)
  • Lista dwukierunkowa (97)
  • Konsekwencje stosowania wzorca Composite (98)
  • Prosty Composite (98)
  • Kompozyty w Javie (99)
  • Inne kwestie dotyczące implementacji (99)
  • Zagadnienia do przemyślenia (99)

Rozdział 12. Decorator (dekorator) (101)

  • Dekorowanie przycisku (101)
  • Użycie dekoratora (103)
  • Diagram klas (104)
  • Dekorowanie obwódek w Javie (105)
  • Dekoratory niewizualne (106)
  • Dekoratory, adaptery i kompozyty (108)
  • Konsekwencje stosowania wzorca Dekoratora (108)
  • Zagadnienia do przemyślenia (109)

Rozdział 13. Facade (fasada) (111)

  • Tworzenie klas fasady (112)
  • Konsekwencje stosowania wzorca Facade (115)
  • Uwagi dotyczące instalacji i uruchamiania programu dbFrame (115)
  • Zagadnienia do przemyślenia (116)

Rozdział 14. Flyweight (waga piórkowa) (117)

  • Omówienie (118)
  • Przykładowy kod (118)
  • Wzorce Flyweight w Javie (122)
  • Współdzielone obiekty (122)
  • Obiekty "kopiowane podczas zapisu" (123)
  • Zagadnienia do przemyślenia (123)

Rozdział 15. Proxy (pośrednik) (125)

  • Przykładowy kod (126)
  • Kopiowanie podczas zapisu (128)
  • Enterprise Java Beans (128)
  • Porównanie z innymi wzorcami (128)
  • Zagadnienia do przemyślenia (128)
  • Podsumowanie wzorców strukturalnych (128)

Część IV Wzorce czynnościowe (131)

Rozdział 16. Chain of Responsibility (łańcuch odpowiedzialności) (133)

  • Zastosowania (134)
  • Przykładowy kod (134)
  • Wizualne komponenty pola listy (137)
  • Implementacja systemu pomocy (139)
  • Łańcuch czy drzewo? (142)
  • Rodzaje żądań (143)
  • Przykłady w Javie (143)
  • Konsekwencje stosowania wzorca Chain of Responsibility (143)
  • Zagadnienia do przemyślenia (144)

Rozdział 17. Command (polecenie) (145)

  • Motywacja (145)
  • Obiekt polecenia (146)
  • Używanie obiektów polecenia (147)
  • Wzorzec Command (148)
  • Wzorzec Command w języku Java (150)
  • Konsekwencje stosowania wzorca Command (151)
  • Wycofywanie operacji (152)
  • Zagadnienia do przemyślenia (155)

Rozdział 18. Interpreter (157)

  • Motywacja (157)
  • Zastosowania (157)
  • Prosty przykład raportowania (158)
  • Interpretowanie języka (159)
  • Obiekty używane podczas parsowania (160)
  • Redukowanie parsowanego stosu (162)
  • Implementowanie wzorca Interpretera (163)
  • Konsekwencje stosowania wzorca Interpretera (166)
  • Zagadnienia do przemyślenia (167)

Rozdział 19. Iterator (169)

  • Motywacja (169)
  • Wyliczenia w Javie (170)
  • Przykładowy kod (170)
  • Iteratory filtrowane (171)
  • Konsekwencje stosowania wzorca Iteratora (173)
  • Iteratory i kompozyty (174)
  • Iteratory w Javie 1.2 (174)
  • Zagadnienia do przemyślenia (174)

Rozdział 20. Mediator (175)

  • Przykładowy system (175)
  • Interakcje pomiędzy komponentami (176)
  • Przykładowy kod (177)
  • Mediatorzy i obiekty poleceń (180)
  • Konsekwencje stosowania wzorca Mediatora (180)
  • Mediator z pojedynczym interfejsem (181)
  • Kwestie implementacyjne (181)

Rozdział 21. Memento (183)

  • Motywacja (183)
  • Implementacja (184)
  • Przykładowy kod (184)
  • Konsekwencje stosowania wzorca Memento (188)
  • Zagadnienia do przemyślenia (188)

Rozdział 22. Observer (obserwator) (189)

  • Obserwowanie zmian kolorów (190)
  • Inne rodzaje komunikatów (193)
  • Klasa JList jako obserwator (193)
  • Architektura model-widok-kontroler jako wzorzec Observer (194)
  • Interfejs Observer i klasa Observable (195)
  • Konsekwencje stosowania wzorca Observer (195)
  • Zagadnienia do przemyślenia (196)

Rozdział 23. State (stan) (197)

  • Przykładowy kod (197)
  • Przełączanie pomiędzy stanami (201)
  • Interakcje mediatora z klasą StateManager (202)
  • Przejścia pomiędzy stanami (204)
  • Mediator - "klasa Bóg" (204)
  • Konsekwencje stosowania wzorca State (204)
  • Zagadnienia do przemyślenia (205)

Rozdział 24. Strategy (strategia) (207)

  • Motywacja (207)
  • Przykładowy kod (208)
  • Klasa Context (209)
  • Polecenia programu (210)
  • Strategia dla wykresu liniowego i wykresu słupkowego (210)
  • Rysowanie wykresów w Javie (211)
  • Konsekwencje stosowania wzorca Strategy (213)
  • Zagadnienia do przemyślenia (214)

Rozdział 25. Template (szablon) (215)

  • Motywacja (215)
  • Rodzaje metod w klasach szablonowych (216)
  • Wzorce metod szablonowych w Javie (217)
  • Przykładowy kod (217)
  • Szablony i wywołania zwrotne (221)
  • Konsekwencje stosowania wzorca Template (222)
  • Zagadnienia do przemyślenia (222)

Rozdział 26. Visitor (wizytator) (223)

  • Motywacja (223)
  • Kiedy używać wzorca Visitor (224)
  • Przykładowy kod (225)
  • Wizytowanie klas (226)
  • Wizytowanie wielu klas (227)
  • Kierownicy są również pracownikami (228)
  • Operacje wizytatora wyłapujące wszystkie klasy (229)
  • Podwójne wywołania (230)
  • Przemierzanie wielu klas (230)
  • Konsekwencje stosowania wzorca Visitor (230)
  • Zagadnienia do przemyślenia (231)

Część V Wzorce projektowe i Java Foundation Classes (233)

Rozdział 27. JFC czyli Swing (235)

  • Instalacja i korzystanie z klas Swing (235)
  • Koncepcje, na których oparta jest biblioteka Swing (236)
  • Hierarchia klas Swing (236)

Rozdział 28. Pisanie prostego programu z wykorzystaniem JFC (237)

  • Ustawianie definicji wyglądu i zachowania (237)
  • Obsługa zdarzenia zamknięcia okna (238)
  • Klasa JxFrame (238)
  • Prosty program z dwoma przyciskami (239)
  • Więcej o klasie JButton (240)

Rozdział 29. Przyciski radiowe i paski narzędziowe (241)

  • Przyciski radiowe (241)
  • Klasa JToolBar (242)
  • JToggleButton (242)
  • Przykładowy program z różnymi przyciskami (243)

Rozdział 30. Komponenty menu i obiekty akcji (245)

  • Obiekty akcji (245)
  • Wzorce projektowe i obiekty akcji (248)

Rozdział 31. Klasa JList (249)

  • Zaznaczanie elementów listy i zdarzenia (250)
  • Dynamiczna zmiana wyświetlanej zawartości listy (250)
  • Posortowana lista wykorzystująca komponent JList i obiekt ListModel (252)
  • Sortowanie bardziej skomplikowanych obiektów (253)
  • Otrzymywanie klucza bazy danych (255)
  • Dodawanie ikon do komponentu JList (256)

Rozdział 32. Klasa JTable (259)

  • Prosty program z komponentem JTable (259)
  • Interpretatory wyglądu komórek (262)
  • Interpretacja innych klas (263)
  • Zaznaczanie komórek tabeli (265)
  • Wzorce użyte w powyższym przykładzie (266)

Rozdział 33. Klasa JTree (269)

  • Interfejs TreeModel (270)
  • Podsumowanie (271)

Część VI Studium przypadków (273)

Rozdział 34. Sandy i mediator (275)

Rozdział 35. Problemy Herba z przetwarzaniem tekstu (279)

Rozdział 36. Dylemat Mary (281)

Dodatki (283)

Bibliografia (285)

Skorowidz (287)

Dodaj do koszyka Java. Wzorce projektowe

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.