reklama - zainteresowany?

Java. Wprowadzenie - Helion

Java. Wprowadzenie
Autor: Patrick Niemeyer, Jonathan Knudsen
Tytuł oryginału: Learning Java
Tłumaczenie: Rafał Jońca
ISBN: 83-7197-925-8
stron: 778, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-05-06
Księgarnia: Helion

Cena książki: 86,00 zł

Dodaj do koszyka Java. Wprowadzenie

Tagi: Java - Programowanie

Przystępne, a zarazem kompletne wprowadzanie do języka programowania, który zmienił sposób myślenia wielu programistów. W ostatnich latach Java wyprzedziła pod względem popularności inne języki, takie jak C++ i Visual Basic, spełniając większość wymagań stawianych przez twórców aplikacji i stała się najważniejszym językiem nowego pokolenia programistów -- w szczególności projektantów aplikacji działających w Internecie.

Książka pozwala na przyswojenie podstaw języka Java. Dzięki niej poznasz sam język, biblioteki klas, techniki programistyczne i idiomy. "Java. Wprowadzenie" zawiera wiele łatwych w zrozumieniu przykładów wraz z kodem źródłowym. Pozwolą Ci one zapoznać się z wieloma cechami, funkcjami i interfejsami programistycznymi Javy.

Załączony CD-ROM poza przykładami omawianymi w książce zawiera także pełną wersję J2SE SDK 1.4, środowisko NetBeans, narzędzie make (Ant) i serwer aplikacji Tomcat z projektu Jakarta oraz BeanShell, prosty, darmowy język skryptowy Javy napisany przez jednego z autorów tej książki, Pata Niemeyera.

Tematy omówione w tej książce dotyczą:

  • technik programowania zorientowanego obiektowo,
  • interfejsów programistycznych serwletów i aplikacji internetowych,
  • asercji języka i obsługi wyjątków,
  • pakietu NIO umożliwiającego tworzenie złożonych systemów wejścia-wyjścia,
  • programowania wykorzystującego wątki,
  • komponentów Swing służących do budowy okienkowego interfejsu użytkownika
  • nowych interfejsów programistycznych wersji 1.4: wyrażeń regularnych, właściwości i dzienników zdarzeń,
  • JavaBeans i darmowego środowiska NetBeans,
  • Java Plug-in, podpisywaniu apletów i Java Web Start,
  • XML (omówiono: SAX, DOM, DTD, XSLT)

Dodaj do koszyka Java. Wprowadzenie

 

Osoby które kupowały "Java. Wprowadzenie ", wybierały także:

  • Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII
  • Spring i Spring Boot. Kurs video. Testowanie aplikacji i bezpiecze
  • Metoda dziel i zwyci
  • JavaFX. Kurs video. Wzorce oraz typy generyczne
  • Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform

Dodaj do koszyka Java. Wprowadzenie

Spis treści

Java. Wprowadzenie -- spis treści

Przedmowa (11)

Rozdział 1. Jeszcze jeden język? (17)

  • Java (17)
  • Maszyna wirtualna (20)
  • Java a inne języki programowania (23)
  • Bezpieczeństwo projektowania (25)
  • Bezpieczeństwo implementacji (30)
  • Aplikacja i bezpieczeństwo na poziomie użytkownika (34)
  • Java i Internet (36)
  • Java jako podstawowy język aplikacji (39)
  • Przeszłość i przyszłość Javy (39)

Rozdział 2. Pierwsza aplikacja (43)

  • WitajJava (43)
  • WitajJava2: Następna wersja (54)
  • WitajJava3: Atak przycisków! (62)
  • WitajJava4: Zemsta Netscape'a (70)

Rozdział 3. Narzędzia pracy (79)

  • Interpreter Javy (79)
  • Zmienna classpath (81)
  • Pliki zasad (83)
  • Kompilator Javy (87)
  • Pliki JAR (Java Archive) (89)

Rozdział 4. Język Java (93)

  • Kodowanie tekstu (93)
  • Komentarze (94)
  • Typy (95)
  • Instrukcje i wyrażenia (101)
  • Wyjątki (108)
  • Asercje (119)
  • Tablice (122)

Rozdział 5. Obiekty w Javie (129)

  • Klasy (130)
  • Metody (135)
  • Tworzenie obiektu (142)
  • Usuwanie obiektów (145)

Rozdział 6. Związki między klasami (149)

  • Klasy pochodne i dziedziczenie (149)
  • Interfejsy (161)
  • Pakiety i jednostki kompilacji (166)
  • Widoczność zmiennych i metod (169)
  • Tablice a hierarchia klas (171)
  • Klasy wewnętrzne (173)

Rozdział 7. Praca z obiektami i klasami (183)

  • Klasa Object (183)
  • Klasa Class (187)
  • Odbicie (189)

Rozdział 8. Wątki (199)

  • Wprowadzenie do wątków (200)
  • Wątki w aplecie (207)
  • Synchronizacja (210)
  • Harmonogramy i priorytety (218)
  • Grupy wątków (223)
  • Wydajność wątków (224)

Rozdział 9. Praca z tekstem (227)

  • Inne interfejsy programistyczne związane z tekstem (229)
  • Klasa String (230)
  • Przetwarzanie i formatowanie tekstu (238)
  • Internacjonalizacja (240)
  • Pakiet java.text (242)
  • Wyrażenia regularne (246)

Rozdział 10. Podstawowe narzędzia (261)

  • Narzędzia matematyczne (261)
  • Daty (266)
  • Czasomierze (268)
  • Zbiory (269)
  • Właściwości (280)
  • Interfejs Preferences (283)
  • Interfejs Logging (286)
  • Obserwatorzy i obserwowani (293)

Rozdział 11. Funkcje wejścia-wyjścia (295)

  • Strumienie (295)
  • Pliki (309)
  • Serializacja (318)
  • Kompresja danych (321)
  • Pakiet NIO (324)

Rozdział 12. Programowanie sieciowe (337)

  • Gniazda (338)
  • Gniazda datagramów (352)
  • Prosty protokół serializacji obiektów (356)
  • Zdalne wywoływanie metod (360)
  • Skalowalne we-wy z NIO (372)

Rozdział 13. Programowanie dla Internetu (381)

  • Adresy URL (381)
  • Klasa URL (382)
  • Procedury obsługi w praktyce (385)

Rozdział 14. Serwlety i aplikacje internetowe (393)

  • Serwlety - użyteczne narzędzia (394)
  • Aplikacje internetowe (394)
  • Cykl życia serwletu (395)
  • Serwlety stron WWW (396)
  • Serwlet WitajKliencie (397)
  • Odpowiedź serwletu (399)
  • Parametry serwletu (400)
  • Serwlet PokazParametry (401)
  • Zarządzanie sesją użytkownika (403)
  • Interfejs programistyczny ServletContext (409)
  • Pliki WAR i ich rozmieszczenie (410)
  • Ponowne wczytywanie aplikacji internetowych (414)
  • Strony błędów i indeksów (414)
  • Bezpieczeństwo i identyfikacja (416)
  • Filtry serwletów (419)
  • Tworzenie plików WAR w Ant (427)

Rozdział 15. Swing (429)

  • Komponenty (432)
  • Pojemniki (439)
  • Zdarzenia (445)
  • Podsumowanie zdarzeń (452)
  • Robot AWT! (458)
  • Wielowątkowość w Swing (458)

Rozdział 16. Używanie komponentów Swing (461)

  • Przyciski i etykiety (461)
  • Opcje i grupy opcji (465)
  • Listy i listy rozwijane (467)
  • Pole z przewijaniem (470)
  • Granice (472)
  • Menu (475)
  • Klasa PopupMenu (478)
  • Klasa JScrollPane (480)
  • Klasa JSplitPane (482)
  • Klasa JTabbedPane (483)
  • Paski przewijania i suwaki (485)
  • Okna dialogowe (487)

Rozdział 17. Więcej komponentów Swing (493)

  • Komponenty tekstowe (493)
  • Zmiana aktywności (507)
  • Drzewa (508)
  • Tabele (513)
  • Pulpity (520)
  • Własny wygląd i zachowanie (522)
  • Tworzenie własnych komponentów (524)

Rozdział 18. Klasy zarządzające układem graficznym (529)

  • FlowLayout (531)
  • GridLayout (532)
  • BorderLayout (533)
  • BoxLayout (536)
  • CardLayout (537)
  • GridBagLayout (538)
  • Niestandardowe klasy zarządzające układem (553)
  • Pozycjonowanie bezwzględne (553)
  • SpringLayout (554)

Rozdział 19. Rysowanie za pomocą 2D API (555)

  • Większy obraz (555)
  • Potok renderingu (557)
  • Krótka podróż po Java 2D (559)
  • Wypełnianie kształtów (566)
  • Obrysy kształtów (567)
  • Używanie czcionek (568)
  • Wyświetlanie obrazów (573)
  • Techniki rysowania (576)
  • Drukowanie (584)

Rozdział 20. Praca z obrazami i innymi mediami (587)

  • ImageObserver (587)
  • MediaTracker (590)
  • Tworzenie danych obrazu (592)
  • Filtrowanie danych obrazu (603)
  • Prosty dźwięk (607)
  • Java Media Framework (608)

Rozdział 21. JavaBeans (611)

  • Czym jest Bean? (611)
  • Środowisko programistyczne NetBeans (613)
  • Właściwości i dostosowanie (617)
  • Adaptery i dołączanie zdarzeń (618)
  • Łączenie właściwości (622)
  • Tworzenie Beans (624)
  • Ograniczenia projektowania wizualnego (632)
  • Serializacja kontra generowanie kodu (632)
  • Dostosowanie danych za pomocą BeanInfo (632)
  • Ręczne pisanie kodu z Beans (636)
  • BeanContext i BeanContextServices (641)
  • Java Activation Framework (642)
  • Enterprise JavaBeans (642)

Rozdział 22. Aplety (645)

  • Polityka apletów (645)
  • Klasa JApplet (646)
  • Znacznik <APPLET> (657)
  • Korzystanie z Java Plug-in (662)
  • Java Web Start (664)
  • Używanie podpisów cyfrowych (665)

Rozdział 23. XML (675)

  • Tło (675)
  • Podstawy XML (677)
  • SAX (681)
  • DOM (689)
  • Walidacja dokumentów (693)
  • XSL i XSLT (696)
  • Usługi sieciowe (701)

Dodatek A Procedury obsługi zawartości i protokołu (703)

Dodatek B BeanShell - skrypty w Javie (719)

Słowniczek (725)

Skorowidz (741)

Dodaj do koszyka Java. Wprowadzenie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.