Java. Wprowadzenie - Helion
Tytuł oryginału: Learning Java
Tłumaczenie: Rafał Jońca
ISBN: 83-7197-925-8
stron: 778, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-05-06
Księgarnia: Helion
Cena książki: 86,00 zł
Przystępne, a zarazem kompletne wprowadzanie do języka programowania, który zmienił sposób myślenia wielu programistów. W ostatnich latach Java wyprzedziła pod względem popularności inne języki, takie jak C++ i Visual Basic, spełniając większość wymagań stawianych przez twórców aplikacji i stała się najważniejszym językiem nowego pokolenia programistów -- w szczególności projektantów aplikacji działających w Internecie.
Książka pozwala na przyswojenie podstaw języka Java. Dzięki niej poznasz sam język, biblioteki klas, techniki programistyczne i idiomy. "Java. Wprowadzenie" zawiera wiele łatwych w zrozumieniu przykładów wraz z kodem źródłowym. Pozwolą Ci one zapoznać się z wieloma cechami, funkcjami i interfejsami programistycznymi Javy.
Załączony CD-ROM poza przykładami omawianymi w książce zawiera także pełną wersję J2SE SDK 1.4, środowisko NetBeans, narzędzie make (Ant) i serwer aplikacji Tomcat z projektu Jakarta oraz BeanShell, prosty, darmowy język skryptowy Javy napisany przez jednego z autorów tej książki, Pata Niemeyera.
Tematy omówione w tej książce dotyczą:
- technik programowania zorientowanego obiektowo,
- interfejsów programistycznych serwletów i aplikacji internetowych,
- asercji języka i obsługi wyjątków,
- pakietu NIO umożliwiającego tworzenie złożonych systemów wejścia-wyjścia,
- programowania wykorzystującego wątki,
- komponentów Swing służących do budowy okienkowego interfejsu użytkownika
- nowych interfejsów programistycznych wersji 1.4: wyrażeń regularnych, właściwości i dzienników zdarzeń,
- JavaBeans i darmowego środowiska NetBeans,
- Java Plug-in, podpisywaniu apletów i Java Web Start,
- XML (omówiono: SAX, DOM, DTD, XSLT)
Osoby które kupowały "Java. Wprowadzenie ", wybierały także:
- Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII 193,23 zł, (59,90 zł -69%)
- Spring i Spring Boot. Kurs video. Testowanie aplikacji i bezpiecze 129,00 zł, (51,60 zł -60%)
- Metoda dziel i zwyci 89,00 zł, (35,60 zł -60%)
- JavaFX. Kurs video. Wzorce oraz typy generyczne 79,00 zł, (31,60 zł -60%)
- Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform 99,00 zł, (39,60 zł -60%)
Spis treści
Java. Wprowadzenie -- spis treści
Przedmowa (11)
Rozdział 1. Jeszcze jeden język? (17)
- Java (17)
- Maszyna wirtualna (20)
- Java a inne języki programowania (23)
- Bezpieczeństwo projektowania (25)
- Bezpieczeństwo implementacji (30)
- Aplikacja i bezpieczeństwo na poziomie użytkownika (34)
- Java i Internet (36)
- Java jako podstawowy język aplikacji (39)
- Przeszłość i przyszłość Javy (39)
Rozdział 2. Pierwsza aplikacja (43)
- WitajJava (43)
- WitajJava2: Następna wersja (54)
- WitajJava3: Atak przycisków! (62)
- WitajJava4: Zemsta Netscape'a (70)
Rozdział 3. Narzędzia pracy (79)
- Interpreter Javy (79)
- Zmienna classpath (81)
- Pliki zasad (83)
- Kompilator Javy (87)
- Pliki JAR (Java Archive) (89)
Rozdział 4. Język Java (93)
- Kodowanie tekstu (93)
- Komentarze (94)
- Typy (95)
- Instrukcje i wyrażenia (101)
- Wyjątki (108)
- Asercje (119)
- Tablice (122)
Rozdział 5. Obiekty w Javie (129)
- Klasy (130)
- Metody (135)
- Tworzenie obiektu (142)
- Usuwanie obiektów (145)
Rozdział 6. Związki między klasami (149)
- Klasy pochodne i dziedziczenie (149)
- Interfejsy (161)
- Pakiety i jednostki kompilacji (166)
- Widoczność zmiennych i metod (169)
- Tablice a hierarchia klas (171)
- Klasy wewnętrzne (173)
Rozdział 7. Praca z obiektami i klasami (183)
- Klasa Object (183)
- Klasa Class (187)
- Odbicie (189)
Rozdział 8. Wątki (199)
- Wprowadzenie do wątków (200)
- Wątki w aplecie (207)
- Synchronizacja (210)
- Harmonogramy i priorytety (218)
- Grupy wątków (223)
- Wydajność wątków (224)
Rozdział 9. Praca z tekstem (227)
- Inne interfejsy programistyczne związane z tekstem (229)
- Klasa String (230)
- Przetwarzanie i formatowanie tekstu (238)
- Internacjonalizacja (240)
- Pakiet java.text (242)
- Wyrażenia regularne (246)
Rozdział 10. Podstawowe narzędzia (261)
- Narzędzia matematyczne (261)
- Daty (266)
- Czasomierze (268)
- Zbiory (269)
- Właściwości (280)
- Interfejs Preferences (283)
- Interfejs Logging (286)
- Obserwatorzy i obserwowani (293)
Rozdział 11. Funkcje wejścia-wyjścia (295)
- Strumienie (295)
- Pliki (309)
- Serializacja (318)
- Kompresja danych (321)
- Pakiet NIO (324)
Rozdział 12. Programowanie sieciowe (337)
- Gniazda (338)
- Gniazda datagramów (352)
- Prosty protokół serializacji obiektów (356)
- Zdalne wywoływanie metod (360)
- Skalowalne we-wy z NIO (372)
Rozdział 13. Programowanie dla Internetu (381)
- Adresy URL (381)
- Klasa URL (382)
- Procedury obsługi w praktyce (385)
Rozdział 14. Serwlety i aplikacje internetowe (393)
- Serwlety - użyteczne narzędzia (394)
- Aplikacje internetowe (394)
- Cykl życia serwletu (395)
- Serwlety stron WWW (396)
- Serwlet WitajKliencie (397)
- Odpowiedź serwletu (399)
- Parametry serwletu (400)
- Serwlet PokazParametry (401)
- Zarządzanie sesją użytkownika (403)
- Interfejs programistyczny ServletContext (409)
- Pliki WAR i ich rozmieszczenie (410)
- Ponowne wczytywanie aplikacji internetowych (414)
- Strony błędów i indeksów (414)
- Bezpieczeństwo i identyfikacja (416)
- Filtry serwletów (419)
- Tworzenie plików WAR w Ant (427)
Rozdział 15. Swing (429)
- Komponenty (432)
- Pojemniki (439)
- Zdarzenia (445)
- Podsumowanie zdarzeń (452)
- Robot AWT! (458)
- Wielowątkowość w Swing (458)
Rozdział 16. Używanie komponentów Swing (461)
- Przyciski i etykiety (461)
- Opcje i grupy opcji (465)
- Listy i listy rozwijane (467)
- Pole z przewijaniem (470)
- Granice (472)
- Menu (475)
- Klasa PopupMenu (478)
- Klasa JScrollPane (480)
- Klasa JSplitPane (482)
- Klasa JTabbedPane (483)
- Paski przewijania i suwaki (485)
- Okna dialogowe (487)
Rozdział 17. Więcej komponentów Swing (493)
- Komponenty tekstowe (493)
- Zmiana aktywności (507)
- Drzewa (508)
- Tabele (513)
- Pulpity (520)
- Własny wygląd i zachowanie (522)
- Tworzenie własnych komponentów (524)
Rozdział 18. Klasy zarządzające układem graficznym (529)
- FlowLayout (531)
- GridLayout (532)
- BorderLayout (533)
- BoxLayout (536)
- CardLayout (537)
- GridBagLayout (538)
- Niestandardowe klasy zarządzające układem (553)
- Pozycjonowanie bezwzględne (553)
- SpringLayout (554)
Rozdział 19. Rysowanie za pomocą 2D API (555)
- Większy obraz (555)
- Potok renderingu (557)
- Krótka podróż po Java 2D (559)
- Wypełnianie kształtów (566)
- Obrysy kształtów (567)
- Używanie czcionek (568)
- Wyświetlanie obrazów (573)
- Techniki rysowania (576)
- Drukowanie (584)
Rozdział 20. Praca z obrazami i innymi mediami (587)
- ImageObserver (587)
- MediaTracker (590)
- Tworzenie danych obrazu (592)
- Filtrowanie danych obrazu (603)
- Prosty dźwięk (607)
- Java Media Framework (608)
Rozdział 21. JavaBeans (611)
- Czym jest Bean? (611)
- Środowisko programistyczne NetBeans (613)
- Właściwości i dostosowanie (617)
- Adaptery i dołączanie zdarzeń (618)
- Łączenie właściwości (622)
- Tworzenie Beans (624)
- Ograniczenia projektowania wizualnego (632)
- Serializacja kontra generowanie kodu (632)
- Dostosowanie danych za pomocą BeanInfo (632)
- Ręczne pisanie kodu z Beans (636)
- BeanContext i BeanContextServices (641)
- Java Activation Framework (642)
- Enterprise JavaBeans (642)
Rozdział 22. Aplety (645)
- Polityka apletów (645)
- Klasa JApplet (646)
- Znacznik <APPLET> (657)
- Korzystanie z Java Plug-in (662)
- Java Web Start (664)
- Używanie podpisów cyfrowych (665)
Rozdział 23. XML (675)
- Tło (675)
- Podstawy XML (677)
- SAX (681)
- DOM (689)
- Walidacja dokumentów (693)
- XSL i XSLT (696)
- Usługi sieciowe (701)
Dodatek A Procedury obsługi zawartości i protokołu (703)
Dodatek B BeanShell - skrypty w Javie (719)
Słowniczek (725)
Skorowidz (741)