Java. Uniwersalne techniki programowania - Helion
ISBN: 978-8-3011-8480-3
stron: 614, Format: ebook
Data wydania: 2016-02-25
Księgarnia: Helion
Cena książki: 55,20 zł (poprzednio: 68,15 zł)
Oszczędzasz: 19% (-12,95 zł)
Książka przedstawia sposoby i techniki programowania użyteczne we wszelkich zastosowaniach języka Java. W publikacji akcentowany jest kontekst praktyczny: jak i do czego poszczególnych narzędzi językowych używać. Specjalna uwaga zwracana jest na nowe elementy języka, dostępne w wersjach 8 i 9. Rozbudowane rozdziały o kolekcjach, wejściu-wyjściu, programowaniu współbieżnym i dynamicznym stanowią swoiste kompendia, które dają nie tylko orientację co do zestawu dostępnych środków programowania, ale również omawiają ważne szczegóły i niuanse ich zastosowań. Zakłada się, że czytelnik ma orientację w podstawach programowania w języku Java, ale niekoniecznie musi być zaawansowanym programistą. Dlatego ważne bloki tematyczne (takie jak np. programowanie obiektowe i funkcyjne w Javie) omawiane są od podstaw. D
o interesujących szczegółowych tematów poruszanych w książce należą: - definiowanie metod w interfejsach (w tym metod prywatnych, poczynając od Javy w wersji 9), - lambda-wyrażenia i przetwarzanie strumieniowe, - obiekty typu Optional jako monady oraz ich użycie, - spliteratory, - zadania typu CountedCompleter jako kontynuacje oraz ich zastosowania, - zadania typu CompletableFuture (dostępne od Javy 8) i ich praktyczne użycie, - wyspecjalizowane synchronizatory, w tym - nowe w Javie 8 - obiekty typu StampedLock, - zastosowanie refleksji oraz uchwytów metod (MethodHandle), - tworzenie dynamicznych klas i obiektów typu proxy, - zastosowania JavaBeans i delegacyjnego modelu obsługi zdarzeń zmian ich właściwości, - definiowanie i przetwarzanie adnotacji (w tym definiowanie procesorów adnotacji), - użycie skryptów z poziomu aplikacji Javy.
Osoby które kupowały "Java. Uniwersalne techniki programowania", wybierały także:
- Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII 193,23 zł, (59,90 zł -69%)
- Spring i Spring Boot. Kurs video. Testowanie aplikacji i bezpiecze 129,00 zł, (51,60 zł -60%)
- Metoda dziel i zwyci 89,00 zł, (35,60 zł -60%)
- JavaFX. Kurs video. Wzorce oraz typy generyczne 79,00 zł, (31,60 zł -60%)
- Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform 99,00 zł, (39,60 zł -60%)
Spis treści
Java. Uniwersalne techniki programowania eBook -- spis treści
Wstęp
1. Klasy
1.1. Abstrakcja i hermetyzacja
1.2. Enumeracje
1.3. Definiowanie klas
1.4. Wykorzystanie składowych statycznych
1.5. Przeciążanie metod i konstruktorów
1.6. Klasy i obiekty niezmienne
1.7. Inicjowanie
1.8. Singletony
1.9. Klasy opakowujÄ…ce typy proste
2. Ponowne wykorzystanie klas
2.1. Dziedziczenie
2.2. Konwersje referencyjne
2.3. Stwierdzanie typu
2.4. Dziedziczenie w Javie
2.5. Przedefiniowanie metod
2.6. Kowariancja typów wyników
2.7. Przedefiniowanie metod w wyliczeniach
2.8. Przedefiniowanie a wyjÄ…tki
2.9. Przedefiniowanie a przeciążanie, przesłanianie i pokrywanie
2.10. Adnotacja @override
2.11. Metody wirtualne i polimorfizm
2.12. Kompozycja
2.13. Kompozycja a dziedziczenie
2.14. Reguły ponownego wykorzystania klas
3. WyjÄ…tki
3.1. ObsÅ‚uga wyjÄ…tków
3.2. ZgÅ‚aszanie wyjÄ…tków
3.3. Ponowne zgÅ‚aszanie wyjÄ…tków
3.4. Niskopoziomowe przyczyny i Å‚aÅ„cuchowanie wyjÄ…tków
3.5. Wykorzystanie informacji o śladzie stosu
4. Interfejsy i klasy wewnętrzne
4.1. Metody i klasy abstrakcyjne
4.2. Pojęcie interfejsu
4.3. Problem wielodziedziczenia
4.4. Definiowanie i implementowanie interfejsów
4.5. Interfejsy jako typy danych
4.6. Implementacja metod w interfejsach
4.7. Mixiny
4.8. Właściwości metod domyślnych
4.9. Prywatne metody w interfejsach
4.10. Pojęcie klasy wewnętrznej
4.11. Przykładowe zastosowanie klasy wewnętrznej
4.12. Anonimowe klasy wewnętrzne
4.13. Lokalne klasy wewnętrzne
5. Typy i metody sparametryzowane (generics)
5.1. Definiowanie typów sparametryzowanych. Typy surowe i czyszczenie typów
5.2. Ograniczenia parametrów typu
5.3. Restrykcje
5.4. Metody sparametryzowane
5.5. Uniwersalne argumenty typu
6. Elementy programowania funkcyjnego w Javie 8. PrzeglÄ…d pragmatyczny
6.1. O programowaniu funkcyjnym
6.2. Interfejsy na pomoc
6.3. Lambda-wyrażenia: pierwsze spotkanie
6.4. O gotowych interfejsach funkcyjnych
6.5. O przetwarzaniu strumieniowym
7. Lambda-wyrażenia
7.1. Interfejsy funkcyjne i lambda-wyrażenia
7.2. Składnia i cechy lambda-wyrażeń
7.3. Referencje do metod i konstruktorów
7.4. Gotowe interfejsy funkcyjne
7.5. Interfejsy z pakietu java.util.function a wyjÄ…tki kontrolowane
7.6. Lambda-wyrażenia i obiekty typu Optional
8. Proste narzędzia
8.1. Analiza skÅ‚adniowa tekstów i wyrażenia regularne
8.2. Uproszczenia stosowania wyrażeń regularnych w klasach String i Scanner
8.3. Działania na liczbach
8.4. Daty i czas
8.4.1. Tradycyjna klasa Calendar i operacje na datach
8.4.2. Daty i czas w Javie 8 – elementy nowego API
8.5. Formatowanie liczb i dat
8.6. Metody tablicowe
9. Kolekcje
9.1. Architektura kolekcji (JCF). Interfejsy i implementacje
9.2. Programowanie w kategoriach interfejsów
9.3. Ogólne operacje na kolekcjach
9.4. Operacje opcjonalne oraz wyjątki zgłaszane przez metody kolekcyjne
9.5. Przekształcanie kolekcji. Kolekcje z tablic
9.6. PrzykÅ‚ady ogólnych operacji na kolekcjach
9.7. Iterowanie po kolekcjach
9.7.1. Tradycyjny iterator i rozszerzone for
9.7.2. Iteracje wewnętrzne
9.7.3. Spliteratory
9.7.4. Konkurencyjne modyfikacje
9.8. Listy
9.8.1. Podstawowe implementacje i operacje
9.8.2. Szczególne implementacje list: niuanse metody Arrays.asList(...)
9.8.3. Iteratory listowe
9.8.4. Przykłady operacji na listach
9.9. Kolejki
9.10. Zbiory typu HashSet, metody hashCode() i equals()
9.11. Porównywanie i porzÄ…dkowanie elementów kolekcji
9.12. Zbiory uporzÄ…dkowane i nawigowalne
9.13. Mapy
9.13.1. Wprowadzenie
9.13.2. Implementacje i interfejsy. Ogólne operacje na mapach
9.13.3. Iterowanie po mapach
9.13.4. Użycie domyślnych metod interfejsu Map
9.13.5. Sortowanie map
9.14. Algorytmy, widoki, fabrykatory kolekcji
9.15. WÅ‚asne implementacje kolekcji
10. Przetwarzanie strumieniowe
10.1. Pojęcie strumienia. Rodzaje i cechy operacji strumieniowych
10.2. Uzyskiwanie strumieni
10.3. PrzeglÄ…d operacji na strumieniach
10.4. Filtrowanie i leniwość strumieni
10.5. Metoda forEach dla strumieni
10.6. Sortowanie strumieni
10.7. Redukcja
10.8. Proste kolektory
10.9. Kolektory budujÄ…ce mapy
10.10. Generatory
10.11. Strumienie równolegÅ‚e
10.12. Przykłady innych użytecznych metod
11. Wejście-wyjście
11.1. Programowanie wejÅ›cia-wyjÅ›cia: obraz ogólny
11.2. Abstrakcyjne strumienie wejścia-wyjścia. Operacje elementarne
11.3. Strumieniowe klasy przedmiotowe
11.4. Instrukcja try-with-resources. Automatyczne zarzÄ…dzanie zasobami a obsÅ‚uga tÅ‚umionych wyjÄ…tków
11.5. Strumieniowe klasy przetwarzajÄ…ce – przeglÄ…d
11.6. Buforowanie
11.7. Binarne strumienie wejścia-wyjścia
11.8. Kodowanie-dekodowanie przy użyciu strumieni wejścia-wyjścia
11.9. Serializacja obiektów
11.10. Potoki
11.11. Analiza skÅ‚adniowa strumieni – StreamTokenizer
11.12. Obiekty plikowe i klasa File
11.13. Wygodne metody klasy java.nio.fi le.Files
11.14. Skaner
11.15. PrzeglÄ…danie katalogów
11.16. Archiwa
11.17. Pliki o dostępie swobodnym
11.18. Nowe wejście-wyjście (NIO): przegląd
11.19. NIO: bufory
11.20. NIO: kanały i bufory. Kanały plikowe
11.21. Widoki buforów bajtowych
11.22. NIO: bufory – uporzÄ…dkowanie bajtów (endianess)
11.23. NIO: bufory znakowe. Kodowanie i dekodowanie
11.24. NIO: operacje kanałowe na wielu buforach (scattering i gathering)
11.25. NIO: mapowanie plików
11.26. NIO: bezpośrednie transfery kanałowe
12. Programowanie wspóÅ‚bieżne i równolegÅ‚e
12.1. Procesy i wÄ…tki
12.2. Uruchamianie równolegÅ‚ych dziaÅ‚aÅ„. Tworzenie wÄ…tków
12.3. Zadania i wykonawcy
12.4. Zamykanie wykonawców. Oczekiwanie na zakoÅ„czenie zadaÅ„ i serwis kompletacji (CompletionService)
12.5. Zadania powtarzalne, opóźnione i okresowe
12.6. Wykonawcy a pule wÄ…tków
12.7. ForkJoinPool i zadania rekursywne
12.8. Kompletery typu CountedCompleter
12.9. CountedCompleter jako kontynuacja
12.10. Kiedy i jak używać zadaÅ„ typu ForkJoinTask? Praktyczny przykÅ‚ad użycia kompleterów
12.11. Zadania kompletowalne (CompletableFuture)
12.12. Przerywanie zadaÅ„ z zewnÄ…trz i koÅ„czenie pracy wÄ…tków
12.13. Synchronizacja
12.14. Synchronizacja za pomocÄ… jawnego ryglowania
12.15. Rygle do odczytu i zapisu: ReentrantReadWriteLock i StampedLock
12.16. Synchronizatory wyższego poziomu
12.17. Unikanie synchronizacji: struktura kodu, volatile, atomiki i konkurencyjne kolekcje
12.18. Koordynacja pracy wÄ…tków – mechanizm wait-notify
12.19. Koordynacja: warunki
13. Dynamiczna Java
13.1. Mechanizm refleksji
13.2. Uchwyty metod
13.3. Znaczenie refleksji – praktyczne przykÅ‚ady
13.4. Refleksja a generics
13.5. Dynamiczne klasy proxy
13.6. JavaBeans
13.6.1. Koncepcja JavaBeans
13.6.2. Nasłuch i wetowanie zmian właściwości za pomocą obsługi zdarzeń
13.6.3. Introspekcja
13.7. Adnotacje
13.7.1. Istota adnotacji i sposoby ich definiowana
13.7.2. Przetwarzanie adnotacji w fazie wykonania
13.7.3. Przetwarzanie adnotacji w fazie kompilacji. Transformowanie kodu bajtowego
13.8. Skrypty w Javie
14. Lokalizacja i internacjonalizacja aplikacji
14.1. Lokalizacje
14.2. Jeszcze trochÄ™ o formatorach liczbowych
14.3. Waluty
14.4. Strefy czasowe
14.5. Kalendarze i zlokalizowane daty
14.6. Porównywanie i sortowanie napisów
14.7. Internacjonalizacja aplikacji i dodatkowe zasoby (resource bundle)
Literatura