Java. Sztuka programowania - Helion
Tytuł oryginału: The Art of Java
Tłumaczenie: Rafał Jońca
ISBN: 83-7361-422-2
stron: 336, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-03-03
Księgarnia: Helion
Cena książki: 34,90 zł
Przejdź na wyższy poziom programowania dzięki dwóm "guru" Javy: Herbowi Schildtowi i Jamesowi Holmesowi. Połączenie ich wiedzy pozwoli Ci poznać wiele sekretów i sztuczek wykorzystywanych przez profesjonalistów. W książce autorzy przedstawiają przykłady użytecznych aplikacji oraz towarzyszące im opisy użytych technologii. Prezentowane przykłady możesz wykorzystać w swojej codziennej pracy. Począwszy od interpreterów języka, agentów internetowych i podsystemów e-mail, skończywszy na analizatorach wyrażeń, narzędziach statystycznych i apletach finansowych -- wszystkie aplikacje są gotowe do użycia. Można je też dowolnie modyfikować i rozszerzać.
W książce znajdziesz:- Omówienie zalet języka Java,
- Tworzenie analizatora wyrażeń numerycznych,
- Tworzenie agenta przeszukującego internet,
- Projektowanie i implementacja interpretera języka programowania,
- Wykonanie funkcjonalnego systemu pocztowego,
- Konstruowanie programu do pobierania danych z internetu z możliwością pobierania fragmentów stron,
- Wykonanie narzędzi statystycznych obliczających średnia, medianę, modalną, odchylenie standardowe, itp.
- Wykonanie apletów i serwletów finansowych obliczających równe raty pożyczki, przyszłą wartość inwestycji, kwotę emerytury, itp.
- Prześledzenie różnych technik wyszukiwania bazujących na sztucznej inteligencji,
- Zapoznanie się z możliwością przeglądania stron HTML-a w Javie.
O autorach:
Herb Schildt jest autorytetem w sprawach języków C, C++, Java i C#, a także doskonałym programistą systemu Windows.
[więcej...]
Jeżeli poznałeś już podstawy Javy, to czas na następny krok.
- Uwolnij siłę drzemiącą w Javie i w jej bibliotekach.
- Niezwykle różnorodne przykłady praktycznych aplikacji.
- Cenny kod źródłowy do wykorzystania we własnych projektach.
Osoby które kupowały "Java. Sztuka programowania", wybierały także:
- Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII 193,23 zł, (59,90 zł -69%)
- Spring i Spring Boot. Kurs video. Testowanie aplikacji i bezpiecze 129,00 zł, (51,60 zł -60%)
- Metoda dziel i zwyci 89,00 zł, (35,60 zł -60%)
- JavaFX. Kurs video. Wzorce oraz typy generyczne 79,00 zł, (31,60 zł -60%)
- Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform 99,00 zł, (39,60 zł -60%)
Spis treści
Java. Sztuka programowania -- spis treści
O Autorach (7)
Przedmowa (9)
Rozdział 1. Geniusz Javy (13)
- Typy proste i obiekty - odpowiednia równowaga (14)
- Zarządzanie pamięcią przez usuwanie niepotrzebnych obiektów (15)
- Elegancki i prosty model wielowątkowy (16)
- W pełni zintegrowane wyjątki (16)
- Zaakcentowanie znaczenia polimorfizmu (17)
- Przenośność i bezpieczeństwo dzięki kodowi bajtowemu (18)
- Bogactwo interfejsów programistycznych Javy (18)
- Aplet (19)
- Ciągła rewolucja (20)
Rozdział 2. Rekurencyjny analizator wyrażeń (21)
- Wyrażenia (22)
- Analiza wyrażeń - problem (22)
- Przetwarzanie wyrażenia (23)
- Rozbijanie wyrażenia (25)
- Prosty analizator wyrażeń (28)
- Opis działania analizatora (34)
- Dodawanie zmiennych do analizatora (35)
- Sprawdzanie składni w analizatorze rekurencyjnym (43)
- Aplet kalkulatora (44)
- Możliwe modyfikacje (46)
Rozdział 3. Implementacja interpreterów języków w Javie (47)
- Jaki język programowana interpretować? (48)
- Wstęp do interpretera (49)
- Interpreter języka SBASIC (50)
- Analizator wyrażeń języka SBASIC (67)
- Wyrażenia w SBASIC (67)
- Tokeny SBASIC (68)
- Interpreter (72)
- Klasa InterpreterException (72)
- Konstruktor klasy SBasic (72)
- Słowa kluczowe (74)
- Metoda run() (75)
- Metoda sbInterp() (76)
- Przypisanie (77)
- Instrukcja PRINT (78)
- Instrukcja INPUT (79)
- Instrukcja GOTO (80)
- Instrukcja IF (83)
- Pętla FOR (83)
- Instrukcja GOSUB (86)
- Instrukcja END (87)
- Wykorzystanie języka SBASIC (87)
- Inne przykładowe programy języka SBASIC (88)
- Rozszerzanie interpretera (90)
- Tworzenie własnego języka programowania (90)
Rozdział 4. Wykonanie menedżera pobierania plików w Javie (91)
- Sposoby pobierania plików z internetu (92)
- Omówienie programu (92)
- Klasa Download (93)
- Zmienne pobierania (97)
- Konstruktor klasy (97)
- Metoda download() (97)
- Metoda run() (97)
- Metoda stateChanged() (101)
- Metody akcesorowe i działań (101)
- Klasa ProgressRenderer (101)
- Klasa DownloadsTableModel (102)
- Metoda addDownload() (104)
- Metoda clearDownload() (105)
- Metoda getColumnClass() (105)
- Metoda getValueAt() (105)
- Metoda update() (106)
- Klasa DownloadManager (106)
- Zmienne klasy DownloadManager (111)
- Konstruktor klasy (112)
- Metoda verifyUrl() (112)
- Metoda tableSelectionChanged() (113)
- Metoda updateButtons() (113)
- Obsługa zdarzeń akcji (114)
- Kompilacja i uruchamianie programu (115)
- Rozszerzanie możliwości programu (115)
Rozdział 5. Implementacja klienta e-mail w Javie (117)
- Poczta elektroniczna od podszewki (118)
- POP3 (118)
- IMAP (118)
- SMTP (118)
- Ogólna procedura wysyłania lub odbierania wiadomości e-mail (119)
- Interfejs programistyczny JavaMail (119)
- Ogólny opis wykorzystania biblioteki (120)
- Prosty klient poczty elektronicznej (121)
- Klasa ConnectDialog (122)
- Klasa DownloadingDialog (127)
- Klasa MessageDialog (128)
- Klasa MessageTableModel (134)
- Klasa EmailClient (138)
- Kompilacja i uruchamianie klienta poczty (153)
- Rozszerzanie możliwości klienta (154)
Rozdział 6. Przeszukiwanie sieci za pomocą Javy (155)
- Podstawy funkcjonowania agenta internetowego (156)
- Omówienie protokołu robot (157)
- Wprowadzenie do agenta wyszukiwania (158)
- Klasa SearchCrawler (158)
- Zmienne klasy (173)
- Konstruktor klasy SearchCrawler (173)
- Metoda actionSearch() (174)
- Metoda search() (176)
- Metoda showError() (179)
- Metoda updateStats() (179)
- Metoda addMatch() (180)
- Metoda verifyUrl() (180)
- Metoda isRobotAllowed() (181)
- Metoda downloadPage() (183)
- Metoda removeWwwFromUrl() (184)
- Metoda retrieveLinks() (185)
- Metoda searchStringMatches() (191)
- Metoda crawl() (192)
- Kompilacja i uruchomienie programu (194)
- Możliwe zastosowania agentów internetowych (196)
Rozdział 7. Rendering HTML w Javie (197)
- Rendering HTML w edytorze JEditorPane (197)
- Obsługa zdarzeń łączy (198)
- Tworzenie prostej przeglądarki internetowej (199)
- Klasa MiniBrowser (199)
- Zmienne klasy MiniBrowser (204)
- Konstruktor klasy (205)
- Metoda actionBack() (205)
- Metoda actionForward() (206)
- Metoda actionGo() (206)
- Metoda showError() (207)
- Metoda verifyUrl() (207)
- Metoda showPage() (207)
- Metoda updateButtons() (209)
- Metoda hyperlinkUpdate() (210)
- Kompilacja i uruchomienie przeglądarki (210)
- Zastosowania renderingu HTML (211)
Rozdział 8. Statystyka i wykresy (213)
- Próbki, zbiory, rozkład i zmienne (214)
- Podstawy statystyki (215)
- Średnia (215)
- Mediana (216)
- Moda (dominanta) (216)
- Wariancje i odchylenie standardowe (218)
- Równanie regresji (219)
- Współczynnik korelacji (221)
- Cała klasa Stats (223)
- Tworzenie wykresów (226)
- Skalowanie danych (226)
- Klasa Graphs (227)
- Zmienne klasy Graphs (231)
- Konstruktor klasy Graphs (232)
- Metoda paint() (234)
- Metoda bargraph() (237)
- Metoda scatter() (237)
- Metoda regplot() (237)
- Aplikacja tworzenia statystyk (238)
- Konstruktor klasy StatsWin (242)
- Procedura obsługi itemStateChanged() (243)
- Metoda actionPerformed() (244)
- Metoda shutdown() (244)
- Metoda createMenu() (244)
- Klasa DataWin (244)
- Łączymy wszystko razem (245)
- Prosty aplet ze statystykami (247)
- Możliwe udoskonalenia (249)
Rozdział 9. Aplety i serwlety finansowe (251)
- Znajdowanie raty kredytu (252)
- Pola apletu (255)
- Metoda init() (256)
- Metoda actionPerformed() (258)
- Metoda paint() (258)
- Metoda compute() (259)
- Znajdowanie przyszłej wartości inwestycji (260)
- Znajdowanie wkładu początkowego wymaganego do uzyskania przyszłej wartości inwestycji (263)
- Znalezienie inwestycji początkowej wymaganej do uzyskania odpowiedniej emerytury (267)
- Znajdowanie maksymalnej emerytury dla danej inwestycji (271)
- Obliczenie pozostałej kwoty do spłaty kredytu (275)
- Tworzenie serwletów finansowych (278)
- Serwer Tomcat (278)
- Konwersja apletu RegPay do serwletu (280)
- Serwlet RegPayS (280)
- Możliwe rozszerzenia (283)
Rozdział 10. Rozwiązywanie problemów za pomocą sztucznej inteligencji (285)
- Reprezentacja i terminologia (286)
- Rosnąca liczba kombinacji (287)
- Techniki wyszukiwania (288)
- Obliczanie wyszukiwania (289)
- Problem (289)
- Reprezentacja graficzna (290)
- Klasa FlightInfo (291)
- Wyszukiwanie w głąb (291)
- Analiza wyszukiwania w głąb (300)
- Wyszukiwanie wszerz (300)
- Analiza wyszukiwania wszerz (302)
- Dodanie heurystyki (303)
- Wyszukiwanie wspinaczkowe (304)
- Analiza wyszukiwania wspinaczkowego (308)
- Wyszukiwanie najmniejszego kosztu (309)
- Analiza wyszukiwania najmniejszego kosztu (310)
- Znajdowanie wielu rozwiązań (311)
- Usuwanie ścieżek (311)
- Usuwanie węzłów (312)
- Znalezienie "optymalnego" rozwiązania (317)
- Powrót do zagubionych kluczy (321)
Skorowidz (325)