Java. Przewodnik dla pocz - Helion
Autor: Herbert Schildt
Tytu艂 orygina艂u: Java: A Beginner's Guide, Eighth Edition (przepakowanie, mi
T艂umaczenie: Piotr Rajca, Jaromir Senczyk
ISBN: 978-83-283-9118-5
stron: 552, Format: 168x237, ok艂adka: mi
Data wydania: 2020-02-04
Ksi臋garnia: Helion
Cena ksi膮偶ki: 59,40 z艂 (poprzednio: 99,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 40% (-39,60 z艂)
Tytu艂 orygina艂u: Java: A Beginner's Guide, Eighth Edition (przepakowanie, mi
T艂umaczenie: Piotr Rajca, Jaromir Senczyk
ISBN: 978-83-283-9118-5
stron: 552, Format: 168x237, ok艂adka: mi
Data wydania: 2020-02-04
Ksi臋garnia: Helion
Cena ksi膮偶ki: 59,40 z艂 (poprzednio: 99,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 40% (-39,60 z艂)
Tagi: Java - Programowanie
Osoby kt贸re kupowa艂y "Java. Przewodnik dla pocz", wybiera艂y tak偶e:
- Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII 193,23 z艂, (59,90 z艂 -69%)
- Spring i Spring Boot. Kurs video. Testowanie aplikacji i bezpiecze 129,00 z艂, (51,60 z艂 -60%)
- Metoda dziel i zwyci 89,00 z艂, (35,60 z艂 -60%)
- JavaFX. Kurs video. Wzorce oraz typy generyczne 79,00 z艂, (31,60 z艂 -60%)
- Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform 99,00 z艂, (39,60 z艂 -60%)
Spis tre艣ci
Java. Przewodnik dla pocz膮tkuj膮cych. Wydanie VIII -- spis tre艣ci
- O autorze
- O redaktorze merytorycznym
- Wst臋p
- Ewolucja Javy
- Struktura tej ksi膮偶ki
- Kluczowe umiej臋tno艣ci i koncepcje
- Test sprawdzaj膮cy
- Ekspert odpowiada
- Przyk艂ady i projekty
- Do艣wiadczenie nie jest wymagane
- Wymagane oprogramowanie
- Nie zapomnij: kod dost臋pny w sieci
- Podzi臋kowania
- Materia艂y do dalszej nauki
- Rozdzia艂 1. Podstawy Javy
- Historia i filozofia Javy
- Pochodzenie Javy
- Java a j臋zyki C i C++
- Wp艂yw Javy na Internet
- Java upro艣ci艂a programowanie aplikacji internetowych
- Aplety Javy
- Bezpiecze艅stwo
- Przeno艣no艣膰
- Magiczny kod bajtowy
- Co艣 wi臋cej ni偶 aplety
- Szybszy harmonogram udost臋pniania
- Terminologia Javy
- Programowanie obiektowe
- Hermetyzacja
- Polimorfizm
- Dziedziczenie
- Java Development Kit
- Pierwszy prosty program
- Wprowadzenie tekstu programu
- Kompilowanie programu
- Pierwszy program wiersz po wierszu
- Obs艂uga b艂臋d贸w sk艂adni
- Drugi prosty program
- Inne typy danych
- Dwie instrukcje steruj膮ce
- Instrukcja if
- P臋tla for
- Bloki kodu
- 艢rednik i pozycja kodu w wierszu
- Wci臋cia
- S艂owa kluczowe j臋zyka Java
- Identyfikatory
- Biblioteki klas
- Test sprawdzaj膮cy
- Historia i filozofia Javy
- Rozdzia艂 2. Typy danych i operatory
- Dlaczego typy danych s膮 tak wa偶ne
- Typy proste
- Typy ca艂kowite
- Typy zmiennoprzecinkowe
- Znaki
- Typ logiczny
- Litera艂y
- Litera艂y szesnastkowe, 贸semkowe i binarne
- Specjalne sekwencje znak贸w
- Litera艂y 艂a艅cuchowe
- Zmienne
- Inicjalizacja zmiennej
- Dynamiczna inicjalizacja
- Zasi臋g deklaracji i czas istnienia zmiennych
- Operatory
- Operatory arytmetyczne
- Inkrementacja i dekrementacja
- Operatory relacyjne i logiczne
- Warunkowe operatory logiczne
- Operator przypisania
- Skr贸towe operatory przypisania
- Konwersje typ贸w w instrukcjach przypisania
- Rzutowanie typ贸w niezgodnych
- Priorytet operator贸w
- Wyra偶enia
- Konwersja typ贸w w wyra偶eniach
- Odst臋py i nawiasy
- Test sprawdzaj膮cy
- Rozdzia艂 3. Instrukcje steruj膮ce
- Wprowadzanie znak贸w z klawiatury
- Instrukcja if
- Zagnie偶d偶anie instrukcji if
- Drabinka if-else-if
- Instrukcja switch
- Zagnie偶d偶anie instrukcji switch
- P臋tla for
- Wariacje na temat p臋tli for
- Brakuj膮ce elementy
- P臋tla niesko艅czona
- P臋tle bez cia艂a
- Deklaracja zmiennych steruj膮cych wewn膮trz p臋tli
- Rozszerzona p臋tla for
- P臋tla while
- P臋tla do-while
- Przerywanie p臋tli instrukcj膮 break
- Zastosowanie break jako formy goto
- Zastosowanie instrukcji continue
- P臋tle zagnie偶d偶one
- Test sprawdzaj膮cy
- Rozdzia艂 4. Wprowadzenie do klas, obiekt贸w i metod
- Podstawy klas
- Og贸lna posta膰 klasy
- Definiowanie klasy
- Jak powstaj膮 obiekty
- Referencje obiekt贸w i operacje przypisania
- Metody
- Dodajemy metod臋 do klasy Vehicle
- Powr贸t z metody
- Zwracanie warto艣ci
- Stosowanie parametr贸w
- Dodajemy sparametryzowan膮 metod臋 do klasy Vehicle
- Konstruktory
- Konstruktory z parametrami
- Dodajemy konstruktor do klasy Vehicle
- Operator new
- Odzyskiwanie pami臋ci
- S艂owo kluczowe this
- Test sprawdzaj膮cy
- Podstawy klas
- Rozdzia艂 5. Wi臋cej typ贸w danych i operator贸w
- W tym rozdziale poznasz:
- Tablice
- Tablice jednowymiarowe
- Tablice wielowymiarowe
- Tablice dwuwymiarowe
- Tablice nieregularne
- Tablice o trzech i wi臋cej wymiarach
- Inicjalizacja tablic wielowymiarowych
- Alternatywna sk艂adnia deklaracji tablic
- Przypisywanie referencji tablic
- Wykorzystanie sk艂adowej length
- Styl for-each p臋tli for
- Iteracje w tablicach wielowymiarowych
- Zastosowania rozszerzonej p臋tli for
- 艁a艅cuchy znak贸w
- Tworzenie 艂a艅cuch贸w
- Operacje na 艂a艅cuchach
- Tablice 艂a艅cuch贸w
- 艁a艅cuchy s膮 niezmienne
- Stosowanie 艂a艅cuch贸w do sterowania instrukcj膮 switch
- Wykorzystanie argument贸w wywo艂ania programu
- Stosowanie wnioskowania typ贸w w zmiennych lokalnych
- Wnioskowanie typ贸w zmiennych lokalnych w przypadku typ贸w referencyjnych
- Stosowanie wnioskowania typ贸w zmiennych lokalnych w p臋tlach
- Ograniczenia var
- Operatory bitowe
- Operatory bitowe AND, OR, XOR i NOT
- Operatory przesuni臋cia
- Skr贸towe bitowe operatory przypisania
- Operator ?
- Test sprawdzaj膮cy
- Rozdzia艂 6. Wi臋cej o metodach i klasach
- Kontrola dost臋pu do sk艂adowych klasy
- Modyfikatory dost臋pu w Javie
- Przekazywanie obiekt贸w do metod
- Spos贸b przekazywania argument贸w
- Zwracanie obiekt贸w
- Przeci膮偶anie metod
- Przeci膮偶anie konstruktor贸w
- Rekurencja
- S艂owo kluczowe static
- Bloki static
- Klasy zagnie偶d偶one i klasy wewn臋trzne
- Zmienne liczby argument贸w
- Metody o zmiennej liczbie argument贸w
- Przeci膮偶anie metod o zmiennej liczbie argument贸w
- Zmienna liczba argument贸w i niejednoznaczno艣膰
- Test sprawdzaj膮cy
- Kontrola dost臋pu do sk艂adowych klasy
- Rozdzia艂 7. Dziedziczenie
- Podstawy dziedziczenia
- Dost臋p do sk艂adowych a dziedziczenie
- Konstruktory i dziedziczenie
- U偶ycie s艂owa kluczowego super do wywo艂ania konstruktora klasy bazowej
- U偶ycie s艂owa kluczowego super do dost臋pu do sk艂adowych klasy bazowej
- Wielopoziomowe hierarchie klas
- Kiedy wywo艂ywane s膮 konstruktory?
- Referencje klasy bazowej i obiekty klasy pochodnej
- Przes艂anianie metod
- Przes艂anianie metod i polimorfizm
- Po co przes艂ania膰 metody?
- Zastosowanie przes艂aniania metod w klasie TwoDShape
- Klasy abstrakcyjne
- S艂owo kluczowe final
- final zapobiega przes艂anianiu
- final zapobiega dziedziczeniu
- U偶ycie final dla zmiennych sk艂adowych
- Klasa Object
- Test sprawdzaj膮cy
- Rozdzia艂 8. Pakiety i interfejsy
- Pakiety
- Definiowanie pakietu
- Wyszukiwanie pakiet贸w i zmienna CLASSPATH
- Prosty przyk艂ad pakietu
- Pakiety i dost臋p do sk艂adowych
- Przyk艂ad dost臋pu do pakietu
- Sk艂adowe chronione
- Import pakiet贸w
- Biblioteka klas Java u偶ywa pakiet贸w
- Interfejsy
- Implementacje interfejs贸w
- Referencje interfejsu
- Zmienne w interfejsach
- Interfejsy mog膮 dziedziczy膰
- Domy艣lne metody interfejs贸w
- Podstawowe informacje o metodach domy艣lnych
- Praktyczny przyk艂ad metody domy艣lnej
- Problemy wielokrotnego dziedziczenia
- Stosowanie metod statycznych w interfejsach
- Stosowanie metod prywatnych w interfejsach
- Ostatnie uwagi o pakietach i interfejsach
- Test sprawdzaj膮cy
- Pakiety
- Rozdzia艂 9. Obs艂uga wyj膮tk贸w
- Hierarchia wyj膮tk贸w
- Podstawy obs艂ugi wyj膮tk贸w
- S艂owa kluczowe try i catch
- Prosty przyk艂ad wyj膮tku
- Konsekwencje nieprzechwycenia wyj膮tku
- Wyj膮tki umo偶liwiaj膮 obs艂ug臋 b艂臋d贸w
- U偶ycie wielu klauzul catch
- Przechwytywanie wyj膮tk贸w klas pochodnych
- Zagnie偶d偶anie blok贸w try
- Generowanie wyj膮tku
- Powt贸rne generowanie wyj膮tku
- Klasa Throwable
- Klauzula finally
- U偶ycie klauzuli throws
- Trzy dodatkowe mo偶liwo艣ci wyj膮tk贸w
- Wyj膮tki wbudowane w Jav臋
- Tworzenie klas pochodnych wyj膮tk贸w
- Test sprawdzaj膮cy
- Rozdzia艂 10. Obs艂uga wej艣cia i wyj艣cia
- Strumienie wej艣cia i wyj艣cia
- Strumienie bajtowe i strumienie znakowe
- Klasy strumieni bajtowych
- Klasy strumieni znakowych
- Strumienie predefiniowane
- U偶ywanie strumieni bajtowych
- Odczyt wej艣cia konsoli
- Zapis do wyj艣cia konsoli
- Odczyt i zapis plik贸w za pomoc膮 strumieni bajtowych
- Odczyt z pliku
- Zapis w pliku
- Automatyczne zamykanie pliku
- Odczyt i zapis danych binarnych
- Pliki o dost臋pie swobodnym
- Strumienie znakowe
- Odczyt konsoli za pomoc膮 strumieni znakowych
- Odczyt znak贸w
- Wczytywanie 艂a艅cuch贸w
- Obs艂uga wyj艣cia konsoli za pomoc膮 strumieni znakowych
- Odczyt konsoli za pomoc膮 strumieni znakowych
- Obs艂uga plik贸w za pomoc膮 strumieni znakowych
- Klasa FileWriter
- Klasa FileReader
- Zastosowanie klas opakowuj膮cych do konwersji 艂a艅cuch贸w numerycznych
- Test sprawdzaj膮cy
- Rozdzia艂 11. Programowanie wielow膮tkowe
- Podstawy wielow膮tkowo艣ci
- Klasa Thread i interfejs Runnable
- Tworzenie w膮tku
- Usprawnienie i dwie modyfikacje
- Tworzenie wielu w膮tk贸w
- Jak ustali膰, kiedy w膮tek zako艅czy艂 dzia艂anie?
- Priorytety w膮tk贸w
- Synchronizacja
- Synchronizacja metod
- Synchronizacja instrukcji
- Komunikacja mi臋dzyw膮tkowa
- Przyk艂ad u偶ycia metod wait() i notify()
- Wstrzymywanie, wznawianie i ko艅czenie dzia艂ania w膮tk贸w
- Test sprawdzaj膮cy
- Rozdzia艂 12. Typy wyliczeniowe, automatyczne opakowywanie, import sk艂adowych statycznych i adnotacje
- Wyliczenia
- Podstawy wylicze艅
- Wyliczenia s膮 klasami
- Metody values() i valueOf()
- Konstruktory, metody, zmienne instancji a wyliczenia
- Dwa wa偶ne ograniczenia
- Typy wyliczeniowe dziedzicz膮 po klasie Enum
- Automatyczne opakowywanie
- Typy opakowuj膮ce
- Podstawy automatycznego opakowywania
- Automatyczne opakowywanie i metody
- Automatyczne opakowywanie i wyra偶enia
- Przestroga
- Import sk艂adowych statycznych
- Adnotacje (metadane)
- Test sprawdzaj膮cy
- Wyliczenia
- Rozdzia艂 13. Typy sparametryzowane
- Podstawy typ贸w sparametryzowanych
- Prosty przyk艂ad typ贸w sparametryzowanych
- Parametryzacja dotyczy tylko typ贸w obiektowych
- Typy sparametryzowane r贸偶ni膮 si臋 dla r贸偶nych argument贸w
- Klasa sparametryzowana o dw贸ch parametrach
- Og贸lna posta膰 klasy sparametryzowanej
- Ograniczanie typ贸w
- Stosowanie argument贸w wieloznacznych
- Ograniczanie argument贸w wieloznacznych
- Metody sparametryzowane
- Konstruktory sparametryzowane
- Interfejsy sparametryzowane
- Typy surowe i tradycyjny kod
- Wnioskowanie typ贸w i operator diamentowy
- Wnioskowanie typ贸w zmiennych lokalnych a typy sparametryzowane
- Wymazywanie
- B艂臋dy niejednoznaczno艣ci
- Ograniczenia zwi膮zane z typami sparametryzowanymi
- Zakaz tworzenia instancji parametru typu
- Ograniczenia dla sk艂adowych statycznych
- Ograniczenia tablic sparametryzowanych
- Ograniczenia zwi膮zane z wyj膮tkami
- Dalsze studiowanie typ贸w sparametryzowanych
- Test sprawdzaj膮cy
- Rozdzia艂 14. Wyra偶enia lambda i referencje metod
- Przedstawienie wyra偶e艅 lambda
- Podstawowe informacje o wyra偶eniach lambda
- Interfejsy funkcyjne
- Wyra偶enia lambda w dzia艂aniu
- Blokowe wyra偶enia lambda
- Sparametryzowane interfejsy funkcyjne
- Wyra偶enia lambda i przechwytywanie zmiennych
- Zg艂aszanie wyj膮tk贸w w wyra偶eniach lambda
- Referencje metod
- Referencje metod statycznych
- Referencje metod instancyjnych
- Referencje konstruktor贸w
- Predefiniowane interfejsy funkcyjne
- Test sprawdzaj膮cy
- Przedstawienie wyra偶e艅 lambda
- Rozdzia艂 15. Modu艂y
- Podstawowe informacje o modu艂ach
- Przyk艂ad prostego modu艂u
- Kompilowanie i uruchamianie przyk艂adowej aplikacji
- Dok艂adniejsze informacje o instrukcjach requires i exports
- java.base i modu艂y platformy
- Stary kod i modu艂 nienazwany
- Eksportowanie do konkretnego modu艂u
- Wymagania przechodnie
- Stosowanie us艂ug
- Podstawowe informacje o us艂ugach i dostawcach us艂ug
- S艂owa kluczowe zwi膮zane z us艂ugami
- Przyk艂ad stosowania us艂ug i modu艂贸w
- Interfejsy us艂ugi
- Klasy implementacji
- Pliki definicji modu艂贸w
- Prezentacja u偶ycia dostawc贸w us艂ugi w aplikacji MyModAppDemo
- Kompilowanie i uruchamianie modularnej aplikacji korzystaj膮cej z us艂ug
- Dodatkowe cechy modu艂贸w
- Modu艂y otwarte
- Instrukcja opens
- requires static
- Dalsze samodzielne poznawanie modu艂贸w
- Test sprawdzaj膮cy
- Podstawowe informacje o modu艂ach
- Rozdzia艂 16. Wprowadzenie do biblioteki Swing
- Pochodzenie i filozofia Swing
- Komponenty i kontenery
- Komponenty
- Kontenery
- Panele kontener贸w szczytowych
- Mened偶ery uk艂adu
- Pierwszy program wykorzystuj膮cy Swing
- Pierwszy program Swing wiersz po wierszu
- Obs艂uga zdarze艅 w Swing
- Zdarzenia
- 殴r贸d艂a zdarze艅
- Obiekty nas艂uchuj膮ce
- Klasy zdarze艅 i interfejsy obiekt贸w nas艂uchuj膮cych
- Komponent JButton
- Komponent JTextField
- Komponent JCheckBox
- Komponent JList
- Wykorzystanie anonimowych klas wewn臋trznych lub wyra偶e艅 lambda do obs艂ugi zdarze艅
- Test sprawdzaj膮cy
- Dodatek A Rozwi膮zania test贸w sprawdzaj膮cych
- Rozdzia艂 1. Podstawy Javy
- Rozdzia艂 2. Typy danych i operatory
- Rozdzia艂 3. Instrukcje steruj膮ce
- Rozdzia艂 4. Wprowadzenie do klas, obiekt贸w i metod
- Rozdzia艂 5. Wi臋cej typ贸w danych i operator贸w
- Rozdzia艂 6. Wi臋cej o metodach i klasach
- Rozdzia艂 7. Dziedziczenie
- Rozdzia艂 8. Pakiety i interfejsy
- Rozdzia艂 9. Obs艂uga wyj膮tk贸w
- Rozdzia艂 10. Obs艂uga wej艣cia i wyj艣cia
- Rozdzia艂 11. Programowanie wielow膮tkowe
- Rozdzia艂 12. Typy wyliczeniowe, automatyczne opakowywanie, import sk艂adowych statycznych i adnotacje
- Rozdzia艂 13. Typy sparametryzowane
- Rozdzia艂 14. Wyra偶enia lambda i referencje metod
- Rozdzia艂 15. Modu艂y
- Rozdzia艂 16. Wprowadzenie do Swing
- Dodatek B Komentarze dokumentacyjne
- Znaczniki javadoc
- @author
- {@code}
- @deprecated
- {@docRoot}
- @exception
- @hidden
- {@index}
- {@inheritDoc}
- {@link}
- {@linkplain}
- {@literal}
- @param
- @provides
- @return
- @see
- @since
- {@summary}
- @throws
- @uses
- {@value}
- @version
- Og贸lna posta膰 komentarza dokumentacyjnego
- Wynik dzia艂ania programu javadoc
- Przyk艂ad u偶ycia komentarzy dokumentacyjnych
- Znaczniki javadoc
- Dodatek C Kompiluj i uruchamiaj proste programy w jednym kroku
- Dodatek D Wprowadzenie do JShell
- Podstawy JShell
- Wy艣wietlanie, edycja i ponowne wykonywanie kodu
- Dodanie metody
- Utworzenie klasy
- Stosowanie interfejsu
- Przetwarzanie wyra偶e艅 i wbudowane zmienne
- Importowanie pakiet贸w
- Wyj膮tki
- Inne polecenia JShell
- Dalsze poznawanie mo偶liwo艣ci JShell
- Dodatek E Wi臋cej s艂贸w kluczowych j臋zyka Java
- Modyfikatory transient i volatile
- instanceof
- strictfp
- assert
- Metody rodzime
- Inna posta膰 this