reklama - zainteresowany?

Java. Przewodnik dla pocz - Helion

Java. Przewodnik dla pocz
Autor: Herbert Schildt
Tytu艂 orygina艂u: Java: A Beginner's Guide, Eighth Edition (przepakowanie, mi
T艂umaczenie: Piotr Rajca, Jaromir Senczyk
ISBN: 978-83-283-9118-5
stron: 552, Format: 168x237, ok艂adka: mi
Data wydania: 2020-02-04
Ksi臋garnia: Helion

Cena ksi膮偶ki: 59,40 z艂 (poprzednio: 99,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 40% (-39,60 z艂)

Dodaj do koszyka Java. Przewodnik dla pocz

Tagi: Java - Programowanie

Java jest ceniona przez programistów za dojrza

Dodaj do koszyka Java. Przewodnik dla pocz

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Java. Przewodnik dla pocz", wybiera艂y tak偶e:

  • Zrozum struktury danych. Algorytmy i praca na danych w Javie
  • Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII
  • Java. Najlepsze rozwi膮zania zada艅 programistycznych. Receptury. Wydanie IV
  • Programowanie w Javie. Solidna wiedza w praktyce. Wydanie XI
  • JavaFX. Kurs video. Wzorce oraz typy generyczne

Dodaj do koszyka Java. Przewodnik dla pocz

Spis tre艣ci

Java. Przewodnik dla pocz膮tkuj膮cych. Wydanie VIII -- spis tre艣ci

  • O autorze
  • O redaktorze merytorycznym
  • Wst臋p
    • Ewolucja Javy
    • Struktura tej ksi膮偶ki
      • Kluczowe umiej臋tno艣ci i koncepcje
      • Test sprawdzaj膮cy
      • Ekspert odpowiada
      • Przyk艂ady i projekty
    • Do艣wiadczenie nie jest wymagane
    • Wymagane oprogramowanie
    • Nie zapomnij: kod dost臋pny w sieci
    • Podzi臋kowania
    • Materia艂y do dalszej nauki
  • Rozdzia艂 1. Podstawy Javy
    • Historia i filozofia Javy
      • Pochodzenie Javy
      • Java a j臋zyki C i C++
      • Wp艂yw Javy na Internet
        • Java upro艣ci艂a programowanie aplikacji internetowych
        • Aplety Javy
        • Bezpiecze艅stwo
        • Przeno艣no艣膰
      • Magiczny kod bajtowy
      • Co艣 wi臋cej ni偶 aplety
      • Szybszy harmonogram udost臋pniania
      • Terminologia Javy
    • Programowanie obiektowe
      • Hermetyzacja
      • Polimorfizm
      • Dziedziczenie
    • Java Development Kit
    • Pierwszy prosty program
      • Wprowadzenie tekstu programu
      • Kompilowanie programu
      • Pierwszy program wiersz po wierszu
    • Obs艂uga b艂臋d贸w sk艂adni
    • Drugi prosty program
    • Inne typy danych
    • Dwie instrukcje steruj膮ce
      • Instrukcja if
      • P臋tla for
    • Bloki kodu
    • 艢rednik i pozycja kodu w wierszu
    • Wci臋cia
    • S艂owa kluczowe j臋zyka Java
    • Identyfikatory
    • Biblioteki klas
    • Test sprawdzaj膮cy
  • Rozdzia艂 2. Typy danych i operatory
    • Dlaczego typy danych s膮 tak wa偶ne
    • Typy proste
      • Typy ca艂kowite
      • Typy zmiennoprzecinkowe
      • Znaki
    • Typ logiczny
    • Litera艂y
      • Litera艂y szesnastkowe, 贸semkowe i binarne
      • Specjalne sekwencje znak贸w
      • Litera艂y 艂a艅cuchowe
    • Zmienne
      • Inicjalizacja zmiennej
      • Dynamiczna inicjalizacja
    • Zasi臋g deklaracji i czas istnienia zmiennych
    • Operatory
    • Operatory arytmetyczne
      • Inkrementacja i dekrementacja
    • Operatory relacyjne i logiczne
    • Warunkowe operatory logiczne
    • Operator przypisania
    • Skr贸towe operatory przypisania
    • Konwersje typ贸w w instrukcjach przypisania
    • Rzutowanie typ贸w niezgodnych
    • Priorytet operator贸w
    • Wyra偶enia
      • Konwersja typ贸w w wyra偶eniach
      • Odst臋py i nawiasy
    • Test sprawdzaj膮cy
  • Rozdzia艂 3. Instrukcje steruj膮ce
    • Wprowadzanie znak贸w z klawiatury
    • Instrukcja if
    • Zagnie偶d偶anie instrukcji if
    • Drabinka if-else-if
    • Instrukcja switch
    • Zagnie偶d偶anie instrukcji switch
    • P臋tla for
    • Wariacje na temat p臋tli for
    • Brakuj膮ce elementy
      • P臋tla niesko艅czona
    • P臋tle bez cia艂a
    • Deklaracja zmiennych steruj膮cych wewn膮trz p臋tli
    • Rozszerzona p臋tla for
    • P臋tla while
    • P臋tla do-while
    • Przerywanie p臋tli instrukcj膮 break
    • Zastosowanie break jako formy goto
    • Zastosowanie instrukcji continue
    • P臋tle zagnie偶d偶one
    • Test sprawdzaj膮cy
  • Rozdzia艂 4. Wprowadzenie do klas, obiekt贸w i metod
    • Podstawy klas
      • Og贸lna posta膰 klasy
      • Definiowanie klasy
    • Jak powstaj膮 obiekty
    • Referencje obiekt贸w i operacje przypisania
    • Metody
      • Dodajemy metod臋 do klasy Vehicle
    • Powr贸t z metody
    • Zwracanie warto艣ci
    • Stosowanie parametr贸w
      • Dodajemy sparametryzowan膮 metod臋 do klasy Vehicle
    • Konstruktory
    • Konstruktory z parametrami
    • Dodajemy konstruktor do klasy Vehicle
    • Operator new
    • Odzyskiwanie pami臋ci
    • S艂owo kluczowe this
    • Test sprawdzaj膮cy
  • Rozdzia艂 5. Wi臋cej typ贸w danych i operator贸w
    • W tym rozdziale poznasz:
    • Tablice
      • Tablice jednowymiarowe
    • Tablice wielowymiarowe
      • Tablice dwuwymiarowe
      • Tablice nieregularne
      • Tablice o trzech i wi臋cej wymiarach
      • Inicjalizacja tablic wielowymiarowych
    • Alternatywna sk艂adnia deklaracji tablic
    • Przypisywanie referencji tablic
    • Wykorzystanie sk艂adowej length
    • Styl for-each p臋tli for
      • Iteracje w tablicach wielowymiarowych
      • Zastosowania rozszerzonej p臋tli for
    • 艁a艅cuchy znak贸w
      • Tworzenie 艂a艅cuch贸w
      • Operacje na 艂a艅cuchach
      • Tablice 艂a艅cuch贸w
      • 艁a艅cuchy s膮 niezmienne
      • Stosowanie 艂a艅cuch贸w do sterowania instrukcj膮 switch
    • Wykorzystanie argument贸w wywo艂ania programu
    • Stosowanie wnioskowania typ贸w w zmiennych lokalnych
      • Wnioskowanie typ贸w zmiennych lokalnych w przypadku typ贸w referencyjnych
      • Stosowanie wnioskowania typ贸w zmiennych lokalnych w p臋tlach
      • Ograniczenia var
    • Operatory bitowe
      • Operatory bitowe AND, OR, XOR i NOT
      • Operatory przesuni臋cia
      • Skr贸towe bitowe operatory przypisania
    • Operator ?
    • Test sprawdzaj膮cy
  • Rozdzia艂 6. Wi臋cej o metodach i klasach
    • Kontrola dost臋pu do sk艂adowych klasy
      • Modyfikatory dost臋pu w Javie
    • Przekazywanie obiekt贸w do metod
      • Spos贸b przekazywania argument贸w
    • Zwracanie obiekt贸w
    • Przeci膮偶anie metod
    • Przeci膮偶anie konstruktor贸w
    • Rekurencja
    • S艂owo kluczowe static
      • Bloki static
    • Klasy zagnie偶d偶one i klasy wewn臋trzne
    • Zmienne liczby argument贸w
      • Metody o zmiennej liczbie argument贸w
      • Przeci膮偶anie metod o zmiennej liczbie argument贸w
      • Zmienna liczba argument贸w i niejednoznaczno艣膰
    • Test sprawdzaj膮cy
  • Rozdzia艂 7. Dziedziczenie
    • Podstawy dziedziczenia
    • Dost臋p do sk艂adowych a dziedziczenie
    • Konstruktory i dziedziczenie
    • U偶ycie s艂owa kluczowego super do wywo艂ania konstruktora klasy bazowej
    • U偶ycie s艂owa kluczowego super do dost臋pu do sk艂adowych klasy bazowej
    • Wielopoziomowe hierarchie klas
    • Kiedy wywo艂ywane s膮 konstruktory?
    • Referencje klasy bazowej i obiekty klasy pochodnej
    • Przes艂anianie metod
    • Przes艂anianie metod i polimorfizm
    • Po co przes艂ania膰 metody?
      • Zastosowanie przes艂aniania metod w klasie TwoDShape
    • Klasy abstrakcyjne
    • S艂owo kluczowe final
      • final zapobiega przes艂anianiu
      • final zapobiega dziedziczeniu
      • U偶ycie final dla zmiennych sk艂adowych
    • Klasa Object
    • Test sprawdzaj膮cy
  • Rozdzia艂 8. Pakiety i interfejsy
    • Pakiety
      • Definiowanie pakietu
      • Wyszukiwanie pakiet贸w i zmienna CLASSPATH
      • Prosty przyk艂ad pakietu
    • Pakiety i dost臋p do sk艂adowych
      • Przyk艂ad dost臋pu do pakietu
    • Sk艂adowe chronione
    • Import pakiet贸w
    • Biblioteka klas Java u偶ywa pakiet贸w
    • Interfejsy
    • Implementacje interfejs贸w
    • Referencje interfejsu
    • Zmienne w interfejsach
    • Interfejsy mog膮 dziedziczy膰
    • Domy艣lne metody interfejs贸w
      • Podstawowe informacje o metodach domy艣lnych
      • Praktyczny przyk艂ad metody domy艣lnej
      • Problemy wielokrotnego dziedziczenia
    • Stosowanie metod statycznych w interfejsach
    • Stosowanie metod prywatnych w interfejsach
    • Ostatnie uwagi o pakietach i interfejsach
    • Test sprawdzaj膮cy
  • Rozdzia艂 9. Obs艂uga wyj膮tk贸w
    • Hierarchia wyj膮tk贸w
    • Podstawy obs艂ugi wyj膮tk贸w
      • S艂owa kluczowe try i catch
      • Prosty przyk艂ad wyj膮tku
    • Konsekwencje nieprzechwycenia wyj膮tku
      • Wyj膮tki umo偶liwiaj膮 obs艂ug臋 b艂臋d贸w
    • U偶ycie wielu klauzul catch
    • Przechwytywanie wyj膮tk贸w klas pochodnych
    • Zagnie偶d偶anie blok贸w try
    • Generowanie wyj膮tku
      • Powt贸rne generowanie wyj膮tku
    • Klasa Throwable
    • Klauzula finally
    • U偶ycie klauzuli throws
    • Trzy dodatkowe mo偶liwo艣ci wyj膮tk贸w
    • Wyj膮tki wbudowane w Jav臋
    • Tworzenie klas pochodnych wyj膮tk贸w
    • Test sprawdzaj膮cy
  • Rozdzia艂 10. Obs艂uga wej艣cia i wyj艣cia
    • Strumienie wej艣cia i wyj艣cia
    • Strumienie bajtowe i strumienie znakowe
    • Klasy strumieni bajtowych
    • Klasy strumieni znakowych
    • Strumienie predefiniowane
    • U偶ywanie strumieni bajtowych
      • Odczyt wej艣cia konsoli
      • Zapis do wyj艣cia konsoli
    • Odczyt i zapis plik贸w za pomoc膮 strumieni bajtowych
      • Odczyt z pliku
      • Zapis w pliku
    • Automatyczne zamykanie pliku
    • Odczyt i zapis danych binarnych
    • Pliki o dost臋pie swobodnym
    • Strumienie znakowe
      • Odczyt konsoli za pomoc膮 strumieni znakowych
        • Odczyt znak贸w
        • Wczytywanie 艂a艅cuch贸w
      • Obs艂uga wyj艣cia konsoli za pomoc膮 strumieni znakowych
    • Obs艂uga plik贸w za pomoc膮 strumieni znakowych
      • Klasa FileWriter
      • Klasa FileReader
    • Zastosowanie klas opakowuj膮cych do konwersji 艂a艅cuch贸w numerycznych
    • Test sprawdzaj膮cy
  • Rozdzia艂 11. Programowanie wielow膮tkowe
    • Podstawy wielow膮tkowo艣ci
    • Klasa Thread i interfejs Runnable
    • Tworzenie w膮tku
      • Usprawnienie i dwie modyfikacje
    • Tworzenie wielu w膮tk贸w
    • Jak ustali膰, kiedy w膮tek zako艅czy艂 dzia艂anie?
    • Priorytety w膮tk贸w
    • Synchronizacja
    • Synchronizacja metod
    • Synchronizacja instrukcji
    • Komunikacja mi臋dzyw膮tkowa
      • Przyk艂ad u偶ycia metod wait() i notify()
    • Wstrzymywanie, wznawianie i ko艅czenie dzia艂ania w膮tk贸w
    • Test sprawdzaj膮cy
  • Rozdzia艂 12. Typy wyliczeniowe, automatyczne opakowywanie, import sk艂adowych statycznych i adnotacje
    • Wyliczenia
      • Podstawy wylicze艅
    • Wyliczenia s膮 klasami
    • Metody values() i valueOf()
    • Konstruktory, metody, zmienne instancji a wyliczenia
      • Dwa wa偶ne ograniczenia
    • Typy wyliczeniowe dziedzicz膮 po klasie Enum
    • Automatyczne opakowywanie
    • Typy opakowuj膮ce
    • Podstawy automatycznego opakowywania
    • Automatyczne opakowywanie i metody
    • Automatyczne opakowywanie i wyra偶enia
      • Przestroga
    • Import sk艂adowych statycznych
    • Adnotacje (metadane)
    • Test sprawdzaj膮cy
  • Rozdzia艂 13. Typy sparametryzowane
    • Podstawy typ贸w sparametryzowanych
    • Prosty przyk艂ad typ贸w sparametryzowanych
      • Parametryzacja dotyczy tylko typ贸w obiektowych
      • Typy sparametryzowane r贸偶ni膮 si臋 dla r贸偶nych argument贸w
      • Klasa sparametryzowana o dw贸ch parametrach
      • Og贸lna posta膰 klasy sparametryzowanej
    • Ograniczanie typ贸w
    • Stosowanie argument贸w wieloznacznych
    • Ograniczanie argument贸w wieloznacznych
    • Metody sparametryzowane
    • Konstruktory sparametryzowane
    • Interfejsy sparametryzowane
    • Typy surowe i tradycyjny kod
    • Wnioskowanie typ贸w i operator diamentowy
    • Wnioskowanie typ贸w zmiennych lokalnych a typy sparametryzowane
    • Wymazywanie
    • B艂臋dy niejednoznaczno艣ci
    • Ograniczenia zwi膮zane z typami sparametryzowanymi
      • Zakaz tworzenia instancji parametru typu
      • Ograniczenia dla sk艂adowych statycznych
      • Ograniczenia tablic sparametryzowanych
      • Ograniczenia zwi膮zane z wyj膮tkami
    • Dalsze studiowanie typ贸w sparametryzowanych
    • Test sprawdzaj膮cy
  • Rozdzia艂 14. Wyra偶enia lambda i referencje metod
    • Przedstawienie wyra偶e艅 lambda
      • Podstawowe informacje o wyra偶eniach lambda
      • Interfejsy funkcyjne
      • Wyra偶enia lambda w dzia艂aniu
    • Blokowe wyra偶enia lambda
    • Sparametryzowane interfejsy funkcyjne
    • Wyra偶enia lambda i przechwytywanie zmiennych
    • Zg艂aszanie wyj膮tk贸w w wyra偶eniach lambda
    • Referencje metod
      • Referencje metod statycznych
      • Referencje metod instancyjnych
    • Referencje konstruktor贸w
    • Predefiniowane interfejsy funkcyjne
    • Test sprawdzaj膮cy
  • Rozdzia艂 15. Modu艂y
    • Podstawowe informacje o modu艂ach
      • Przyk艂ad prostego modu艂u
      • Kompilowanie i uruchamianie przyk艂adowej aplikacji
      • Dok艂adniejsze informacje o instrukcjach requires i exports
    • java.base i modu艂y platformy
    • Stary kod i modu艂 nienazwany
    • Eksportowanie do konkretnego modu艂u
    • Wymagania przechodnie
    • Stosowanie us艂ug
      • Podstawowe informacje o us艂ugach i dostawcach us艂ug
      • S艂owa kluczowe zwi膮zane z us艂ugami
      • Przyk艂ad stosowania us艂ug i modu艂贸w
        • Interfejsy us艂ugi
        • Klasy implementacji
        • Pliki definicji modu艂贸w
        • Prezentacja u偶ycia dostawc贸w us艂ugi w aplikacji MyModAppDemo
        • Kompilowanie i uruchamianie modularnej aplikacji korzystaj膮cej z us艂ug
    • Dodatkowe cechy modu艂贸w
      • Modu艂y otwarte
      • Instrukcja opens
      • requires static
    • Dalsze samodzielne poznawanie modu艂贸w
    • Test sprawdzaj膮cy
  • Rozdzia艂 16. Wprowadzenie do biblioteki Swing
    • Pochodzenie i filozofia Swing
    • Komponenty i kontenery
      • Komponenty
      • Kontenery
      • Panele kontener贸w szczytowych
    • Mened偶ery uk艂adu
    • Pierwszy program wykorzystuj膮cy Swing
      • Pierwszy program Swing wiersz po wierszu
    • Obs艂uga zdarze艅 w Swing
      • Zdarzenia
      • 殴r贸d艂a zdarze艅
      • Obiekty nas艂uchuj膮ce
      • Klasy zdarze艅 i interfejsy obiekt贸w nas艂uchuj膮cych
    • Komponent JButton
    • Komponent JTextField
    • Komponent JCheckBox
    • Komponent JList
    • Wykorzystanie anonimowych klas wewn臋trznych lub wyra偶e艅 lambda do obs艂ugi zdarze艅
    • Test sprawdzaj膮cy
  • Dodatek A Rozwi膮zania test贸w sprawdzaj膮cych
    • Rozdzia艂 1. Podstawy Javy
    • Rozdzia艂 2. Typy danych i operatory
    • Rozdzia艂 3. Instrukcje steruj膮ce
    • Rozdzia艂 4. Wprowadzenie do klas, obiekt贸w i metod
    • Rozdzia艂 5. Wi臋cej typ贸w danych i operator贸w
    • Rozdzia艂 6. Wi臋cej o metodach i klasach
    • Rozdzia艂 7. Dziedziczenie
    • Rozdzia艂 8. Pakiety i interfejsy
    • Rozdzia艂 9. Obs艂uga wyj膮tk贸w
    • Rozdzia艂 10. Obs艂uga wej艣cia i wyj艣cia
    • Rozdzia艂 11. Programowanie wielow膮tkowe
    • Rozdzia艂 12. Typy wyliczeniowe, automatyczne opakowywanie, import sk艂adowych statycznych i adnotacje
    • Rozdzia艂 13. Typy sparametryzowane
    • Rozdzia艂 14. Wyra偶enia lambda i referencje metod
    • Rozdzia艂 15. Modu艂y
    • Rozdzia艂 16. Wprowadzenie do Swing
  • Dodatek B Komentarze dokumentacyjne
    • Znaczniki javadoc
      • @author
      • {@code}
      • @deprecated
      • {@docRoot}
      • @exception
      • @hidden
      • {@index}
      • {@inheritDoc}
      • {@link}
      • {@linkplain}
      • {@literal}
      • @param
      • @provides
      • @return
      • @see
      • @since
      • {@summary}
      • @throws
      • @uses
      • {@value}
      • @version
    • Og贸lna posta膰 komentarza dokumentacyjnego
    • Wynik dzia艂ania programu javadoc
    • Przyk艂ad u偶ycia komentarzy dokumentacyjnych
  • Dodatek C Kompiluj i uruchamiaj proste programy w jednym kroku
  • Dodatek D Wprowadzenie do JShell
    • Podstawy JShell
    • Wy艣wietlanie, edycja i ponowne wykonywanie kodu
    • Dodanie metody
    • Utworzenie klasy
    • Stosowanie interfejsu
    • Przetwarzanie wyra偶e艅 i wbudowane zmienne
    • Importowanie pakiet贸w
    • Wyj膮tki
    • Inne polecenia JShell
    • Dalsze poznawanie mo偶liwo艣ci JShell
  • Dodatek E Wi臋cej s艂贸w kluczowych j臋zyka Java
    • Modyfikatory transient i volatile
    • instanceof
    • strictfp
    • assert
    • Metody rodzime
    • Inna posta膰 this

Dodaj do koszyka Java. Przewodnik dla pocz

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.