reklama - zainteresowany?

Java. Podr - Helion

Java. Podr
ebook
Autor: Krzysztof Krocz
ISBN: 978-83-289-1024-9
stron: 280, Format: ebook
Księgarnia: Helion

Cena książki: 69,00 zł

Książka będzie dostępna od listopada 2023

Tagi: Java - Programowanie

Java od lat nale

Spis treści

Java. Podręcznik na start eBook -- spis treści

Przedmowa

Rozdział 1. Dobry początek - wstęp do programowania

  • Czym są język programowania i program komputerowy?
  • Instalacja Javy
  • Środowisko programistyczne IntelliJ
  • Szybka powtórka

Rozdział 2. Zrób coś ciekawego - początki programowania

  • Pudełko na wartości - zmienna
  • Pomocnik wykonujący czynności - metoda
  • Jeśli tak, to zrób tak - instrukcje warunkowe if i switch-case
  • Powtórz kod wielokrotnie - pętla for
  • Pętla while i do-while
  • Szybka powtórka

Rozdział 3. Twórz własny świat w swoim programie - klasy i obiekty

  • Nie dotykaj tego, co nie Twoje - modyfiatory dostępu
  • Niby proste, a jednak obiektowe - autoboxing, unboxing i BigDecimal
  • Zaawansowane operacje liczbowe - BigDecimal
  • Szybka powtórka

Rozdział 4. Pojemniki na rzeczy - tablice i kolekcje

  • Pojemnik o określonej wielkości - tablica
  • Pojemniki o nieokreślonej wielkości - lista (List) i zbiór (Set)
  • Pojemnik typu klucz-wartość - mapa
  • Szybka powtórka

Rozdział 5. Coś, co jest dostępne wszędzie - static i typ wyliczeniowy enum

  • Utwórz coś jeden raz dla całej aplikacji - słowa static i fin
  • Wyliczanka - enum (typ wyliczeniowy)
  • Szybka powtórka

Rozdział 6. Wspólnota klas - dziedziczenie

  • Jestem Twoim potomkiem, więc daj mi coś od siebie - dziedziczenie klas
  • Wiadomość premium to też wiadomość - rzutowanie klas i sprawdzanie typów
  • Kiedy jedna rzecz jest taka sama jak inna - metody equals() i hashCode()
  • Szybka powtórka

Rozdział 7. Ups. Coś poszło nie tak - wyjątki

  • Błędy w aplikacji - wyjątki w akcji
  • Wystąpił błąd - co robimy? Podział i obsługa wyjątków
  • Niepożądana sytuacja - tworzenie własnych wyjątków
  • Szybka powtórka

Rozdział 8. Co mogę i co powinienem robić? Zaimplementuj to - interfejsy i klasy abstrakcyjne

  • Wiem, kim jestem i co mam robić, ale powiedz mi jak - klasy i metody abstrakcyjne
  • Jeśli chcesz być jednym z nas, musisz mieć pewne umiejętności - interfejs
  • Klasy anonimowe
  • Szybka powtórka

Rozdział 9. Akceptuję tylko wybranych - typy generyczne

  • Czy jesteś wybrańcem? Tworzenie i używanie typów generycznych
  • Tworzenie referencji - interpretacja w obiekcie należącym do referencji
  • Nieokreślony typ - wildcard
  • Szybka powtórka

Rozdział 10. Nie wymyślaj koła na nowo - biblioteki zewnętrzne, testy jednostkowe

  • Korzystaj z gotowych rozwiązań - Maven, zależności i dodawanie bibliotek
  • Upewnij się, że kod działa poprawnie - testy jednostkowe
  • Szybka powtórka

Rozdział 11. Pisz prosty kod - podstawowe zasady pisania czystego kodu

  • Wszystko ma konkretną nazwę i konkretne miejsce - nazewnictwo i kolejność
  • Unikanie duplikatów
  • Refaktoryzacja i testy
  • Dziedziczenie i kompozycja
  • Podział obowiązków - odpowiedzialność klas i metod
  • Nowości, ułatwienia i uproszczenia dotyczące pisania kodu w kolejnych wersjach Javy
  • Szybka powtórka

Rozdział 12. Poczuj się jak wykwalifikowany inżynier - techniczne aspekty Javy

  • Kompilator, czyli kompilacja plików .java
  • JVM, czyli wirtualna maszyna Javy
  • Pamięć JVM, czyli Garbage Collector
  • Szybka powtórka

Rozwiązania zadań

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.