reklama - zainteresowany?

Java. Podr - Helion

Java. Podr
ebook
Autor: Krzysztof Krocz
ISBN: 978-83-289-1024-9
stron: 280, Format: ebook
Księgarnia: Helion

Cena książki: 69,00 zł

Książka będzie dostępna od listopada 2023

Tagi: Java - Programowanie

Java od lat nale

Spis treści

Java. Podręcznik na start eBook -- spis treści

Przedmowa

Rozdział 1. Dobry początek - wstęp do programowania

  • Czym sÄ… jÄ™zyk programowania i program komputerowy?
  • Instalacja Javy
  • Åšrodowisko programistyczne IntelliJ
  • Szybka powtórka

RozdziaÅ‚ 2. Zrób coÅ› ciekawego - poczÄ…tki programowania

  • PudeÅ‚ko na wartoÅ›ci - zmienna
  • Pomocnik wykonujÄ…cy czynnoÅ›ci - metoda
  • JeÅ›li tak, to zrób tak - instrukcje warunkowe if i switch-case
  • Powtórz kod wielokrotnie - pÄ™tla for
  • PÄ™tla while i do-while
  • Szybka powtórka

RozdziaÅ‚ 3. Twórz wÅ‚asny Å›wiat w swoim programie - klasy i obiekty

  • Nie dotykaj tego, co nie Twoje - modyfiatory dostÄ™pu
  • Niby proste, a jednak obiektowe - autoboxing, unboxing i BigDecimal
  • Zaawansowane operacje liczbowe - BigDecimal
  • Szybka powtórka

Rozdział 4. Pojemniki na rzeczy - tablice i kolekcje

  • Pojemnik o okreÅ›lonej wielkoÅ›ci - tablica
  • Pojemniki o nieokreÅ›lonej wielkoÅ›ci - lista (List) i zbiór (Set)
  • Pojemnik typu klucz-wartość - mapa
  • Szybka powtórka

Rozdział 5. Coś, co jest dostępne wszędzie - static i typ wyliczeniowy enum

  • Utwórz coÅ› jeden raz dla caÅ‚ej aplikacji - sÅ‚owa static i fin
  • Wyliczanka - enum (typ wyliczeniowy)
  • Szybka powtórka

RozdziaÅ‚ 6. Wspólnota klas - dziedziczenie

  • Jestem Twoim potomkiem, wiÄ™c daj mi coÅ› od siebie - dziedziczenie klas
  • Wiadomość premium to też wiadomość - rzutowanie klas i sprawdzanie typów
  • Kiedy jedna rzecz jest taka sama jak inna - metody equals() i hashCode()
  • Szybka powtórka

Rozdział 7. Ups. Coś poszło nie tak - wyjątki

  • BÅ‚Ä™dy w aplikacji - wyjÄ…tki w akcji
  • WystÄ…piÅ‚ bÅ‚Ä…d - co robimy? PodziaÅ‚ i obsÅ‚uga wyjÄ…tków
  • Niepożądana sytuacja - tworzenie wÅ‚asnych wyjÄ…tków
  • Szybka powtórka

Rozdział 8. Co mogę i co powinienem robić? Zaimplementuj to - interfejsy i klasy abstrakcyjne

  • Wiem, kim jestem i co mam robić, ale powiedz mi jak - klasy i metody abstrakcyjne
  • JeÅ›li chcesz być jednym z nas, musisz mieć pewne umiejÄ™tnoÅ›ci - interfejs
  • Klasy anonimowe
  • Szybka powtórka

Rozdział 9. Akceptuję tylko wybranych - typy generyczne

  • Czy jesteÅ› wybraÅ„cem? Tworzenie i używanie typów generycznych
  • Tworzenie referencji - interpretacja w obiekcie należącym do referencji
  • NieokreÅ›lony typ - wildcard
  • Szybka powtórka

Rozdział 10. Nie wymyślaj koła na nowo - biblioteki zewnętrzne, testy jednostkowe

  • Korzystaj z gotowych rozwiÄ…zaÅ„ - Maven, zależnoÅ›ci i dodawanie bibliotek
  • Upewnij siÄ™, że kod dziaÅ‚a poprawnie - testy jednostkowe
  • Szybka powtórka

Rozdział 11. Pisz prosty kod - podstawowe zasady pisania czystego kodu

  • Wszystko ma konkretnÄ… nazwÄ™ i konkretne miejsce - nazewnictwo i kolejność
  • Unikanie duplikatów
  • Refaktoryzacja i testy
  • Dziedziczenie i kompozycja
  • PodziaÅ‚ obowiÄ…zków - odpowiedzialność klas i metod
  • NowoÅ›ci, uÅ‚atwienia i uproszczenia dotyczÄ…ce pisania kodu w kolejnych wersjach Javy
  • Szybka powtórka

Rozdział 12. Poczuj się jak wykwalifikowany inżynier - techniczne aspekty Javy

  • Kompilator, czyli kompilacja plików .java
  • JVM, czyli wirtualna maszyna Javy
  • Pamięć JVM, czyli Garbage Collector
  • Szybka powtórka

Rozwiązania zadań

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.