Java. Podr - Helion
ISBN: 978-83-283-9783-5
okładka: mi
Księgarnia: Helion
Książka będzie dostępna od grudnia 2022
Zobacz także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Ruby on Rails. Ćwiczenia 18,75 zł, (3,00 zł -84%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Scrum. O zwinnym zarządzaniu projektami. Wydanie II rozszerzone 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
Spis treści
Java. Podręcznik na start -- spis treści
Przedmowa
Rozdział 1. Dobry początek - wstęp do programowania
- Czym są język programowania i program komputerowy?
- Instalacja Javy
- Åšrodowisko programistyczne IntelliJ
- Szybka powtórka
RozdziaÅ‚ 2. Zrób coÅ› ciekawego - poczÄ…tki programowania
- Pudełko na wartości - zmienna
- Pomocnik wykonujący czynności - metoda
- JeÅ›li tak, to zrób tak - instrukcje warunkowe if i switch-case
- Powtórz kod wielokrotnie - pÄ™tla for
- Pętla while i do-while
- Szybka powtórka
RozdziaÅ‚ 3. Twórz wÅ‚asny Å›wiat w swoim programie - klasy i obiekty
- Nie dotykaj tego, co nie Twoje - modyfiatory dostępu
- Niby proste, a jednak obiektowe - autoboxing, unboxing i BigDecimal
- Zaawansowane operacje liczbowe - BigDecimal
- Szybka powtórka
Rozdział 4. Pojemniki na rzeczy - tablice i kolekcje
- Pojemnik o określonej wielkości - tablica
- Pojemniki o nieokreÅ›lonej wielkoÅ›ci - lista (List) i zbiór (Set)
- Pojemnik typu klucz-wartość - mapa
- Szybka powtórka
Rozdział 5. Coś, co jest dostępne wszędzie - static i typ wyliczeniowy enum
- Utwórz coÅ› jeden raz dla caÅ‚ej aplikacji - sÅ‚owa static i fin
- Wyliczanka - enum (typ wyliczeniowy)
- Szybka powtórka
RozdziaÅ‚ 6. Wspólnota klas - dziedziczenie
- Jestem Twoim potomkiem, więc daj mi coś od siebie - dziedziczenie klas
- Wiadomość premium to też wiadomość - rzutowanie klas i sprawdzanie typów
- Kiedy jedna rzecz jest taka sama jak inna - metody equals() i hashCode()
- Szybka powtórka
Rozdział 7. Ups. Coś poszło nie tak - wyjątki
- Błędy w aplikacji - wyjątki w akcji
- WystÄ…piÅ‚ bÅ‚Ä…d - co robimy? PodziaÅ‚ i obsÅ‚uga wyjÄ…tków
- Niepożądana sytuacja - tworzenie wÅ‚asnych wyjÄ…tków
- Szybka powtórka
Rozdział 8. Co mogę i co powinienem robić? Zaimplementuj to - interfejsy i klasy abstrakcyjne
- Wiem, kim jestem i co mam robić, ale powiedz mi jak - klasy i metody abstrakcyjne
- Jeśli chcesz być jednym z nas, musisz mieć pewne umiejętności - interfejs
- Klasy anonimowe
- Szybka powtórka
Rozdział 9. Akceptuję tylko wybranych - typy generyczne
- Czy jesteÅ› wybraÅ„cem? Tworzenie i używanie typów generycznych
- Tworzenie referencji - interpretacja w obiekcie należącym do referencji
- Nieokreślony typ - wildcard
- Szybka powtórka
Rozdział 10. Nie wymyślaj koła na nowo - biblioteki zewnętrzne, testy jednostkowe
- Korzystaj z gotowych rozwiązań - Maven, zależności i dodawanie bibliotek
- Upewnij się, że kod działa poprawnie - testy jednostkowe
- Szybka powtórka
Rozdział 11. Pisz prosty kod - podstawowe zasady pisania czystego kodu
- Wszystko ma konkretną nazwę i konkretne miejsce - nazewnictwo i kolejność
- Unikanie duplikatów
- Refaktoryzacja i testy
- Dziedziczenie i kompozycja
- PodziaÅ‚ obowiÄ…zków - odpowiedzialność klas i metod
- Nowości, ułatwienia i uproszczenia dotyczące pisania kodu w kolejnych wersjach Javy
- Szybka powtórka
Rozdział 12. Poczuj się jak wykwalifikowany inżynier - techniczne aspekty Javy
- Kompilator, czyli kompilacja plików .java
- JVM, czyli wirtualna maszyna Javy
- Pamięć JVM, czyli Garbage Collector
- Szybka powtórka
Rozwiązania zadań