reklama - zainteresowany?

Java. Ćwiczenia praktyczne - Helion

Java. Ćwiczenia praktyczne
Autor: Marcin Lis
ISBN: 83-7197-723-9
stron: 164, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-02-21
Księgarnia: Helion

Cena książki: 15,90 zł

Dodaj do koszyka Java. Ćwiczenia praktyczne

Tagi: Java - Programowanie

Chyba każdy, kto interesuję się Internetem, słyszał o Javie. Ten, w końcu stosunkowo młody, język programowania wyjątkowo szybko zdobył sobie bardzo dużą popularność i akceptację ze strony programistów na całym świecie. I choć jego przyszłość wcale nie jest jeszcze przesądzona, wiele wskazuje na to, że Java stanie się jednak dominującą technologią już w niedalekiej przyszłości. Skoro tak, warto poznać ją już teraz. Wiele osób kojarzy Javę tylko z apletami zawartymi na stronach WWW. To jednak tylko część zastosowań. Tak naprawdę to doskonały, obiektowy język programowania, nadający się do różnorodnych zastosowań.

Autor zapoznaje czytelnika z podstawami języka przez serię kilkudziesięciu ćwiczeń. Kurs ten jednak pozwoli zrozumieć istotę języka, a zagadnienia zaawansowane staną się bardziej czytelne, gdy przyszły programista sięgnie po kolejne książki.

Dodaj do koszyka Java. Ćwiczenia praktyczne

 

Osoby które kupowały "Java. Ćwiczenia praktyczne", wybierały także:

  • Zrozum struktury danych. Algorytmy i praca na danych w Javie
  • Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII
  • Java. Najlepsze rozwiÄ…zania zadaÅ„ programistycznych. Receptury. Wydanie IV
  • Programowanie w Javie. Solidna wiedza w praktyce. Wydanie XI
  • JavaFX. Kurs video. Wzorce oraz typy generyczne

Dodaj do koszyka Java. Ćwiczenia praktyczne

Spis treści

Java. Ćwiczenia praktyczne -- spis treści

Wstęp (7)

  • PrzyszÅ‚ość Javy (8)
  • O książce (8)
  • NarzÄ™dzia (9)
  • PrzykÅ‚ady (9)

Część I Język programowania (11)

Rozdział 1. Krótkie wprowadzanie (13)

  • Zaczynamy (13)
  • B-kod i maszyna wirtualna (14)
  • Java a C++ (15)
  • Obiektowy jÄ™zyk programowania (15)
  • Struktura programu (16)

Rozdział 2. Zmienne, operatory i instrukcje (17)

  • Zmienne (17)
    • Typy podstawowe (17)
    • Deklarowanie zmiennych typów podstawowych (18)
    • Typy odnoÅ›nikowe (20)
    • Deklarowanie zmiennych typów odnoÅ›nikowych (21)
  • Operatory (24)
    • Operatory arytmetyczne (24)
    • Operatory bitowe (28)
    • Priorytet operatorów (31)
  • Instrukcje (31)
    • Instrukcja warunkowa if...else (31)
    • Instrukcja switch (35)
    • PÄ™tla for (37)
    • PÄ™tla while (40)

Rozdział 3. Obiekty i klasy (43)

  • Metody (44)
  • Konstruktory (50)
  • Specyfikatory dostÄ™pu (52)
  • Dziedziczenie (55)

Rozdział 4. Wyjątki (57)

  • BÅ‚Ä™dy w programach (57)
  • Instrukcja try...catch (60)
  • Instrukcja throws (62)
  • Hierarchia wyjÄ…tków (63)

Część II Aplety (65)

Rozdział 5. Rysowanie (67)

  • Aplikacja a Aplet (67)
  • Pierwszy aplet (67)
  • Jak to dziaÅ‚a? (69)
  • Czcionki (70)
  • Rysowanie grafiki (73)
  • Kolory (78)
  • WyÅ›wietlanie plików graficznych (80)

Rozdział 6. Dźwięki (85)

Rozdział 7. Animacje (89)

  • PÅ‚ywajÄ…cy napis (89)
  • PÅ‚ywajÄ…cy napis z buforowaniem (93)
  • Zegar cyfrowy (94)
  • Animacja poklatkowa (96)
  • Zegar analogowy (98)

Rozdział 8. Interakcja z użytkownikiem (103)

  • ObsÅ‚uga myszy (103)
  • Rysowanie figur (I) (106)
  • Rysowanie Figur (II) (111)
  • Rysowanie Figur (III) (112)

Część III Aplikacje (117)

Rozdział 9. Okna i menu (119)

Rozdział 10. Grafika i komponenty (133)

  • Klasa Button (134)
  • Klasa TextField (136)
  • Klasa TextArea (139)
  • Klasa Label (142)
  • Klasa Checkbox (144)
  • Klasa List (146)

Rozdział 11. Operacje wejścia-wyjścia (151)

  • Wczytywanie danych z klawiatury (151)
  • Operacje na plikach (156)

Zakończenie (164)

Dodaj do koszyka Java. Ćwiczenia praktyczne

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.