reklama - zainteresowany?

Java 2. Techniki zaawansowane - Helion

Java 2. Techniki zaawansowane
Autor: Cay Horstmann, Gary Cornell
Tytu艂 orygina艂u: Core Java 2 Volume 2 Advanced Features
T艂umaczenie: Jaromir Senczyk
ISBN: 83-7197-985-1
stron: 1128, Format: B5, ok艂adka: twarda
Data wydania: 2003-02-13
Ksi臋garnia: Helion

Cena ksi膮偶ki: 129,00 z艂

Dodaj do koszyka Java 2. Techniki zaawansowane

Tagi: Java - Programowanie

  • Przewodnik dla do艣wiadczonych programist贸w omawiaj膮cy zaawansowane mo偶liwo艣ci platformy Java dla wersji JDK 1.3 i 1.4.
  • Dostarcza wielu praktycznych przyk艂ad贸w kodu!
  • Zawiera nowe b膮d藕 zaktualizowane om贸wienie: j臋zyka XML, problematyki bezpiecze艅stwa, programowania aplikacji sieciowych, wielow膮tkowo艣ci, kolekcji, zdalnych obiekt贸w, interfejsu JDBC™, architektury komponent贸w JavaBeans™, biblioteki Swing i wielu innych zagadnie艅.
Przewodnik po zaawansowanych metodach programowania w Javie dla zaawansowanych programist贸w.

Ksi膮偶ka ta dostarcza do艣wiadczonym programistom rozwi膮za艅 niezb臋dnych do pe艂nego wykorzystania mo偶liwo艣ci Javy. To praktyczny przewodnik u艂atwiaj膮cy rozwi膮zywanie nawet najbardziej z艂o偶onych problem贸w programistycznych. Dodatkowo zawiera zupe艂nie nowy rozdzia艂 po艣wi臋cony wykorzystaniu j臋zyka XML w programach pisanych w Javie oraz zaktualizowane om贸wienie wielu zaawansowanych mo偶liwo艣ci tej platformy -- od kolekcji po metody macierzyste, od bezpiecze艅stwa po bibliotek臋 Swing.

Autorzy identyfikuj膮 problemy najcz臋艣ciej napotykane przez do艣wiadczonych programist贸w Javy i dostarczaj膮 przemy艣lanych rozwi膮za艅 zilustrowanych przyk艂adami kodu, kt贸re uczyni艂y z tej ksi膮偶ki prawdziwy bestseller. Dzi臋ki niej ujrzysz w nowym 艣wietle zagadnienia interfejsu ODBC™, tworzenia aplikacji sieciowych, wykorzystania zdalnych obiekt贸w i wiele innych.

Najwa偶niejsze informacje dla programist贸w Java:

  • Zaktualizowane om贸wienie wielow膮tkowo艣ci, kolekcji i aplikacji sieciowych.
  • Zmienione przedstawienie problematyki zdalnych obiekt贸w.
  • Nowe, zaawansowane techniki wykorzystania architektury komponent贸w JavaBeans™.
  • Zaawansowane techniki tworzenia interfejsu u偶ytkownika wykorzystuj膮ce biblioteki Swing i AWT.
Ksi膮偶ka b臋dzie dla Ciebie kolejnym krokiem w poznaniu mo偶liwo艣ci Javy. Jest rozszerzeniem i doskona艂ym uzupe艂nieniem publikacji "Java 2. Postawy".

O autorach:
CAY S. HORSTMANN wyk艂ada informatyk臋 na uniwersytecie stanowym w San Jose. Napisa艂 sze艣膰 ksi膮偶ek o C++, Javie i programowaniu zorientowanym obiektowo. Jest redaktorem naczelnym bestselerowego cyklu Core Series, wydawnictwa Prentice Hall PTR.

GARY CORNELL zrobi艂 doktorat na uniwersytecie Brown i wsp贸艂pracowa艂 z IBM Watson Labs. Jest autorem lub wsp贸艂autorem 20 ksi膮偶ek oraz wielu artyku艂贸w, wydrukowanych w czasopismach komputerowych. Obecnie kieruje programem Modern Visual Programming na Uniwersytecie Connecticut.

Dodaj do koszyka Java 2. Techniki zaawansowane

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Java 2. Techniki zaawansowane", wybiera艂y tak偶e:

  • Zrozum struktury danych. Algorytmy i praca na danych w Javie
  • Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII
  • Java. Najlepsze rozwi膮zania zada艅 programistycznych. Receptury. Wydanie IV
  • Programowanie w Javie. Solidna wiedza w praktyce. Wydanie XI
  • JavaFX. Kurs video. Wzorce oraz typy generyczne

Dodaj do koszyka Java 2. Techniki zaawansowane

Spis tre艣ci

Java 2. Techniki zaawansowane -- spis tre艣ci

Podzi臋kowania (9)

Przedmowa (11)

  • Do Czytelnika (11)
  • O ksi膮偶ce (11)

Rozdzia艂 1. Wielow膮tkowo艣膰 (15)

  • Czym s膮 w膮tki? (16)
    • Zastosowanie w膮tk贸w (21)
    • Uruchamianie i wykonywanie w膮tk贸w (22)
    • Wykonywanie wielu w膮tk贸w (27)
    • Interfejs Runnable (28)
  • Przerywanie w膮tk贸w (30)
  • W艂a艣ciwo艣ci w膮tk贸w (32)
    • Stany w膮tk贸w (32)
    • Odblokowanie w膮tku (35)
    • W膮tki martwe (35)
    • W膮tki-demony (36)
    • Grupy w膮tk贸w (36)
  • Priorytety w膮tk贸w (38)
  • W膮tki egoistyczne (45)
  • Synchronizacja (51)
    • Komunikacja mi臋dzy w膮tkami bez synchronizacji (51)
    • Synchronizacja dost臋pu do wsp贸艂dzielonych zasob贸w (55)
    • Blokady obiekt贸w (60)
    • Metody wait i notify (61)
    • Bloki synchronizowane (66)
    • Synchronizowane metody statyczne (67)
  • Zakleszczenia (68)
    • Dlaczego metody stop i suspend nie s膮 zalecane? (71)
    • Limity czasu (76)
  • Programowanie interfejsu u偶ytkownika przy u偶yciu w膮tk贸w (77)
    • W膮tki i Swing (77)
    • Animacja (85)
    • Liczniki czasu (91)
    • Paski post臋pu (94)
    • Monitory post臋pu (99)
    • Monitorowanie post臋pu strumieni wej艣cia (103)
  • Zastosowanie potok贸w do komunikacji pomi臋dzy w膮tkami (109)

Rozdzia艂 2. Kolekcje (115)

  • Interfejsy kolekcji (115)
    • Rozdzielenie interfejs贸w kolekcji od ich implementacji (116)
    • Interfejsy Collection i Iterator w bibliotekach j臋zyka Java (118)
  • Kolekcje konkretne (123)
    • Listy powi膮zane (123)
    • Klasa ArrayList (132)
    • Zbiory z kodowaniem mieszaj膮cym (132)
    • Zbiory drzewiaste (139)
    • Mapy (145)
    • Specjalizowane klasy map (150)
  • Szkielet kolekcji (155)
    • Widoki i opakowania (158)
    • Operacje masowe (164)
    • Wykorzystanie biblioteki kolekcji z tradycyjnymi bibliotekami (165)
  • Algorytmy (166)
    • Sortowanie i tasowanie (167)
    • Wyszukiwanie binarne (170)
    • Proste algorytmy (171)
    • Programowanie w艂asnych algorytm贸w (173)
  • Tradycyjne kolekcje (174)
    • Klasa Hashtable (174)
    • Wyliczenia (175)
    • Zbiory w艂a艣ciwo艣ci (176)
    • Stosy (182)
    • Zbiory bit贸w (182)

Rozdzia艂 3. Programowanie aplikacji sieciowych (187)

  • Po艂膮czenia z serwerem (188)
  • Implementacja serwer贸w (191)
    • Obs艂uga wielu klient贸w (194)
  • Wysy艂anie poczty elektronicznej (197)
  • Zaawansowane programowanie przy u偶yciu gniazdek sieciowych (202)
  • Po艂膮czenia wykorzystuj膮ce URL (207)
    • URL i URI (208)
    • Zastosowanie klasy URLConnection do pobierania informacji (210)
  • Wysy艂anie danych do formularzy (219)
    • Skrypty CGI i serwlety (219)
    • Wysy艂anie danych do serwera stron internetowych (221)
  • Zbieranie informacji w sieci Internet (227)
    • Bezpiecze艅stwo aplet贸w (233)
    • Serwery proxy (236)
    • Testowanie apletu prognozy pogody (243)

Rozdzia艂 4. Po艂膮czenia do baz danych: JDBC (247)

  • Architektura JDBC (248)
    • Typowe zastosowania JDBC (251)
  • J臋zyk SQL (252)
  • Instalacja JDBC (258)
  • Podstawowe koncepcje programowania przy u偶yciu JDBC (258)
    • Adresy URL baz danych (259)
    • Nawi膮zywanie po艂膮czenia (259)
    • Wykonywanie polece艅 j臋zyka SQL (264)
    • Zaawansowane typy j臋zyka SQL (JDBC 2) (266)
    • Wype艂nianie bazy danych (268)
  • Wykonywanie zapyta艅 (272)
  • Przewijalne i aktualizowalne zbiory wynik贸w zapyta艅 (282)
    • Przewijalne zbiory rekord贸w (JDBC 2) (283)
    • Aktualizowalne zbiory rekord贸w (JDBC 2) (286)
  • Metadane (290)
  • Transakcje (300)
    • Aktualizacje wsadowe (JDBC 2) (301)
  • Zaawansowane zarz膮dzanie po艂膮czeniami (302)

Rozdzia艂 5. Obiekty zdalne (305)

    • Wprowadzenie do problematyki obiekt贸w zdalnych: role klienta i serwera (306)
  • Wywo艂ania zdalnych metod (RMI) (308)
    • Namiastka i szeregowanie parametr贸w (309)
    • Dynamiczne 艂adowanie klas (311)
  • Konfiguracja wywo艂ania zdalnych metod (311)
    • Interfejsy i implementacje (312)
    • Odnajdywanie obiekt贸w serwera (315)
    • Po stronie klienta (319)
    • Przygotowanie wdro偶enia (323)
    • Wdro偶enie programu (326)
  • Przekazywanie parametr贸w zdalnym metodom (326)
    • Przekazywanie lokalnych obiekt贸w (326)
    • Przekazywanie zdalnych obiekt贸w (338)
    • Wykorzystanie zdalnych obiekt贸w w zbiorach (341)
    • Klonowanie zdalnych obiekt贸w (342)
    • Niew艂a艣ciwe zdalne parametry (343)
  • Wykorzystanie RMI w apletach (344)
  • Aktywacja obiekt贸w serwera (348)
  • Java IDL i CORBA (355)
    • J臋zyk IDL (356)
    • Przyk艂ad aplikacji CORBA (361)
    • Implementacja serwer贸w CORBA (370)

Rozdzia艂 6. Zaawansowane mo偶liwo艣ci pakietu Swing (377)

  • Listy (377)
    • Komponent JList (378)
    • Modele list (382)
    • Wstawianie i usuwanie (387)
    • Odrysowywanie zawarto艣ci listy (389)
  • Drzewa (394)
    • Najprostsze drzewa (395)
    • Przegl膮danie w臋z艂贸w (410)
    • Rysowanie w臋z艂贸w (412)
    • Nas艂uchiwanie zdarze艅 w drzewach (419)
    • W艂asne modele drzew (425)
  • Tabele (433)
    • Najprostsze tabele (433)
    • Modele tabel (437)
    • Filtry sortuj膮ce (447)
    • Rysowanie i edytowanie zawarto艣ci kom贸rek (454)
    • Operacje na wierszach i kolumnach (469)
    • Wyb贸r wierszy, kolumn i kom贸rek (470)
  • Komponenty formatuj膮ce tekst (478)
  • Organizatory komponent贸w (484)
    • Panele dzielone (485)
    • Panele z zak艂adkami (489)
    • Panele pulpitu i ramki wewn臋trzne (494)
    • Rozmieszczenie kaskadowe i s膮siaduj膮ce (497)
    • Zg艂aszanie weta do zmiany w艂a艣ciwo艣ci (500)

Rozdzia艂 7. Zaawansowane mo偶liwo艣ci biblioteki AWT (513)

  • Potokowe tworzenie grafiki (514)
  • Figury (516)
    • Wykorzystanie klas obiekt贸w graficznych (518)
  • Pola (531)
  • 艢lad p臋dzla (535)
  • Wype艂nienia (543)
  • Przekszta艂cenia uk艂adu wsp贸艂rz臋dnych (549)
  • Przycinanie (557)
  • Przezroczysto艣膰 i sk艂adanie obraz贸w (562)
  • Wskaz贸wki operacji graficznych (570)
  • Czytanie i zapisywanie plik贸w graficznych (575)
    • Wykorzystanie obiekt贸w zapisu i odczytu plik贸w graficznych (576)
    • Odczyt i zapis plik贸w zawieraj膮cych sekwencje obraz贸w (578)
  • Operacje na obrazach (588)
    • Dost臋p do danych obrazu (588)
    • Filtrowanie obraz贸w (595)
  • Drukowanie (604)
    • Drukowanie grafiki (604)
    • Drukowanie wielu stron (614)
    • Podgl膮d wydruku (616)
    • Us艂ugi drukowania (625)
    • Us艂ugi drukowania za po艣rednictwem strumieni (631)
    • Atrybuty drukowania (636)
  • Schowek (643)
    • Klasy i interfejsy umo偶liwiaj膮ce przekazywanie danych (644)
    • Przekazywanie tekstu (644)
    • Interfejs Transferable i formaty danych (649)
    • Przekazywanie obraz贸w za pomoc膮 schowka (651)
    • Wykorzystanie lokalnego schowka do przekazywania referencji obiekt贸w (656)
    • Wykorzystanie schowka systemowego do przekazywania obiekt贸w Java (662)
  • Mechanizm "przeci膮gnij i upu艣膰" (666)
    • Cele mechanizmu "przeci膮gnij i upu艣膰" (668)
    • 殴r贸d艂a mechanizmu "przeci膮gnij i upu艣膰" (677)
    • Przekazywanie danych pomi臋dzy komponentami Swing (683)

Rozdzia艂 8. JavaBeans (687)

  • Dlaczego ziarnka? (688)
  • Proces tworzenia ziarnek JavaBeans (689)
  • Wykorzystanie ziarnek do tworzenia aplikacji (693)
    • Umieszczanie ziarnek w plikach JAR (694)
    • Korzystanie z ziarnek (696)
  • Wzorce nazw w艂a艣ciwo艣ci ziarnek i zdarze艅 (701)
  • Typy w艂a艣ciwo艣ci ziarnek (703)
    • W艂a艣ciwo艣ci proste (703)
    • W艂a艣ciwo艣ci indeksowane (704)
    • W艂a艣ciwo艣ci powi膮zane (705)
    • W艂a艣ciwo艣ci ograniczone (711)
  • Tworzenie w艂asnych zdarze艅 zwi膮zanych z ziarnkami (721)
  • Edytory w艂a艣ciwo艣ci (727)
    • Implementacja edytora w艂a艣ciwo艣ci (735)
  • Klasa informacyjna ziarnka (749)
    • Klasa FeatureDescriptor (751)
  • Indywidualizacja ziarnka (758)
    • Implementacja klasy indywidualizacji (760)
  • Kontekst ziarnka (768)
    • Zaawansowane zastosowanie introspekcji (768)
    • Odnajdywanie ziarnek siostrzanych (771)
    • Korzystanie z us艂ug kontekstu ziarnka (773)

Rozdzia艂 9. Bezpiecze艅stwo (783)

  • 艁adowanie klas (784)
    • Implementacja w艂asnej procedury 艂aduj膮cej (787)
  • Weryfikacja kodu maszyny wirtualnej (794)
  • Mened偶ery bezpiecze艅stwa i pozwolenia (799)
    • Bezpiecze艅stwo na platformie Java 2 (801)
    • Pliki polityki bezpiecze艅stwa (806)
    • Tworzenie w艂asnych klas pozwole艅 (813)
    • Implementacja klasy pozwole艅 (814)
    • Tworzenie w艂asnych mened偶er贸w bezpiecze艅stwa (820)
    • Uwierzytelnianie u偶ytkownik贸w (828)
  • Podpis cyfrowy (834)
    • Skr贸ty wiadomo艣ci (834)
    • Podpisywanie wiadomo艣ci (840)
    • Uwierzytelnianie wiadomo艣ci (847)
    • Certyfikaty X.509 (849)
    • Tworzenie certyfikat贸w (851)
    • Podpisywanie certyfikat贸w (854)
  • Podpisywanie kodu (861)
    • Podpisywanie plik贸w JAR (862)
    • Wskaz贸wki dotycz膮ce wdro偶enia (866)
    • Certyfikaty tw贸rc贸w oprogramowania (867)
  • Szyfrowanie (868)
    • Szyfrowanie symetryczne (869)
    • Szyfrowanie kluczem publicznym (875)
    • Strumienie szyfruj膮ce (880)

Rozdzia艂 10. Internacjonalizacja (883)

  • Lokalizatory (884)
  • Liczby i waluty (890)
  • Data i czas (896)
  • Tekst (903)
    • Porz膮dek alfabetyczny (903)
    • Granice tekstu (910)
    • Formatowanie komunikat贸w (916)
    • Formatowanie z wariantami (920)
    • Konwersje zbior贸w znak贸w (924)
    • Internacjonalizacja a pliki 藕r贸d艂owe program贸w (925)
  • Zasoby (926)
    • Lokalizacja zasob贸w (927)
    • Tworzenie klas zasob贸w (928)
  • Lokalizacja graficznego interfejsu u偶ytkownika (931)
    • Lokalizacja apletu (934)

Rozdzia艂 11. Metody macierzyste (951)

  • Wywo艂ania funkcji j臋zyka C z program贸w w j臋zyku Java (953)
    • Wykorzystanie funkcji printf (954)
  • Numeryczne parametry metod i warto艣ci zwracane (959)
    • Wykorzystanie funkcji printf do formatowania liczb (959)
  • 艁a艅cuchy znak贸w jako parametry (961)
    • Wywo艂anie funkcji sprintf przez metod臋 macierzyst膮 (964)
  • Dost臋p do sk艂adowych obiektu (966)
  • Dost臋p do statycznych sk艂adowych klasy (969)
  • Sygnatury (971)
  • Wywo艂ywanie metod j臋zyka Java (973)
    • Wywo艂ywanie metod obiekt贸w (973)
    • Wywo艂ywanie metod statycznych (976)
    • Konstruktory (977)
    • Alternatywne sposoby wywo艂ywania metod (977)
  • Tablice (980)
  • Obs艂uga b艂臋d贸w (984)
  • Interfejs programowy wywo艂a艅 j臋zyka Java (989)
  • Kompletny przyk艂ad: dost臋p do rejestru systemu Windows (992)
    • Rejestr systemu Windows (992)
    • Interfejs dost臋pu do rejestru na platformie Java (994)
    • Implementacja dost臋pu do rejestru za pomoc膮 metod macierzystych (995)

Rozdzia艂 12. J臋zyk XML (1009)

  • Wprowadzenie do j臋zyka XML (1010)
    • Struktura dokumentu XML (1012)
  • Parsowanie dokument贸w XML (1015)
  • Definicje typ贸w dokument贸w (1026)
    • Praktyczny przyk艂ad (1034)
  • Przestrzenie nazw (1046)
  • Wykorzystanie parsera SAX (1048)
  • Tworzenie dokument贸w XML (1053)
  • Przekszta艂cenia XSL (1061)

Skorowidz (1073)

Dodaj do koszyka Java 2. Techniki zaawansowane

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.