reklama - zainteresowany?

Jakość projektów informatycznych. Rozwój i testowanie oprogramowania - Helion

Jakość projektów informatycznych. Rozwój i testowanie oprogramowania
Autor: Karolina Zmitrowicz
ISBN: 978-83-283-0156-6
stron: 296, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2015-09-23
Księgarnia: Helion

Cena książki: 35,40 zł (poprzednio: 59,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-23,60 zł)

Dodaj do koszyka Jakość projektów informatycznych. Rozwój i testowanie oprogramowania

Tagi: Kompetencje osobiste | Testowanie oprogramowania | ZarzÄ…dzanie projektami IT

Zarządzaj jakością projektu od narodzin po końcowe testy!

  • Koncepcja jakoÅ›ci — co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz pilnować poziomu Twoich produktów
  • ZarzÄ…dzanie jakoÅ›ciÄ… (oprogramowania) — ustaw procesy, zasady i standardy
  • Testowanie — znaczenie ostatniego etapu pracy z projektem
Zapewnianie wysokiej jakości oprogramowania to niełatwe zadanie. Osiągniesz ją, jeśli będziesz przestrzegać wysokich standardów procesu wytwarzania i dopilnujesz, by każdy problem został rozwiązany do końca. Jednak zadziwiająco wielu producentów nie traktuje poważnie sygnałów o błędach. Ujawniają się one dopiero podczas testowania, czyli na etapie, gdy już niewiele można zrobić. Ta książka podpowie Ci, jak już na pierwszych etapach tworzenia kodu wykrywać i rozwiązywać pojawiające się problemy. Popraw efektywność swojej pracy już dziś!

Karolina Zmitrowicz zebrała najistotniejsze koncepcje z dziedziny zarządzania jakością oprogramowania i uzupełniła je o własne doświadczenia. Znajdziesz tu omówienie podstaw testowania oraz pomoc w organizacji i planowaniu pracy. Nauczysz się tworzyć jakość, a nie tylko ją sprawdzać. Poznasz przydatne metody weryfikacji i walidacji, podstawy tworzenia dokumentacji wyników i narzędzia Lean Software Development. Dzięki zawartym w książce wskazówkom udoskonalisz swoje produkty, zoptymalizujesz proces ich wytwarzania i powiększysz grono zachwyconych klientów.
  • Definicja jakoÅ›ci i znaczenie jakoÅ›ci w projektach informatycznych
  • ZarzÄ…dzanie procesowe, jakoÅ›ciÄ… i przez jakość
  • Zasady Deminga i koÅ‚a jakoÅ›ci
  • ZarzÄ…dzanie jakoÅ›ciÄ… oprogramowania
  • Manifest jakoÅ›ci i standardy
  • Planowanie procesu zapewnienia jakoÅ›ci
  • Weryfikacja i walidacja, metryki
  • Anomalie — charakterystyka i sposób obsÅ‚ugi
  • Podstawy testowania, organizacja i techniki testów
  • Metryki zwiÄ…zane z testowaniem i dokumentacja testów
  • Wsparcie narzÄ™dziowe i standardy w testowaniu
  • Doskonalenie procesów organizacyjnych i procesu testowego
  • Lean Software development (LSD)

Dbaj o jakość — pamiÄ™taj, że stać CiÄ™ na wiÄ™cej!

Dodaj do koszyka Jakość projektów informatycznych. Rozwój i testowanie oprogramowania

 

Osoby które kupowały "Jakość projektów informatycznych. Rozwój i testowanie oprogramowania", wybierały także:

  • Oprogramowanie szyte na miarÄ™. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone
  • Ty też to masz! Odkryj swoje talenty i zacznij robić w życiu to, co lubisz i potrafisz najlepiej
  • Socjotechnika. Sztuka zdobywania wÅ‚adzy nad umysÅ‚ami. Wydanie II
  • Angielski dla specjalist
  • LinkedIn na start. Kurs video. Zbuduj mark

Dodaj do koszyka Jakość projektów informatycznych. Rozwój i testowanie oprogramowania

Spis treści

Jakość projektów informatycznych. Rozwój i testowanie oprogramowania -- spis treści

  • Przedmowa
  • RozdziaÅ‚ 1. Wprowadzenie
  • RozdziaÅ‚ 2. Koncepcja jakoÅ›ci
    • Definicja jakoÅ›ci
    • Normalizacja
    • Znaczenie jakoÅ›ci w projektach informatycznych
    • Koszty jakoÅ›ci
  • RozdziaÅ‚ 3. ZarzÄ…dzanie jakoÅ›ciÄ…
    • ZarzÄ…dzanie procesowe
    • ZarzÄ…dzanie jakoÅ›ciÄ…
    • ZarzÄ…dzanie przez jakość
    • Koncepcje zarzÄ…dzania jakoÅ›ciÄ…
      • Zasady Deminga
        • Zasada 1. wytrwaÅ‚ość w zamierzeniach
        • Zasada 2. przyjÄ™cie nowej filozofii
        • Zasada 3. rezygnacja z uzależnienia od masowej kontroli
        • Zasada 4. zrezygnowanie z zamawiania wyrobów i usÅ‚ug wyÅ‚Ä…cznie na podstawie kryterium ceny
        • Zasada 5. nieustanne doskonalenie procesów, wyrobów i usÅ‚ug
        • Zasada 6. uczenie siÄ™ nowych umiejÄ™tnoÅ›ci
        • Zasada 7. zamiana zwykÅ‚ego zarzÄ…dzania na przywództwo
        • Zasada 8. wyeliminowanie strachu
        • Zasada 9. przeÅ‚amanie barier miÄ™dzy pionami
        • Zasada 10. wyeliminowanie haseÅ‚ i sloganów
        • Zasada 11. wyeliminowanie zarzÄ…dzania przez cele
        • Zasada 12. usuniÄ™cie barier, które utrudniajÄ… odczuwanie dumy z pracy, zrezygnowanie z dorocznych ocen pracowników
        • Zasada 13. promowanie intensywnych programów szkoleniowych oraz zachÄ™canie do ciÄ…gÅ‚ego samodoskonalenia
        • Zasada 14. zaangażowanie wszystkich pracowników w proces transformacji
      • KoÅ‚a jakoÅ›ci
      • Inne koncepcje, narzÄ™dzia i techniki zarzÄ…dzania jakoÅ›ciÄ…
    • ZarzÄ…dzanie jakoÅ›ciÄ… oprogramowania
      • Jakość oprogramowania
      • Kodeks postÄ™powania
        • Zasada 1. produkt
        • Zasada 2. interes publiczny
        • Zasada 3. osÄ…d
        • Zasada 4. klient i pracodawca
        • Zasada 5. kierownictwo
        • Zasada 6. zawód
        • Zasada 7. wspóÅ‚pracownicy
        • Zasada 8. ja
    • Manifest jakoÅ›ci
    • Standardy
      • ISO 9000 Quality Management
      • ISO 19011: 2011 Guidelines for auditing management systems
      • ISO/TS 16949: 2009 Quality management systems Particular requirements for the application of ISO 9001: 2008 for automotive production and relevant service part organizations
      • TickIT i TickIT plus
      • ISO Technical Report 19759 (SWEBOK)
  • RozdziaÅ‚ 4. Zapewnienie jakoÅ›ci
    • Wprowadzenie
    • Planowanie procesu zapewnienia jakoÅ›ci
      • Plan zapewnienia jakoÅ›ci
      • Czynniki wpÅ‚ywu
      • Charakterystyki jakoÅ›ciowe dla procesu i produktu
        • Modele jakoÅ›ci procesu inżynierii oprogramowania
        • Modele jakoÅ›ci produktu
    • Weryfikacja i walidacja
      • PrzeglÄ…dy
        • Przejrzenie
        • PrzeglÄ…d techniczny
        • PrzeglÄ…d kierowniczy
        • Inspekcja
        • Audyt
        • Proces realizacji przeglÄ…du
      • Listy kontrolne
    • Metryki
    • Anomalie charakterystyka i sposób obsÅ‚ugi
    • Standardy
      • ISO/IEC 25000: 2005 Software Engineering Software product Quality Requirements and Evaluation (SQuaRE) Guide to SQuaRE
      • ISO 9241 Ergonomics of Human System Interaction
      • ISO 31000: 2009 Risk Management Principles and guidelines
      • IEEE 610.12: 1990 Standard Glossary of Software Engineering Terminology
      • IEEE 828: 2012 Standard for Configuration Management in Systems and Software Engineering
      • IEEE 830: 1998 Recommended Practice for Software Requirements Specifications
      • IEEE 1233: 1996 Guide for Developing of System Requirements Specifications
      • IEEE 1362: 1998 Guide for Information Technology System Definition Concept of Operations (ConOps) Document
      • IEEE 29148: 2011 Systems and software engineering Life cycle processes Requirements engineering
      • IEEE 730: 2002 Standard for Software Quality Assurance Plans
      • IEEE 1012: 1986 Standard for Software Verification and Validation Plans
      • IEEE 1028: 2008 Standard for Software Reviews and Audits
      • IEEE 1044: 2009 Standard Classification for Software Anomalies
      • IEEE 1061: 1998 Standard for a Software Quality Metrics Methodology
  • RozdziaÅ‚ 5. Testowanie
    • Podstawy testowania
    • Organizacja testów
      • Niezależność testowania
      • Kontekst testowania
        • ZwiÄ…zek testowania z innymi czynnoÅ›ciami wytwarzania
        • ZwiÄ…zek z modelem wytwarzania produktu
      • Strategia testów
        • Typy strategii
        • Testowanie oparte na ryzyku
      • Poziomy testów
        • Testy jednostkowe (moduÅ‚owe)
        • Testy integracji
        • Testy systemowe
        • Testy akceptacyjne
      • Cele testowania
    • Techniki testowe
      • Techniki oparte na intuicji i doÅ›wiadczeniu
        • Testowanie ad hoc
        • Testowanie eksploracyjne
      • Techniki oparte na specyfikacji
        • PrzedziaÅ‚y równoważnoÅ›ci
        • Analiza wartoÅ›ci brzegowych
        • Tablica decyzyjna
        • Maszyna stanów
        • Testowanie oparte na specyfikacji formalnej
      • Techniki oparte na kodzie
        • Techniki oparte na przepÅ‚ywie kontroli
          • Testowanie instrukcji
          • Testowanie decyzji
        • Techniki oparte na przepÅ‚ywie danych
      • Techniki oparte na usterkach
        • Zgadywanie bÅ‚Ä™dów
        • Testy mutacyjne
      • Techniki oparte na użyciu
        • Profile operacyjne
        • Persony
      • Techniki oparte na charakterze systemu
    • Proces testowy
      • Podstawowy proces testowy
        • Planowanie testów w projekcie
        • Projektowanie i implementacja testów
        • Rozwój Å›rodowiska testowego
        • Wykonanie testów
        • ZarzÄ…dzanie incydentami
        • Ocena kryteriów zakoÅ„czenia testów
        • Monitorowanie i kontrola testów
        • ZamkniÄ™cie testów
    • Metryki zwiÄ…zane z testowaniem
      • Ocena produktu poddawanego testom
        • Miary produktu wspierajÄ…ce planowanie i projektowanie testów
        • Typy, klasyfikacja i statystyki usterek
        • GÄ™stość bÅ‚Ä™dów
        • Modele wzrostu niezawodnoÅ›ci
      • Ocena wykonywanych testów
        • Pomiary pokrycia/starannoÅ›ci
        • Posiew usterek
        • Wskaźnik mutacji
    • Dokumentacja testów
      • Dokumentacja zarzÄ…dcza
      • Dokumentacja specyfikacji testów
      • Dokumentacja wykonania testów
      • Dokumentacja raportów z testów
    • Wsparcie narzÄ™dziowe
    • Standardy w testowaniu
      • BS 7925-1: 1998 Software testing Vocabulary
      • BS 7925-2: 1998 Software testing Software component testing
      • IEEE 1008: 1987 Standard for Software Unit Testing
      • IEEE 829: 1998 Standard for Test Documentation
      • ISO/IEC/IEEE 29119 Software Testing
      • Normy procesowe
      • Inne standardy
  • RozdziaÅ‚ 6. Doskonalenie jakoÅ›ci
    • Doskonalenie procesów organizacyjnych
      • CMMI
      • TickITplus
      • ISO/IEC 15504 Software Process Improvement and Capability Determination (SPICE)
    • Doskonalenie procesu testowego
      • IDEAL
      • TMMi
        • Poziomy dojrzaÅ‚oÅ›ci[5]
          • Poziom 1. WstÄ™pny
          • Poziom 2. ZarzÄ…dzany
          • Poziom 3. Zdefiniowany
          • Poziom 4. Mierzony
          • Poziom 5. Optymalizacja
        • Struktura modelu
        • PrzykÅ‚ad zastosowania modelu TMMi
      • TPI Next
      • CTP
      • Inne modele doskonalenia procesu testowego
    • Lean Software Development (LSD)
      • Zasady LSD
  • RozdziaÅ‚ 7. Podsumowanie
  • Literatura

Dodaj do koszyka Jakość projektów informatycznych. Rozwój i testowanie oprogramowania

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.