reklama - zainteresowany?

Jak wynagradzać pracowników w start-upach i małych firmach. Wskazówki dla przedsiębiorców zarządzających małym zespołem - Helion


Autor: Piotr Sedlak
ISBN: 978-83-283-3930-9
stron: 168, Format: 140x208, okładka: twarda
Data wydania: 2017-10-23
Księgarnia: Helion

Cena książki: 14,90 zł (poprzednio: 48,06 zł)
Oszczędzasz: 69% (-33,16 zł)

Dodaj do koszyka

Wynagradzaj pracowników mądrze — to z nimi budujesz sukces swojej firmy.

Mniej więcej 40% PKB tworzonego przez firmy w Polsce zawdzięczamy mikro i małym przedsiębiorstwom. To sporo, dlatego ekonomiści podkreślają, jak ważne są niewielkie biznesy. Dużo rzadziej wspominają o liczbie obowiązków spoczywających na barkach ich właścicieli... W takiej firmie jedna osoba musi zadbać o wszystko. Odpowiada za zaopatrzenie, wytworzenie produktu lub wykonanie usługi, marketing, sprzedaż, finanse czy wreszcie – za swój zespół.

Jeżeli zarządzasz małą firmą i zatrudniasz pierwszych pracowników, to niniejsza książka powstała właśnie dla Ciebie. Znajdziesz w niej odpowiedzi na wiele pytań związanych z tematem wynagradzania Twoich ludzi. Poznasz wiele narzędzi, które będziesz wykorzystywać w swojej codziennej pracy i które pomogą Ci nie tylko lepiej wynagradzać pracowników, lecz także lepiej zarządzać całą firmą. Dlaczego? Bo dobry system wynagrodzeń przekłada się na zadowolenie zespołu. Zadowolony pracownik lepiej wykonuje swoją pracę, a Ty możesz mu bardziej zaufać. W efekcie także klient jest zadowolony, wraca i poleca firmę innym.
A przecież o to chodzi, prawda?

 

Płacić jak najwięcej na rękę czy obudować wynagrodzenie benefitami? Które rozwiązania płacowe są najbardziej motywujące dla handlowców? Jak zatrzymać w pracy najmłodsze pokolenie? To pytania, które często zadają sobie przedsiębiorcy, z którymi pracuję. Publikacja, którą trzymasz właśnie w ręku, to spora dawka zdrowego rozsądku, o który trudno w świecie przepełnionym nierealnymi oczekiwaniami płacowymi. Jak wynagradzać pracowników w start-upach i małych firmach to kompendium stworzone przez praktyka biznesu dla praktyków biznesu. Ta książka to inwestycja o szybkiej stopie zwrotu.


Anna Leszczyńska
przedsiębiorca, konsultant biznesowy, twórca marek MORE&BETTER i Hula Events


Odpowiedni poziom wynagrodzeń jest istotnym czynnikiem nie tylko w skali mikro, gdzie ma przełożenie na motywację pracowników oraz ich efektywność. Również i w skali globalnej sprawiedliwe wynagrodzenie przyczynia się do zwalczania ubóstwa, stabilizowania gospodarki i stymulowania jej konkurencyjności.
Piotr Sedlak stworzył doskonałe kompendium wiedzy o tym, jak budować efektywny system wynagrodzeń i jak się odnaleźć w meandrach prawnych, psychologicznych i ekonomicznych z tym związanych.
Ta przystępnie napisana pozycja jest niezbędnikiem każdego przedsiębiorcy, który chce wraz z silnym zespołem zmotywowanych ludzi zdobywać czołową pozycję rynkową.


Izabela Błażowska
współtwórca platformy rekrutacyjnej specjalistów IT, ChallengeRocket.com


Piotr Sedlak — praktyk biznesu i naukowiec. Doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie zarządzania. Absolwent studiów podyplomowych: Zarządzanie Projektem Badawczym (UEK), Badania Społeczne i Marketingowe (WSE Kraków) oraz Praktyczna Psychologia Społeczna (SWPS Warszawa). Od 2007 roku związany z doradztwem HR w ramach Sedlak & Sedlak. Zajmuje się wynagradzaniem i satysfakcją pracowników. Rozwija platformę badaniaHR.pl. Równolegle do praktyki gospodarczej pracuje jako adiunkt w Katedrze Zarządzania Międzynarodowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Autor wielu publikacji naukowych, członek Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii oraz stowarzyszenia World at Work.

Dodaj do koszyka

 

Osoby które kupowały "Jak wynagradzać pracowników w start-upach i małych firmach. Wskazówki dla przedsiębiorców zarządzających małym zespołem", wybierały także:

  • Administrowanie sieciami Cisco. Kurs video. Przygotowanie do egzaminu CCNA/ICND2 200-105
  • Administrowanie sieciami Cisco. Kurs video. Przygotowanie do egzaminu CCNA/ICND1 100-105

Dodaj do koszyka

Spis treści

Jak wynagradzać pracowników w start-upach i małych firmach. Wskazówki dla przedsiębiorców zarządzających małym zespołem -- spis treści

  • Od autora
  • Rozdział 1. Co człowiek ma z pracy? Czyli o tym, czym jest wynagrodzenie
    • 1.1. Pojęcie wynagrodzenia
    • 1.2. Rodzaje wynagrodzenia
    • 1.3. Formy wynagrodzenia
  • Rozdział 2. Jak ustalić wysokość wynagrodzenia (podstawowego)?
    • 2.1. Prawo a wysokość wypłaty
    • 2.2. Popyt i podaż
    • 2.3. Przeciętne zarobki na rynku jak pozyskać informacje, ile płacą inni?
    • 2.4. Wartościowanie pracy
    • 2.5. Zdrowy rozsądek
    • 2.6. Na koniec rozmowy z kandydatem
  • Rozdział 3. Wynagrodzenie a motywacja pracowników
    • 3.1. Trzy ważne, a niedoceniane teorie motywacji oraz płynące z nich wnioski
      • Teoria wartości oczekiwanej Vrooma
      • Teoria sprawiedliwości Adamsa[22]
      • Teoria samostanowienia Deciego i Ryana[29]
    • 3.2. Zbyt wysoki poziom motywacji
    • 3.3. Mit o racjonalności pracowników i szefów
    • 3.4. Satysfakcja z pracy
    • 3.5. Motywować, ale do czego?
  • Rozdział 4. Jak zbudować system wynagrodzeń i co Ci w tym pomoże?
    • 4.1. Zabawa w barmana mieszanie składników wynagrodzeń
    • 4.2. Jak stworzyć system premiowy?
    • 4.3. Pieniądze szczęścia nie dają benefity mogą pomóc
    • 4.4. Nie tylko wynagrodzenie, czyli Total Rewards
    • 4.5. Opis stanowiska i tabela płac
      • Tabela płac
    • 4.6. Regulamin wynagradzania
      • Regulamin wynagradzania a praktyka mikrofirm
    • 4.7. Dobre praktyki budowania systemu wynagrodzeń
      • Zaangażuj pracowników
      • Informuj o systemie wynagradzania
      • Monitoruj
      • Pamiętaj o losie firmy
      • Dbaj o spójność
    • 4.8. Pięć ciekawych pomysłów na wynagradzanie pracowników
      • 1. Wynagrodzenie odroczone
      • 2. Premiowanie za zrealizowanie konkretnego zadania
      • 3. Nagroda za dbanie o zdrowie (rzadkie korzystanie ze zwolnień chorobowych)
      • 4. Jawność płac
      • 5. Premia za rekomendacje
    • 4.9. Krótkie podsumowanie etapy budowania systemu wynagrodzeń
  • Rozdział 5. Co dalej? Czyli rozwijanie istniejącego systemu wynagrodzeń
    • 5.1. Monitorowanie
    • 5.2. Zmiany w istniejącym systemie
    • 5.3. Sztuka dawania podwyżki
    • 5.4. Wynagradzanie kluczowych pracowników
    • 5.5. Gdy przyjdą do Ciebie z wypowiedzeniem
    • 5.6. Jak wynagradzać pracowników, gdy chcesz sprzedać biznes?
  • Rozdział 6. Wynagradzanie specjalistów do spraw sprzedaży
    • 6.1. Podstawa i premia
      • No dobrze, a co z tą proporcją?
    • 6.2. Sposoby naliczania premii
    • 6.3. Horyzont czasowy przy obliczaniu premii
    • 6.4. Ustalenie celów sprzedażowych głównych i pobocznych
    • 6.5. Co zrobić, gdy handlowiec zarabia za dużo?
    • 6.6. Studium przypadku I: firma Globalo
      • SYSTEM WYNAGRADZANIA W DZIALE HANDLOWYM GLOBALO
      • SPOSÓB KOMUNIKOWANIA SYSTEMU WYNAGRODZEŃ W GLOBALO
      • POZOSTAŁE KORZYŚCI Z PRACY W GLOBALO
      • PROBLEMY W SYSTEMIE WYNAGRODZEŃ, Z JAKIMI ZMIERZYŁO SIĘ GLOBALO
      • ZMIANY W SYSTEMIE WYNAGRODZEŃ W GLOBALO
    • 6.7. Studium przypadku II: firma Bardomed
      • SYSTEM WYNAGRODZEŃ W DZIALE HANDLOWYM BARDOMED
      • SPOSÓB KOMUNIKOWANIA SYSTEMU WYNAGRODZEŃ W BARDOMED
      • WYZWANIA W SYSTEMIE WYNAGRODZEŃ BARDOMED
  • Rozdział 7. Wynagradzanie praktykantów i stażystów
    • Praktyki a staże
  • Uwagi końcowe
  • Bibliografia
    • Źródła internetowe
  • Załącznik 1. Szczegółowy podział wynagrodzenia i innych korzyści z pracy
  • Załącznik 2. Przykładowy regulamin wynagradzania
  • Załącznik 3. Wybrane stawki płac w Polsce w 2016 roku
    • Sekretarka
      • Porównanie wynagrodzenia podstawowego i całkowitego (PLN brutto)
      • Mediana wynagrodzenia całkowitego na stanowisku sekretarki w różnych miastach
      • Procent osób pracujących na stanowisku sekretarki otrzymujących wymienione benefity
    • Przedstawiciel handlowy
      • Porównanie wynagrodzenia podstawowego i całkowitego (PLN brutto)
      • Mediana wynagrodzenia całkowitego na stanowisku przedstawiciela handlowego w różnych województwach
      • Procent osób pracujących na stanowisku przedstawiciela handlowego otrzymujących wymienione benefity
    • Key account manager (przedstawiciel do spraw kluczowych klientów)
      • Porównanie wynagrodzenia podstawowego i całkowitego (PLN brutto)
      • Mediana wynagrodzenia całkowitego na stanowisku key account managera w różnych województwach
      • Procent osób pracujących na stanowisku key account managera otrzymujących wymienione benefity
    • Księgowy
      • Porównanie wynagrodzenia podstawowego i całkowitego (PLN brutto)
      • Mediana wynagrodzenia całkowitego na stanowisku księgowego w różnych województwach
      • Procent osób pracujących na stanowisku księgowego otrzymujących wymienione benefity
    • Grafik komputerowy
      • Porównanie wynagrodzenia podstawowego i całkowitego (PLN brutto)
      • Mediana wynagrodzenia całkowitego na stanowisku grafika komputerowego w różnych województwach
      • Procent osób pracujących na stanowisku grafika komputerowego otrzymujących wymienione benefity
    • Sprzedawca/Kasjer
      • Porównanie wynagrodzenia podstawowego i całkowitego (PLN brutto)
      • Mediana wynagrodzenia całkowitego na stanowisku sprzedawcy/kasjera w różnych województwach
      • Procent osób pracujących na stanowisku sprzedawcy/kasjera otrzymujących wymienione benefity
  • Załącznik 4. Krótki słownik pojęć

Dodaj do koszyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2020 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.