reklama - zainteresowany?

Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu - Helion

Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu
ebook
Autor: Jolanta Maćkiewicz
ISBN: 978-8-3011-7693-8
stron: 224, Format: ebook
Data wydania: 2015-07-07
Księgarnia: Helion

Cena książki: 47,20 zł (poprzednio: 58,27 zł)
Oszczędzasz: 19% (-11,07 zł)

Dodaj do koszyka Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu

Tagi: Copywriting

PodrÄ™cznik Å‚Ä…czÄ…cy wiedzÄ™ z zakresu jÄ™zykoznawstwa i tekstologii z praktycznymi wskazówkami, jak pisać teksty różnych gatunków, ze zwróceniem szczególnej uwagi na teksty naukowe i popularnonaukowe. GÅ‚ównym celem książki jest zoperatywizowanie wiedzy jÄ™zykoznawczej, tak aby staÅ‚a siÄ™ podstawÄ… warsztatu pracy studenta, przyszÅ‚ego dziennikarza, nauczyciela czy pracownika dziaÅ‚u marketingu.

Autorka podporzÄ…dkowaÅ‚a wykÅ‚ad kolejnym etapom pracy nad tekstem. Rozpoczyna od uwag na temat przygotowania koncepcji wypowiedzi. NastÄ™pnie uczy, jak ważyć sÅ‚owa, dobierać je tak, aby wyrażaÅ‚y dokÅ‚adnie to, co chcemy powiedzieć oraz pasowaÅ‚y do okreÅ›lonej formy komunikatu. Dalej przechodzi do poziomu zdaÅ„. Opisuje zasady ich prawidÅ‚owego budowania i Å‚Ä…czenia w wiÄ™ksze caÅ‚oÅ›ci – akapity. Na zakoÅ„czenie pokazuje, jak porzÄ…dkować akapity, aby uzyskać spójny, logicznie uÅ‚ożony tekst, speÅ‚niajÄ…cy wczeÅ›niej zaÅ‚ożony cel komunikacyjny.

Dodaj do koszyka Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu

 

Osoby które kupowały "Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu", wybierały także:

  • Magia słów. Jak pisać teksty, które porwÄ… tÅ‚umy. Wydanie 2 rozszerzone
  • Magia słów. Jak pisać teksty, które porwÄ… tÅ‚umy
  • Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekst
  • Magia s
  • Treść jest kluczowa. Jak tworzyć powalajÄ…ce blogi, podkasty, wideo, e-booki, webinaria (i inne)

Dodaj do koszyka Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu

Spis treści

Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu eBook -- spis treści

WstÄ™p 9 1. Przygotowanie tekstu 11 1.1. Rozpoznanie sytuacji komunikacyjnej 11 1.1.1. Etapy tworzenia tekstu 11 1.1.2. Podstawowe pytania 12 1.1.3. Autokreacja nadawcy 13 1.1.4. Wyobrażenie odbiorcy 16 1.1.5. Funkcja i cel tekstu 18 1.1.6. Kontekst komunikacyjny 19 1.2. Od przedmiotu do tezy 20 1.2.1. Od przedmiotu do tematu 20 1.2.2. Od tematu do tezy 22 1.2.3. Teza/temat a praca z materiaÅ‚em 24 1.3. Kompozycja 25 1.3.1. Cechy dobrze skomponowanego tekstu 25 1.3.2. Schemat kompozycyjny a plan/konspekt 27 1.4. PoczÄ…tek i koniec 29 1.4.1. Po co jest wstÄ™p 29 1.4.2. Rodzaje poczÄ…tków 30 1.4.3. Po co jest zakoÅ„czenie 35 1.4.4. Rodzaje zakoÅ„czeÅ„ 37 2. SÅ‚owo 42 2.1. Dobór sÅ‚ów a zrozumiaÅ‚ość 42 2.1.1. Od czego zależy rozumienie tekstu 42 2.1.2. Terminy specjalistyczne 44 2.1.3. Wyrazy obce 47 2.2. Dobór sÅ‚ów a precyzja 51 2.2.1. Co to jest precyzja 51 2.2.2. Precyzja jako szczegóÅ‚owość 52 2.2.3. Precyzja jako jednoznaczność 56 2.3. Dobór sÅ‚ów a stosowność 58 2.3.1. Na czym polega stosowność 58 2.3.2. Stosowność wobec tematu 60 2.3.3. Stosowność wobec sytuacji komunikacyjnej 62 2.3.4. Stosowność wobec odbiorcy 64 2.4. Dobór sÅ‚ów a ocenianie 66 2.4.1. Jak wprowadzać ocenÄ™ do tekstu 66 2.4.2. Oceny jawne 68 2.4.3. Oceny ukryte w sÅ‚owach 69 2.4.4. Eufemizmy 72 3. Zdanie 74 3.1. Budowa zdania a informacyjność 74 3.1.1. Relacje miÄ™dzy skÅ‚adnikami zdania 74 3.1.2. Relacje miÄ™dzy zdaniami skÅ‚adowymi 77 3.1.3. SkÅ‚adnia a uwydatnianie informacji 79 3.2. Budowa zdania a zrozumiaÅ‚ość 83 3.2.1. DÅ‚ugość zdaÅ„ 83 3.2.2. Zalety i wady skrótów skÅ‚adniowych 87 3.2.3. UporzÄ…dkowanie zdaÅ„ zÅ‚ożonych 90 3.3. Szyk 94 3.3.1. Szyk zdania w polszczyźnie 94 3.3.2. Szyk a znaczenie 98 3.3.3. Szyk a wzglÄ™dy pragmatyczno-retoryczne 100 3.3.4. Szyk a spójność 103 3.4. Rytm zdaniowy 107 3.4.1. Równowaga wewnÄ™trzna 107 3.4.2. Przeplatanie 109 3.4.3. Budowa skÅ‚adniowa a rodzaj tekstu 111 4. Akapit 114 4.1. Akapit jako podstawowy czÅ‚on tekstu 114 4.1.1. Kryteria podziaÅ‚u na akapity 114 4.1.2. WewnÄ™trzna budowa akapitu 115 4.2. Rodzaje akapitów 118 4.2.1. Akapity klasyczne: analityczny 118 4.2.2. Akapity klasyczne: syntetyczny 120 4.2.3. Inne akapity klasyczne 122 4.2.4. Akapity bez wypowiedzenia tematowego 124 4.2.5. Akapity nietypowe 125 4.3. Spójność akapitu 127 4.3.1. Spójność znaczeniowa a formalna 127 4.3.2. Podstawowe Å›rodki spójnoÅ›ciowe: konektywy 130 4.3.3. Powtórzenia a spójność 133 4.3.4. Elementy odnoszÄ…ce: zaimki i elipsa 139 4.4. Zasady budowania akapitów 141 4.4.1. Akapit jako caÅ‚ość 141 4.4.2. Akapit jako część tekstu 144 4.4.3. Rytm akapitowy 146 5. Formy tekstowe 149 5.1. Jak informować i/lub referować 149 5.1.1. Informowanie a przekonywanie 149 5.1.2. Definiowanie 151 5.1.3. Klasyfikowanie 157 5.2. Jak opowiadać 162 5.2.1. Czym jest opowiadanie 162 5.2.2. Sposób tworzenia opowiadaÅ„ 163 5.2.3. Åšrodki jÄ™zykowe w opowiadaniu 165 5.2.4. Funkcje opowiadania 167 5.3. Jak opisywać 169 5.3.1. Czym jest opis 169 5.3.2. Sposób budowania opisów 171 5.3.3. Charakterystyka, czyli opis osoby 174 5.3.4. Funkcje opisów 177 5.4. Jak porównywać 179 5.4.1. Sposoby porównywania 179 5.4.2. Funkcje porównywania 181 5.4.3. Analogia 183 Zamiast zakoÅ„czenia 185 ŹródÅ‚a przykÅ‚adów (książki) 187 Bibliografia

Dodaj do koszyka Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.