reklama - zainteresowany?

JAVA. Programowanie praktyczne od podstaw - Helion

JAVA. Programowanie praktyczne od podstaw
ebook
Autor: Krzysztof Barteczko
ISBN: 978-8-3011-7823-9
stron: 486, Format: ebook
Data wydania: 2015-07-07
Księgarnia: Helion

Cena książki: 47,20 zł (poprzednio: 58,27 zł)
Oszczędzasz: 19% (-11,07 zł)

Dodaj do koszyka JAVA. Programowanie praktyczne od podstaw

Tagi: Java - Programowanie

Książka omawia konstrukcje oraz wybrane narzędzia języka Java przydatne we wszystkich rodzajach praktycznego programowania. Przeznaczona jest zarówno dla całkowicie początkujących programistów, jak i tych, którzy pragną rozwijać swoje umiejętności, a w szczególności zaznajomić się z ważnymi, nowymi elementami języka w wersji 8.

W prezentacji elementów i narzędzi platformy Java czytelnik znajdzie odpowiedzi na pytania: co to jest? po co to jest? kiedy i jak to stosować? Kilkaset przykładowych kodów nie tylko ilustruje omawiane koncepcje, ale także w wielu przypadkach przedstawia rozwiązania praktycznych problemów.

Czytelnik dowie siÄ™, jak:
– budować klasy, implementować interfejsy, wykorzystywać polimorfizm,
– przetwarzać tablice, kolekcje, pliki, napisy, daty, liczby,
– programować współbieżnie,
– stosować interfejsy funkcyjne i lambda-wyrażenia,
– Å‚atwo rozwiÄ…zywać praktyczne problemy z wykorzystaniem przetwarzania strumieniowego i technik filter-map-reduce.

Nie są wymagane żadne wstępne wiadomości o programowaniu.

Dodaj do koszyka JAVA. Programowanie praktyczne od podstaw

 

Osoby które kupowały "JAVA. Programowanie praktyczne od podstaw", wybierały także:

  • Zrozum struktury danych. Algorytmy i praca na danych w Javie
  • Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII
  • Java. Najlepsze rozwiÄ…zania zadaÅ„ programistycznych. Receptury. Wydanie IV
  • Programowanie w Javie. Solidna wiedza w praktyce. Wydanie XI
  • JavaFX. Kurs video. Wzorce oraz typy generyczne

Dodaj do koszyka JAVA. Programowanie praktyczne od podstaw

Spis treści

JAVA. Programowanie praktyczne od podstaw eBook -- spis treści

WstÄ™p 9 1. Wprowadzenie 13 1.1. O programowaniu i jÄ™zykach programowania 15 1.2. Czym jest Java? 19 1.2.1. Nowoczesny jÄ™zyk programowania 19 1.2.2. Wieloplatformowość i uniwersalność Javy 20 1.3. Kilka sÅ‚ów o obiektowoÅ›ci 21 1.4. Pierwszy program i kilka elementów skÅ‚adni 22 2. Typy i operacje 29 2.1. LiteraÅ‚y i zmienne 31 2.2. PojÄ™cie typu. Typy proste 32 2.3. Typy i użycie literaÅ‚ów 35 2.4. Typy zmiennych. Deklaracje 40 2.5. Operatory i wyrażenia 45 2.5.1. PrzeglÄ…d 45 2.5.2. Operatory przypisania 47 2.5.3. ZwiÄ™kszanie i zmniejszanie 48 2.5.4. Dzielenie caÅ‚kowite i reszta 50 2.6. Konwersje arytmetyczne 52 3. Definiowanie klas 55 3.1. Do czego sÅ‚użą klasy? 57 3.2. Definiowanie pól 61 3.3. Definiowanie metod 63 3.4. Definiowanie konstruktorów 66 3.5. PrzykÅ‚ad defi niowania klasy 67 3.6. SkÅ‚adowe statyczne 71 3.7. Przeciążanie metod i konstruktorów 74 4. Programowanie z użyciem klas i obiektów 77 4.1. Obiekty i referencje 79 4.2. Anatomia klasy i zmienna this 87 4.3. ZasiÄ™g identyfi katorów. Zmienne lokalne. Czas życia danych 93 4.4. Pakiety i importy 98 4.4.1. Pojecie pakietu 98 4.4.2. Import 100 4.4.3. Importy statyczne 101 4.5. Struktura programu 102 4.6. Krótko o dziedziczeniu 108 4.7. Metody equals() i toString() 116 4.8. Napisy 119 4.9. Interakcja: wprowadzanie napisów i liczb, komunikaty 123 4.10. Wyliczenia (enumeracje) 128 5. Podejmowanie decyzji w programie 133 5.1. PrzeglÄ…d instrukcji sterujÄ…cych 135 5.2. Operatory i wyrażenia porównania 138 5.3. Operatory i wyrażenia logiczne 141 5.4. Instrukcje if oraz if-else 144 5.5. Wielowariantowe wybory za pomocÄ… instrukcji switch 147 5.6. Operator warunkowy ?: 153 5.7. WyjÄ…tki 154 5.7.1. ObsÅ‚uga wyjÄ…tków 154 5.7.2. ZgÅ‚aszanie wyjÄ…tków 164 5.8. Iteracje 167 5.8.1. PojÄ™cie pÄ™tli iteracyjnej 167 5.8.2. Warunkowe pÄ™tle iteracyjne: instrukcje while i do...while 170 5.8.3. PÄ™tle iteracyjne o danej liczbie powtórzeÅ„: instrukcja for 174 5.8.4. Przerywanie i kontynuowanie pÄ™tli 179 5.8.5. PrzykÅ‚ad iteracji: wczytywanie danych z plików tekstowych za pomocÄ… skanera 182 6. Struktury danych 185 6.1. Tablice 187 6.1.1. Deklarowanie i tworzenie tablic w Javie 187 6.1.2. OdwoÅ‚ania do elementów tablic 190 6.1.3. Użycie zmiennych tablicowych w przypisaniach. Zmienne tablicowe jako argumenty i wyniki metod 192 6.1.4. Rozszerzona instrukcja for dla tablic 195 6.1.5. Metody ze zmiennÄ… liczbÄ… argumentów 198 6.1.6. Argumenty wiersza poleceÅ„ 200 6.1.7. Tablice obiektów 202 6.1.7.1. Tworzenie tablic zawierajÄ…cych referencje do obiektów 202 6.1.7.2. Tablice heterogeniczne 205 6.1.8. Tablice wielowymiarowe 206 6.1.9. WypeÅ‚nianie i kopiowanie tablic 207 6.2. Wprowadzenie do kolekcji 208 6.2.1. Tworzenie, przeglÄ…dania i sortowanie kolekcji 208 6.2.2. Proste przetwarzanie list i zbiorów 214 6.2.3. Zbiory typu HashSet, metody hashCode() i equals() 220 6.2.4. Kilka sÅ‚ów o kolejkach 224 6.2.5. Mapy 227 6.2.6. Kolekcje a tablice. Co dalej? 232 7. Praktyka przetwarzania danych 235 7.1. Elementy wejÅ›cia-wyjÅ›cia 237 7.2. DziaÅ‚ania na napisach 246 7.2.1. Napisy modyfikowalne 246 7.2.2. Metody klasy String 250 7.2.3. Analiza skÅ‚adniowa tekstów i StringTokenizer 255 7.2.4. Wyrażenia regularne 258 7.2.5. Uproszczenia stosowania wyrażeÅ„ regularnych w klasach String i Scanner 268 7.3. Opakowanie typów prostych i autoboxing 276 7.4. DziaÅ‚ania na liczbach 281 7.4.1. Operacje na bitach 281 7.4.2. DziaÅ‚ania matematyczne 284 7.5. Daty i czas 290 7.5.1. Klasa Calendar i operacje na datach 290 7.5.2. Daty i czas w Javie 8 – elementy nowego API 295 7.6. Formatowanie liczb i dat 301 7.7. Proste sortowanie i wyszukiwanie 305 7.8. Rekurencja 311 8. Programowanie obiektowe 317 8.1. Abstrakcja i hermetyzacja. Klasy i obiekty niezmienne 319 8.2. Inicjacje. Singletony 324 8.3. Przedefi niowanie metod 332 8.4. Metody wirtualne i polimorfi zm 339 8.5. Metody i klasy abstrakcyjne 344 8.6. Interfejsy 346 8.6.1. PojÄ™cie i zastosowanie 346 8.6.2. Metody domyÅ›lne interfejsów. Mixiny 355 8.7. Klasy wewnÄ™trzne 357 8.8. Typy i metody sparametryzowane 366 8.8.1. Defi niowanie typów sparametryzowanych. Typy surowe i czyszczenie typów 366 8.8.2. Ograniczenia parametrów typu 368 8.8.3. Restrykcje 370 8.8.4. Metody sparametryzowane 371 8.8.5. Uniwersalne argumenty typu 372 8.9. Praktyczne zastosowania interfejsów i klas wewnÄ™trznych 376 8.9.1. Interfejsy kolekcyjne i ich implementacje 376 8.9.2. Porównywanie i porzÄ…dkowanie elementów kolekcji i tablic 382 8.9.3. Iterowalne obiekty niekolekcyjne 388 8.9.4. Wizytowanie drzew katalogowych 390 9. WstÄ™p do programowania wspóÅ‚bieżnego 397 9.1. Podstawowe pojÄ™cia: procesy i wÄ…tki 399 9.2. Tworzenie wÄ…tków. Uruchamianie dziaÅ‚aÅ„ równolegÅ‚ych 400 9.3. Zadania i wykonawcy 404 9.4. KoÅ„czenie dziaÅ‚ania wÄ…tku 410 9.5. Synchronizacja wÄ…tków 416 9.6. Synchronizacja za pomocÄ… jawnego ryglowania 425 9.7. Koordynacja pracy wÄ…tków 429 10. Elementy programowania funkcyjnego 435 10.1. Wprowadzenie 437 10.2. Interfejsy funkcyjne i lambda-wyrażenia 442 10.3. Referencje do metod i konstruktorów 450 10.4. Rodzaje i użycie gotowych interfejsów funkcyjnych 452 10.5. Lambda-wyrażenia w gotowych metodach standardowych interfejsów i klas Javy 461 10.6. Przetwarzanie strumieniowe 467 Literatura

Dodaj do koszyka JAVA. Programowanie praktyczne od podstaw

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.