reklama - zainteresowany?

Język C++. Szkoła programowania. Wydanie V - Helion

Język C++. Szkoła programowania. Wydanie V
Autor: Stephen Prata
Tytuł oryginału: C++ Primer Plus, 5th Edition
Tłumaczenie: Przemysław Steć (rozdz. 17, dod. A - G), Przemysław Szeremiota (rozdz. 9 - 12), Tomasz Walczak (rozdz. 13 - 16), Tomasz Żmijewski (rozdz. wstęp, 1 - 8)
ISBN: 83-7361-958-5
stron: 1306, Format: B5, okładka: twarda
Data wydania: 2006-01-26
Księgarnia: Helion

Cena książki: 99,00 zł

Dodaj do koszyka Język C++. Szkoła programowania. Wydanie V

Tagi: C++ - Programowanie

Doskonały podręcznik dla początkujących programistów

  • Typy danych i konstrukcje sterujące
  • Programowanie proceduralne i obiektowe
  • Biblioteka STL
  • Obsługa plików

C++ to jeden z najpopularniejszych języków programowania, jego możliwości są ogromne. Używa się go do pisania aplikacji narzędziowych, gier, a nawet systemów operacyjnych. Nauka języka C++ jest jednak żmudnym i skomplikowanym procesem -- to prawdziwe wyzwanie dla programistów. Opanowanie potęgi C++ wymaga poznania zasad programowania obiektowego, korzystania z bibliotek i szablonów, obsługi błędów i wyjątków i wielu innych zagadnień. Ale odpowiednio napisany podręcznik, zawierający podstawową wiedzę na temat tego języka, zdecydowanie ułatwi przyswojenie sztuki programowania w C++.

Książka "Język C++. Szkoła programowania. Wydanie V" to właśnie taki podręcznik. Jego autor Stephen Prata przedstawia C++ w sposób idealnie nadający się dla początkujących programistów chcących opanować tajniki tego języka. Czytając tę książkę, poznasz historię języka C i jego najważniejsze elementy, dowiesz się, czym różni się programowanie proceduralne od obiektowego i jak stosować te dwie techniki, korzystając z C++. Nauczysz się definiować klasy i obiekty, przydzielać zasoby pamięci dla aplikacji, korzystać ze wskaźników i implementować mechanizmy obsługi plików i strumieni wejścia-wyjścia.

  • Kompilatory języka C++
  • Struktura programu
  • Proste i złożone typy danych
  • Pętle i instrukcje warunkowe
  • Definiowanie funkcji i korzystanie z nich
  • Model pamięci w C++
  • Podstawowe elementy programowania obiektowego -- obiekty i klasy
  • Dynamiczne przydzielanie pamięci
  • Mechanizmy dziedziczenia
  • Obsługa wyjątków
  • Biblioteka STL
  • Operacje wejścia-wyjścia

Poznaj najważniejsze zasady programowania w C++.

Dodaj do koszyka Język C++. Szkoła programowania. Wydanie V

Dodaj do koszyka Język C++. Szkoła programowania. Wydanie V

Spis treści

Język C++. Szkoła programowania. Wydanie V -- spis treści

WSTĘP (1)

Rozdział 1 Zaczynamy (11)

  • Nauka C++ - co nas czeka? (11)
  • Pochodzenie języka C++ - krótka historia (12)
    • Język C (13)
    • Filozofia programowania w C (13)
    • Zmiana w C++ - programowanie obiektowe (15)
    • C++ i programowanie ogólne (16)
    • Pochodzenie C++ (16)
  • Przenośność i standardy (18)
  • Mechanika tworzenia programu (20)
    • Pisanie kodu źródłowego (21)
    • Kompilacja i konsolidacja (22)
  • Podsumowanie (27)

Rozdział 2 Pierwszy program w C++ (29)

  • C++ - początek (29)
    • Funkcja main() (31)
    • Komentarze w C++ (34)
    • Preprocesor i plik iostream (35)
    • Nazwy plików nagłówkowych (36)
    • Przestrzenie nazw (37)
    • Wypisywanie danych - cout (38)
    • Formatowanie kodu źródłowego C++ (41)
  • Instrukcje C++ (43)
    • Instrukcje deklaracji i zmienne (43)
    • Instrukcja przypisania (45)
    • Nowa sztuczka z cout (46)
  • Inne instrukcje C++ (47)
    • Użycie obiektu cin (48)
    • Złączanie za pomocą cout (48)
    • cin i cout - klasy po raz pierwszy (49)
  • Funkcje (51)
    • Użycie funkcji zwracającej wartość (51)
    • Odmiany funkcji (55)
    • Funkcje definiowane przez użytkownika (55)
    • Funkcje użytkownika zwracające wartość (59)
    • Dyrektywa using w programach z wieloma funkcjami (61)
  • Podsumowanie (63)
  • Pytania sprawdzające (63)
  • Ćwiczenia programistyczne (64)

Rozdział 3 Dane (67)

  • Zmienne proste (68)
    • Nazwy zmiennych (68)
    • Typy całkowitoliczbowe (70)
    • Typy short, int i long (70)
    • Typy bez znaku (75)
    • Dobór właściwego typu (78)
    • Stałe całkowitoliczbowe (79)
    • Jak C++ ustala typ stałej? (81)
    • Typ char - znaki i małe liczby całkowite (81)
    • Typ danych bool (89)
  • Kwalifikator const (90)
  • Liczby zmiennoprzecinkowe (91)
    • Zapis liczb zmiennoprzecinkowych (92)
    • Zmiennoprzecinkowe typy danych (93)
    • Stałe zmiennoprzecinkowe (96)
    • Zalety i wady liczb zmiennoprzecinkowych (96)
  • Operatory arytmetyczne C++ (97)
    • Kolejność działań - priorytety operatorów i łączność (99)
    • Odmiany dzielenia (100)
    • Operator modulo (102)
    • Konwersje typów (103)
  • Podsumowanie (109)
  • Pytania sprawdzające (110)
  • Ćwiczenia programistyczne (110)

Rozdział 4 Typy złożone (113)

  • Tablice w skrócie (114)
    • Uwagi o programie (116)
    • Inicjalizacja tablic (117)
  • Łańcuchy (118)
    • Łączenie stałych łańcuchowych (120)
    • Łańcuchy w tablicy (120)
    • Problemy z wprowadzaniem łańcuchów znakowych (122)
    • Wczytywanie łańcuchów znakowych wierszami (124)
    • Mieszanie w danych wejściowych łańcuchów i liczb (128)
  • Klasa string - wprowadzenie (130)
    • Przypisanie, konkatenacja i dołączanie (131)
    • Inne operacje klasy string (133)
    • Klasa string a wejście i wyjście (135)
  • Struktury (137)
    • Użycie struktury w programie (139)
    • Czy w strukturze można użyć pola typu string? (142)
    • Inne cechy struktur (142)
    • Tablice struktur (144)
    • Pola bitowe (145)
  • Unie (146)
  • Typy wyliczeniowe (148)
    • Ustawianie wartości enumeratorów (150)
    • Zakresy wartości w typach wyliczeniowych (150)
  • Wskaźniki i różne drobiazgi (151)
    • Deklarowanie i inicjalizacja wskaźników (154)
    • Niebezpieczeństwa związane ze wskaźnikami (157)
    • Wskaźniki i liczby (157)
    • Użycie operatora new do alokowania pamięci (158)
    • Zwalnianie pamięci za pomocą delete (160)
    • Użycie new do tworzenia tablic dynamicznych (161)
  • Wskaźniki, tablice i arytmetyka wskaźników (164)
    • Uwagi o programie (166)
    • Wskaźniki i łańcuchy (170)
    • Użycie new do tworzenia struktur dynamicznych (175)
    • Alokacja pamięci: automatyczna, statyczna i dynamiczna (179)
  • Podsumowanie (181)
  • Pytania sprawdzające (182)
  • Ćwiczenia programistyczne (183)

Rozdział 5 Pętle i wyrażenia relacyjne (185)

  • Pętle for (186)
    • Elementy pętli for (187)
    • Wracamy do pętli for (194)
    • Zmiana wielkości kroku (195)
    • Pętla for i łańcuchy znakowe (196)
    • Operatory inkrementacji (++) i dekrementacji (--) (197)
    • Efekty uboczne i punkty odniesienia (199)
    • Formy przedrostkowe a formy przyrostkowe (199)
    • Operatory inkrementacji i dekrementacji a wskaźniki (200)
    • Złożone operatory przypisania (201)
    • Instrukcje złożone czyli bloki (202)
    • Przecinek jako operator (i pewne sztuczki składniowe) (204)
  • Wyrażenia relacyjne (207)
    • Bardzo typowy błąd (208)
    • Porównywanie łańcuchów w stylu C (211)
    • Porównywanie łańcuchów klasy string (213)
  • Pętla while (215)
    • Uwagi o programie (216)
    • Pętla for a pętla while (217)
    • Chwileczkę - tworzymy pętlę opóźnienia (219)
  • Pętla do while (221)
  • Pętle i wprowadzanie danych tekstowych (224)
    • Najprostsza wersja cin (224)
    • cin.get(char) na odsiecz (225)
    • Która cin.get()? (227)
    • Koniec pliku (227)
    • Jeszcze inna wersja cin.get() (231)
  • Pętle zagnieżdżone i dwuwymiarowe tablice (234)
    • Inicjalizacja tablic dwuwymiarowych (236)
  • Podsumowanie (238)
  • Pytania sprawdzające (239)
  • Ćwiczenia programistyczne (230)

Rozdział 6 Instrukcje warunkowe i operatory logiczne (243)

  • Instrukcja if (243)
    • Instrukcja if else (245)
    • Formatowanie instrukcji if else (247)
    • Konstrukcja if else if else (248)
  • Wyrażenia logiczne (250)
    • Logiczny operator alternatywy - || (250)
    • Logiczny operator koniunkcji - && (252)
    • Operator negacji logicznej - ! (257)
    • O operatorach logicznych (259)
    • Zapis alternatywny (260)
  • Biblioteka cctype (261)
  • Operator ?: (263)
  • Instrukcja switch (265)
    • Użycie enumeratorów jako etykiet (269)
    • switch versus if else (270)
  • Instrukcje break i continue (270)
    • Uwagi o programie (272)
  • Pętle wczytywania liczb (273)
    • Uwagi o programie (277)
  • Proste wejście-wyjście z pliku (277)
    • Tekstowe wejście-wyjście i pliki tekstowe (277)
    • Zapis do pliku tekstowego (279)
    • Odczyt danych z pliku tekstowego (283)
  • Podsumowanie (288)
  • Pytania sprawdzające (289)
  • Ćwiczenia programistyczne (291)

Rozdział 7 Funkcje - składniki programów w C++ (295)

  • Funkcje w skrócie (295)
    • Definiowanie funkcji (296)
    • Prototypowanie i wywoływanie funkcji (299)
  • Parametry funkcji i przekazywanie przez wartość (302)
    • Wiele parametrów (304)
    • Jeszcze jedna funkcja dwuargumentowa (306)
  • Funkcje i tablice (309)
    • Jak wskaźniki umożliwiają tworzenie funkcji przetwarzających tablice? (310)
    • Skutki użycia tablic jako parametrów (311)
    • Dodatkowe przykłady funkcji i tablic (314)
    • Funkcje korzystające z zakresów tablic (320)
    • Wskaźniki i modyfikator const (322)
  • Funkcje i tablice dwuwymiarowe (325)
  • Funkcje i łańcuchy w stylu C (327)
    • Funkcje z łańcuchami w stylu C jako parametrami (327)
    • Funkcje zwracające łańcuchy w formacie C (329)
  • Funkcje i struktury (331)
    • Przekazywanie i zwracanie struktur (332)
    • Inny przykład użycia funkcji i struktur (334)
    • Przekazywanie adresu struktury (339)
  • Funkcje i obiekty klasy string (341)
  • Rekurencja (343)
    • Rekurencja w pojedynczym wywołaniu (343)
    • Rekurencja w wielu wywołaniach (345)
  • Wskaźniki na funkcje (347)
    • Wskaźniki na funkcje - podstawy (347)
    • Przykład użycia wskaźników na funkcje (350)
  • Podsumowanie (351)
  • Pytania sprawdzające (352)
  • Ćwiczenia programistyczne (353)

Rozdział 8 Funkcje - zagadnienia zaawansowane (357)

  • Funkcje inline (357)
  • Zmienne referencyjne (361)
    • Tworzenie zmiennej referencyjnej (361)
    • Referencje jako parametry funkcji (364)
    • Właściwości referencji (368)
    • Ostrożnie ze zwracaniem referencji (375)
    • Użycie referencji z obiektami (376)
    • Obiekty po raz wtóry - obiekty, dziedziczenie i referencje (380)
    • Kiedy korzystać z referencji jako parametrów? (383)
  • Parametry domyślne (384)
    • Uwagi o programie (387)
  • Przeciążanie funkcji (387)
    • Przykład przeciążania funkcji (390)
    • Kiedy korzystać z przeciążania funkcji? (392)
  • Szablony funkcji (393)
    • Przeciążone szablony (397)
    • Specjalizacje jawne (399)
    • Tworzenie egzemplarzy i specjalizacje (404)
    • Którą wersję funkcji kompilator wybierze? (406)
  • Podsumowanie (412)
  • Pytania sprawdzające (413)
  • Ćwiczenia programistyczne (414)

Rozdział 9 Model pamięci i przestrzenie nazw (417)

  • Kompilacja rozłączna (417)
  • Czas życia, zasięg i łączenie (424)
    • Zasięg i łączenie (425)
    • Przydział automatyczny (425)
    • Zmienne statyczne (431)
    • Specyfikatory i kwalifikatory (443)
    • Łączenie a funkcje (445)
    • Łączenie językowe (446)
    • Kategorie przydziału a przydział dynamiczny (447)
  • Miejscowa wersja operatora new (448)
    • O programie (451)
  • Przestrzenie nazw (452)
    • Tradycyjne przestrzenie nazw języka C++ (452)
    • Nowe mechanizmy przestrzeni nazw (454)
    • Przestrzenie nazw - przykład (463)
    • Przyszłość przestrzeni nazw (468)
  • Podsumowanie (468)
  • Pytania sprawdzające (469)
  • Ćwiczenia programistyczne (473)

Rozdział 10 Obiekty i klasy (477)

  • Programowanie proceduralne a programowanie obiektowe (478)
  • Klasy a abstrakcje (479)
    • Czym jest typ? (479)
    • Klasy w języku C++ (480)
    • Implementowanie metod klas (485)
    • Stosowanie klas (491)
    • Podsumowanie poznanych wiadomości (495)
  • Konstruktory i destruktory (496)
    • Deklarowanie i definiowanie konstruktorów (497)
    • Stosowanie konstruktorów (499)
    • Konstruktory domyślne (500)
    • Destruktory (501)
    • Ulepszenia klasy Stock (502)
    • Konstruktory i destruktory - podsumowanie (511)
  • Tożsamość obiektu - wskaźnik this (512)
  • Tablice obiektów (519)
  • Jeszcze o interfejsach i implementacji (522)
    • Zasięg klasy (524)
  • Stałe zasięgu klasy (525)
  • Abstrakcyjne typy danych (527)
  • Podsumowanie (533)
  • Pytania sprawdzające (534)
  • Ćwiczenia programistyczne (534)

Rozdział 11 Stosowanie klas (539)

  • Przeciążanie operatorów (540)
  • Raz, dwa, trzy - próba przeciążenia operatora (541)
    • Dodatkowy operator dodawania (545)
    • Ograniczenia przeciążania operatorów (549)
    • Jeszcze o przeciążaniu operatorów (551)
  • Przyjaciele najważniejsi (554)
    • Deklarowanie przyjaźni (556)
    • Typowa przyjaźń - przeciążanie operatora << (557)
  • Przeciążanie operatorów - metody kontra funkcje nieskładowe (565)
  • Przeciążania ciąg dalszy - klasa Vector (566)
    • Składowa kodująca stan obiektu (575)
    • Przeciążanie operatorów arytmetycznych dla klasy Vector (577)
    • Nota implementacyjna (580)
    • Wektorowe błądzenie losowe (580)
  • Automatyczne konwersje i rzutowanie typów klas (585)
    • O programie (590)
    • Funkcje konwersji (591)
    • Konwersja a zaprzyjaźnienie (597)
  • Podsumowanie (601)
  • Pytania sprawdzające (603)
  • Ćwiczenia programistyczne (603)

Rozdział 12 Klasy a dynamiczny przydział pamięci (607)

  • Klasy a pamięć dynamiczna (608)
    • Powtórka z pamięci dynamicznej i statyczne składowe klas (608)
    • Niejawne metody klasy (618)
    • Nowa, ulepszona klasa - String (628)
    • O czym należy pamiętać, stosując new w konstruktorach? (641)
    • Słów parę o zwracaniu obiektów (643)
    • Wskaźniki obiektów (647)
    • Powtórka z poznanych technik (659)
  • Symulacja kolejki (661)
    • Klasa kolejki (662)
    • Klasa klienta (673)
    • Symulacja (677)
  • Podsumowanie (682)
  • Pytania sprawdzające (684)
  • Ćwiczenia programistyczne (686)

Rozdział 13 Klasy i dziedziczenie (691)

  • Prosta klasa bazowa (692)
    • Dziedziczenie (694)
    • Konstruktory - zagadnienia związane z poziomem dostępu (696)
    • Korzystanie z klasy pochodnej (699 )
    • Relacje między klasą pochodną a bazową (702)
  • Dziedziczenie - relacja jest-czymś (705)
  • Polimorficzne dziedziczenie publiczne (706)
    • Tworzenie klas Brass oraz BrassPlus (707)
    • Wiązanie statyczne i dynamiczne (721)
    • Zgodność typów wskaźnikowych i referencyjnych (721)
    • Wirtualne funkcje składowe i wiązanie dynamiczne (723)
    • Co trzeba wiedzieć o metodach wirtualnych? (726)
  • Kontrola dostępu - poziom chroniony (729)
  • Abstrakcyjne klasy bazowe (732)
    • Stosowanie abstrakcyjnych klas bazowych (735)
    • Filozofia abstrakcyjnych klas bazowych (740)
  • Dziedziczenie i dynamiczny przydział pamięci (740)
    • Przypadek pierwszy - klasa pochodna bez dynamicznego przydziału pamięci (740)
    • Przypadek drugi - klasa pochodna z dynamicznym przydziałem pamięci (742)
    • Przykład dziedziczenia z wykorzystaniem dynamicznego przydziału pamięci oraz funkcji zaprzyjaźnionych (744)
  • Projektowanie klas - przegląd zagadnień (750)
    • Funkcje składowe automatycznie generowane przez kompilator (750)
    • Inne metody (754)
    • Dziedziczenie publiczne (756)
    • Funkcje klasy - podsumowanie (761)
  • Podsumowanie (762)
  • Pytania sprawdzające (762)
  • Ćwiczenia (764)

Rozdział 14 Wielokrotne użycie kodu w C++ (767)

  • Klasy ze składowymi w postaci obiektów (768)
    • Krótka charakterystyka klasy valarray (768)
    • Projekt klasy Student (769)
    • Przykładowa klasa Student (771)
  • Dziedziczenie prywatne (779)
    • Nowa wersja klasy Student (780)
  • Dziedziczenie wielokrotne (792)
    • Podwójne egzemplarze klasy Worker (798)
    • Podwójne metody (802)
    • Przegląd zagadnień związanych z dziedziczeniem wielokrotnym (814)
  • Szablony klas (815)
    • Definiowanie szablonu klasy (815)
    • Korzystanie z szablonu klasy (819)
    • Analiza szablonu klasy (822)
    • Szablon tablicy i argumenty niebędące typami (828)
    • Elastyczność szablonów (831)
    • Specjalizacja szablonu (835)
    • Szablony jako składowe (838)
    • Szablony jako parametry (841)
    • Szablony klas i zaprzyjaźnienie (844)
  • Podsumowanie (852)
  • Pytania sprawdzające (854)
  • Ćwiczenia programistyczne (856)

Rozdział 15 Zaprzyjaźnienie, wyjątki i nie tylko (863)

  • Zaprzyjaźnienie (863)
    • Klasy zaprzyjaźnione (864)
    • Zaprzyjaźnione funkcje składowe (869)
    • Inne relacje przyjaźni (873)
  • Klasy zagnieżdżone (875)
    • Dostęp do klas zagnieżdżonych (877)
    • Zagnieżdżanie w szablonie (879)
  • Wyjątki (883)
    • Wywoływanie funkcji abort() (884)
    • Zwracanie kodu błędu (885)
    • Mechanizm wyjątków (887)
    • Wyjątki w postaci obiektów (891)
    • Rozwijanie stosu (895)
    • Inne właściwości wyjątków (901)
    • Klasa exception (904)
    • Wyjątki, klasy i dziedziczenie (909)
    • Problemy z wyjątkami (915)
    • Ostrożnie z wyjątkami (918)
  • RTTI (920)
    • Po co nam RTTI? (920)
    • Jak działa RTTI? (921)
  • Operatory rzutowania typu (930)
  • Podsumowanie (934)
  • Pytania sprawdzające (935)
  • Ćwiczenia programistyczne (937)

Rozdział 16 Klasa string oraz biblioteka STL (939)

  • Klasa string (939)
    • Tworzenie obiektu string (940)
    • Wprowadzanie danych do obiektów string (944)
    • Używanie obiektów string (947)
    • Co jeszcze oferuje klasa string? (953)
  • Klasa auto_ptr (956)
    • Używanie obiektów klasy auto_ptr (957)
    • Zagadnienia związane z klasą auto_ptr (960)
  • Biblioteka STL (961)
    • Szablon klasy vector (962)
    • Metody klasy vector (965)
    • Inne możliwości klasy vector (970)
  • Programowanie generyczne (975)
    • Do czego potrzebne są iteratory? (975)
    • Rodzaje iteratorów (979)
    • Hierarchia iteratorów (983)
    • Pojęcia, uściślenia i modele (984)
    • Rodzaje kontenerów (991)
    • Kontenery asocjacyjne (1002)
  • Obiekty funkcyjne (funktory) (1009)
    • Pojęcia związane z funktorami (1011)
    • Funktory predefiniowane (1014)
    • Funktory adaptowalne i adaptatory funkcji (1016)
  • Algorytmy (1019)
    • Grupy algorytmów (1019)
    • Ogólne właściwości algorytmów (1020)
    • Biblioteka STL i klasa string (1022)
    • Funkcje a metody kontenerów (1023)
    • Używanie biblioteki STL (1025)
  • Inne biblioteki (1029)
    • Klasy vector oraz valarray (1030)
  • Podsumowanie (1036)
  • Pytania sprawdzające (1038)
  • Ćwiczenia programistyczne (1039)

Rozdział 17 Obsługa wejścia, wyjścia oraz plików (1041)

  • Ogólna charakterystyka obsługi wejścia-wyjścia w języku C++ (1042)
    • Strumienie i bufory (1043)
    • Strumienie i bufory a plik iostream (1045)
    • Przekierowanie (1047)
  • Realizacja operacji wyjścia z wykorzystaniem obiektu cout (1048)
    • Przeciążony operator << (1049)
    • Inne metody klasy ostream (1052)
    • Opróżnianie bufora wyjściowego (1055)
    • Formatowanie danych wyjściowych za pomocą obiektu cout (1056)
  • Realizacja operacji wejścia z wykorzystaniem obiektu cin (1075)
    • Jak operator >> obiektu cin "widzi" dane wejściowe (1077)
    • Stany strumienia (1079)
    • Inne metody klasy istream (1084)
    • Pozostałe metody klasy istream (1093)
  • Wejście-wyjście plikowe (1098)
    • Proste operacje wejścia-wyjścia plikowego (1098)
    • Kontrola strumienia i metoda is_open() (1102)
    • Otwieranie wielu plików (1103)
    • Przetwarzanie argumentów wiersza polecenia (1104)
    • Tryby otwarcia pliku (1107)
    • Dostęp swobodny (1118)
  • Formatowanie wewnętrzne (1128)
  • I co dalej? (1130)
  • Podsumowanie (1131)
  • Pytania sprawdzające (1133)
  • Ćwiczenia programistyczne (1134)

Dodatek A Systemy liczbowe (1139)

  • Liczby dziesiętne (o podstawie 10) (1139)
  • Liczby całkowite ósemkowe (o podstawie 8) (1139)
  • Liczby szesnastkowe (1140)
  • Liczby dwójkowe (o podstawie 2) (1141)
  • Zapis dwójkowy a szesnastkowy (1141)

Dodatek B Słowa zastrzeżone języka C++ (1145)

  • Słowa kluczowe języka C++ (1145)
  • Leksemy alternatywne (1146)
  • Nazwy zastrzeżone bibliotek języka C++ (1146)

Dodatek C Zestaw znaków ASCII (1149)

Dodatek D Priorytety operatorów (1155)

Dodatek E Inne operatory (1159)

  • Operatory bitowe (1159)
    • Operatory przesunięcia (1159)
    • Bitowe operatory logiczne (1161)
    • Alternatywne reprezentacje operatorów bitowych (1164)
    • Kilka typowych technik wykorzystujących operatory bitowe (1164)
  • Operatory dereferencji składowych (1166)

Dodatek F Klasa szablonowa string (1171)

  • Trzynaście typów i stała (1172)
  • Informacje o danych, konstruktory i różne drobiazgi (1173)
    • Konstruktory domyślne (1175)
    • Konstruktory wykorzystujące tablice (1175)
    • Konstruktory wykorzystujące fragment tablicy (1176)
    • Konstruktory kopiujące (1176)
    • Konstruktory wykorzystujące n kopii znaku (1177)
    • Konstruktory wykorzystujące zakres (1178)
    • Metody zarządzające pamięcią (1178)
  • Dostęp do łańcucha (1179)
  • Proste przypisanie (1180)
  • Przeszukiwanie łańcuchów (1180)
    • Rodzina funkcji find() (1180)
    • Rodzina funkcji rfind() (1181)
    • Rodzina funkcji find_first_of() (1182)
    • Rodzina funkcji find_last_of() (1182)
    • Rodzina funkcji find_first_not_of() (1183)
    • Rodzina funkcji find_last_not_of() (1183)
  • Metody i funkcje porównania (1184)
  • Modyfikatory łańcuchów (1185)
    • Metody dołączania i dodawania (1185)
    • Inne metody przypisania (1186)
    • Metody wstawiania (1187)
    • Metody usuwania (1188)
    • Metody zastępowania (1188)
    • Pozostałe metody modyfikujące: copy() oraz swap() (1189)
  • Wejście i wyjście (1189)

Dodatek G Metody i funkcje z biblioteki STL (1191)

  • Składowe wspólne dla wszystkich kontenerów (1191)
  • Dodatkowe składowe wektorów, list i kolejek dwustronnych (1194)
  • Dodatkowe składowe zbiorów i map (1197)
  • Funkcje STL (1198)
    • Niemodyfikujące operacje sekwencyjne (1199)
    • Mutujące operacje sekwencyjne (1203)
    • Operacje sortowania i pokrewne (1211)
    • Operacje liczbowe (1224)

Dodatek H Wybrane pozycje książkowe i zasoby internetowe (1227)

  • Wybrane pozycje książkowe (1227)
  • Zasoby internetowe (1229)

Dodatek I Dostosowywanie do standardu ANSI/ISO C++ (1231)

  • Stosuj rozwiązania alternatywne zamiast niektórych dyrektyw preprocesora (1231)
    • Do definiowania stałych używaj modyfikatora const zamiast dyrektywy #define (1231)
    • Do definiowania niewielkich funkcji używaj specyfikatora inline zamiast makrodefinicji #define (1233)
  • Używaj prototypów funkcji (1234)
  • Stosuj rzutowanie typów (1235)
  • Poznaj i wykorzystuj mechanizmy języka C++ (1236)
  • Używaj nowej organizacji plików nagłówkowych (1236)
  • Korzystaj z przestrzeni nazw (1236)
  • Używaj szablonu autoptr (1237)
  • Używaj klasy string (1238)
  • Korzystaj z biblioteki STL (1238)

Dodatek J Odpowiedzi do pytań kontrolnych (1241)

  • Odpowiedzi do pytań z rozdziału 2 (1241)
  • Odpowiedzi do pytań z rozdziału 3 (1242)
  • Odpowiedzi do pytań z rozdziału 4 (1243)
  • Odpowiedzi do pytań z rozdziału 5 (1244)
  • Odpowiedzi do pytań z rozdziału 6 (1245)
  • Odpowiedzi do pytań z rozdziału 7 (1247)
  • Odpowiedzi do pytań z rozdziału 8 (1249)
  • Odpowiedzi do pytań z rozdziału 9 (1250)
  • Odpowiedzi do pytań z rozdziału 10 (1252)
  • Odpowiedzi do pytań z rozdziału 11 (1254)
  • Odpowiedzi do pytań z rozdziału 12 (1255)
  • Odpowiedzi do pytań z rozdziału 13 (1258)
  • Odpowiedzi do pytań z rozdziału 14 (1260)
  • Odpowiedzi do pytań z rozdziału 15 (1261)
  • Odpowiedzi do pytań z rozdziału 16 (1263)
  • Odpowiedzi do pytań z rozdziału 17 (1264)

INDEKS (1267)

Dodaj do koszyka Język C++. Szkoła programowania. Wydanie V

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.