IronPython Studio - Helion
ISBN: 9788301204457
stron: 172, Format: ebook
Data wydania: 2019-05-29
Księgarnia: Helion
Cena książki: 15,92 zł (poprzednio: 19,65 zł)
Oszczędzasz: 19% (-3,73 zł)
Książka przedstawia nowe podejście do języka Python, polegające na wykorzystaniu narzędzi wizualnych i bibliotek oferowanych przez pakiet Visual Studio oraz Microsoft .NET Framework. Nowe środowisko tworzenia aplikacji w języku Python, czyli pakiet IronPython Studio, ułatwia programowanie, wspierając projektanta narzędziami graficznymi i standardowymi bibliotekami, znanymi z takich języków, jak C# i Visual Basic. Wnosi to do Pythona zupełnie nową jakość. Publikacja skierowana jest do osób, które chcą poznać podstawy języka oraz zasady pracy w środowisku IronPython Studio. Od Czytelnika nie jest wymagana znajomość Pythona ani innych narzędzi programistycznych. W książce znajduje się zestaw kilkudziesięciu ćwiczeń przykładów, pokazujących przebieg tworzenia aplikacji w środowisku IronPython Studio. W trakcie wykonywania ćwiczeń Czytelnik poznaje następujące zagadnienia: Środowisko programowania Wprowadzanie danych, formatowanie wyników Typy danych, wyrażenia i operatory Sterowanie programem Kontrola poprawności danych, obsługa sytuacji wyjątkowych Podprogramy Grafika GDI+ Własne klasy Interfejs użytkownika Bazy danych Aplikacja Windows bez wspomagania graficznego. Informacje o Autorze Z wykształcenia jest astrofizykiem i informatykiem. Obecnie pełni funkcję nauczyciela konsultanta. Autor lub współautor książek: 20 lekcji z Visual Basic dla aplikacji, Ćwiczenia z VBScript, Ćwiczenia z języka Python, C# w praktyce, Wprowadzenie do ASP.NET 2.0, Technologia informacyjna dla szkół ponadgimnazjalnych.
Osoby które kupowały "IronPython Studio", wybierały także:
- GraphQL. Kurs video. Buduj nowoczesne API w Pythonie 169,00 zł, (50,70 zł -70%)
- Receptura na Python. Kurs Video. 54 praktyczne porady dla programist 199,00 zł, (59,70 zł -70%)
- Podstawy Pythona z Minecraftem. Kurs video. Piszemy pierwsze skrypty 149,00 zł, (44,70 zł -70%)
- Twórz gry w Pythonie. Kurs video. Poznaj bibliotekę PyGame 249,00 zł, (74,70 zł -70%)
- Data Science w Pythonie. Kurs video. Algorytmy uczenia maszynowego 199,00 zł, (59,70 zł -70%)
Spis treści
IronPython Studio eBook -- spis treści
- Okładka
- Strona tytułowa
- Strona redakcyjna
- Spis treści
- 1. Wprowadzenie
- 1.1. Język Python
- 1.2. Wersje
- 1.3. Visual Studio
- 2. Środowisko programowania
- 2.1. IronPython Studio instalacja
- 2.2. Tryby pracy
- 3. Pierwsze próby
- Ćwiczenie 1. Zaczynamy
- Ćwiczenie 2. Poznajemy podstawowe kontrolki
- 4. Wprowadzanie danych, formatowanie wyników
- Ćwiczenie 3. Obliczamy pole i objętość kuli
- Ćwiczenie 4. Inny sposób wyświetlenia wyników
- Ćwiczenie 5. Pytanie w oknie MessageBox
- 5. Typy danych, wyrażenia i operatory
- Ćwiczenie 6. Pracujemy w trybie natychmiastowym
- Ćwiczenie 7. Zamieniamy miejscami wartości zmiennych
- 5.1. Liczby
- Ćwiczenie 8. Typy liczb
- Ćwiczenie 9. Działania i operatory arytmetyczne
- Ćwiczenie 10. Funkcje matematyczne
- 5.2. Łańcuchy znaków
- Ćwiczenie 11. Działania na łańcuchach
- Ćwiczenie 12. Formatujemy łańcuchy
- 5.3. Listy i krotki
- Ćwiczenie 13. Tworzymy listę
- 5.4. Słowniki
- Ćwiczenie 14. Tworzymy słownik
- 5.5. Unifikacja typów i klas
- Ćwiczenie 15. Typy danych
- Ćwiczenie 16. Sprawdzamy nazwy klas
- Ćwiczenie 17. Szukamy rodziców
- Ćwiczenie 18. Zdobywamy informacje o obiektach
- 6. Sterowanie programem
- 6.1. Instrukcja warunkowa
- Ćwiczenie 19. Analizujemy wprowadzone dane
- Ćwiczenie 20. Kalendarz
- Instrukcja powtarzania for
- Ćwiczenie 21. Drukujemy tablicę wartości funkcji
- Ćwiczenie 22. Wyznaczamy wartość
- 6.3. Instrukcja powtarzania while
- Ćwiczenie 23. Obliczamy wartość funkcji silnia
- Ćwiczenie 24. Szukamy największego wspólnego dzielnika
- 6.1. Instrukcja warunkowa
- 7. Kontrola poprawności danych, obsługa sytuacji wyjątkowych
- 7.1. Stosujemy kontrolki ograniczające wprowadzanie danych
- Ćwiczenie 25. Zakup samochodu
- Ćwiczenie 26. Wielkanoc używamy maski wprowadzania
- 7.2. Zdarzenia walidacji danych
- Ćwiczenie 27. Wykorzystujemy zdarzenia Validating oraz Validated
- 7.3. Strukturalna obsługa wyjątków
- Ćwiczenie 28. Przechwytujemy błędy
- Ćwiczenie 29. Tworzymy własny wyjątek
- 7.1. Stosujemy kontrolki ograniczające wprowadzanie danych
- 8. Podprogramy
- 8.1. Funkcje użytkownika
- Ćwiczenie 30. Argumenty funkcji: domyślne i nazwane
- Ćwiczenie 31. Funkcja z dowolną liczbą argumentów pozycyjnych
- Ćwiczenie 32. Funkcja z dowolną liczbą argumentów nazwanych
- Ćwiczenie 33. Przekazujemy argumenty zmienne
- Ćwiczenie 34. Rekurencyjna definicja silni
- Ćwiczenie 35. Definiujemy funkcje lambda
- 8.2. Moduły
- Ćwiczenie 36. Tworzymy własny moduł
- 8.1. Funkcje użytkownika
- 9. Grafika GDI+
- 9.1. Podstawowe metody i obiekty graficzne
- Ćwiczenie 37. Rysujemy typowe obiekty graficzne
- Ćwiczenie 38. Przeglądamy wypełnienia typu HatchStyle
- 9.2. Wykorzystanie plików graficznych
- Ćwiczenie 39. Tworzymy własną przeglądarkę
- 9.3. Animacja
- Ćwiczenie 40. Animacja kontrolki PictureBox
- Ćwiczenie 41. Animacja grafik pobieranych z plików
- Ćwiczenie 42. Ruch Ziemi wokół Słońca
- 9.1. Podstawowe metody i obiekty graficzne
- 10. Moje klasy
- 10.1. Klasy, konstruktory
- Ćwiczenie 43. Moja pierwsza klasa
- Ćwiczenie 44. Tworzymy zmienne za pomocą konstruktora
- Ćwiczenie 45. Przekazujemy argumenty do konstruktora
- Ćwiczenie 46. Bezpośrednio przypisujemy wartości
- 10.2. Hermetyzacja akcesory
- Ćwiczenie 47. Nadzorujemy przypisywanie wartości
- Ćwiczenie 48. Inna metoda nadzorująca
- Ćwiczenie 49. Definiujemy własne akcesory
- Ćwiczenie 50. Chronimy atrybuty
- Ćwiczenie 51. Prawie pełna ochrona
- 10.3. Jeszcze jeden konstruktor
- Ćwiczenie 52. Używamy innego konstruktora
- Ćwiczenie 53. Co jeszcze może zrobić konstruktor?
- 10.4. Dziedziczenie
- Ćwiczenie 54. Dziedziczymy klasy
- 10.5. Metody wirtualne
- Ćwiczenie 55. Redefiniujemy metody
- 10.6. Dwa przykłady
- Ćwiczenie 56. Klasowa implementacja listy
- Ćwiczenie 57. Słownik
- 10.1. Klasy, konstruktory
- 11. Interfejs użytkownika
- 11.1. Menu
- Ćwiczenie 58. Tworzymy własny edytor tekstu
- 11.2. Pasek narzędzi
- Ćwiczenie 59. Dodajemy pasek narzędzi
- 11.3. Pasek stanu
- Ćwiczenie 60. Rozbudowujemy edytor pasek stanu
- 11.4. Obsługa plików
- Ćwiczenie 61. Odczytujemy i zapisujemy pliki
- 11.1. Menu
- 12. Bazy danych
- Ćwiczenie 62. Odczytujemy dane z bazy
- Ćwiczenie 63. Korzystamy z plików XML
- 13. Zakończenie
- Ćwiczenie 64. Tworzymy aplikację Windows bez wspomagania graficznego
- O Autorze