reklama - zainteresowany?

IronPython Studio - Helion

IronPython Studio
ebook
Autor: Marian Mysior
ISBN: 9788301204457
stron: 172, Format: ebook
Data wydania: 2019-05-29
Księgarnia: Helion

Cena książki: 15,92 zł (poprzednio: 19,65 zł)
Oszczędzasz: 19% (-3,73 zł)

Dodaj do koszyka IronPython Studio

Tagi: Python - Programowanie

Książka przedstawia nowe podejście do języka Python, polegające na wykorzystaniu narzędzi wizualnych i bibliotek oferowanych przez pakiet Visual Studio oraz Microsoft .NET Framework. Nowe środowisko tworzenia aplikacji w języku Python, czyli pakiet IronPython Studio, ułatwia programowanie, wspierając projektanta narzędziami graficznymi i standardowymi bibliotekami, znanymi z takich języków, jak C# i Visual Basic. Wnosi to do Pythona zupełnie nową jakość. Publikacja skierowana jest do osób, które chcą poznać podstawy języka oraz zasady pracy w środowisku IronPython Studio. Od Czytelnika nie jest wymagana znajomość Pythona ani innych narzędzi programistycznych. W książce znajduje się zestaw kilkudziesięciu ćwiczeń przykładów, pokazujących przebieg tworzenia aplikacji w środowisku IronPython Studio. W trakcie wykonywania ćwiczeń Czytelnik poznaje następujące zagadnienia: Środowisko programowania Wprowadzanie danych, formatowanie wyników Typy danych, wyrażenia i operatory Sterowanie programem Kontrola poprawności danych, obsługa sytuacji wyjątkowych Podprogramy Grafika GDI+ Własne klasy Interfejs użytkownika Bazy danych Aplikacja Windows bez wspomagania graficznego. Informacje o Autorze Z wykształcenia jest astrofizykiem i informatykiem. Obecnie pełni funkcję nauczyciela konsultanta. Autor lub współautor książek: 20 lekcji z Visual Basic dla aplikacji, Ćwiczenia z VBScript, Ćwiczenia z języka Python, C# w praktyce, Wprowadzenie do ASP.NET 2.0, Technologia informacyjna dla szkół ponadgimnazjalnych.

Dodaj do koszyka IronPython Studio

 

Osoby które kupowały "IronPython Studio", wybierały także:

  • GraphQL. Kurs video. Buduj nowoczesne API w Pythonie
  • Receptura na Python. Kurs Video. 54 praktyczne porady dla programist
  • Podstawy Pythona z Minecraftem. Kurs video. Piszemy pierwsze skrypty
  • Twórz gry w Pythonie. Kurs video. Poznaj bibliotekę PyGame
  • Data Science w Pythonie. Kurs video. Algorytmy uczenia maszynowego

Dodaj do koszyka IronPython Studio

Spis treści

IronPython Studio eBook -- spis treści

  • Okładka
  • Strona tytułowa
  • Strona redakcyjna
  • Spis treści
  • 1. Wprowadzenie
    • 1.1. Język Python
    • 1.2. Wersje
    • 1.3. Visual Studio
  • 2. Środowisko programowania
    • 2.1. IronPython Studio instalacja
    • 2.2. Tryby pracy
  • 3. Pierwsze próby
    • Ćwiczenie 1. Zaczynamy
    • Ćwiczenie 2. Poznajemy podstawowe kontrolki
  • 4. Wprowadzanie danych, formatowanie wyników
    • Ćwiczenie 3. Obliczamy pole i objętość kuli
    • Ćwiczenie 4. Inny sposób wyświetlenia wyników
    • Ćwiczenie 5. Pytanie w oknie MessageBox
  • 5. Typy danych, wyrażenia i operatory
    • Ćwiczenie 6. Pracujemy w trybie natychmiastowym
    • Ćwiczenie 7. Zamieniamy miejscami wartości zmiennych
    • 5.1. Liczby
      • Ćwiczenie 8. Typy liczb
      • Ćwiczenie 9. Działania i operatory arytmetyczne
      • Ćwiczenie 10. Funkcje matematyczne
    • 5.2. Łańcuchy znaków
      • Ćwiczenie 11. Działania na łańcuchach
      • Ćwiczenie 12. Formatujemy łańcuchy
    • 5.3. Listy i krotki
      • Ćwiczenie 13. Tworzymy listę
    • 5.4. Słowniki
      • Ćwiczenie 14. Tworzymy słownik
    • 5.5. Unifikacja typów i klas
      • Ćwiczenie 15. Typy danych
      • Ćwiczenie 16. Sprawdzamy nazwy klas
      • Ćwiczenie 17. Szukamy rodziców
      • Ćwiczenie 18. Zdobywamy informacje o obiektach
  • 6. Sterowanie programem
    • 6.1. Instrukcja warunkowa
      • Ćwiczenie 19. Analizujemy wprowadzone dane
      • Ćwiczenie 20. Kalendarz
    • Instrukcja powtarzania for
      • Ćwiczenie 21. Drukujemy tablicę wartości funkcji
      • Ćwiczenie 22. Wyznaczamy wartość
    • 6.3. Instrukcja powtarzania while
      • Ćwiczenie 23. Obliczamy wartość funkcji silnia
      • Ćwiczenie 24. Szukamy największego wspólnego dzielnika
  • 7. Kontrola poprawności danych, obsługa sytuacji wyjątkowych
    • 7.1. Stosujemy kontrolki ograniczające wprowadzanie danych
      • Ćwiczenie 25. Zakup samochodu
      • Ćwiczenie 26. Wielkanoc używamy maski wprowadzania
    • 7.2. Zdarzenia walidacji danych
      • Ćwiczenie 27. Wykorzystujemy zdarzenia Validating oraz Validated
    • 7.3. Strukturalna obsługa wyjątków
      • Ćwiczenie 28. Przechwytujemy błędy
      • Ćwiczenie 29. Tworzymy własny wyjątek
  • 8. Podprogramy
    • 8.1. Funkcje użytkownika
      • Ćwiczenie 30. Argumenty funkcji: domyślne i nazwane
      • Ćwiczenie 31. Funkcja z dowolną liczbą argumentów pozycyjnych
      • Ćwiczenie 32. Funkcja z dowolną liczbą argumentów nazwanych
      • Ćwiczenie 33. Przekazujemy argumenty zmienne
      • Ćwiczenie 34. Rekurencyjna definicja silni
      • Ćwiczenie 35. Definiujemy funkcje lambda
    • 8.2. Moduły
      • Ćwiczenie 36. Tworzymy własny moduł
  • 9. Grafika GDI+
    • 9.1. Podstawowe metody i obiekty graficzne
      • Ćwiczenie 37. Rysujemy typowe obiekty graficzne
      • Ćwiczenie 38. Przeglądamy wypełnienia typu HatchStyle
    • 9.2. Wykorzystanie plików graficznych
      • Ćwiczenie 39. Tworzymy własną przeglądarkę
    • 9.3. Animacja
      • Ćwiczenie 40. Animacja kontrolki PictureBox
      • Ćwiczenie 41. Animacja grafik pobieranych z plików
      • Ćwiczenie 42. Ruch Ziemi wokół Słońca
  • 10. Moje klasy
    • 10.1. Klasy, konstruktory
      • Ćwiczenie 43. Moja pierwsza klasa
      • Ćwiczenie 44. Tworzymy zmienne za pomocą konstruktora
      • Ćwiczenie 45. Przekazujemy argumenty do konstruktora
      • Ćwiczenie 46. Bezpośrednio przypisujemy wartości
    • 10.2. Hermetyzacja akcesory
      • Ćwiczenie 47. Nadzorujemy przypisywanie wartości
      • Ćwiczenie 48. Inna metoda nadzorująca
      • Ćwiczenie 49. Definiujemy własne akcesory
      • Ćwiczenie 50. Chronimy atrybuty
      • Ćwiczenie 51. Prawie pełna ochrona
    • 10.3. Jeszcze jeden konstruktor
      • Ćwiczenie 52. Używamy innego konstruktora
      • Ćwiczenie 53. Co jeszcze może zrobić konstruktor?
    • 10.4. Dziedziczenie
      • Ćwiczenie 54. Dziedziczymy klasy
    • 10.5. Metody wirtualne
      • Ćwiczenie 55. Redefiniujemy metody
    • 10.6. Dwa przykłady
      • Ćwiczenie 56. Klasowa implementacja listy
      • Ćwiczenie 57. Słownik
  • 11. Interfejs użytkownika
    • 11.1. Menu
      • Ćwiczenie 58. Tworzymy własny edytor tekstu
    • 11.2. Pasek narzędzi
      • Ćwiczenie 59. Dodajemy pasek narzędzi
    • 11.3. Pasek stanu
      • Ćwiczenie 60. Rozbudowujemy edytor pasek stanu
    • 11.4. Obsługa plików
      • Ćwiczenie 61. Odczytujemy i zapisujemy pliki
  • 12. Bazy danych
    • Ćwiczenie 62. Odczytujemy dane z bazy
    • Ćwiczenie 63. Korzystamy z plików XML
  • 13. Zakończenie
    • Ćwiczenie 64. Tworzymy aplikację Windows bez wspomagania graficznego
  • O Autorze

Dodaj do koszyka IronPython Studio

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.