reklama - zainteresowany?

Inżynieria wymagań. Studium przypadków - Helion

Inżynieria wymagań. Studium przypadków
ebook
Autor: Karolina Zmitrowicz, Adam Roman
ISBN: 9788301201432
stron: 268, Format: ebook
Data wydania: 2018-09-04
Księgarnia: Helion

Cena książki: 59,20 zł (poprzednio: 73,09 zł)
Oszczędzasz: 19% (-13,89 zł)

Dodaj do koszyka Inżynieria wymagań. Studium przypadków

Tagi: ZarzÄ…dzanie projektami IT

Inżynieria wymagań to kluczowa faza każdego projektu informatycznego. Od jej powodzenia zależy sukces całego przedsięwzięcia. Dobrze przeprowadzony proces zbierania, modelowania i zarządzania wymaganiami pozwala zredukować liczbę problemów z nimi związanych, a w rezultacie znacznie obniżyć koszty projektu. Niniejsza publikacja przedstawia doświadczenia wielu analityków biznesowych z pierwszej linii frontu ich walk na rzecz zapewnienia odpowiedniego poziomu jakości wymagań. Zgodnie z założeniami serii w praktyce, opisują oni nie tylko swoje sukcesy, ale także poniesione porażki.

Dodaj do koszyka Inżynieria wymagań. Studium przypadków

Spis treści

Inżynieria wymagań. Studium przypadków eBook -- spis treści

  • OkÅ‚adka
  • Strona tytuÅ‚owa
  • Strona redakcyjna
  • Spis treÅ›ci
  • Od redaktorów
  • Część I. Procesy i metody
    • 1. Planowanie i monitorowanie analizy
      • 1.1. WstÄ™p
      • 1.2. Projekt
      • 1.3. Problemy
      • 1.4. RozwiÄ…zanie
        • 1.4.1. Zaplanowanie podejÅ›cia do przeprowadzenia analizy biznesowej
        • 1.4.2. Zaplanowanie zaangażowania interesariuszy
        • 1.4.3. Planowanie zarzÄ…dzania analizÄ… biznesowÄ… i planowanie zarzÄ…dzania informacjami pozyskanymi w analizie biznesowej
        • 1.4.4. Identyfikacja usprawnieÅ„ w przebiegu analizy biznesowej
      • 1.5. Podsumowanie
    • 2. Od modelu do rozwiÄ…zania
      • 2.1. WstÄ™p
      • 2.2. Jak zapanować nad wymaganiami?
      • 2.3. O porażkach w projektowaniu systemów
      • 2.4. Propozycja
        • 2.4.1. NarzÄ™dzia
        • 2.4.2. Case study
        • 2.4.3. Dawno, dawno temu, czyli jak to drzewiej bywaÅ‚o
        • 2.4.4. Quo vadis World
        • 2.4.5. Tworzymy system
        • 2.4.6. Model rozwiÄ…zania systemowego
        • 2.4.7. Struktura modelu wymagaÅ„
        • 2.4.8. Przepis na powiÄ…zanie elementów zależnych w EA
        • 2.4.9. Przypadki użycia
        • 2.4.10. Åšledzenie zależnoÅ›ci
        • 2.4.11. Nie wyobrażaj sobie, zobacz
        • 2.4.12. Wykonaj z nami swój prototyp
      • 2.5. THE END
    • 3. Model modelowi nierówny, czyli Å‚amanie schematów w postrzeganiu modelowania procesów biznesowych w projektach firmy
      • 3.1. WstÄ™p
      • 3.2. Opis przypadku
      • 3.3. Problemy i wyzwania
      • 3.4. RozwiÄ…zanie problemu
        • 3.4.1. Wizualizacja procesu
        • 3.4.2. Model procesów podstawowych w notacji BPMN 2.0
        • 3.4.3. Proces wytwarzania wymagaÅ„
        • 3.4.4. Struktura zależnoÅ›ci zagadnieÅ„ i koncepcja zarzÄ…dzania projektem
      • 3.5. Rezultat
      • 3.6. Wnioski, zalecenia i rekomendacje
    • 4. Behaviour-Driven Development jako platforma komunikacji
      • 4.1. Wprowadzenie i cel rozdziaÅ‚u
      • 4.2. Domena jako fundament komunikacji
        • 4.2.1. Kruszenie wiedzy domenowej wÅ‚asnÄ… gÅ‚owÄ…
        • 4.2.2. Wspólny cel i model domenowy
      • 4.3. JÄ™zyk domenowy jako medium komunikacji
        • 4.3.1. Na poczÄ…tku byÅ‚ sÅ‚ownik
        • 4.3.2. Parafraza jako narzÄ™dzie do budowania zrozumienia
        • 4.3.3. WpÅ‚yw kultury pracy na komunikacjÄ™
      • 4.4. Komunikacja w rzeczywistym Å›rodowisku
        • 4.4.1. Zmiany widzÄ™ wszÄ™dzie zmiany!
        • 4.4.2. Wyjdź zza biurka analityk w terenie
      • 4.5. Przeniesienie komunikacji na wyższy poziom
        • 4.5.1. User Story jako format zapisu wymagaÅ„
        • 4.5.2. Jednoznaczne i czytelne testy kodu źródÅ‚owego
        • 4.5.3. Wykonywalna dokumentacja jako platforma komunikacji
      • 4.6. Podsumowanie
  • Część II. Produkty prac
    • 5. Dokumentacja analityczna
      • 5.1. Dokumentacja byle jaka
        • 5.1.1. Przedmiot
        • 5.1.2. Problem
        • 5.1.3. RozwiÄ…zanie
        • 5.1.4. Zastosowane techniki
        • 5.1.5. Rezultaty
        • 5.1.6. Wnioski, zalecenia, rekomendacje
      • 5.2. Potrzebujemy tylko dokumentu
        • 5.2.1. Przedmiot
        • 5.2.2. Problem
        • 5.2.3. RozwiÄ…zanie
        • 5.2.4. Rezultat
        • 5.2.5. Wnioski, zalecenia, rekomendacje
      • 5.3. Dużo dokumentacji, maÅ‚o informacji
        • 5.3.1. Przedmiot
        • 5.3.2. Problem
        • 5.3.3. RozwiÄ…zanie
        • 5.3.4. Rezultat
        • 5.3.5. Wnioski, zalecenia, rekomendacje
      • 5.4. Wnioski wniosków
    • 6. Czy można byÅ‚o jeszcze coÅ› zepsuć?
      • 6.1. Przedmiot charakterystyka projektu/sytuacji i problemu do rozwiÄ…zania
      • 6.2. Stosowane definicje
      • 6.3. Opis zlecenia, terminy realizacji i otoczenie projektu
        • 6.3.1. IstniejÄ…ca aplikacja
        • 6.3.2. Stan udokumentowania wymagaÅ„ do obsÅ‚ugi urzÄ…dzeÅ„
        • 6.3.3. Wiedza merytoryczna zespoÅ‚u o zagadnieniu i wspieranych procesach u klienta
        • 6.3.4. Zespół
        • 6.3.5. OdpowiedzialnoÅ›ci poszczególnych ról w zespole
        • 6.3.6. ZamawiajÄ…cy
      • 6.4. Przebieg procesu analizy i powstaÅ‚e produkty w pierwszej fazie przed wstrzymaniem projektu
      • 6.5. Problemy, przed którymi stanÄ™liÅ›my
        • 6.5.1. Przekonanie, że wszystko jest gotowe, wystarczy zaimplementować
        • 6.5.2. Przeterminowane wymagania, brak wÅ‚aÅ›cicieli wymagaÅ„, zdefiniowanych interesariuszy
        • 6.5.3. Skupiono siÄ™ na szczegółach, pominiÄ™to główne zaÅ‚ożenia
        • 6.5.4. Nie zostaÅ‚ rozpoznany proces biznesowy klienta
        • 6.5.5. Duży zakres dostarczanych usÅ‚ug bez podziaÅ‚u na etapy realizacji. Trudność estymacji pozostaÅ‚ych prac
        • 6.5.6. PozostaÅ‚e problemy
      • 6.6. RozwiÄ…zanie podejÅ›cia, techniki i technologie, jakie wykorzystaliÅ›my w projekcie, by rozwiÄ…zać problem i zrealizować postawiony cel
        • 6.6.1. Ankiety
        • 6.6.2. Eksperci dziedzinowi, weryfikacja rozwiÄ…zaÅ„ i kontakt z klientem
        • 6.6.3. Lista wymagaÅ„
        • 6.6.4. PseudouporzÄ…dkowana logika biznesowa aplikacji
        • 6.6.5. Lista usÅ‚ug aplikacji
        • 6.6.6. PodziaÅ‚ na etapy i usÅ‚ugi dodatkowe
      • 6.7. Rezultat
      • 6.8. Wnioski, zalecenia i rekomendacje
  • Część III. Zespół i umiejÄ™tnoÅ›ci miÄ™kkie
    • 7. Janusze analityki. Czy warto być samotnym wilkiem w zespole?
      • 7.1. Wprowadzenie
      • 7.2. Samotny wilk
      • 7.3. Zespół nadchodzi z odsieczÄ…
      • 7.4. Chaos: razem, ale osobno
      • 7.5. Konsekwencje
    • 8. Wprowadzanie Scruma problemy i korzyÅ›ci
      • 8.1. WstÄ™p
      • 8.2. O teorii autodeterminacji
      • 8.3. Praca w Scrumie
        • 8.3.1. Samoorganizacja zespoÅ‚u autonomia
        • 8.3.2. RozwiÄ…zanie
        • 8.3.3. Sens pracy i trudność wykonywanych zadaÅ„
        • 8.3.4. RozwiÄ…zanie
        • 8.3.5. Poczucie kompetencji ciÄ…gÅ‚y rozwój
        • 8.3.6. Możliwość wpÅ‚ywania na produkt
        • 8.3.7. RozwiÄ…zanie
        • 8.3.8. Relacje z innymi potrzeba przynależnoÅ›ci
        • 8.3.9. Współpraca a rywalizujÄ…ce Zosie samosie
        • 8.3.10. RozwiÄ…zanie
        • 8.3.11. Rola relacji z użytkownikami
        • 8.3.12. RozwiÄ…zanie
      • 8.4. Podsumowanie
    • 9. Outsourcing analizy. Jak siÄ™ przygotować
      • 9.1. Przedmiot charakterystyka projektu i problemu do rozwiÄ…zania
      • 9.2. Problemy, rozwiÄ…zanie i rezultat
        • 9.2.1. Koordynacja zależnoÅ›ci prac analitycznych
        • 9.2.2. Komunikacja w zespole
        • 9.2.3. NarzÄ™dzie CASE do modelowania
        • 9.2.4. Wspólne szablony wymagaÅ„
        • 9.2.5. Repozytorium. Gdzie przechowywać dokumenty?
        • 9.2.6. Odbiór produktów analitycznych
      • 9.3. Wnioski, zalecenia i rekomendacje
    • 10. Coaching w analizie
      • 10.1. WstÄ™p
        • 10.1.1. Coach i coaching
      • 10.2. Role w coachingu
        • 10.2.1. Coach
        • 10.2.2. Klient coachingu (inaczej: coachee)
        • 10.2.3. Sponsor coachingu
      • 10.3. Elementy coachingu
      • 10.4. Model coachingowy
      • 10.5. Przebieg procesu coachingowego
      • 10.6. UmiejÄ™tnoÅ›ci coachingowe
        • 10.6.1. Aktywne sÅ‚uchanie
        • 10.6.2. Pytania siÄ™gajÄ…ce sedna
        • 10.6.3. Ćwiczenie
        • 10.6.4. BezpoÅ›rednia komunikacja
        • 10.6.5. Ćwiczenie
        • 10.6.6. Obecność
        • 10.6.7. Ćwiczenie
        • 10.6.8. Tak, i 
        • 10.6.9. Ćwiczenie
      • 10.7. PodejÅ›cie coachingowe
  • Część IV. Ewolucja
    • 11. Projektowanie nastawione na zmianÄ™
      • 11.1. WstÄ™p
      • 11.2. Ewolucja systemów informatycznych
      • 11.3. Inżynieria wymagaÅ„ w kontekÅ›cie ewolucji systemów
      • 11.4. Inżynieria wymagaÅ„ wspierajÄ…ca ewolucjÄ™ systemów
        • 11.4.1. Model CoRE
        • 11.4.2. Metody statystyczne
        • 11.4.3. Przewidywanie przyszÅ‚oÅ›ci
        • 11.4.4. Cztery podejÅ›cia do wymagaÅ„
        • 11.4.5. Wymagania w systemach eksperckich
        • 11.4.6. Podsumowanie metod
      • 11.5. Projektowanie nastawione na zmianÄ™
        • 11.5.1. Wiedza domenowa
        • 11.5.2. ModuÅ‚owość rozwiÄ…zaÅ„
        • 11.5.3. Uniwersalne interfejsy
        • 11.5.4. Konfigurowalność
        • 11.5.5. MyÅ›lenie o przyszÅ‚oÅ›ci
      • 11.6. Podsumowanie
  • Bibliografia
  • Przypisy
  • O autorach

Dodaj do koszyka Inżynieria wymagań. Studium przypadków

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.