Interfejsy API w AI i Data Science. Programowanie w Pythonie z u - Helion

ebook
Autor: Ryan DayTytuł oryginału: Hands-On APIs for AI and Data Science: Python Development with FastAPI
Tłumaczenie: Rados
ISBN: 978-83-289-2986-9
stron: 296, Format: ebook
Księgarnia: Helion
Cena książki: 79,00 zł
Książka będzie dostępna od września 2025
Tagi: API
			
		
		
Je
Zobacz także:
- Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform 99,00 zł, (39,60 zł -60%)
- Angular 11. Kurs video. Poznaj moc tworzenia aplikacji typu SPA 129,00 zł, (58,05 zł -55%)
- OpenGL. Kurs video. Wprowadzenie do programowania grafiki komputerowej 99,00 zł, (44,55 zł -55%)
- Django REST framework. Kurs video. Praktyczne wprowadzenie do projektowania interfejsów REST API 99,00 zł, (50,49 zł -49%)
- ASP .NET Core. Kurs video. Rozwijanie dodatkowych funkcjonalności Web API 89,00 zł, (45,39 zł -49%)
Spis treści
Interfejsy API w AI i Data Science. Programowanie w Pythonie z użyciem FastAPI eBook -- spis treści
Przedmowa
Część I. Tworzenie interfejsów API do wykorzystania w danologii
- 1. Tworzenie API, które pokochają danolodzy      - W jaki sposób danolodzy korzystają z API?
- Jakich narzędzi używają danolodzy?
- Projektowanie interfejsów API dla danologów
- Wprowadzenie do projektu portfolio z części I
- Każdy interfejs API ma swoją historię          - Poznaj swoją firmę: SportsWorldCentral
- SWC potrzebuje interfejsu API
 
- Wybór pierwszych produktów API          - Identyfikacja potencjalnych użytkowników
- Tworzenie historyjek użytkownika
 
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
 
- 2. Wybór architektury API      - Style architektoniczne interfejsu API          - REST
- GraphQL
- gRPC
- Twój wybór: REST
 
- Architektura techniczna
- Oprogramowanie używane w tym rozdziale          - Python
- GitHub
 
- Pierwsze kroki z GitHub Codespaces          - Tworzenie konta w serwisie GitHub
- Klonowanie repozytorium części I
- Uruchamianie środowiska GitHub Codespaces
- Przeglądanie nowej przestrzeni kodu
- Tworzenie pierwszego commita
 
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
 
- Style architektoniczne interfejsu API          
- 3. Utworzenie bazy danych      - Składniki Twojego API
- Oprogramowanie używane w tym rozdziale          - SQLite
- SQLAlchemy
- pytest
 
- Tworzenie bazy danych SQLite          - Tworzenie tabel w bazie danych
- Struktura tabel
- Wczytywanie danych
 
- Dostęp do danych w Pythonie          - Instalowanie SQLAlchemy w swoim środowisku
- Tworzenie plików Pythona na potrzeby obsługi dostępu do bazy danych
- Tworzenie pliku konfiguracyjnego bazy danych
- Tworzenie funkcji pomocniczych SQLAlchemy
- Instalacja pytest
- Testowanie kodu SQLAlchemy
 
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
 
- 4. Tworzenie kodu FastAPI      - Rozbudowa projektu portfolio
- Oprogramowanie używane w tym rozdziale          - FastAPI
- HTTPX
- Pydantic
- Uvicorn
 
- Kopiowanie plików z rozdziału 3.
- Instalowanie nowych bibliotek w środowisku programistycznym
- Tworzenie plików Pythona dla interfejsu API          - Tworzenie schematów Pydantic
- Tworzenie kontrolera FastAPI
 
- Testowanie interfejsu API
- Uruchamianie interfejsu API
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
 
- 5. Dokumentowanie interfejsu API      - Wysyłanie sygnału zaufania
- Tworzenie świetnych dokumentacji interfejsów API          - Elementy kluczowe
- Elementy dodatkowe
 
- Przeglądanie przykładów dokumentacji API          - Aplikacja Sleeper
- MyFantasyLeague
- Yahoo! Fantasy Football
 
- Przeglądanie wbudowanej dokumentacji API          - Kopiowanie plików z rozdziału 4.
- Opcja dokumentacji 1. Swagger UI
- Opcja dokumentacji 2. Redoc
 
- Praca ze specyfikacją OpenAPI
- Rozbudowa projektu portfolio          - Dodawanie szczegółów do obiektu info w OAS
- Dodawanie tagów do kategoryzacji ścieżek
- Rozszerzanie informacji o poszczególnych punktach końcowych
- Dodawanie opisów parametrów
- Wyświetlanie zmian w interfejsie Swagger UI
- Testy regresji API
 
- Aktualizacja pliku README.md
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
 
- 6. Wdrażanie interfejsu API w chmurze      - Korzyści i obowiązki związane z wdrażaniem rozwiązań chmurowych          - Korzyści
- Obowiązki
 
- Wybór dostawcy chmury dla Twojego projektu
- Konfigurowanie katalogu projektów
- Korzystanie z GitHub Codespaces jako hosta w chmurze
- Wdrażanie w usłudze Render          - Rejestracja w usłudze Render
- Tworzenie nowej usługi sieciowej
- Automatyczne wdrażanie zmian w interfejsie API
 
- Wdrażanie aplikacji w kontenerze Docker          - Weryfikowanie instalacji platformy Docker
- Tworzenie pliku Dockerfile
- Tworzenie pliku .dockerignore
- Tworzenie obrazu kontenera
- Uruchamianie obrazu kontenera lokalnie
 
- Wdrażanie do chmury AWS          - Tworzenie usługi kontenerowej Lightsail
- Instalowanie interfejsu wiersza poleceń platformy AWS
- Instalacja wtyczki Amazon Lightsail Container Services
- Konfiguracja danych logowania
- Przesyłanie obrazu kontenera do usługi Lightsail
- Tworzenie wdrożenia w Lightsail
 
- Aktualizowanie dokumentacji API
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
 
- Korzyści i obowiązki związane z wdrażaniem rozwiązań chmurowych          
- 7. Baterie w zestawie: tworzenie zestawu SDK języka Python      - SDK niwelują różnice
- Wybór języka dla Twojego SDK
- Zacznij od minimalnej wersji pakietu SDK          - Wskazówka eksperta. Jak ułatwić instalację pakietu SDK?
- Wskazówka eksperta. Jak zapewnić spójność i idiomatyczność pakietu SDK?
 
- Tworzenie zaawansowanego zestawu SDK          - Wskazówka eksperta. Używanie rozsądnych ustawień domyślnych
- Wskazówka eksperta. Zapewnianie rozbudowanej funkcjonalności
- Wskazówka eksperta. Rejestrowanie zdarzeń
- Wskazówka eksperta. Ukrywanie skomplikowanych szczegółów interfejsu API
- Wskazówka eksperta. Obsługa pobierania w trybie masowym
- Wskazówka eksperta. Dokumentowanie SDK
- Testowanie pakietu SDK
- Wskazówka eksperta. Implementacja wszystkich zadań obsługiwanych przez API
 
- Dokończenie projektu portfolio w części I
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
 
Część II. Wykorzystanie API w projektach Data Science
- 8. Co o interfejsach API powinien wiedzieć danolog?      - Korzystanie z różnych stylów interfejsu API
- Podstawy protokołu HTTP
- Jak odpowiedzialnie korzystać z interfejsów API?
- Podział odpowiedzialności. Korzystanie z SDK lub tworzenie klientów API
- Jak tworzyć interfejsy API?
- Jak testować interfejsy API?
- Wdrażanie i konteneryzacja interfejsów API
- Stosowanie kontroli wersji
- Wprowadzenie do projektu portfolio - część II
- Pierwsze kroki z GitHub Codespaces          - Klonowanie repozytorium części II
- Uruchamianie środowiska GitHub Codespaces
 
- Lokalne uruchomienie API SportsWorldCentral (SWC)
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
 
- 9. Korzystanie z interfejsów API  do analizy danych      - Niestandardowe metryki do analityki sportowej
- Wykorzystanie interfejsów API jako źródeł danych do tworzenia niestandardowych metryk w ligach fantasy
- Tworzenie niestandardowej metryki. Shark League Score
- Oprogramowanie wykorzystane w tym rozdziale          - httpx
- Notatniki Jupyter
- pandas
 
- Instalowanie nowych bibliotek w środowisku Github Codespaces
- Uruchamianie interfejsu API w środowisku Codespaces
- Tworzenie pliku klienta interfejsu API
- Tworzenie notatnika Jupyter
- Dodawanie ogólnej konfiguracji do notatnika
- Praca z danymi API
- Obliczanie współczynnika zrównoważenia ligi
- Obliczanie współczynnika soczystości ligi
- Obliczanie współczynnika ligi rekinów (SLS)
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
 
- 10. Używanie interfejsów API w potokach danych      - Typy źródeł danych dla potoków przetwarzania danych
- Planowanie potoku danych
- Orkiestracja potoku danych z użyciem Apache Airflow
- Instalacja Apache Airflow w środowisku GitHub Codespaces
- Tworzenie lokalnej analitycznej bazy danych
- Uruchamianie interfejsu API w środowisku Codespaces
- Konfiguracja połączeń Airflow
- Tworzenie pierwszego grafu DAG
- Tworzenie funkcji wspólnej
- Uruchamianie grafu DAG
- Podsumowanie
 
- 11. Wykorzystanie API w aplikacjach danych Streamlit      - Angażowanie użytkowników za pomocą interaktywnych wizualizacji
- Oprogramowanie wykorzystane w tym rozdziale          - nfl_data_py
- Streamlit
 
- Instalacja Streamlit i nfl_data_py
- Uruchamianie interfejsu API w Codespaces
- Ponowne wykorzystanie pliku klienta API z rozdziału 9.
- Tworzenie aplikacji Streamlit
- Aktualizacja pliku startowego
- Uruchamianie aplikacji Streamlit
- Tworzenie strony ze składami drużyn
- Tworzenie strony ze statystykami zespołów
- Wdrażanie aplikacji Streamlit
- Uzupełnianie projektu portfolio - część II
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
 
Część III. Wykorzystanie interfejsów API w sztucznej inteligencji
- 12. Wykorzystanie API w sztucznej inteligencji      - Połączenie sztucznej inteligencji i interfejsów API
- Projektowanie interfejsów API do wykorzystania z generatywną sztuczną inteligencją i modelami językowymi
- Czym jest sztuczna inteligencja?
- Generatywna sztuczna inteligencja i duże modele językowe
- Tworzenie aplikacji wykorzystujących inteligentne agenty AI
- Wprowadzenie do projektu portfolio - część III
- Pierwsze kroki z GitHub Codespaces          - Klonowanie repozytorium części III
- Uruchamianie środowiska GitHub Codespaces
 
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
 
- 13. Wdrażanie interfejsu API na potrzeby uczenia maszynowego      - Szkolenie modeli uczenia maszynowego
- Oprogramowanie wykorzystane w tym rozdziale          - Środowisko wykonawcze ONNX
- scikit-learn
- sklearn-onnx
 
- Instalowanie nowych bibliotek w środowisku Codespaces
- Zastosowanie procesu CRISP-DM
- Zrozumienie potrzeb biznesowych
- Zrozumienie danych
- Przygotowanie danych
- Modelowanie
- Ocena
- Wdrażanie
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
 
- 14. Korzystanie z interfejsów API z LangChain      - Wykorzystanie sztucznej inteligencji poprzez API (za pomocą LangChain)
- Tworzenie agenta LangGraph          - Rejestracja w usłudze Anthropic
- Uruchamianie środowiska GitHub Codespaces
 
- Instalowanie nowych bibliotek w środowisku GitHub Codespaces
- Tworzenie notatnika Jupyter
- Czat z agentem LangGraph
- Uruchomienie API SportsWorldCentral (SWC) lokalnie
- Instalacja pakietu SDK biblioteki swcpy
- Tworzenie zestawu narzędzi LangChain
- Wywoływanie API z użyciem sztucznej inteligencji (z LangGraph)
- Rozmowa z Twoim agentem (z użyciem narzędzi)
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
 
- 15. Wykorzystanie ChatGPT do wywoływania API      - Architektura aplikacji
- Pierwsze kroki z ChatGPT
- Tworzenie niestandardowego modelu GPT
- Uruchamianie środowiska GitHub Codespace
- Uruchamianie interfejsu API SportsWorldCentral (SWC) w środowisku GitHub Codespace
- Dodawanie opisu serwerów do pliku OAS
- Tworzenie działania GPT
- Testowanie interfejsów API w Twoim modelu GPT
- Rozmowy z własnym GPT
- Uzupełnianie projektu portfolio części III
- Podsumowanie
 






