reklama - zainteresowany?

Interfejsy API w AI i Data Science. Programowanie w Pythonie z u - Helion

Interfejsy API w AI i Data Science. Programowanie w Pythonie z u
Autor: Ryan Day
ISBN: 978-83-289-2985-2
okładka: mi
Księgarnia: Helion

Książka będzie dostępna od lipca 2025

 

Zobacz także:

  • Jak zhakowa
  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Ruby on Rails. Ćwiczenia
  • Efekt piaskownicy. Jak szefować żeby roboty nie zabrały ci roboty
  • Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku

Spis treści

Interfejsy API w AI i Data Science. Programowanie w Pythonie z użyciem FastAPI -- spis treści

Przedmowa

Część I. Tworzenie interfejsów API do wykorzystania w danologii

  • 1. Tworzenie API, które pokochają danolodzy
    • W jaki sposób danolodzy korzystają z API?
    • Jakich narzędzi używają danolodzy?
    • Projektowanie interfejsów API dla danologów
    • Wprowadzenie do projektu portfolio z części I
    • Każdy interfejs API ma swoją historię
      • Poznaj swoją firmę: SportsWorldCentral
      • SWC potrzebuje interfejsu API
    • Wybór pierwszych produktów API
      • Identyfikacja potencjalnych użytkowników
      • Tworzenie historyjek użytkownika
    • Dodatkowe zasoby
    • Podsumowanie
  • 2. Wybór architektury API
    • Style architektoniczne interfejsu API
      • REST
      • GraphQL
      • gRPC
      • Twój wybór: REST
    • Architektura techniczna
    • Oprogramowanie używane w tym rozdziale
      • Python
      • GitHub
    • Pierwsze kroki z GitHub Codespaces
      • Tworzenie konta w serwisie GitHub
      • Klonowanie repozytorium części I
      • Uruchamianie środowiska GitHub Codespaces
      • Przeglądanie nowej przestrzeni kodu
      • Tworzenie pierwszego commita
    • Dodatkowe zasoby
    • Podsumowanie
  • 3. Utworzenie bazy danych
    • Składniki Twojego API
    • Oprogramowanie używane w tym rozdziale
      • SQLite
      • SQLAlchemy
      • pytest
    • Tworzenie bazy danych SQLite
      • Tworzenie tabel w bazie danych
      • Struktura tabel
      • Wczytywanie danych
    • Dostęp do danych w Pythonie
      • Instalowanie SQLAlchemy w swoim środowisku
      • Tworzenie plików Pythona na potrzeby obsługi dostępu do bazy danych
      • Tworzenie pliku konfiguracyjnego bazy danych
      • Tworzenie funkcji pomocniczych SQLAlchemy
      • Instalacja pytest
      • Testowanie kodu SQLAlchemy
    • Dodatkowe zasoby
    • Podsumowanie
  • 4. Tworzenie kodu FastAPI
    • Rozbudowa projektu portfolio
    • Oprogramowanie używane w tym rozdziale
      • FastAPI
      • HTTPX
      • Pydantic
      • Uvicorn
    • Kopiowanie plików z rozdziału 3.
    • Instalowanie nowych bibliotek w środowisku programistycznym
    • Tworzenie plików Pythona dla interfejsu API
      • Tworzenie schematów Pydantic
      • Tworzenie kontrolera FastAPI
    • Testowanie interfejsu API
    • Uruchamianie interfejsu API
    • Dodatkowe zasoby
    • Podsumowanie
  • 5. Dokumentowanie interfejsu API
    • Wysyłanie sygnału zaufania
    • Tworzenie świetnych dokumentacji interfejsów API
      • Elementy kluczowe
      • Elementy dodatkowe
    • Przeglądanie przykładów dokumentacji API
      • Aplikacja Sleeper
      • MyFantasyLeague
      • Yahoo! Fantasy Football
    • Przeglądanie wbudowanej dokumentacji API
      • Kopiowanie plików z rozdziału 4.
      • Opcja dokumentacji 1. Swagger UI
      • Opcja dokumentacji 2. Redoc
    • Praca ze specyfikacją OpenAPI
    • Rozbudowa projektu portfolio
      • Dodawanie szczegółów do obiektu info w OAS
      • Dodawanie tagów do kategoryzacji ścieżek
      • Rozszerzanie informacji o poszczególnych punktach końcowych
      • Dodawanie opisów parametrów
      • Wyświetlanie zmian w interfejsie Swagger UI
      • Testy regresji API
    • Aktualizacja pliku README.md
    • Dodatkowe zasoby
    • Podsumowanie
  • 6. Wdrażanie interfejsu API w chmurze
    • Korzyści i obowiązki związane z wdrażaniem rozwiązań chmurowych
      • Korzyści
      • Obowiązki
    • Wybór dostawcy chmury dla Twojego projektu
    • Konfigurowanie katalogu projektów
    • Korzystanie z GitHub Codespaces jako hosta w chmurze
    • Wdrażanie w usłudze Render
      • Rejestracja w usłudze Render
      • Tworzenie nowej usługi sieciowej
      • Automatyczne wdrażanie zmian w interfejsie API
    • Wdrażanie aplikacji w kontenerze Docker
      • Weryfikowanie instalacji platformy Docker
      • Tworzenie pliku Dockerfile
      • Tworzenie pliku .dockerignore
      • Tworzenie obrazu kontenera
      • Uruchamianie obrazu kontenera lokalnie
    • Wdrażanie do chmury AWS
      • Tworzenie usługi kontenerowej Lightsail
      • Instalowanie interfejsu wiersza poleceń platformy AWS
      • Instalacja wtyczki Amazon Lightsail Container Services
      • Konfiguracja danych logowania
      • Przesyłanie obrazu kontenera do usługi Lightsail
      • Tworzenie wdrożenia w Lightsail
    • Aktualizowanie dokumentacji API
    • Dodatkowe zasoby
    • Podsumowanie
  • 7. Baterie w zestawie: tworzenie zestawu SDK języka Python
    • SDK niwelują różnice
    • Wybór języka dla Twojego SDK
    • Zacznij od minimalnej wersji pakietu SDK
      • Wskazówka eksperta. Jak ułatwić instalację pakietu SDK?
      • Wskazówka eksperta. Jak zapewnić spójność i idiomatyczność pakietu SDK?
    • Tworzenie zaawansowanego zestawu SDK
      • Wskazówka eksperta. Używanie rozsądnych ustawień domyślnych
      • Wskazówka eksperta. Zapewnianie rozbudowanej funkcjonalności
      • Wskazówka eksperta. Rejestrowanie zdarzeń
      • Wskazówka eksperta. Ukrywanie skomplikowanych szczegółów interfejsu API
      • Wskazówka eksperta. Obsługa pobierania w trybie masowym
      • Wskazówka eksperta. Dokumentowanie SDK
      • Testowanie pakietu SDK
      • Wskazówka eksperta. Implementacja wszystkich zadań obsługiwanych przez API
    • Dokończenie projektu portfolio w części I
    • Dodatkowe zasoby
    • Podsumowanie

Część II. Wykorzystanie API w projektach Data Science

  • 8. Co o interfejsach API powinien wiedzieć danolog?
    • Korzystanie z różnych stylów interfejsu API
    • Podstawy protokołu HTTP
    • Jak odpowiedzialnie korzystać z interfejsów API?
    • Podział odpowiedzialności. Korzystanie z SDK lub tworzenie klientów API
    • Jak tworzyć interfejsy API?
    • Jak testować interfejsy API?
    • Wdrażanie i konteneryzacja interfejsów API
    • Stosowanie kontroli wersji
    • Wprowadzenie do projektu portfolio - część II
    • Pierwsze kroki z GitHub Codespaces
      • Klonowanie repozytorium części II
      • Uruchamianie środowiska GitHub Codespaces
    • Lokalne uruchomienie API SportsWorldCentral (SWC)
    • Dodatkowe zasoby
    • Podsumowanie
  • 9. Korzystanie z interfejsów API do analizy danych
    • Niestandardowe metryki do analityki sportowej
    • Wykorzystanie interfejsów API jako źródeł danych do tworzenia niestandardowych metryk w ligach fantasy
    • Tworzenie niestandardowej metryki. Shark League Score
    • Oprogramowanie wykorzystane w tym rozdziale
      • httpx
      • Notatniki Jupyter
      • pandas
    • Instalowanie nowych bibliotek w środowisku Github Codespaces
    • Uruchamianie interfejsu API w środowisku Codespaces
    • Tworzenie pliku klienta interfejsu API
    • Tworzenie notatnika Jupyter
    • Dodawanie ogólnej konfiguracji do notatnika
    • Praca z danymi API
    • Obliczanie współczynnika zrównoważenia ligi
    • Obliczanie współczynnika soczystości ligi
    • Obliczanie współczynnika ligi rekinów (SLS)
    • Dodatkowe zasoby
    • Podsumowanie
  • 10. Używanie interfejsów API w potokach danych
    • Typy źródeł danych dla potoków przetwarzania danych
    • Planowanie potoku danych
    • Orkiestracja potoku danych z użyciem Apache Airflow
    • Instalacja Apache Airflow w środowisku GitHub Codespaces
    • Tworzenie lokalnej analitycznej bazy danych
    • Uruchamianie interfejsu API w środowisku Codespaces
    • Konfiguracja połączeń Airflow
    • Tworzenie pierwszego grafu DAG
    • Tworzenie funkcji wspólnej
    • Uruchamianie grafu DAG
    • Podsumowanie
  • 11. Wykorzystanie API w aplikacjach danych Streamlit
    • Angażowanie użytkowników za pomocą interaktywnych wizualizacji
    • Oprogramowanie wykorzystane w tym rozdziale
      • nfl_data_py
      • Streamlit
    • Instalacja Streamlit i nfl_data_py
    • Uruchamianie interfejsu API w Codespaces
    • Ponowne wykorzystanie pliku klienta API z rozdziału 9.
    • Tworzenie aplikacji Streamlit
    • Aktualizacja pliku startowego
    • Uruchamianie aplikacji Streamlit
    • Tworzenie strony ze składami drużyn
    • Tworzenie strony ze statystykami zespołów
    • Wdrażanie aplikacji Streamlit
    • Uzupełnianie projektu portfolio - część II
    • Dodatkowe zasoby
    • Podsumowanie

Część III. Wykorzystanie interfejsów API w sztucznej inteligencji

  • 12. Wykorzystanie API w sztucznej inteligencji
    • Połączenie sztucznej inteligencji i interfejsów API
    • Projektowanie interfejsów API do wykorzystania z generatywną sztuczną inteligencją i modelami językowymi
    • Czym jest sztuczna inteligencja?
    • Generatywna sztuczna inteligencja i duże modele językowe
    • Tworzenie aplikacji wykorzystujących inteligentne agenty AI
    • Wprowadzenie do projektu portfolio - część III
    • Pierwsze kroki z GitHub Codespaces
      • Klonowanie repozytorium części III
      • Uruchamianie środowiska GitHub Codespaces
    • Dodatkowe zasoby
    • Podsumowanie
  • 13. Wdrażanie interfejsu API na potrzeby uczenia maszynowego
    • Szkolenie modeli uczenia maszynowego
    • Oprogramowanie wykorzystane w tym rozdziale
      • Środowisko wykonawcze ONNX
      • scikit-learn
      • sklearn-onnx
    • Instalowanie nowych bibliotek w środowisku Codespaces
    • Zastosowanie procesu CRISP-DM
    • Zrozumienie potrzeb biznesowych
    • Zrozumienie danych
    • Przygotowanie danych
    • Modelowanie
    • Ocena
    • Wdrażanie
    • Dodatkowe zasoby
    • Podsumowanie
  • 14. Korzystanie z interfejsów API z LangChain
    • Wykorzystanie sztucznej inteligencji poprzez API (za pomocą LangChain)
    • Tworzenie agenta LangGraph
      • Rejestracja w usłudze Anthropic
      • Uruchamianie środowiska GitHub Codespaces
    • Instalowanie nowych bibliotek w środowisku GitHub Codespaces
    • Tworzenie notatnika Jupyter
    • Czat z agentem LangGraph
    • Uruchomienie API SportsWorldCentral (SWC) lokalnie
    • Instalacja pakietu SDK biblioteki swcpy
    • Tworzenie zestawu narzędzi LangChain
    • Wywoływanie API z użyciem sztucznej inteligencji (z LangGraph)
    • Rozmowa z Twoim agentem (z użyciem narzędzi)
    • Dodatkowe zasoby
    • Podsumowanie
  • 15. Wykorzystanie ChatGPT do wywoływania API
    • Architektura aplikacji
    • Pierwsze kroki z ChatGPT
    • Tworzenie niestandardowego modelu GPT
    • Uruchamianie środowiska GitHub Codespace
    • Uruchamianie interfejsu API SportsWorldCentral (SWC) w środowisku GitHub Codespace
    • Dodawanie opisu serwerów do pliku OAS
    • Tworzenie działania GPT
    • Testowanie interfejsów API w Twoim modelu GPT
    • Rozmowy z własnym GPT
    • Uzupełnianie projektu portfolio części III
    • Podsumowanie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.