Interfejsy API w AI i Data Science. Programowanie w Pythonie z u - Helion

Autor: Ryan Day
ISBN: 978-83-289-2985-2
okładka: mi
Księgarnia: Helion
ISBN: 978-83-289-2985-2
okładka: mi
Księgarnia: Helion
Książka będzie dostępna od lipca 2025
Zobacz także:
- Jak zhakowa 125,00 zł, (10,00 zł -92%)
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Ruby on Rails. Ćwiczenia 18,75 zł, (3,00 zł -84%)
- Efekt piaskownicy. Jak szefować żeby roboty nie zabrały ci roboty 59,50 zł, (11,90 zł -80%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
Spis treści
Interfejsy API w AI i Data Science. Programowanie w Pythonie z użyciem FastAPI -- spis treści
Przedmowa
Część I. Tworzenie interfejsów API do wykorzystania w danologii
- 1. Tworzenie API, które pokochają danolodzy
- W jaki sposób danolodzy korzystają z API?
- Jakich narzędzi używają danolodzy?
- Projektowanie interfejsów API dla danologów
- Wprowadzenie do projektu portfolio z części I
- Każdy interfejs API ma swoją historię
- Poznaj swoją firmę: SportsWorldCentral
- SWC potrzebuje interfejsu API
- Wybór pierwszych produktów API
- Identyfikacja potencjalnych użytkowników
- Tworzenie historyjek użytkownika
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
- 2. Wybór architektury API
- Style architektoniczne interfejsu API
- REST
- GraphQL
- gRPC
- Twój wybór: REST
- Architektura techniczna
- Oprogramowanie używane w tym rozdziale
- Python
- GitHub
- Pierwsze kroki z GitHub Codespaces
- Tworzenie konta w serwisie GitHub
- Klonowanie repozytorium części I
- Uruchamianie środowiska GitHub Codespaces
- Przeglądanie nowej przestrzeni kodu
- Tworzenie pierwszego commita
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
- Style architektoniczne interfejsu API
- 3. Utworzenie bazy danych
- Składniki Twojego API
- Oprogramowanie używane w tym rozdziale
- SQLite
- SQLAlchemy
- pytest
- Tworzenie bazy danych SQLite
- Tworzenie tabel w bazie danych
- Struktura tabel
- Wczytywanie danych
- Dostęp do danych w Pythonie
- Instalowanie SQLAlchemy w swoim środowisku
- Tworzenie plików Pythona na potrzeby obsługi dostępu do bazy danych
- Tworzenie pliku konfiguracyjnego bazy danych
- Tworzenie funkcji pomocniczych SQLAlchemy
- Instalacja pytest
- Testowanie kodu SQLAlchemy
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
- 4. Tworzenie kodu FastAPI
- Rozbudowa projektu portfolio
- Oprogramowanie używane w tym rozdziale
- FastAPI
- HTTPX
- Pydantic
- Uvicorn
- Kopiowanie plików z rozdziału 3.
- Instalowanie nowych bibliotek w środowisku programistycznym
- Tworzenie plików Pythona dla interfejsu API
- Tworzenie schematów Pydantic
- Tworzenie kontrolera FastAPI
- Testowanie interfejsu API
- Uruchamianie interfejsu API
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
- 5. Dokumentowanie interfejsu API
- Wysyłanie sygnału zaufania
- Tworzenie świetnych dokumentacji interfejsów API
- Elementy kluczowe
- Elementy dodatkowe
- Przeglądanie przykładów dokumentacji API
- Aplikacja Sleeper
- MyFantasyLeague
- Yahoo! Fantasy Football
- Przeglądanie wbudowanej dokumentacji API
- Kopiowanie plików z rozdziału 4.
- Opcja dokumentacji 1. Swagger UI
- Opcja dokumentacji 2. Redoc
- Praca ze specyfikacją OpenAPI
- Rozbudowa projektu portfolio
- Dodawanie szczegółów do obiektu info w OAS
- Dodawanie tagów do kategoryzacji ścieżek
- Rozszerzanie informacji o poszczególnych punktach końcowych
- Dodawanie opisów parametrów
- Wyświetlanie zmian w interfejsie Swagger UI
- Testy regresji API
- Aktualizacja pliku README.md
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
- 6. Wdrażanie interfejsu API w chmurze
- Korzyści i obowiązki związane z wdrażaniem rozwiązań chmurowych
- Korzyści
- Obowiązki
- Wybór dostawcy chmury dla Twojego projektu
- Konfigurowanie katalogu projektów
- Korzystanie z GitHub Codespaces jako hosta w chmurze
- Wdrażanie w usłudze Render
- Rejestracja w usłudze Render
- Tworzenie nowej usługi sieciowej
- Automatyczne wdrażanie zmian w interfejsie API
- Wdrażanie aplikacji w kontenerze Docker
- Weryfikowanie instalacji platformy Docker
- Tworzenie pliku Dockerfile
- Tworzenie pliku .dockerignore
- Tworzenie obrazu kontenera
- Uruchamianie obrazu kontenera lokalnie
- Wdrażanie do chmury AWS
- Tworzenie usługi kontenerowej Lightsail
- Instalowanie interfejsu wiersza poleceń platformy AWS
- Instalacja wtyczki Amazon Lightsail Container Services
- Konfiguracja danych logowania
- Przesyłanie obrazu kontenera do usługi Lightsail
- Tworzenie wdrożenia w Lightsail
- Aktualizowanie dokumentacji API
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
- Korzyści i obowiązki związane z wdrażaniem rozwiązań chmurowych
- 7. Baterie w zestawie: tworzenie zestawu SDK języka Python
- SDK niwelują różnice
- Wybór języka dla Twojego SDK
- Zacznij od minimalnej wersji pakietu SDK
- Wskazówka eksperta. Jak ułatwić instalację pakietu SDK?
- Wskazówka eksperta. Jak zapewnić spójność i idiomatyczność pakietu SDK?
- Tworzenie zaawansowanego zestawu SDK
- Wskazówka eksperta. Używanie rozsądnych ustawień domyślnych
- Wskazówka eksperta. Zapewnianie rozbudowanej funkcjonalności
- Wskazówka eksperta. Rejestrowanie zdarzeń
- Wskazówka eksperta. Ukrywanie skomplikowanych szczegółów interfejsu API
- Wskazówka eksperta. Obsługa pobierania w trybie masowym
- Wskazówka eksperta. Dokumentowanie SDK
- Testowanie pakietu SDK
- Wskazówka eksperta. Implementacja wszystkich zadań obsługiwanych przez API
- Dokończenie projektu portfolio w części I
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
Część II. Wykorzystanie API w projektach Data Science
- 8. Co o interfejsach API powinien wiedzieć danolog?
- Korzystanie z różnych stylów interfejsu API
- Podstawy protokołu HTTP
- Jak odpowiedzialnie korzystać z interfejsów API?
- Podział odpowiedzialności. Korzystanie z SDK lub tworzenie klientów API
- Jak tworzyć interfejsy API?
- Jak testować interfejsy API?
- Wdrażanie i konteneryzacja interfejsów API
- Stosowanie kontroli wersji
- Wprowadzenie do projektu portfolio - część II
- Pierwsze kroki z GitHub Codespaces
- Klonowanie repozytorium części II
- Uruchamianie środowiska GitHub Codespaces
- Lokalne uruchomienie API SportsWorldCentral (SWC)
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
- 9. Korzystanie z interfejsów API do analizy danych
- Niestandardowe metryki do analityki sportowej
- Wykorzystanie interfejsów API jako źródeł danych do tworzenia niestandardowych metryk w ligach fantasy
- Tworzenie niestandardowej metryki. Shark League Score
- Oprogramowanie wykorzystane w tym rozdziale
- httpx
- Notatniki Jupyter
- pandas
- Instalowanie nowych bibliotek w środowisku Github Codespaces
- Uruchamianie interfejsu API w środowisku Codespaces
- Tworzenie pliku klienta interfejsu API
- Tworzenie notatnika Jupyter
- Dodawanie ogólnej konfiguracji do notatnika
- Praca z danymi API
- Obliczanie współczynnika zrównoważenia ligi
- Obliczanie współczynnika soczystości ligi
- Obliczanie współczynnika ligi rekinów (SLS)
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
- 10. Używanie interfejsów API w potokach danych
- Typy źródeł danych dla potoków przetwarzania danych
- Planowanie potoku danych
- Orkiestracja potoku danych z użyciem Apache Airflow
- Instalacja Apache Airflow w środowisku GitHub Codespaces
- Tworzenie lokalnej analitycznej bazy danych
- Uruchamianie interfejsu API w środowisku Codespaces
- Konfiguracja połączeń Airflow
- Tworzenie pierwszego grafu DAG
- Tworzenie funkcji wspólnej
- Uruchamianie grafu DAG
- Podsumowanie
- 11. Wykorzystanie API w aplikacjach danych Streamlit
- Angażowanie użytkowników za pomocą interaktywnych wizualizacji
- Oprogramowanie wykorzystane w tym rozdziale
- nfl_data_py
- Streamlit
- Instalacja Streamlit i nfl_data_py
- Uruchamianie interfejsu API w Codespaces
- Ponowne wykorzystanie pliku klienta API z rozdziału 9.
- Tworzenie aplikacji Streamlit
- Aktualizacja pliku startowego
- Uruchamianie aplikacji Streamlit
- Tworzenie strony ze składami drużyn
- Tworzenie strony ze statystykami zespołów
- Wdrażanie aplikacji Streamlit
- Uzupełnianie projektu portfolio - część II
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
Część III. Wykorzystanie interfejsów API w sztucznej inteligencji
- 12. Wykorzystanie API w sztucznej inteligencji
- Połączenie sztucznej inteligencji i interfejsów API
- Projektowanie interfejsów API do wykorzystania z generatywną sztuczną inteligencją i modelami językowymi
- Czym jest sztuczna inteligencja?
- Generatywna sztuczna inteligencja i duże modele językowe
- Tworzenie aplikacji wykorzystujących inteligentne agenty AI
- Wprowadzenie do projektu portfolio - część III
- Pierwsze kroki z GitHub Codespaces
- Klonowanie repozytorium części III
- Uruchamianie środowiska GitHub Codespaces
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
- 13. Wdrażanie interfejsu API na potrzeby uczenia maszynowego
- Szkolenie modeli uczenia maszynowego
- Oprogramowanie wykorzystane w tym rozdziale
- Środowisko wykonawcze ONNX
- scikit-learn
- sklearn-onnx
- Instalowanie nowych bibliotek w środowisku Codespaces
- Zastosowanie procesu CRISP-DM
- Zrozumienie potrzeb biznesowych
- Zrozumienie danych
- Przygotowanie danych
- Modelowanie
- Ocena
- Wdrażanie
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
- 14. Korzystanie z interfejsów API z LangChain
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji poprzez API (za pomocą LangChain)
- Tworzenie agenta LangGraph
- Rejestracja w usłudze Anthropic
- Uruchamianie środowiska GitHub Codespaces
- Instalowanie nowych bibliotek w środowisku GitHub Codespaces
- Tworzenie notatnika Jupyter
- Czat z agentem LangGraph
- Uruchomienie API SportsWorldCentral (SWC) lokalnie
- Instalacja pakietu SDK biblioteki swcpy
- Tworzenie zestawu narzędzi LangChain
- Wywoływanie API z użyciem sztucznej inteligencji (z LangGraph)
- Rozmowa z Twoim agentem (z użyciem narzędzi)
- Dodatkowe zasoby
- Podsumowanie
- 15. Wykorzystanie ChatGPT do wywoływania API
- Architektura aplikacji
- Pierwsze kroki z ChatGPT
- Tworzenie niestandardowego modelu GPT
- Uruchamianie środowiska GitHub Codespace
- Uruchamianie interfejsu API SportsWorldCentral (SWC) w środowisku GitHub Codespace
- Dodawanie opisu serwerów do pliku OAS
- Tworzenie działania GPT
- Testowanie interfejsów API w Twoim modelu GPT
- Rozmowy z własnym GPT
- Uzupełnianie projektu portfolio części III
- Podsumowanie