Informatyka w og - Helion
ebook
Autor: J. Glenn Brookshear, Dennis BrylowT艂umaczenie: Mariusz Rogulski, Magdalena Rogulska
ISBN: 9788301222963
stron: 782, Format: ebook
Data wydania: 2022-08-11
Ksi臋garnia: Helion
Cena ksi膮偶ki: 119,20 z艂 (poprzednio: 149,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 20% (-29,80 z艂)
Tagi: Inne - Programowanie
Osoby kt贸re kupowa艂y "Informatyka w og", wybiera艂y tak偶e:
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro 66,67 z艂, (14,00 z艂 -79%)
- Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta 48,28 z艂, (14,00 z艂 -71%)
- Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa 38,39 z艂, (11,90 z艂 -69%)
- F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV 96,45 z艂, (29,90 z艂 -69%)
- Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie 65,31 z艂, (20,90 z艂 -68%)
Spis tre艣ci
Informatyka w og贸lnym zarysie eBook -- spis tre艣ci
- Ok艂adka
- Strona tytu艂owa
- Strona redakcyjna
- Spis tre艣ci
- Przedmowa
- Zwi膮zek 13. wydania ksi膮偶ki Informatyka w og贸lnym zarysie oraz wydania AP z聽AP Computer Science Principles Curriculum Framework
- 0. Wprowadzenie
- 0.1 Rola algorytm贸w
- 0.2 Historia informatyki
- 0.3 Zawarto艣膰 ksi膮偶ki
- 0.4 Nadrz臋dne zagadnienia informatyki
- 1. Przechowywanie danych
- 1.1 Bity i聽ich przechowywanie
- 1.2 Pami臋膰 g艂贸wna
- 1.3 Pami臋膰 masowa
- 1.4 Przedstawianie informacji w聽postaci bit贸w
- 1.5. System binarny
- 1.6 Przechowywanie liczb ca艂kowitych
- 1.7 Przechowywanie u艂amk贸w
- 1.8 Dane i聽programowanie
- 1.9 Kompresja danych
- 1.10 B艂臋dy komunikacji
- 2. Operowanie danymi
- 2.1 Architektura komputera
- 2.2 J臋zyk maszynowy
- 2.3 Wykonywanie programu
- 2.4 Instrukcje arytmetyczno-logiczne
- 2.5 Komunikacja z聽innymi urz膮dzeniami
- 2.6 Programowanie operacji na danych
- 2.7 Inne architektury
- 3. Systemy operacyjne
- 3.1 Historia system贸w operacyjnych
- 3.2 Architektura systemu operacyjnego
- 3.3 Koordynowanie dzia艂a艅 maszyny
- 3.4 Obs艂uga konkurencji w艣r贸d proces贸w
- 3.5 Bezpiecze艅stwo
- 4. Sie膰 i聽Internet
- 4.1 Podstawy dzia艂ania sieci
- 4.2 Internet
- 4.3 World Wide Web
- 4.4 Protoko艂y internetowe
- 4.5 Prosta komunikacja klient serwer
- 4.6 Cyberbezpiecze艅stwo
- 5. Algorytmy
- 5.1 Koncepcja algorytmu
- 5.2 Reprezentacja algorytmu
- 5.3 Odkrywanie algorytm贸w
- 5.4 Struktury iteracyjne
- 5.5 Struktury rekurencyjne
- 5.6 Wydajno艣膰 i聽poprawno艣膰
- 6. J臋zyki programowania
- 6.1 Perspektywa historyczna
- 6.2 Tradycyjne koncepcje programowania
- 6.3 Jednostki proceduralne
- 6.4 Implementacja j臋zyka
- 6.5 Programowanie obiektowe
- 6.6 Programowanie r贸wnoleg艂ych dzia艂a艅
- 6.7 Programowanie deklaratywne
- 7. In偶ynieria oprogramowania
- 7.1 Dyscyplina in偶ynierii oprogramowania
- 7.2 Cykl 偶ycia oprogramowania
- 7.3 Metodologie in偶ynierii oprogramowania
- 7.4 Modu艂owo艣膰
- 7.5 Narz臋dzia do pracy
- 7.6 Zapewnienie jako艣ci
- 7.7 Dokumentacja
- 7.8 Interfejs cz艂owiekmaszyna
- 7.9 W艂asno艣膰 i聽odpowiedzialno艣膰 za oprogramowanie
- 8. Abstrakcje danych
- 8.1 Podstawowe struktury danych
- 8.2 Powi膮zane poj臋cia
- 8.3 Implementowanie struktur danych
- 8.4 Kr贸tkie studium przypadku
- 8.5 Niestandardowe typy danych
- 8.6 Klasy i聽obiekty
- 8.7 Wska藕niki w聽j臋zyku maszynowym
- 9. Systemy baz danych
- 9.1 Podstawy baz danych
- 9.2 Model relacyjny
- 9.3 Bazy obiektowe
- 9.4 Utrzymywanie integralno艣ci bazy danych
- 9.5 Tradycyjne struktury plik贸w
- 9.6 Eksploracja danych
- 9.7 Spo艂eczny wp艂yw technologii bazodanowych
- 10. Grafika komputerowa
- 10.1 Zakres grafiki komputerowej
- 10.2 Przegl膮d grafiki 3D
- 10.3 Modelowanie
- 10.4 Renderowanie
- 10.5 Sposoby na o艣wietlenie globalne
- 10.6 Animacje
- 11. Sztuczna inteligencja
- 11.1 Inteligencja i聽maszyny
- 11.2 Postrzeganie
- 11.3 Rozumowanie
- 11.4 Dodatkowe obszary bada艅
- 11.5 Sztuczne sieci neuronowe
- 11.6 Robotyka
- 11.7 My艣l膮c o聽konsekwencjach
- 12. Teoria obliczalno艣ci
- 12.1 Funkcje i聽ich obliczanie
- 12.2 Maszyna Turinga
- 12.3 Uniwersalne j臋zyki programowania
- 12.4 Funkcje nieobliczalne
- 12.5 Z艂o偶ono艣膰 problem贸w
- 12.6 Kryptografia z聽kluczem publicznym
- Dodatki
- Przypisy