Informatyka w og - Helion

T艂umaczenie: Mariusz Rogulski, Magdalena Rogulska
ISBN: 978-83-01-22296-3
stron: 782, Format: ebook
Data wydania: 2022-08-11
Ksi臋garnia: Helion
Cena ksi膮偶ki: 123,20 z艂 (poprzednio: 154,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 20% (-30,80 z艂)
Osoby kt贸re kupowa艂y "Informatyka w og", wybiera艂y tak偶e:
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro 69,00 z艂, (20,70 z艂 -70%)
- Getting Things Programmed. Droga do efektywno艣ci 34,90 z艂, (10,47 z艂 -70%)
- Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta 49,90 z艂, (14,97 z艂 -70%)
- F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV 96,45 z艂, (29,90 z艂 -69%)
- Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie 65,31 z艂, (20,90 z艂 -68%)
Spis tre艣ci
Informatyka w og贸lnym zarysie eBook -- spis tre艣ci
Rozdzia艂 0. Wprowadzenie 2 0.1 Rola algorytm贸w 4 0.2 Historia informatyki 6 0.3 Zawarto艣膰 ksi膮偶ki 12 0.4 Nadrz臋dne zagadnienia informatyki 14 Rozdzia艂 1. Przechowywanie danych 24 1.1 Bity i ich przechowywanie 26 1.2 Pami臋膰 g艂贸wna 34 1.3 Pami臋膰 masowa 38 1.4 Przedstawianie informacji w postaci bit贸w 44 *1.5 System binarny 53 *1.6 Przechowywanie liczb ca艂kowitych 58 *1.7 Przechowywanie u艂amk贸w 66 *1.8 Dane i programowanie 72 *1.9 Kompresja danych 80 *1.10 B艂臋dy komunikacji 87 Rozdzia艂 2. Operowanie danymi 100 2.1 Architektura komputera 102 2.2 J臋zyk maszynowy 105 2.3 Wykonywanie programu 113 *2.4 Instrukcje arytmetyczno-logiczne 121 *2.5 Komunikacja z innymi urz膮dzeniami 126 *2.6 Programowanie operacji na danych 133 *2.7 Inne architektury 143 Rozdzia艂 3. Systemy operacyjne 156 3.1 Historia system贸w operacyjnych 158 3.2 Architektura systemu operacyjnego 163 3.3 Koordynowanie dzia艂a艅 maszyny 172 *3.4 Obs艂uga konkurencji w艣r贸d proces贸w 176 3.5 Bezpiecze艅stwo 182 Rozdzia艂 4. Sie膰 i Internet 194 4.1 Podstawy dzia艂ania sieci 196 4.2 Internet 207 4.3 World Wide Web 220 *4.4 Protoko艂y internetowe 230 *4.5 Prosta komunikacja klient serwer 238 4.6 Cyberbezpiecze艅stwo 243 Rozdzia艂 5. Algorytmy 262 5.1 Koncepcja algorytmu 264 5.2 Reprezentacja algorytmu 268 5.3 Odkrywanie algorytm贸w 277 5.4 Struktury iteracyjne 284 5.5 Struktury rekurencyjne 297 5.6 Wydajno艣膰 i poprawno艣膰 306 Rozdzia艂 6. J臋zyki programowania 326 6.1 Perspektywa historyczna 328 6.2 Tradycyjne koncepcje programowania 339 6.3 Jednostki proceduralne 355 6.4 Implementacja j臋zyka 365 6.5 Programowanie obiektowe 375 *6.6 Programowanie r贸wnoleg艂ych dzia艂a艅 382 *6.7 Programowanie deklaratywne 385 Rozdzia艂 7. In偶ynieria oprogramowania 400 7.1 Dyscyplina in偶ynierii oprogramowania 402 7.2 Cykl 偶ycia oprogramowania 406 7.3 Metodologie in偶ynierii oprogramowania 411 7.4 Modu艂owo艣膰 414 7.5 Narz臋dzia do pracy 423 7.6 Zapewnienie jako艣ci 432 7.7 Dokumentacja 436 7.8 Interfejs cz艂owiek-maszyna 438 7.9 W艂asno艣膰 i odpowiedzialno艣膰 za oprogramowanie 442 Rozdzia艂 8. Abstrakcje danych 452 8.1 Podstawowe struktury danych 454 8.2 Powi膮zane poj臋cia 459 8.3 Implementowanie struktur danych 462 8.4 Kr贸tkie studium przypadku 479 8.5 Niestandardowe typy danych 485 8.6 Klasy i obiekty 490 *8.7 Wska藕niki w j臋zyku maszynowym 491 Rozdzia艂 9. Systemy baz danych 504 9.1 Podstawy baz danych 506 9.2 Model relacyjny 513 *9.3 Bazy obiektowe 526 *9.4 Utrzymywanie integralno艣ci bazy danych 529 *9.5 Tradycyjne struktury plik贸w 533 9.6 Eksploracja danych 543 9.7 Spo艂eczny wp艂yw technologii bazodanowych 546 Rozdzia艂 10. Grafika komputerowa 556 10.1 Zakres grafiki komputerowej 558 10.2 Przegl膮d grafiki 3D 561 10.3 Modelowanie 563 10.4 Renderowanie 573 *10.5 Sposoby na o艣wietlenie globalne 586 10.6 Animacje 589 Rozdzia艂 11. Sztuczna inteligencja 600 11.1 Inteligencja i maszyny 602 11.2 Postrzeganie 608 11.3 Rozumowanie 615 11.4 Dodatkowe obszary bada艅 629 11.5 Sztuczne sieci neuronowe 636 11.6 Robotyka 642 11.7 My艣l膮c o konsekwencjach 645 Rozdzia艂 12. Teoria obliczalno艣ci 658 12.1 Funkcje i ich obliczanie 660 12.2 Maszyna Turinga 663 12.3 Uniwersalne j臋zyki programowania 668 12.4 Funkcje nieobliczalne 674 12.5 Z艂o偶ono艣膰 problem贸w 680 *12.6 Kryptografia z kluczem publicznym 692 Dodatki 703 Indeks