reklama - zainteresowany?

Informatyka Europejczyka. Podr - Helion

Informatyka Europejczyka. Podr
Autor: Jolanta Pa
ISBN: 978-83-289-1193-2
okładka: mi
Księgarnia: Helion

Książka będzie dostępna od stycznia 2024

Spis treści

Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej. Klasa 8 (Wydanie II) -- spis treści

WITAJ W KLASIE 8!

ROZDZIAŁ 1. ROZUMIENIE, ANALIZOWANIE I ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW

  • Lekcja 1. Algorytmy wyszukiwania i porządkowania
  • Lekcja 2. Rozwiązywanie problemów za pomocą programu JavaBlock
  • Lekcja 3. Iteracje w rozwiązywaniu problemów, czyli jak przedstawić algorytm Euklidesa
  • Podsumowanie rozdziału 1. Projekty, debaty, prezentacje

ROZDZIAŁ 2. PROGRAMOWANIE I ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW Z WYKORZYSTANIEM KOMPUTERA I INNYCH URZĄDZEŃ CYFROWYCH

  • Lekcja 4. Animowana kartka z życzeniami - programowanie w Scratchu
  • Lekcja 5. Programujemy grę w Scratchu
  • Lekcja 6. Tworzymy i testujemy programy w Pythonie
  • Lekcja 7. Wykorzystanie Pythona do prezentacji działania algorytmów
  • Lekcja 8. Porządkowanie danych w arkuszu kalkulacyjnym, czyli na czym polega sortowanie i filtrowanie
  • Lekcja 9. Stosowanie funkcji w arkuszu kalkulacyjnym
  • Lekcja 10. Rozwiązywanie problemów w arkuszu kalkulacyjnym z wykorzystaniem chmury
  • Lekcja 11. Graficzna prezentacja danych i wyników w arkuszu kalkulacyjnym
  • Lekcja 12. Projektowanie szkolnej witryny internetowej. Podstawy języka HTML
  • Podsumowanie rozdziału 2. Projekty, debaty, prezentacje

ROZDZIAŁ 3. REALIZACJA PROJEKTÓW Z WYKORZYSTANIEM KOMPUTERA, APLIKACJI I URZĄDZEŃ CYFROWYCH

  • Lekcja 13. Tworzymy reklamę szkoły - projekt grupowy
  • Lekcja 14. Wykorzystanie w reklamie efektu przenikania zdjęć
  • Lekcja 15. Na czym polega optymalizacja plików graficznych - obróbka cyfrowa grafiki
  • Lekcja 16. Współtworzenie dokumentów wielostronicowych - realizacja projektu w chmurze
  • Lekcja 17. Nagrywanie i obróbka cyfrowa filmów. Kreator filmów online
  • Lekcja 18. Realizacja projektu "Miejsca w Polsce, które warto odwiedzić". Praca z aplikacją Sway
  • Podsumowanie rozdziału 3. Projekty, debaty, prezentacje

ROZDZIAŁ 4. POSŁUGIWANIE SIĘ KOMPUTEREM, URZĄDZENIAMI CYFROWYMI I SIECIAMI KOMPUTEROWYMI. PRZESTRZEGANIE PRAWA I ZASAD BHP

  • Lekcja 19. Współczesne zastosowania informatyki. Hiperłącza w prezentacji multimedialnej
  • Lekcja 20. Ochrona własności intelektualnej - współtworzenie dokumentu w chmurze
  • Lekcja 21. Kwestie etyczne związane z wykorzystywaniem komputerów i sieci
  • Podsumowanie rozdziału 4. Projekty, debaty, prezentacje

To już wiesz, umiesz, potrafisz!

Źródła

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.