Informatyka Europejczyka. Podr - Helion
Autor: Jolanta Pa
ISBN: 978-83-289-1193-2
okładka: mi
Księgarnia: Helion
ISBN: 978-83-289-1193-2
okładka: mi
Księgarnia: Helion
Książka będzie dostępna od stycznia 2024
Zobacz także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Ruby on Rails. Ćwiczenia 18,75 zł, (3,00 zł -84%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Scrum. O zwinnym zarządzaniu projektami. Wydanie II rozszerzone 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
Spis treści
Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej. Klasa 8 (Wydanie II) -- spis treści
WITAJ W KLASIE 8!
ROZDZIAŁ 1. ROZUMIENIE, ANALIZOWANIE I ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
- Lekcja 1. Algorytmy wyszukiwania i porządkowania
- Lekcja 2. Rozwiązywanie problemów za pomocą programu JavaBlock
- Lekcja 3. Iteracje w rozwiązywaniu problemów, czyli jak przedstawić algorytm Euklidesa
- Podsumowanie rozdziału 1. Projekty, debaty, prezentacje
ROZDZIAŁ 2. PROGRAMOWANIE I ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW Z WYKORZYSTANIEM KOMPUTERA I INNYCH URZĄDZEŃ CYFROWYCH
- Lekcja 4. Animowana kartka z życzeniami - programowanie w Scratchu
- Lekcja 5. Programujemy grę w Scratchu
- Lekcja 6. Tworzymy i testujemy programy w Pythonie
- Lekcja 7. Wykorzystanie Pythona do prezentacji działania algorytmów
- Lekcja 8. Porządkowanie danych w arkuszu kalkulacyjnym, czyli na czym polega sortowanie i filtrowanie
- Lekcja 9. Stosowanie funkcji w arkuszu kalkulacyjnym
- Lekcja 10. Rozwiązywanie problemów w arkuszu kalkulacyjnym z wykorzystaniem chmury
- Lekcja 11. Graficzna prezentacja danych i wyników w arkuszu kalkulacyjnym
- Lekcja 12. Projektowanie szkolnej witryny internetowej. Podstawy języka HTML
- Podsumowanie rozdziału 2. Projekty, debaty, prezentacje
ROZDZIAŁ 3. REALIZACJA PROJEKTÓW Z WYKORZYSTANIEM KOMPUTERA, APLIKACJI I URZĄDZEŃ CYFROWYCH
- Lekcja 13. Tworzymy reklamę szkoły - projekt grupowy
- Lekcja 14. Wykorzystanie w reklamie efektu przenikania zdjęć
- Lekcja 15. Na czym polega optymalizacja plików graficznych - obróbka cyfrowa grafiki
- Lekcja 16. Współtworzenie dokumentów wielostronicowych - realizacja projektu w chmurze
- Lekcja 17. Nagrywanie i obróbka cyfrowa filmów. Kreator filmów online
- Lekcja 18. Realizacja projektu "Miejsca w Polsce, które warto odwiedzić". Praca z aplikacją Sway
- Podsumowanie rozdziału 3. Projekty, debaty, prezentacje
ROZDZIAŁ 4. POSŁUGIWANIE SIĘ KOMPUTEREM, URZĄDZENIAMI CYFROWYMI I SIECIAMI KOMPUTEROWYMI. PRZESTRZEGANIE PRAWA I ZASAD BHP
- Lekcja 19. Współczesne zastosowania informatyki. Hiperłącza w prezentacji multimedialnej
- Lekcja 20. Ochrona własności intelektualnej - współtworzenie dokumentu w chmurze
- Lekcja 21. Kwestie etyczne związane z wykorzystywaniem komputerów i sieci
- Podsumowanie rozdziału 4. Projekty, debaty, prezentacje
To już wiesz, umiesz, potrafisz!
Źródła