Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej. Klasa 6 - Helion
ISBN: 978-83-283-5684-9
stron: 160, okładka: miękka
Data wydania: 2019-07-11
Księgarnia: Helion
Cena książki: 11,70 zł
Numer dopuszczenia MEN: 876/3/2019
Czas na projekt informatyczny!
Ten rok w pracowni informatycznej bÄ™dzie prawdziwÄ… przygodÄ…. Wraz z książkÄ… Informatyka Europejczyka. PodrÄ™cznik dla szkoÅ‚y podstawowej. Klasa 6 usystematyzujecie oraz wykorzystacie umiejÄ™tnoÅ›ci zdobyte w poprzednich latach, zdobÄ™dziecie także caÅ‚kiem nowÄ… wiedzÄ™. Zastanawiacie siÄ™ zapewne, w jakim celu. Otóż stworzycie wÅ‚asny profesjonalny projekt informatyczny.
Projekt informatyczny może być opracowanÄ… podczas lekcji grÄ… komputerowÄ…, animacjÄ… poklatkowÄ… lub rozbudowanÄ… prezentacjÄ… z podkÅ‚adem muzycznym, wykorzystujÄ…cÄ… format video i proste programowanie. Odkryjecie też zupeÅ‚nie nowe zastosowania arkusza kalkulacyjnego i edytora tekstu, który fantastycznie nadaje siÄ™ do projektowania... krzyżówek! Już wkrótce zrealizujecie zadanie grupowe Mój region — wydarzenia i postaci z jego dziejów. BÄ™dziecie dziaÅ‚ać razem lub indywidualnie, z pomocÄ… nauczyciela lub samodzielnie, ale zawsze ze wsparciem podrÄ™cznika Informatyka Europejczyka.
SpecjaliÅ›ci z najwiÄ™kszego wydawnictwa informatycznego w Polsce poÅ‚Ä…czyli siÅ‚y z uznanymi autorkami książek edukacyjnych, dziÄ™ki czemu powstaÅ‚ przyjazny przewodnik dla mÅ‚odych użytkowników komputera. DziÄ™ki zaangażowaniu autorów tego podrÄ™cznika pogÅ‚Ä™bicie znajomość najważniejszych zagadnieÅ„ zwiÄ…zanych z bezpiecznÄ… pracÄ… z komputerem, urzÄ…dzeniami cyfrowymi, sieciami komputerowymi i internetem; bÄ™dziecie realizować nowe projekty z wykorzystaniem komputera, aplikacji i urzÄ…dzeÅ„ cyfrowych. Przyjazna forma podrÄ™cznika, interesujÄ…ce wiadomoÅ›ci z dziedziny informatyki, a także odpowiednio dobrane ćwiczenia i podsumowania rozdziaÅ‚ów uczyniÄ… naukÄ™ jeszcze bardziej interesujÄ…cÄ… i zainspirujÄ… do dalszych poszukiwaÅ„.
PodrÄ™czniki z serii Informatyka Europejczyka uÅ‚atwiÄ… uczniom zdobywanie wiedzy i umiejÄ™tnoÅ›ci podczas wykonywania ćwiczeÅ„ praktycznych, a nauczycielom przekazywanie nowego materiaÅ‚u w interesujÄ…cy i niebanalny sposób.
Wciśnij Enter i do dzieła!
Osoby które kupowały "Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej. Klasa 6", wybierały także:
- Matematyka Europejczyka. Zeszyt ćwiczeń dla szkoły podstawowej. Klasa 6. Część 3 12,90 zł, (7,74 zł -40%)
- Zajęcia rewalidacyjne. Zeszyt ćwiczeń dla szkoły podstawowej, klasy 7 - 8. Część 2. Bogacimy słownictwo, utrwalamy poprawne formy gramatyczne i zasady ortografii. Uczymy się o emocjach, uczuciach i zachowaniach 34,89 zł, (29,66 zł -15%)
- Zajęcia rewalidacyjne. Zeszyt ćwiczeń dla szkoły podstawowej, klasy 4 - 6. Część 2. Bogacimy słownictwo, utrwalamy poprawne formy gramatyczne i zasady ortografii. Uczymy się o emocjach, uczuciach i zachowaniach 34,89 zł, (29,66 zł -15%)
- Matematyka Europejczyka. Poradnik metodyczny dla nauczycieli matematyki w gimnazjum. Klasa 2 17,89 zł, (15,21 zł -15%)
- Matematyka Europejczyka. Poradnik metodyczny dla nauczycieli matematyki w gimnazjum. Klasa 1 17,89 zł, (15,21 zł -15%)
Spis treści
Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej. Klasa 6 -- spis treści
Wstęp (5)
Rozdział 1. Bezpieczna praca z komputerem, urządzeniami cyfrowymi i sieciami komputerowymi (7)
- Lekcja 1. Temat: Bezpieczna praca z komputerem (8)
- Lekcja 2. Temat: UrzÄ…dzenia techniki cyfrowej (13)
- Lekcja 3. Temat: Bezpieczny internet (18)
- Lekcja 4. Temat: Zastosowanie komputerów i urzÄ…dzeÅ„ techniki cyfrowej (26)
- Podsumowanie rozdziału 1. (30)
RozdziaÅ‚ 2. Realizacja projektów z wykorzystaniem komputera, aplikacji i urzÄ…dzeÅ„ cyfrowych (31)
- Lekcja 5. Temat: Projekt grupowy "Mój region, wydarzenia i postacie z jego dziejów", część I (32)
- Lekcja 6. Temat: Projekt grupowy "Mój region, wydarzenia i postacie z jego dziejów", część II (36)
- Lekcja 7. Temat: Scratch - programujemy grÄ™ (42)
- Lekcja 8. Temat: Scratch - tworzymy nowe tło i duszki do gry, wprowadzamy dźwięk (47)
- Lekcja 9. Temat: Animacje niestandardowe w prezentacji, część I (53)
- Lekcja 10. Temat: Animacje niestandardowe w prezentacji, część II (60)
- Lekcja 11. Temat: Tabele i grafiki w dokumencie tekstowym (65)
- Lekcja 12. Temat: Projektujemy gazetkÄ™ szkolnÄ… (69)
- Lekcja 13. Temat: Tworzymy krótki film do projektu "To siÄ™ wydarzyÅ‚o w..." (75)
- Podsumowanie rozdziału 2. (81)
RozdziaÅ‚ 3. Programowanie i rozwiÄ…zywanie problemów z wykorzystaniem komputera i innych urzÄ…dzeÅ„ cyfrowych (83)
- Lekcja 14. Temat: Serwisy internetowe pomagajÄ… w nauce (84)
- Lekcja 15. Temat: Nagrywanie i modyfikowanie dźwiÄ™ków (87)
- Lekcja 16. Temat: Animacja poklatkowa, część I (90)
- Lekcja 17. Temat: Animacja poklatkowa, część II (94)
- Lekcja 18. Temat: Roboty, część I - wprowadzenie (99)
- Lekcja 19. Temat: Roboty, część II - taniec robotów (104)
- Lekcja 20. Temat: Roboty, część III - wycieczka robotów (107)
- Lekcja 21. Temat: Roboty, część IV - projektujemy miasto marzeń (110)
- Lekcja 22. Temat: Scratch - wyszukiwanie najmniejszej (największej) wartości (113)
- Lekcja 23. Temat: Scratch - programujemy grÄ™ "Kosmiczna przygoda I" (117)
- Lekcja 24. Temat: Scratch - programujemy grÄ™ "Kosmiczna przygoda II" (119)
- Podsumowanie rozdziału 3. (124)
RozdziaÅ‚ 4. Poznajemy różne narzÄ™dzia informatyczne i ich zastosowanie do analizy i rozwiÄ…zywania problemów (125)
- Lekcja 25. Temat: Korekcja zdjęć w komputerze, tworzymy album fotograficzny (126)
- Lekcja 26. Temat: Tworzymy filmy ze zdjęć, dodajemy podkład muzyczny (132)
- Lekcja 27. Temat: Budujemy krzyżówki w edytorze tekstu (137)
- Lekcja 28. Temat: Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego do analizy danych demograficznych (142)
- Lekcja 29. Temat: Planujemy koszty wycieczki klasowej w arkuszu kalkulacyjnym (151)
- Lekcja 30. Temat: Prezentujemy dane w postaci wykresu w arkuszu kalkulacyjnym (154)
- Podsumowanie rozdziału 4. (158)
ŹródÅ‚a (159)