reklama - zainteresowany?

Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy - Helion

Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy
Autor: Jarosław Skłodowski
ISBN: 978-83-246-3017-2
stron: 328, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2011-09-14
Księgarnia: Helion

Cena książki: 29,90 zł

Dodaj do koszyka Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy

Tagi: Informatyka Europejczyka | Szkoła ponadgimnazjalna

Nr dopuszczenia: MEN 556/2012 (wersja Windows)


Komputer, komputer, a pomyśleć, że wszystko zaczęło się od koła
prawa Murphy’ego

Zapewne zdajesz sobie sprawÄ™ z tego, że Å›wiat nie powstaÅ‚ wraz z pierwszym komputerem. Jednak dzisiaj trudno wyobrazić sobie życie bez pecetów, maszyn liczÄ…cych, robotów przemysÅ‚owych czy nawet odtwarzaczy MP3. I chociaż komputer wydaje siÄ™ Twoim Å›rodowiskiem naturalnym, przekonaj siÄ™, czego jeszcze warto siÄ™ dowiedzieć na temat ery informatycznej.

Zestaw Informatyka Europejczyka jest caÅ‚kowicie kompatybilny z wymaganiami, jakie stawia przed każdym uczniem wspóÅ‚czesna informatyka. ZostaÅ‚ stworzony do nauczania informatyki w zakresie podstawowym w szkoÅ‚ach ponadgimnazjalnych, a jego treÅ›ci, struktura, duża liczba przykÅ‚adów i zadaÅ„ pozwalajÄ… na doskonaÅ‚e opanowanie materiaÅ‚u.

Szybki komputer i Internet wyznaczajÄ… obecnie kierunki rozwoju. SÄ… niezbÄ™dnym narzÄ™dziem pracy oraz rozrywki. Zarówno twórcy oprogramowania, jak i urzÄ…dzeÅ„ wciąż starajÄ… siÄ™, by Twój sprzÄ™t byÅ‚ możliwie wydajny, niezawodny i bezproblemowy. Przekonasz siÄ™, że ten podrÄ™cznik także jest przyjazny. Informacje podawane sÄ… etapami, a na koÅ„cu każdej części znajdujÄ… siÄ™ pytania oraz ćwiczenia do samodzielnego wykonania. DziÄ™ki odrobinie teorii zaczniesz zauważać algorytmy wokóÅ‚ siebie. Nauczysz siÄ™ rozmawiać na odlegÅ‚ość przy użyciu komputera, poznasz wszystkie oblicza SMS-ów, a nawet zorganizujesz wideokonferencjÄ™. Samodzielnie skompletujesz zestaw komputerowy i dowiesz siÄ™, jak bezpiecznie funkcjonować w sieci lokalnej. Zdecydujesz, czy masz ochotÄ™ stworzyć w swoim domu studio wydawnicze, czy amatorski stóÅ‚ montażowy. A może wolisz zarzÄ…dzać bazami danych? Na koniec opracujesz wÅ‚asnÄ… stronÄ™ WWW, którÄ… umieÅ›cisz i wypromujesz w sieci.

Do książki doÅ‚Ä…czona jest pÅ‚yta CD zawierajÄ…ca rozwiniÄ™cia poszczególnych tematów, zestawy zadaÅ„, informacje o OpenOffice.org oraz przydatne programy i materiaÅ‚y do ćwiczeÅ„ zawartych w podrÄ™czniku.

PodrÄ™cznik oraz pÅ‚yta z serii Informatyka Europejczyka pozwolÄ… uczniom zdobywać wiedzÄ™ poprzez praktykÄ™, a nauczycielom uÅ‚atwiÄ… przekazywanie nowego materiaÅ‚u w interesujÄ…cy i niebanalny sposób. Helion, najwiÄ™ksze wydawnictwo informatyczne w Polsce, teraz pomaga zgÅ‚Ä™bić tajemnice Å›wiata komputerów także pokoleniu przyszÅ‚ych specjalistów.

Wciśnij Enter i do dzieła!


Książki wchodzące w skład zestawu edukacyjnego Informatyka Europejczyka dla szkół ponadgimnazjalnych, zakres podstawowy:

Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy Informatyka Europejczyka. Poradnik metodyczny dla nauczycieli informatyki w szkołach ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy. Edycja: Windows, Mac Informatyka Europejczyka. Program nauczania informatyki w szkołach ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy. Edycja: Windows, Mac Informatyka Europejczyka. Koło informatyczne dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych

 

Dodaj do koszyka Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy

Spis treści

Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy -- spis treści

  • Od autora (10)

Etap 1. Dzielimy siÄ™ informacjÄ… (11)

  • Spotkanie 1. ŹródÅ‚a informacji (11)
    • Jak powstawaÅ‚a informatyka (12)
    • Czym zajmuje siÄ™ informatyka (12)
    • Czym zajmuje siÄ™ technologia informacyjna (13)
    • DokÄ…d zmierza technologia informacyjna (14)
    • Jak zastosować komputer w rozwiÄ…zywaniu problemów (15)
    • Czy to koniec ery peceta (16)
    • SkÄ…d siÄ™ bierze informacja (17)
    • Co siÄ™ dzieje z informacjÄ… (19)
    • Jakie sÄ… konsekwencje Å‚atwego dostÄ™pu do informacji (20)
    • Jak dziÅ› docierajÄ… do nas informacje (22)
    • Jak rozpoznać wiarygodne źródÅ‚o informacji (25)
    • Odpowiedz na pytania (27)
    • Wykonaj ćwiczenia (27)
    • Pracuj samodzielnie (27)
  • Spotkanie 2. UsÅ‚ugi internetowe - WWW (28)
    • Czym jest internet (28)
    • Kto zarzÄ…dza internetem (30)
    • Jakie korzyÅ›ci daje nam dostÄ™p do internetu (31)
    • Na co warto uważać w internecie (31)
    • Jak dziaÅ‚a usÅ‚uga udostÄ™pniania stron internetowych (34)
    • Jak dziaÅ‚a przeglÄ…darka internetowa (35)
    • Odpowiedz na pytania (39)
    • Wykonaj ćwiczenia (40)
    • Pracuj samodzielnie (40)
  • Spotkanie 3. Wyszukiwanie informacji (41)
    • Jak sprytnie "guglać" (41)
    • Czym sÄ… katalogi tematyczne (43)
    • Czy można siÄ™ cofnąć w czasie (44)
    • Odpowiedz na pytania (44)
    • Wykonaj ćwiczenia (44)
    • Pracuj samodzielnie (45)
  • Spotkanie 4. RozwiÄ…zywanie problemów (45)
    • Czy zauważasz algorytmy wokóÅ‚ siebie (46)
    • Jak metodycznie szukać rozwiÄ…zania (47)
    • Jak dziaÅ‚ać metodycznie (48)
    • Kiedy możesz nazwać swoje rozwiÄ…zanie algorytmem (49)
    • Jakich okreÅ›leÅ„ używać w opisie schematu postÄ™powania (49)
    • Jak wydać resztÄ™ (50)
    • Jak spakować plecak (50)
    • Czy w algorytmach jest dopuszczalna losowość (51)
    • Czym jest rekurencja (51)
    • Jaki problem ma akwizytor (52)
    • Czy heurystyka daje gwarancjÄ™ (52)
    • Jak przeprowadzić burzÄ™ mózgów (52)
    • Jak dyskutować (53)
    • Opis i analiza problemu (55)
    • Generowanie możliwych rozwiÄ…zaÅ„ (56)
    • Ocena zaproponowanych rozwiÄ…zaÅ„ (57)
    • Wybór najlepszej propozycji (57)
    • Realizacja wybranego rozwiÄ…zania (58)
    • Kiedy nie dziaÅ‚amy schematycznie (58)
    • Jak dzielić siÄ™ wynikami swoich badaÅ„ (58)
    • Odpowiedz na pytania (59)
    • Wykonaj ćwiczenia (59)
    • Pracuj w grupie (60)
    • Pracuj samodzielnie (60)
  • Spotkanie 5. Korespondencja elektroniczna (60)
    • Jak zdobyć wÅ‚asny adres pocztowy (61)
    • Jak odebrać pocztÄ™ w miejscu publicznym (64)
    • Jak wygodnie korzystać z poczty w domu (65)
    • Jak napisać list (67)
    • Jak siÄ™ bronić przed spamem (68)
    • Czy elektroniczny list można wydrukować (69)
    • Jak poprawnie redagować listy (69)
    • Czym ozdobić list (70)
    • Czy wszystkie listy sÄ… takie same (71)
    • Jak stworzyć wirtualnÄ… pieczÄ…tkÄ™ (72)
    • Jak wysÅ‚ać list do kilku adresatów jednoczeÅ›nie (73)
    • Czy można czytać listy bez poÅ‚Ä…czenia z internetem (74)
    • Jak elektroniczna książka adresowa uÅ‚atwia pracÄ™ (74)
    • Czy kilka osób może korzystać z poczty na jednym komputerze (74)
    • Jak usunąć konto pocztowe (75)
    • Czy poczta elektroniczna ma wady (75)
    • Odpowiedz na pytania (76)
    • Wykonaj ćwiczenia (76)
    • Pracuj samodzielnie (77)
  • Spotkanie 6. Sposoby komunikowania siÄ™ (77)
    • Czy znasz wszystkie oblicza esemesa (77)
    • Jak rozmawiać na odlegÅ‚ość za pomocÄ… komputera (79)
    • Jak zorganizować wideokonferencjÄ™ bez programu (83)
    • Gdzie można podyskutować (84)
    • Odpowiedz na pytania (88)
    • Wykonaj ćwiczenia (88)
    • Pracuj samodzielnie (89)
  • Spotkanie 7. UsÅ‚ugi z literkÄ… "e" (89)
    • Jak dziaÅ‚a e-nauka (91)
    • Jak dziaÅ‚a e-praca (92)
    • Jak bezpiecznie korzystać z e-banku (94)
    • Jak bezpiecznie robić e-zakupy (98)
    • Jak dziaÅ‚a e-czytelnia (102)
    • Odpowiedz na pytania (104)
    • Wykonaj ćwiczenia (104)
    • Pracuj samodzielnie (105)
  • Spotkanie 8. Na straży prawa (105)
    • Odpowiedz na pytania (115)
    • Wykonaj ćwiczenia (115)
    • Pracuj samodzielnie (115)

Etap 2. Bezpiecznie używamy sprawnego komputera (116)

  • Spotkanie 9. Komputer i spóÅ‚ka (116)
    • Z czego siÄ™ skÅ‚ada zestaw komputerowy (117)
    • Co znajduje siÄ™ na pÅ‚ycie gÅ‚ównej (118)
    • Jak ulepszyć komputer (120)
    • Gdzie gromadzić dane (122)
    • Co gdzie wetknąć (126)
    • Kto tu rzÄ…dzi (131)
    • Odpowiedz na pytania (132)
    • Wykonaj ćwiczenia (133)
    • Pracuj samodzielnie (134)
  • Spotkanie 10. Konserwacja komputera i systemu (134)
    • Jak dbać o hardware (134)
    • Jak dbać o software (136)
    • Jak siÄ™ bronić przed wirusami (142)
    • Jak sprzÄ…tać komputer (145)
    • Odpowiedz na pytania (148)
    • Wykonaj ćwiczenia (149)
    • Pracuj samodzielnie (149)
  • Spotkanie 11. WewnÄ…trz sieci (150)
    • Jak wymieniać pliki w sieci lokalnej (151)
    • Jak siÄ™ nazywajÄ… komputery w sieci (153)
    • Jak siÄ™ poÅ‚Ä…czyć z internetem (154)
    • Jak skonfigurować komputer (159)
    • Jak korzystać z usÅ‚ugi FTP (160)
    • Jak pracować na odlegÅ‚ym superkomputerze (161)
    • Jak korzystać z usÅ‚ugi VNC (163)
    • Odpowiedz na pytania (163)
    • Wykonaj ćwiczenia (164)
    • Pracuj samodzielnie (164)

Etap 3. Edytujemy teksty (165)

  • Spotkanie 12. Praca z edytorem tekstu (165)
    • Jaki edytor wybrać (165)
    • Czy wiesz wszystko o czcionkach (167)
    • Czy wiesz wszystko o akapitach (167)
    • Odpowiedz na pytania (169)
    • Wykonaj ćwiczenia (170)
    • Pracuj w grupie (171)
  • Spotkanie 13. Edytor do zadaÅ„ specjalnych (171)
    • Jak wstawić znaki, których nie ma na klawiaturze (171)
    • Jak wstawiać znaki specyficzne dla jÄ™zyków innych narodów (173)
    • Jak wstawiać wzory matematyczne i chemiczne (174)
    • Jak wstawić wyliczankÄ™ (175)
    • Jak powiÄ…zać dwa dokumenty (176)
    • Jak usprawnić pracÄ™ z takimi aplikacjami jak edytor tekstu (178)
    • Odpowiedz na pytania (180)
    • Wykonaj ćwiczenia (180)
    • Pracuj samodzielnie (182)
  • Spotkanie 14. Tekst w tabeli, tabela w tekÅ›cie (182)
    • Jak wstawić tabelÄ™ do tekstu (182)
    • Jak dostosować wyglÄ…d tabeli (183)
    • Jak formatować tekst w tabeli (185)
    • Odpowiedz na pytania (185)
    • Wykonaj ćwiczenia (185)
    • Pracuj w grupie (187)
  • Spotkanie 15. Multimedia w tekÅ›cie (187)
    • Czy edytor tekstu potrafi rysować (187)
    • Co zrobić, gdy potrzebny jest skomplikowany rysunek (189)
    • Co zrobić, gdy nie potrafisz rysować (192)
    • Czy można umieÅ›cić tekst w tekÅ›cie (194)
    • Jak osadzić obiekt (194)
    • Jak zapanować nad obiektami w tekÅ›cie (196)
    • Odpowiedz na pytania (197)
    • Wykonaj ćwiczenia (197)
    • Pracuj samodzielnie (198)
  • Spotkanie 16. Studio wydawnicze w domu (198)
    • Jak podzielić tekst na kolumny (198)
    • Jak zÅ‚amać stronÄ™ (198)
    • Jak napisać stylowy tekst (200)
    • Czy utworzenie spisu treÅ›ci można zlecić edytorowi (201)
    • Jak stworzyć automatyczny spis rysunków lub tabel (202)
    • Jak automatycznie dzielić i przenosić wyrazy (202)
    • Jak wstawić przypis (203)
    • Jak drukować na kopertach (203)
    • Jak przygotować prosty formularz (204)
    • Jak zdefiniować ustawienia strony (206)
    • Dlaczego czasem warto być szablonowym (208)
    • Jak podzielić siÄ™ pracÄ… (209)
    • Odpowiedz na pytania (210)
    • Wykonaj ćwiczenia (211)
    • Pracuj w grupie (211)

Etap 4. Przetwarzamy serie danych (212)

  • Spotkanie 17. Arkusz, czyli kartka w kratkÄ™ (212)
    • Jak sformatować komórki arkusza (212)
    • Jak sformatować tabelÄ™ w arkuszu (213)
    • Czy komórka może mieć imiÄ™ (215)
    • Jak zbudować formuÅ‚Ä™ (215)
    • Czy wszystkie adresy sÄ… takie same (216)
    • Czy można automatycznie wypeÅ‚niać komórki (217)
    • Czy arkusz potrafi robić porzÄ…dki (218)
    • Jak zablokować komórki (218)
    • Odpowiedz na pytania (219)
    • Wykonaj ćwiczenia (220)
    • Pracuj samodzielnie i w grupie (221)
  • Spotkanie 18. Funkcjonalny arkusz (222)
    • Jak nie zgubić siÄ™ w gÄ…szczu funkcji (222)
    • Które funkcje warto zapamiÄ™tać (223)
    • Czy arkusz może być przypadkowy (224)
    • Jak napisać seriÄ™ jednobrzmiÄ…cych listów do stu osób (224)
    • Odpowiedz na pytania (226)
    • Wykonaj ćwiczenia (226)
    • Pracuj w grupie (227)
  • Spotkanie 19. Arkusz na wykresie (228)
    • Jak wstawić wykres (228)
    • Jaki typ wykresu wybrać (229)
    • Jak dopasować wyglÄ…d wykresu (229)
    • Jak wstawić wykres do referatu (230)
    • Odpowiedz na pytania (232)
    • Wykonaj ćwiczenia (232)
    • Pracuj samodzielnie (233)

Etap 5. Bazujemy na informacji (234)

  • Spotkanie 20. Relacyjne bazy danych (234)
    • Na czym polega przetwarzanie informacji w bazie (235)
    • Jak zaÅ‚ożyć bazÄ™ danych (236)
    • Jaki charakter mogÄ… mieć pola (238)
    • Do czego sÅ‚użą relacje (239)
    • Odpowiedz na pytania (240)
    • Wykonaj ćwiczenia (240)
    • Pracuj samodzielnie (241)
  • Spotkanie 21. Zapytania, czyli kwerendy (241)
    • Jak wyszukać informacje zapisane w rekordach (241)
    • Jak posortować rekordy (242)
    • Jak odfiltrować rekordy (242)
    • Jak zapytać bazÄ™ danych (243)
    • Odpowiedz na pytania (245)
    • Wykonaj ćwiczenia (246)
    • Pracuj samodzielnie (246)
  • Spotkanie 22. Formularze i raporty (246)
    • Do czego sÅ‚uży formularz (246)
    • Do czego sÅ‚uży raport (249)
    • Odpowiedz na pytania (250)
    • Wykonaj ćwiczenia (251)
    • Pracuj samodzielnie (251)

Etap 6. Przetwarzamy multimedia (252)

  • Spotkanie 23. Multimedia z różnych źródeÅ‚ (252)
    • Jak zeskanować dokument (252)
    • Jak uzyskać doskonaÅ‚e skany (253)
    • Czym jest OCR (254)
    • Jak zrobić zrzut ekranu (255)
    • Jak nagrać ruchomy zrzut ekranu (256)
    • Jak pobrać pliki z internetu (256)
    • Jak nagrać dźwiÄ™k (257)
    • Jak poprawić zdjÄ™cie (260)
    • Czy obraz obrazowi równy (260)
    • Jak przygotować animowanÄ… grafikÄ™ (264)
    • Odpowiedz na pytania (267)
    • Wykonaj ćwiczenia (268)
    • Pracuj samodzielnie (268)
  • Spotkanie 24. Amatorski stóÅ‚ montażowy (269)
    • Od czego zacząć (269)
    • Jak pociąć ujÄ™cia (270)
    • Jak dodać przejÅ›cia miÄ™dzy ujÄ™ciami (270)
    • Jak dostosować tÅ‚o dźwiÄ™kowe filmu (271)
    • Jak dodać napisy do filmu (271)
    • Jak zapisać film (272)
    • Jak nagrać pÅ‚ytÄ™ z gotowym filmem (273)
    • Odpowiedz na pytania (274)
    • Wykonaj ćwiczenia (274)
    • Przygotuj samodzielnie (275)
  • Spotkanie 25. Multimedialna rzeczywistość (275)
    • Jak umieÅ›cić film w sieci (275)
    • Jak sÅ‚uchać radia bez radia (276)
    • Jak oglÄ…dać telewizjÄ™ bez telewizora (278)
    • Odpowiedz na pytania (279)
    • Wykonaj ćwiczenia (280)
    • Pracuj samodzielnie (281)
  • Spotkanie 26. Prezentacje multimedialne (281)
    • Jak zrobić dobrÄ… prezentacjÄ™ (281)
    • Co potrafi slajd (282)
    • Jak dostosować prezentacjÄ™ (288)
    • Jak pokazać prezentacjÄ™ Å›wiatu (289)
    • Odpowiedz na pytania (292)
    • Wykonaj ćwiczenia (293)
    • Pracuj samodzielnie (294)

Etap 7. Prezentujemy siÄ™ w sieci (295)

  • Spotkanie 27. Internetowy jÄ™zyk (295)
    • Jakie cechy powinna mieć dobrze zaprojektowana strona (295)
    • Czy strona to... strona (296)
    • Jak skomponować stronÄ™ internetowÄ… (297)
    • Jak zrobić stylowÄ… stronÄ™ (298)
    • Jak opracować arkusz stylów (299)
    • Czy selektor selektorowi równy (301)
    • Jak wydzielić blok z innym formatowaniem (302)
    • Odpowiedz na pytania (303)
    • Wykonaj ćwiczenia (303)
    • Opracuj samodzielnie (304)
  • Spotkanie 28. Praca nad stronÄ… (304)
    • Do czego sÅ‚użą szablony (304)
    • Jak zarzÄ…dzać serwisem bez znajomoÅ›ci jÄ™zyka HTML (306)
    • Jak utworzyć dynamicznÄ… stronÄ™ (307)
    • Jak wstawić skrypt na stronÄ™ (308)
    • Jak umieÅ›cić multimedia na stronie (311)
    • Jak podzielić stronÄ™ na ramki (313)
    • Odpowiedz na pytania (314)
    • Wykonaj ćwiczenia (315)
    • Pracuj samodzielnie (316)
  • Spotkanie 29. WÅ‚asna strona w sieci (316)
    • Czym jest hosting (316)
    • PÅ‚atny czy darmowy (317)
    • Jak wysÅ‚ać stronÄ™ do sieci (318)
    • Jak kontrolować odwiedziny serwisu (318)
    • Jak promować stronÄ™ (319)
  • Bibliografia (320)
  • Skorowidz (321)

Dodaj do koszyka Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.