Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy (Wydanie II) - Helion
Autor: Jarosław Skłodowski
ISBN: 978-83-283-0640-0
stron: 328, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2015-07-13
Księgarnia: Helion
Cena książki: 25,41 zł (poprzednio: 29,89 zł)
Oszczędzasz: 15% (-4,48 zł)
ISBN: 978-83-283-0640-0
stron: 328, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2015-07-13
Księgarnia: Helion
Cena książki: 25,41 zł (poprzednio: 29,89 zł)
Oszczędzasz: 15% (-4,48 zł)
Komputer, komputer, a pomyśleć, że wszystko zaczęło się od koła
prawa Murphy’ego
Zapewne zdajesz sobie sprawę z tego, że świat nie powstał wraz z pierwszym komputerem. Jednak dzisiaj trudno wyobrazić sobie życie bez pecetów, maszyn liczących, robotów przemysłowych czy nawet odtwarzaczy MP3. I chociaż komputer wydaje się Twoim środowiskiem naturalnym, przekonaj się, czego jeszcze warto się dowiedzieć na temat ery informatycznej.
Podręcznik z serii "Informatyka Europejczyka" jest całkowicie kompatybilny z wymaganiami, jakie stawia przed każdym uczniem współczesna informatyka. Został stworzony do nauczania informatyki w zakresie podstawowym w szkołach ponadgimnazjalnych, a jego treści, struktura, duża liczba przykładów i zadań pozwalają na doskonałe opanowanie materiału.
Informacje zawarte w podręczniku są podawane etapami, a na końcu każdej części znajdują się pytania oraz ćwiczenia do samodzielnego wykonania. Dzięki odrobinie teorii zaczniesz zauważać algorytmy wokół siebie. Nauczysz się rozmawiać na odległość przy użyciu komputera, poznasz wszystkie oblicza SMS-ów, a nawet zorganizujesz wideokonferencję. Samodzielnie skompletujesz zestaw komputerowy i dowiesz się, jak bezpiecznie funkcjonować w sieci lokalnej. Zdecydujesz, czy masz ochotę stworzyć w swoim domu studio wydawnicze, czy amatorski stół montażowy. A może wolisz zarządzać bazami danych? Na koniec opracujesz własną stronę WWW, którą umieścisz i wypromujesz w sieci.
Podręcznik z serii "Informatyka Europejczyka" pozwoli uczniom zdobywać wiedzę poprzez praktykę, a nauczycielom ułatwi przekazywanie nowego materiału w interesujący i niebanalny sposób.
Wciśnij Enter i do dzieła!
Osoby które kupowały "Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy (Wydanie II)", wybierały także:
- Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadpodstawowych. Zakres rozszerzony. Część 1 49,89 zł, (37,42 zł -25%)
- Informatyka Europejczyka. Informatyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres rozszerzony. Część 2 (Wydanie II) 32,89 zł, (24,67 zł -25%)
- Informatyka Europejczyka. Informatyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres rozszerzony. Część 2 (Wydanie II) 39,38 zł, (29,93 zł -24%)
- Informatyka Europejczyka. iĆwiczenia dla szkoły podstawowej, kl. IV-VI. Część II 14,90 zł, (11,92 zł -20%)
- Informatyka Europejczyka. iPodręcznik dla gimnazjum 31,89 zł, (25,51 zł -20%)
Spis treści
Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy (Wydanie II) -- spis treści
- Od autora (10)
Etap 1. Dzielimy siÄ™ informacjÄ… (11)
- Spotkanie 1. ŹródÅ‚a informacji (11)
- Jak powstawała informatyka (12)
- Czym zajmuje siÄ™ informatyka (12)
- Czym zajmuje siÄ™ technologia informacyjna (13)
- DokÄ…d zmierza technologia informacyjna (14)
- Jak zastosować komputer w rozwiÄ…zywaniu problemów (15)
- Czy to koniec ery peceta (16)
- SkÄ…d siÄ™ bierze informacja (17)
- Co siÄ™ dzieje z informacjÄ… (19)
- Jakie są konsekwencje łatwego dostępu do informacji (20)
- Jak dziÅ› docierajÄ… do nas informacje (22)
- Jak rozpoznać wiarygodne źródÅ‚o informacji (25)
- Odpowiedz na pytania (27)
- Wykonaj ćwiczenia (27)
- Pracuj samodzielnie (27)
- Spotkanie 2. Usługi internetowe - WWW (28)
- Czym jest internet (28)
- Kto zarzÄ…dza internetem (30)
- Jakie korzyści daje nam dostęp do internetu (31)
- Na co warto uważać w internecie (31)
- Jak działa usługa udostępniania stron internetowych (34)
- Jak działa przeglądarka internetowa (35)
- Odpowiedz na pytania (39)
- Wykonaj ćwiczenia (40)
- Pracuj samodzielnie (40)
- Spotkanie 3. Wyszukiwanie informacji (41)
- Jak sprytnie "guglać" (41)
- Czym sÄ… katalogi tematyczne (43)
- Czy można się cofnąć w czasie (44)
- Odpowiedz na pytania (44)
- Wykonaj ćwiczenia (44)
- Pracuj samodzielnie (45)
- Spotkanie 4. RozwiÄ…zywanie problemów (45)
- Czy zauważasz algorytmy wokóÅ‚ siebie (46)
- Jak metodycznie szukać rozwiązania (47)
- Jak działać metodycznie (48)
- Kiedy możesz nazwać swoje rozwiązanie algorytmem (49)
- Jakich określeń używać w opisie schematu postępowania (49)
- Jak wydać resztę (50)
- Jak spakować plecak (50)
- Czy w algorytmach jest dopuszczalna losowość (51)
- Czym jest rekurencja (51)
- Jaki problem ma akwizytor (52)
- Czy heurystyka daje gwarancjÄ™ (52)
- Jak przeprowadzić burzÄ™ mózgów (52)
- Jak dyskutować (53)
- Opis i analiza problemu (55)
- Generowanie możliwych rozwiązań (56)
- Ocena zaproponowanych rozwiązań (57)
- Wybór najlepszej propozycji (57)
- Realizacja wybranego rozwiÄ…zania (58)
- Kiedy nie działamy schematycznie (58)
- Jak dzielić się wynikami swoich badań (58)
- Odpowiedz na pytania (59)
- Wykonaj ćwiczenia (59)
- Pracuj w grupie (60)
- Pracuj samodzielnie (60)
- Spotkanie 5. Korespondencja elektroniczna (60)
- Jak zdobyć własny adres pocztowy (61)
- Jak odebrać pocztę w miejscu publicznym (64)
- Jak wygodnie korzystać z poczty w domu (65)
- Jak napisać list (67)
- Jak się bronić przed spamem (68)
- Czy elektroniczny list można wydrukować (69)
- Jak poprawnie redagować listy (69)
- Czym ozdobić list (70)
- Czy wszystkie listy sÄ… takie same (71)
- Jak stworzyć wirtualną pieczątkę (72)
- Jak wysÅ‚ać list do kilku adresatów jednoczeÅ›nie (73)
- Czy można czytać listy bez połączenia z internetem (74)
- Jak elektroniczna książka adresowa ułatwia pracę (74)
- Czy kilka osób może korzystać z poczty na jednym komputerze (74)
- Jak usunąć konto pocztowe (75)
- Czy poczta elektroniczna ma wady (75)
- Odpowiedz na pytania (76)
- Wykonaj ćwiczenia (76)
- Pracuj samodzielnie (77)
- Spotkanie 6. Sposoby komunikowania siÄ™ (77)
- Czy znasz wszystkie oblicza esemesa (77)
- Jak rozmawiać na odległość za pomocą komputera (79)
- Jak zorganizować wideokonferencję bez programu (83)
- Gdzie można podyskutować (84)
- Odpowiedz na pytania (88)
- Wykonaj ćwiczenia (88)
- Pracuj samodzielnie (89)
- Spotkanie 7. Usługi z literką "e" (89)
- Jak działa e-nauka (91)
- Jak działa e-praca (92)
- Jak bezpiecznie korzystać z e-banku (94)
- Jak bezpiecznie robić e-zakupy (98)
- Jak działa e-czytelnia (102)
- Odpowiedz na pytania (104)
- Wykonaj ćwiczenia (104)
- Pracuj samodzielnie (105)
- Spotkanie 8. Na straży prawa (105)
- Odpowiedz na pytania (115)
- Wykonaj ćwiczenia (115)
- Pracuj samodzielnie (115)
Etap 2. Bezpiecznie używamy sprawnego komputera (116)
- Spotkanie 9. Komputer i spóÅ‚ka (116)
- Z czego się składa zestaw komputerowy (117)
- Co znajduje siÄ™ na pÅ‚ycie gÅ‚ównej (118)
- Jak ulepszyć komputer (120)
- Gdzie gromadzić dane (122)
- Co gdzie wetknąć (126)
- Kto tu rzÄ…dzi (131)
- Odpowiedz na pytania (132)
- Wykonaj ćwiczenia (133)
- Pracuj samodzielnie (134)
- Spotkanie 10. Konserwacja komputera i systemu (134)
- Jak dbać o hardware (134)
- Jak dbać o software (136)
- Jak się bronić przed wirusami (142)
- Jak sprzątać komputer (145)
- Odpowiedz na pytania (148)
- Wykonaj ćwiczenia (149)
- Pracuj samodzielnie (149)
- Spotkanie 11. WewnÄ…trz sieci (150)
- Jak wymieniać pliki w sieci lokalnej (151)
- Jak siÄ™ nazywajÄ… komputery w sieci (153)
- Jak się połączyć z internetem (154)
- Jak skonfigurować komputer (159)
- Jak korzystać z usługi FTP (160)
- Jak pracować na odległym superkomputerze (161)
- Jak korzystać z usługi VNC (163)
- Odpowiedz na pytania (163)
- Wykonaj ćwiczenia (164)
- Pracuj samodzielnie (164)
Etap 3. Edytujemy teksty (165)
- Spotkanie 12. Praca z edytorem tekstu (165)
- Jaki edytor wybrać (165)
- Czy wiesz wszystko o czcionkach (167)
- Czy wiesz wszystko o akapitach (167)
- Odpowiedz na pytania (169)
- Wykonaj ćwiczenia (170)
- Pracuj w grupie (171)
- Spotkanie 13. Edytor do zadań specjalnych (171)
- Jak wstawić znaki, których nie ma na klawiaturze (171)
- Jak wstawiać znaki specyficzne dla jÄ™zyków innych narodów (173)
- Jak wstawiać wzory matematyczne i chemiczne (174)
- Jak wstawić wyliczankę (175)
- Jak powiązać dwa dokumenty (176)
- Jak usprawnić pracę z takimi aplikacjami jak edytor tekstu (178)
- Odpowiedz na pytania (180)
- Wykonaj ćwiczenia (180)
- Pracuj samodzielnie (182)
- Spotkanie 14. Tekst w tabeli, tabela w tekście (182)
- Jak wstawić tabelę do tekstu (182)
- Jak dostosować wygląd tabeli (183)
- Jak formatować tekst w tabeli (185)
- Odpowiedz na pytania (185)
- Wykonaj ćwiczenia (185)
- Pracuj w grupie (187)
- Spotkanie 15. Multimedia w tekście (187)
- Czy edytor tekstu potrafi rysować (187)
- Co zrobić, gdy potrzebny jest skomplikowany rysunek (189)
- Co zrobić, gdy nie potrafisz rysować (192)
- Czy można umieścić tekst w tekście (194)
- Jak osadzić obiekt (194)
- Jak zapanować nad obiektami w tekście (196)
- Odpowiedz na pytania (197)
- Wykonaj ćwiczenia (197)
- Pracuj samodzielnie (198)
- Spotkanie 16. Studio wydawnicze w domu (198)
- Jak podzielić tekst na kolumny (198)
- Jak złamać stronę (198)
- Jak napisać stylowy tekst (200)
- Czy utworzenie spisu treści można zlecić edytorowi (201)
- Jak stworzyć automatyczny spis rysunków lub tabel (202)
- Jak automatycznie dzielić i przenosić wyrazy (202)
- Jak wstawić przypis (203)
- Jak drukować na kopertach (203)
- Jak przygotować prosty formularz (204)
- Jak zdefiniować ustawienia strony (206)
- Dlaczego czasem warto być szablonowym (208)
- Jak podzielić się pracą (209)
- Odpowiedz na pytania (210)
- Wykonaj ćwiczenia (211)
- Pracuj w grupie (211)
Etap 4. Przetwarzamy serie danych (212)
- Spotkanie 17. Arkusz, czyli kartka w kratkÄ™ (212)
- Jak sformatować komórki arkusza (212)
- Jak sformatować tabele w arkuszu (213)
- Czy komórka może mieć imiÄ™ (215)
- Jak zbudować formułę (215)
- Czy wszystkie adresy sÄ… takie same (216)
- Czy można automatycznie wypeÅ‚niać komórki (217)
- Czy arkusz potrafi robić porządki (218)
- Jak zablokować komórki (218)
- Odpowiedz na pytania (219)
- Wykonaj ćwiczenia (220)
- Pracuj samodzielnie i w grupie (221)
- Spotkanie 18. Funkcjonalny arkusz (222)
- Jak nie zgubić się w gąszczu funkcji (222)
- Które funkcje warto zapamiÄ™tać (223)
- Czy arkusz może być przypadkowy (224)
- Jak napisać serie jednobrzmiÄ…cych listów do stu osób (224)
- Odpowiedz na pytania (226)
- Wykonaj ćwiczenia (226)
- Pracuj w grupie (227)
- Spotkanie 19. Arkusz na wykresie (228)
- Jak wstawić wykres (228)
- Jaki typ wykresu wybrać (229)
- Jak dopasować wygląd wykresu (229)
- Jak wstawić wykres do referatu (230)
- Odpowiedz na pytania (232)
- Wykonaj ćwiczenia (232)
- Pracuj samodzielnie (233)
Etap 5. Bazujemy na informacji (234)
- Spotkanie 20. Relacyjne bazy danych (234)
- Na czym polega przetwarzanie informacji w bazie (235)
- Jak założyć bazę danych (236)
- Jaki charakter mogą mieć pola (238)
- Do czego służą relacje (239)
- Odpowiedz na pytania (240)
- Wykonaj ćwiczenia (240)
- Pracuj samodzielnie (241)
- Spotkanie 21. Zapytania, czyli kwerendy (241)
- Jak wyszukać informacje zapisane w rekordach (241)
- Jak posortować rekordy (242)
- Jak odfiltrować rekordy (242)
- Jak zapytać bazę danych (243)
- Odpowiedz na pytania (245)
- Wykonaj ćwiczenia (246)
- Pracuj samodzielnie (246)
- Spotkanie 22. Formularze i raporty (246)
- Do czego służy formularz (246)
- Do czego służy raport (249)
- Odpowiedz na pytania (250)
- Wykonaj ćwiczenia (251)
- Pracuj samodzielnie (251)
Etap 6. Przetwarzamy multimedia (252)
- Spotkanie 23. Multimedia z różnych źródeÅ‚ (252)
- Jak zeskanować dokument (252)
- Jak uzyskać doskonałe skany (253)
- Czym jest OCR (254)
- Jak zrobić zrzut ekranu (255)
- Jak nagrać ruchomy zrzut ekranu (256)
- Jak pobrać pliki z internetu (256)
- Jak nagrać dźwięk (257)
- Jak poprawić zdjęcie (260)
- Czy obraz obrazowi równy (260)
- Jak przygotować animowaną grafikę (264)
- Odpowiedz na pytania (267)
- Wykonaj ćwiczenia (268)
- Pracuj samodzielnie (268)
- Spotkanie 24. Amatorski stóÅ‚ montażowy (269)
- Od czego zacząć (269)
- Jak pociąć ujęcia (270)
- Jak dodać przejścia między ujęciami (270)
- Jak dostosować tło dźwiękowe filmu (271)
- Jak dodać napisy do filmu (271)
- Jak zapisać film (272)
- Jak nagrać płytę z gotowym filmem (273)
- Odpowiedz na pytania (274)
- Wykonaj ćwiczenia (274)
- Przygotuj samodzielnie (275)
- Spotkanie 25. Multimedialna rzeczywistość (275)
- Jak umieścić film w sieci (275)
- Jak słuchać radia bez radia (276)
- Jak oglądać telewizję bez telewizora (278)
- Odpowiedz na pytania (279)
- Wykonaj ćwiczenia (280)
- Pracuj samodzielnie (281)
- Spotkanie 26. Prezentacje multimedialne (281)
- Jak zrobić dobrą prezentację (281)
- Co potrafi slajd (282)
- Jak dostosować prezentację (288)
- Jak pokazać prezentację światu (289)
- Odpowiedz na pytania (292)
- Wykonaj ćwiczenia (293)
- Pracuj samodzielnie (294)
Etap 7. Prezentujemy siÄ™ w sieci (295)
- Spotkanie 27. Internetowy język (295)
- Jakie cechy powinna mieć dobrze zaprojektowana strona (295)
- Czy strona to... strona (296)
- Jak skomponować stronę internetową (297)
- Jak zrobić stylową stronę (298)
- Jak opracować arkusz stylów (299)
- Czy selektor selektorowi równy (301)
- Jak wydzielić blok z innym formatowaniem (302)
- Odpowiedz na pytania (303)
- Wykonaj ćwiczenia (303)
- Opracuj samodzielnie (304)
- Spotkanie 28. Praca nad stronÄ… (304)
- Do czego służą szablony (304)
- Jak zarządzać serwisem bez znajomości języka HTML (306)
- Jak utworzyć dynamiczną stronę (307)
- Jak wstawić skrypt na stronę (308)
- Jak umieścić multimedia na stronie (311)
- Jak podzielić stronę na ramki (313)
- Odpowiedz na pytania (314)
- Wykonaj ćwiczenia (315)
- Pracuj samodzielnie (316)
- Spotkanie 29. WÅ‚asna strona w sieci (316)
- Czym jest hosting (316)
- PÅ‚atny czy darmowy (317)
- Jak wysłać stronę do sieci (318)
- Jak kontrolować odwiedziny serwisu (318)
- Jak promować stronę (319)
- Bibliografia (320)
- Skorowidz (321)